Onze kippen zijn vermoord door een vos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Onze kippen zijn vermoord door een vos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:54

In 2003 is bij mijn ouders ook een keer het hele hok leeggehaald. Je schrikt je rot als je dan de haan languit aangebeten op het gazon ziet liggen, en de rest is gewoon WEG...
Eén kip hebben we toen terug gevonden in de sloot met een wond aan de hals, maar die heeft het wel gehaald.
Sindsdien sluiten we elke nacht het binnenhok af met een zwaar luik, en dat is afdoende gebleken.

Ik weet nog dat ik het toen ontzet op Bokt vertelde en ik allemaal reacties kreeg van 'dat is nou eenmaal de natuur'....

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:59

Alleen gaas is niet voldoende, echt een goed stevig nachthok moet je hebben, voor het donker de kippen er in, en pas naar buiten als het licht is. Marter dood vaak de dieren en komt ze dan s'avonds ophalen.

Mocht het een volgende keer weer gebeuren is het misschien een idee om een val te zetten, met een dode kip ervoor. (wel stevig vastmaken, marter gaat er zo vandoor met val en al)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:01

Wat sneu voor je!
Je hebt helemaal gelijk, want dit is bij mijn verzorgpony ook gebeurd, al 13 dieren zijn opgevreten. Zomaar, maar dus ook waarschijnlijk door de vos want die kippen liepen allemaal los over het erf...
[BB] 13 dieren dood op 1 dag

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:02

Ocherm, arme kipjes en haan :(:) Kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:02

jeetje wat triest.
helaas gaat de natuur zo.