Vaarwel lief meisje van me...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 23:13

Dank je Kentaro, wat extra energie en kracht is nu zeker welkom.
Ik zal tzt zeker een foto'tje plaatsen als ik het thuis heb.
Ook zal ik dan een foto van Noeka erbij zetten maar dat kan ik nu nog niet, kan nog geen foto's van haar bekijken nu want dan ga ik me het echt onnodig moeilijk maken.

En zeker, als je je hond vanuit het niets ineens moeten laten gaan is dat nog veel moeilijker, want je kan je daar niet op voorbereiden, had ik met mijn vorige hondje ook, zij was toen 10 jaar.
En net wat je zegt dan heb je echt geen steun aan woorden als dat ze een mooie leeftijd heeft behaald.
Je zit helemaal tot aan je strot vol verdriet en het enige wat he dan wilt is steun en wat mede leven, maar veel mensen kunnen er niet echt goed mee omgaan, weten niet goed wat ze moeten zeggen.
Dat heb ik nu met mijn pa ook, hij kan dat ook niet en dat weet ik van hem.
Daarom is het fijn om hier en bij mijn vrienden die steun wel te krijgen want dat is echt zoooo belangrijk en ben ook iedereen die me hier even een berichtje stuurt enorm dankbaar.....gek,ook al ken ik jullie niet de woorden komen wel aan en sat sterkt me echt.
Dank jullie wel daarvoor!!! Afbeelding

Chiaraa_

Re: Vaarwel lief meisje van me...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:23

Wat erg..
Het moet ontzettend moeilijk voor je zijn.
Mijn pb-box staat voor je open als je wat kwijt wilt. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:27

arme Noeka.

sterkte, vind het helemaal niet 'gek'dat je haar erg mist.
Is ook niet niks natuurlijk,een dier dat 16 jaar in je leven is geweest.
En jij hebt sowieso al een hechte band met je dieren...

dikke knuffel.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:32

heel veel sterkte meis, :(:)

16 jaar is erg lang, ze heeft een mooi leven bij je gehad!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:07

Hoe voel je je nu??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:06

Tja...wisselend.
Ik kan en mag er niet anders dan vrede mee hebben natuurlijk gezien haar leeftijd maar het maakt het gemis niet minder.
Het komt in een soort golven steeds op en dan zwakt het weer wat af.
Ik hoop dat ik haar zo snel mogelijk weer thuis heb ook al zal dat een moeilijk moment zijn.

Kreeg gister ook nog het nare bericht dat de man van mijn voormalig bijrijdsteren stalgenootje na een strijd tegen kanker overleden is.
Hij laat zijn vrouw van 36 en hun dochtertje van nog geen 3 jaar achter.
Hij wordt maandag gecremeerd maar ik denk niet dat ik het kan opbrengen om daar bij aanwezig te zijn.
Twee weken terug ook al mijn nicht die dezelfde ziekte had.
Het houd dus effe niet op..... |(

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:44

Zo verdrietig he als je afscheid moet nemen... Ik leef met je mee en heel veel sterkte :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:59

JEMIG! Wat een verhaal weer zeg!!!
Ik weet niet of wanneer 'ze' weer thuis is, het er wat makkelijker op wordt... Wij hebben onze Gina boven staan en nu na 5 jaar, durf ik er nog steeds niet naar te kijken... :o
Ik wil me nergens mee bemoeien en weet natuurlijk helemaal niet hoe goed jouw contact nu nog is met je ex bijrijdster, maar als die goed is, zou ik er persoonlijk toch heen gaan. Hoe moeilijk het ook is, maar je krijgt die kans maar 1 keer!!
Ik zou er dan voor kiezen om te gaan condoleren. Vind ik toch een heel stuk minder beladen dan naar de crematie! En iemand zei eens tegen mij (zij heeft haar zoon van 34 verloren), het haalt niet uit of je nu naar het condoleren komt of naar de begrafenis/crematie, de herinnering dat je geweest bent blijft!
Heel erg veel sterkte in deze narigheid die maar niet lijkt op te houden!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:03

Ik kreeg vandaag persoonlijk een bericht van haar.
afscheid nemen kan vanmiddag en morgen middag van 14.00 tot 16.00 bij hun thuis.
Hij ligt thuis opgebaard en de crematie is dan maandag middag.
Het is hier net over de grens in Emmerich.
Het contact werd na hun verhuizing minder maar we hebben voorheen best veel lief en leed gedeelt.
Ik weet bij God niet wat ik moet doen nu....
Loop zelf nog met dikke ogen omdat ik het vooral 's avonds nog te kwaad krijg, dan lijkt de klep even open te gaan en het besef door te dringen dat ik mijn meissie voor altijd kwijt ben maar nu denk ik.....dat staat toch eigenlijk in schril contrast met wat zij nu doormaken.
De ene klap volgt nu echt op de andere en krijg nu gewoon de tijd niet om de boel op een rijtje te krijgen.
Ik weet niet wat ik moet doen.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:50

Ik vind niet dat je moet zeggen dat het verdriet van jou in het niet moet vallen bij het verdriet van hun!!! Het is voor jullie allebei een drama!! En het een vlakt het ander zeker niet uit!
Dat je dikke ogen hebt, moet je je totaal niet druk om maken! Het is maar een verdrietige bende wat jij nu doormaakt!! (zou me wel voor kunnen stellen als je naar een bruiloft moest, dat je daar niet op zat te wachten... :P )
Wat ik al eerder aangaf, zou ik thuis gaan condoleren. Hoe verdrietig jou leven op het moment ook is met alle narigheid die in een keer op je dak lijkt te vallen, je kunt het later nooit meer over doen!!
Ik wens je echt heel erg veel sterkte, met wat je ook beslist!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 16:13

Ik heb het er met mijn man over gehad en als het enigzinds kan gaan we morgen er naar toe.
Ik denk dat ik anders later zeker spijt zal krijgen dat ik niet geweest ben,niet mijn blijk van medeleven getoond zou hebben bij die mensen waar ik jaren lang mee ben opgetrokken.
Zij heeft veel voor me betekent zeker toen ze op onze trouwdag Onassa gereden heeft, want zij was de enige die Onassa ook kon handelen en ook al ging dat die dag soms wat moeizaam, ze heeft door gedrukt en zijn helemaal mee gereden om zo onze dag tot een onvergetelijke dag te maken.
Ik ben het haar nu verplicht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:48

+:)+ Het zijn helaas van die vervelende dingen die zogenaamd bij het leven horen. Maar ik vind het super dat je, ondanks dat het zeker nu zo moeilijk voor je is, gaat!
Ik denk bijna zeker te weten dat je er achteraf geen spijt van hebt!!
En als je tranen de vrijen loop nemen, NOU EN!!! Dat is niet meer dan normaal!!! (en ik heb het een keer tijdens een begrafenis in proberen te houden, en toen ging ik staan hyperventileren...... :o Dán sta je wel voor schut....)
Ik wens jullie heel veel sterkte en zal morgen aan je denken :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:38

Zijn jullie geweest?? En zo ja, hoe is het gegaan??

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:02

Ja we zijn vanmiddag gegaan en daar ben ik nu ook echt blij om.
Ik heb niet meer in de kist gekeken want hij was flink ingeteerd zei ze dus dat heb ik mezelf niet aangedaan.
verder was de sfeer best "goed".
Ik denk ook ondanks alles als je iemand op het eind zo ziet worstelen en strijden dat het misschien ook een soort van opluchting is als het dan gebeurt.
Maar morgen zal moeilijk worden voor ze,w ant dan wordt hij echt opgehaald en dan komt hij nooit meer thuis.
Ook voor hun kleine meid zal dat erg raar zijn, ze denkt nu dat haar papa slaapt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:36

Ik ben echt blij om te horen dat je er geen spijt van hebt dat je bent geweest!
Ik had ook zeker niet in de kist gaan kijken!
Het zal zeker heel erg moeilijk voor ze worden, maar soms verbaast het je heel erg hoe goed kinderen er mee om kunnen gaan!!
Hoop dat jij nu voor een héle tijd alle narigheid achter de rug hebt!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:38

Dat hoop ik ook, het gezegde is "ellende komt in drievoud" en als dat klopt houd het nu even op.
Zojuist belde de dieren kliniek dat de urn van Noeka binnen is, dus die gaan we eind van de middag ophalen.
Dat zijn toch weer even van die emotionele momenten....
Maar vanavond is ze dus weer thuis.
Ik hoop dat ik er tegen kan om de urn hier in de kamer te hebben staan.
Maar ook dat zal weer even wennen worden.
Ga in ieder geval een mooi plekje voor haar maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:04

Die van onze Gina staat nog steeds boven... :o Heb wel door Singasong een klein glazen 'flesje' met kraaltjes bewerkt laten maken en daar een plukje haar (van haar staart) in gedaan en in huis staan bij een foto van haar.
Ik heb erg veel moeite met de urn, ook als je aan het stoffen bent dat je hem dan steeds op moet pakken... :o
Sterkte vanmiddag!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:30

Als het goed is zit er ook een plukje haar bij en fijn gemalen as.
Die gaat dan in het hangertje die ik besteld heb.
Ik heb het plekje net klaar gemaakt en hoop dat ik het kan om haar daar neer te zetten.
Het is een soort houten urntje, iemand die het niet weet zal niet meteen de link leggen.
Daar hebben we ook speciaal voor gekozen.
Het voelt nu een beetje dubbel.
Precies een week geleden brachten we haar weg en vandaag halen we haar weer thuis.
Het zal zeker niet zonder tranen gaan...maar dat hoeft ook niet.
Het idee dat ze straks weer hier is geeft me wel een goed gevoel.
En blijkt het me te zwaar te vallen dan kan ik er voor kiezen om de urn wat minder in het zicht te zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:25

:j Helemaal waar! Je moet absoluut doen wat voor jullie het beste voelt!
En al huil je de hele avond, het kan er beter uitkomen dan dat je het allemaal opkropt! 16 jaar is verdorie een heel groot deel van je leven dat jullie samen zijn geweest!
Wij hebben geen mooie urn van Gina. Het was helemaal de bedoeling dat ze in onze tuin begraven zou worden, maar toen we de as op mochten komen halen, kon mijn vriend het niet meer over zijn hart verkrijgen om het te begraven......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:38

Een mooie urn kan je altijd nog bestellen.
als je dat wilt en kunt kan je hier eens kijken, daar hebben ze echt heel veel.
Hier heb ik ook mijn hangertje besteld.

Ja 16 jaar is een derde van mijn leven, echt een hele lange tijd.
En uiteraard heb ik veel herinneringen aan haar uit die tijd...heb toen in 2001 een hele roerige tijd door gemaakt maar zij en Jessy (haar zusje van een jaar jonger die ik nu nog heb) deel aan hebben genomen en mij toch tot grote steun waren.
Je sluit er echt een heel groot deel van je leven mee af als ze dan weg vallen he?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:53

Wat een schitterende dingen hebben ze daar zeg!!!!! Dat adres ga ik zeker bewaren!! (en betaalbaar ook!)

De onvoorwaardelijke liefde die je van je dier krijgt, is gewoon niet te omschrijven. Af en toe kun je ze wel eens achter het behang plakken, maar als er dan eentje niet helemaal lekker is, word je helemaal beroerd in je buik van de zenuwen dat ze wat mankeren....
Ze voelen je stemming zóveel beter aan dan welk andere persoon dat kan. Of je nu vrolijk, verdrietig of chagarijnig bent, zij houden toch wel van je en proberen je op allerlei manieren te plezieren. Een hond is ook altijd bij je, wanneer je in huis bent. Dus íeder moment dat ze er niet meer zijn, mis je ze...... Maar het is wel goed te weten dat ze meer dan welkom bij jullie was en je haar een geweldig leven hebt kunnen geven!! Hoeveel dieren hebben dat niet gehad!?!
Maar er zullen nog heel wat tranen vloeien, en dat geeft helemaal niets, dat betekend alleen maar hoeveel ze voor je heeft betekend!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:29

Haar plekje is ingericht, ik zal wer nog een foto van maken.
Het in ontvangst nemen van haar urn die ingepakt zat was effe moeilijk maar al heel snel voelde het goed...ik had haar weer bij me.
Het lijkt wel alsof ze van waar dan ook nu al helpt want ik kan er echt veel beter mee omgaan als dat ik op voorhand gedacht had.
ze is gewoon bij me, heel dicht bij me dat voel ik heel goed.
Ik heb er vrede mee, ik heb alles zelf kunnen doen wat ik wilde doen en denk dat dit een grote bijdrage is aan het verwerken ervan.

Ja het is een mooie site en voor ieders budget.
Ik heb deze besteld.
Afbeelding

Een klein beetje hele fijne as stuur ik dan op en dan doen ze het er daar in en de naam word dan achterop erin gegreveerd.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:33

hele mooie hanger! Heel veel sterkte nog, fijn dat het helpt dat ze bij je is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 21:22

Hier haar speciale plekje, mooi toch?
Heb echt het gevoel dat ze weer bij me is.

Afbeelding

Afbeelding

de urn is van bewerkt hout en daar heb ik een plukje haar aan geplakt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:29

WOUW!!! Echt een schitterend plekje!!! Ik zou absoluut niet zeggen dat dat de urn is!!
Ben ook helemaal weg van je hanger <3 Die had ik nog niet op de site gezien, maar wat is ie mooi!! En het mooie eraan vind ik ook dat het niet echt zo'n 'gedenkhanger' is zeg maar!! Hij is gewoon super mooi!
Heel goed om te horen dat je er zo'n goed gevoel bij hebt +:)+