Poes plast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Poes plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:05

is 1 feliway verdamper genoeg voor de woonkamer??

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:06

en limoenspray krijg ik waar ?? :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:36

dierenwinkel, is net zoiets als feliway maar dan in een spuit :) Ik zal kijken of ik het busje nog kan vinden voor je van het merk, eventueel kan ik hem dan ook wel naar je toesturen dat je het zo kan proberen. Ik heb het niet meer nodig. Feliway heb ik inderdaad ook gebruikt, ik had er 1 in de woonkamer en voor mij was dat voldoende :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:01

@knabbelgirl: graag als je dat zou willen, ik wil alles proberen.. Er zijn mensen in mijn omgeving die praten over inslapen, maar dit wil ik absoluut niet.. Ik wil eerst alles proberen en als echt helemaal niets aan zou slaan, dan wordt ze ergens buitenkat.. Lichamelijk is namelijk niks mis..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:09

Vandaag weer misgegaan.. Terwijl de witte alleen binnen zat en mijn 2 oudjes lekker buiten.. Pff.. Word er een beetje moedeloos van..

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:16

Dat hadden wij ook, we hadden een aanloop katertje, heel jong. En een eenjarige poes. Op het begin plaste de kater gewoon op de kattenbak. Op een gegeven moment niet meer. Wij hebben de kattenbak ergens anders neer gezet omdat hij misschen in te veel herrie stond, hij bleef het doen. Toen is hij naar iemand anders gegaan, die heeft ook iets gekocht en daar word hij rustig, ik weet niet wat. Het ging steeds beter. Die gene kon hem niet meer houden en is weer ergens heen gegaan volgensmij heeft hij het daar wel naar zin.

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:17

Luclu schreef:
Dat hadden wij ook, we hadden een aanloop katertje, heel jong. En een eenjarige poes. Op het begin plaste de kater gewoon op de kattenbak. Op een gegeven moment niet meer. Wij hebben de kattenbak ergens anders neer gezet omdat hij misschen in te veel herrie stond, hij bleef het doen. Toen is hij naar iemand anders gegaan, die heeft ook iets gekocht en daar word hij rustig, ik weet niet wat. Het ging steeds beter. Die gene kon hem niet meer houden en is weer ergens heen gegaan volgensmij heeft hij het daar wel naar zin.

Misschien kwam het omdat hij bang was voor onze poes, maar dat weten we niet :\

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 17:25

Ik ga ook eens aan feliway denken.. Heb ik hier veel over gelezen.. Ik ga eens ff googlen..
Ik wil ze namelijk alle 3 niet kwijt..

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:53

Wij hebben precies hetzelfde, een gestereliseerde poes die sproeit (!) tegen vanalles aan. Wij denken aan stress. We hebben een zon spray voor in het stopcontact gehad, werkte niet. Nu slikt ze pilletjes, werkt ook niet. Mijn moeder word er ook stapelgek van. Inslapen wil ik echt niet, de poes is echt verschrikkelijk lief! Wij wachten nog steeds op een wondermiddel...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 18:00

ik heb nu net toch de feliway besteld.. Zou binnen 2 werkdagen binnen zijn.. Zal dan wel maandag of dinsdag zijn..

Dit heb ik toch gedaan omdat ik in dit topic heel veel positiefs erover lees en ook op het kattenforum..

Het is inderdaad wel heel erg jammer dat het voor jouw kat niet hielp Dette.. Als jullie ooit een wondermiddeltje vinden, dan laat het me aub meteen weten :D

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:26

Heb je gesloten kattenbakken? Sommige katten vinden het namelijk niet fijn om in een gesloten kattenbak te moeten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:28

Ik heb beide.. Er staat een gesloten kattenbak in de keuken.. Een helemaal open in de woonkamer, een halfgesloten (deurtje eruit) in de gang en een halfgesloten boven.. Ze worden allemaal evenveel gebruikt..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:14

Even een update: Heb nu sinds een week Feliway ophangen in de woonkamer en ook de pray gekocht, nou t werkt super.. Zo merk je geen gedragsverandering, maar er is nergens meer geplast.. Hopelijk blijft het zo..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:20

Weer een update: waar ik vorige week zo lyrisch over was is weer ver te zoeken..
Misschien heeft iemand nu een tip voor het volgende:
Als mijn oudjes naar buiten gaan sochtends blijft t jonge poesje (2 jaar) binnen, omdat zij nog heel onstuimig is.. Ze mag wel savonds naar buiten als ik thuis kom, dan heb ik zicht op haar.. Een hele dag vind ik nog te lang..

Maar nu het volgende:
\Al 3 dagen achter elkaar plast ze bij de achterdeur.. Ik denk zelf uit gif omdat zij niet naar buiten mag n de oudjes wel.. Tips??

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:24

Gewoon laten gaan mijn katten van net een jaar en bijna twee jaar lopen al heel lang buiten. Ik kon idd ook niet meer mijn jongste katje binnen houden. Die ging naar buiten toen ze amper een half jaar was. Ze was toen een flinke tijd weg, maar kwam de volgende dat gewoon weer aan wandelen. Daarbij weten ze nu, als ik roep 's avonds dat dat de laatste keer is dat ze naar binnen kunnen. Over het algemeen staan ze dan allebei voor de deur. Zo niet sja pech gehad.
Een voordeel ze komen echt altijd terug, desnoods een bandje regelen met een naamkokertje. Wat ik ook merk is dat mijn oudste kat op haar past, als mijn katje ruzie heeft met een kater dan staat ze er niet alleen voor. (mooi om te zien overigens)
Ik hoop voor je dat je niet aan een drukke weg woont of iets. Daarbij is je kat nu wel oud genoeg dat 'ie goed op let en al genoeg heeft geleerd over het buiten zijn. Dat is ong. tot een jaar. Dat is het enige wat ik met mijn kleinste kat merk, die is nogal onbezorgd buiten. Tuimelt nog wel een onhandig van de schutting af, gaat om meest onlogische manier de boom in (en uit) en ook zo hoog mogelijk. Wat mijn oudere kat niet meer doet in bomen.

Ach in het kort gezegd :') gewoon laten gaan. Ze komen wel terug.