loulou schreef:hond één lijkt zeker iets van een windhond achtige in te zitten als je kijkt naar zijn bouw.
Podenco mix idd!
Een moeilijke keus lijkt het me zeker, vooral omdat je ze niet beiden in het echt kunt bekijken...
Wij hebben sinds december ook een Galgo(mix) (hier zijn topicje) uit een spaans asiel, een wegloper is het totáál niet. Hij is hier pas 6 maanden, dus hij moet nog veel leren (en onthouden) maar hij is al zoveel veranderd!
Er zit wss. ook wat podenco in, die oren omhoog af en toe
Ik zou zelf denk ik voor nr 2 gaan, ondanks dat er haast niks over bekend is. Dat is denk ik altijd de gok met honden uit asiels, wij hebben er nu twee en ze zijn super! In het verhaaltje stond wel wat info, maar daar kun je ook niet helemaal op af gaan, tot hoe ver is het waar? Maar nr. 2 z'n koppie spreekt mij het meeste aan, een lieve huishond-type 
Het enige "probleem" merkten wij, is dat ze niet zo'n haast hebben in de Spaanse opvang... Wij hadden die van ons in september al uitgezocht, maar omdat de spaanse mevrouw die de honden opving steeds geen antwoord gaf en afspraken met de NLse stichting niet nakwam, hebben we bijna drie maanden moeten wachten, en daarna moest we nog half NL doorrijden om hem op te halen