Appels en peren.. Welke hond??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Appels en peren.. Welke hond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:40

Waarom Karma? :) Persoonlijke voorkeur voor type oid of gevoelsmatig of? :P

Extreem angstig, tjsa, zou t best willen doen maar ik vind dat ik daar onvoldoende tijd voor heb... Een hond als Havanna kunnen mn ouders nog wat opvangen als ik aan het werk ben maar een extreem angstige hond ga ik het liefst zelf doorlopend mee aan de gang :) Bovendien is paps daar veel te intimiderend voor hihi. Moet ook nog naar Havanna samen met mn ouders, heel benieuwd hoe ze op mn vader gaat reageren, die is gewoon erg aanwezig altijd maar kan wel heel goed overweg met dieren..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:47

Ik volg altijd mijn gevoel en dan zou ik dus idd Karma nemen.

En ja die 2 die extreem angstig zijn zou ik alleen nemen als ik er volop mee aan de slag zou kunnen gaan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:50

Ah ok op die manier :)
Ik probeer ook altijd mn gevoel te volgen maar heb het er nu maar lastig mee.. Merk wel dat als iemand aangeeft voor Karma te gaan dat de neiging heb om Havanna te verdedigen terwijl ik dat andersom weer veel minder heb.. Terwijl ik weer veel meer op de foto van Karma ben gevallen dan op die van Havanna..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:50

Ik zou zeker de stichting laten meespelen (als ze van verschillende afkomen).

Imo heel belangrijk welke stichting je sponsert. Je hebt er die fantastisch werk leveren en je hebt er die nog erger zijn dan broodfokkers.

Probeer een beetje kritisch te zijn en niet té vlug te verdrinken in de ogen van een hond.
Edit: Wat opzoekingswerk in deze kan dus geen kwaad vind ik.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:55

amyz schreef:
Het zijn beide kruisingen, onherleidbaar. Hond 1 is een beetje vos-achtig, beetje pluimstaart met grote, rechtopstaande oren. Hond 2 is, tsja, soort van slanke labrador? Geloof niet dat dat erin zit overigens, maar even voor de beeldvorming..

Overigens zijn ze even oud, beide zouden ongeveer 2 jaar zijn als ze zouden komen :)

hond één lijkt zeker iets van een windhond achtige in te zitten als je kijkt naar zijn bouw.

verder zou ik het echt niet weten. ik zou geen hond durven kiezen vanaf een foto.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:58

Ik vind Havanna ook zeker weten een leuke hond, om te zien zowiezo, tis een knap ding.

Maar je zegt zelf dat je al kippevel had toen je Karma's foto zag voor het eerst, dat zou voor mij al genoeg zijn.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:01

Tja, je wilt juist geen pup maar een volwassen hond... dan zou ik in ieder geval een hond nemen die "in huis zijn" gewend is, en dus zindelijk is en niets sloopt.. Dat weet je van de eerste hond wel, en de 2e niet. Grote kans dat die nog nooit in een woonkamer gewoont heeft...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:02

Vanaf een foto durf ik wel aan :) Maar windhond? Ze is idd wel heel slank op haar buik maar moet ook nog steeds een beetje meer vlees aan hoor.. Ze is wel heel atletisch zag ik al toen ze achter de bal aan stoof :j

Stichtingen heb ik wel kritisch geselecteerd maar eerlijk is eerlijk, nog geen serieus speurwerk gedaan.. Kan ik wel mooi even gaan doen eigenlijk :) Voor zover ik intussen gezien heb doen beide stichtingen iig goed werk. Stichtingen waarbij de hond ongesteriliseerd zou komen heb ik niet eens verder gekeken, vind het heel belangrijk dat je een gesteriliseerde, compleet gecheckte hond krijgt :j Vooral het eerste eigenlijk, Nouz had veel minder kans gehad tumoren te ontwikkelen als vroeg hadden gesteriliseerd, maar toen wisten we dat niet (altijd reutjes gehad). Toen we het eenmaal lieten doen had ze al mamatumoren gehad en waren we (hoorden we achteraf) te laat om het nog te kunnen voorkomen.. Dus dat ligt gevoelig en is voor mij sowieso heel erg belangrijk :)

Moet overigens wel eerlijk zeggen dat ik van Havanna maar 1 foto zag in de eerste instantie en die was niet heel erg voordelig (staat ook op de site, vrij donkere foto dat ze op een blauw kleedje ligt), was op een andere site (baasjegezocht, zo'n verzamelsite zeg maar). Deze site had ik pas na het bezoek..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:13

Wat ik (persoonlijk) belangrijk vind aan een stichting is onderandere:

-Wat doen ze om daar de situatie daar te verbeteren? Hebben ze campagnes voor de plaatselijke bevolking, hebben ze een sterilisatieprogramma voor straathonden,...
-In hoeverre is er ondersteuning in Nederland? Zijn er gastgezinnen beschikbaar? Kun je terugvallen op een gedragstherapeut of iets in die aard als er problemen zijn?
-Wat als het echt niet gaat met de hond in jouw gezin? Waar gaat hij/zij dan naar toe?
-Zijn ze open en hebben ze kennis over de ziektes en problemen die een buitenlandse hond met zich (kan) meebrengen?
-Hoe brengen ze hun honden aan de man? Is dat met een zielig verhaaltje en dito foto, of is het allemaal heel open en vrijblijvend?

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:23

Mijn gevoel zegt Havana! Ik vind het echt een mooi een lief dier om te zien, hele fijne uitstraling. En ik denk dat je er echt een maatje aan hebt als je het vertrouwen gewonnen hebt. Plus de rationele voordelen en de klik die je al hebt!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:25

amyz schreef:
Vanaf een foto durf ik wel aan :) Maar windhond? Ze is idd wel heel slank op haar buik maar moet ook nog steeds een beetje meer vlees aan hoor.. Ze is wel heel atletisch zag ik al toen ze achter de bal aan stoof :j

er is maar één duidelijk foto van opzij, maar als ik deze foto zie, dan zie ik echt de bouw van een windhond terug
Afbeelding

of kijk een naar de podenco, een half windhond. (daar heeft hij ook de oren van) en daar misschien een kruising mee.

http://podenco.web-log.nl/podenco/de_po ... index.html

misschien zit het ook wel verder weg, in zijn opa ofzo. of ben ik echt de enige die dat ziet :+
Laatst bijgewerkt door loulou op 20-06-11 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:25

Eea weet ik al van de stichtingen maar ik ga nu even wat extra speurwerk verrichten, dank je voor dat overzicht in ieder geval, handig om een beetje een richtlijn te hebben! Ik zit sowieso al een tijdje op het buitenlandsehondenforum om me wat meer in te kunnen lezen maar was nog niet zo specifiek erachteraan gegaan..

Zielig verhaaltje heb ik overigens ook stelselmatig weggeklikt, vind dat gewoon niet erg betrouwbaar overkomen.. Bij Havanna staat wel een heel verhaal geschreven door de opvangmevrouw (ik moet écht haar naam gaan vragen :') ) maar vooral over Havanna zelf.. Bij Karma ook geen zielig verhaal gelukkig. Beide stichtingen hebben ook geen zielige verhaaltjes voor zover ik had gezien :)
Heb natuurlijk ook met beide stichtingen contact gehad en klonk allemaal prettig, heel open en ze hebben ook meermaals aangehaald dat het belangrijk was dat het zou matchen. Al moet ik zeggen, voor Karma vond ik het een beetje, tsja, makkelijk denk ik.. Ik vroeg om meer informatie en bij contactpersoon 3 (lang verhaal maar liep toevallig zo dat ik met 3 mensen contact heb gehad := ) zou er dan eindelijk actie komen om wat meer informatie te achterhalen. De andere 2 zeiden steeds maar weer dat het moeilijk was om aan meer informatie te komen en dat dat allemaal pas zou gebeuren als ik haar ook kon laten komen (vond ik trouwens wel gek, je wil toch eerst informatie en dan pas beslissen?)

Ik vind Havanna idd ook zo'n heerlijke uitstraling hebben! (wordt me wel steeds duidelijker dat ik naar haar neig overigens := )

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:35

Havanna is een prachtige hond
Aan de grote oren te zien zit er vast wel wat podengo en/of windhond in
Ze zal dus wel (flink) wat jachtdrift hebben waar je wel rekening mee moet houden
Karma ziet er ook heel leuk uit lijkt me een lieve hond
Haar karakter is wat afwachtend staat er en persoonlijk heb ik liever dol-dwaze honden
Ze kunnen mij niet gek genoeg zijn :P
Maar mischien zoek jij juist een rustiger type

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:41

Ik houd inderdaad wel van een relaxte hond :j

Jachtdrift heeft ze (voor zover bekend) niet, zijn kippen waar ze nu woont en daar kijkt ze niet naar om :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:53

Moeilijk Amy, iedere keer als ik weer iets lees over Karma, positief denk ik ziejewel, neem Karma, maar als ik dan weer een positief gepost berichtje over Havannah lees, denk ik dat ook.
Ook wat Rockwitch zegt vindt ik belangrijk, meestal gaat doen wat je gevoel wil de goede kant op.
Arrrggggg ik vind het ook moeilijk, als ik nu zou moeten kiezen weet ik het ook niet meer :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:55

Ik hoopte ook door een topic erachter te kunnen komen wat mijn gevoel is :j Geloof wel dat ik neig naar Havanna... Merk elke keer dat als iemand zegt ''ga voor Karma'' dat ik de neiging heb Havanna te verdedigen en andersom heb ik dat weer veel minder..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:58

Dan heb je in feite de keuze al gemaakt en makkelijker want Havannah is al in Nederland heb je al gezien en kan je meerdere keren bezoeken dus haar vertrouwen winnen, en dat is dan weer een voordeel als ze bij jullie thuis komt :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:59

Dan moet je voor Havanna gaan, als je daar nu meer naar neigt, je hebt haar natuurlijk al in levende lijven gezien en als je haar al verdedigd als anderen zeggen dat je Karma moet nemen, dan zal je denk ik toch Havanna kiezen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:02

Ja das helemaal waar inderdaad :j Ik geloof ook inderdaad dat ik mn keuze gemaakt heb, al wil ik niet op stel en sprong nu ook daarmee aan de slag gaan. Eerst nog eens rustig met mn ouders bij Havanna gaan kijken, dan nog rustig een week of 2 nadenken.. Als het dan allemaal nog goed voelt (en wie weet voelt het bij de tweede keer kijken wel zo goed dat ik geen 2 weken nog ga nadenken) ga ik eens contact opnemen om te reserveren.. Wil niks overhaast doen.

Ik elk geval helpt dit topic me wel enorm, heel erg bedankt iedereen die heeft gereageerd (en die gaat reageren :P ) want is voor mij heel goede manier om te bepalen waar mijn gevoel naar uit gaat :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:04

Je hebt gelijk, rustig aan, ouders mee om te kijken en dan nog eens rustig overdenken :j

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:35

Ik zou mijn hart laten spreken en in jou geval zou dat hondje 2 zijn <3

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:38

haha pff wat een gezoek naar karma! had een heel ander hondje verwacht, maar vind hem wel erg leuk! zou inderdaad als ik jou was rustig met je ouders bij Havanna gaan kijken en afwachten wat die ervan vinden, en even afwachten wat voor informatie je allemaal over Karma krijgt.

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:56

Wij hebben onze pup ook bij sphoek gehaald :D Gewoon doen wat je gevoel zegt :j

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:08

Zit duidelijk podenCo in.
Wij hebben een kruising podenGo uit portugal en het is een ontzettend lief dier, heb hem als pup op de foto gezien en was gelijk verkocht.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:49

loulou schreef:
hond één lijkt zeker iets van een windhond achtige in te zitten als je kijkt naar zijn bouw.

:j Podenco mix idd!

Een moeilijke keus lijkt het me zeker, vooral omdat je ze niet beiden in het echt kunt bekijken...
Wij hebben sinds december ook een Galgo(mix) (hier zijn topicje) uit een spaans asiel, een wegloper is het totáál niet. Hij is hier pas 6 maanden, dus hij moet nog veel leren (en onthouden) maar hij is al zoveel veranderd!
Er zit wss. ook wat podenco in, die oren omhoog af en toe :=

Ik zou zelf denk ik voor nr 2 gaan, ondanks dat er haast niks over bekend is. Dat is denk ik altijd de gok met honden uit asiels, wij hebben er nu twee en ze zijn super! In het verhaaltje stond wel wat info, maar daar kun je ook niet helemaal op af gaan, tot hoe ver is het waar? Maar nr. 2 z'n koppie spreekt mij het meeste aan, een lieve huishond-type :D

Het enige "probleem" merkten wij, is dat ze niet zo'n haast hebben in de Spaanse opvang... Wij hadden die van ons in september al uitgezocht, maar omdat de spaanse mevrouw die de honden opving steeds geen antwoord gaf en afspraken met de NLse stichting niet nakwam, hebben we bijna drie maanden moeten wachten, en daarna moest we nog half NL doorrijden om hem op te halen :Y)