Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mariettjj schreef:Volgens mij is dat lood ook niet giftig. Ik werk in een dierenwinkel en bij ons zit het er ook altijd aan (je kan het ook los maken maar dan verspreid het plandje zich over de hele bak, als je het vast laat zitten blijft het mooi 1bosje).
Dat jou vissen het "loodje" legden had misschien met de waterwaarde te maken? Het kan aan heel veel dingen liggen dat je vissen dood gaan..

Temeraire schreef:Mariettjj schreef:Volgens mij is dat lood ook niet giftig. Ik werk in een dierenwinkel en bij ons zit het er ook altijd aan (je kan het ook los maken maar dan verspreid het plandje zich over de hele bak, als je het vast laat zitten blijft het mooi 1bosje).
Dat jou vissen het "loodje" legden had misschien met de waterwaarde te maken? Het kan aan heel veel dingen liggen dat je vissen dood gaan..
Het ligt inderdaad aan de waterwaardes. En daar heeft het lood een invloed op, je wil namelijk geen lood in je water maar het lood geeft wel langzaam die slechte stoffen af. Dus je vis zal er niet meteen dood van gaan maar op lange termijn wel.
Ik was laatst in een op zich goede dierenwinkel, maar die hadden ook loodjes om de planten bij de vissen. Toen ik er wat over zei werd ik niet begrepend aangekeken. Dus ze hoeven het niet te weten
En voor een klein bakje heb je aan een kleine zak filterzand genoeg, je kan met 3 euro klaar zijn in dit geval denk ik.
_Tara_; dan zijn we het eens

Nathalie__ schreef:@ temeraire: welk formaat bak heb jij dan voor drie sluierstaartjes? ben ik dan wel benieuwd naar
_Tara_ schreef:@ Marietjj: Je ziet het inderdaad wel vaker hoor. Bakken met vissen en planten in een dierenwinkel/aquariumzaak. Maar nogmaals, dat je daar iets ziet (ze verkopen ook kommen bv...), betekent niet dat het ook goed is. Die vissen zitten daar vaak niet zo lang. Ik denk ook dat je dit in de betere zaken niet/minder ziet.
Dat die vis al lang leeft, mensen met suikerziekte/astma/andere ziektes zie je misschien ook niks aan en die leven ook jarenlang. Om maar even aan te geven dat er tussen "blijven leven" en "doodgaan" nog een grijs gebied zit van "niet lekker voelen maar toch in leven blijven".