Boa constrictor (slang)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:42

Susyb schreef:
SharonIndezz schreef:
een slang wordt niet tam, het is en blijft een wild beest. Ik hanteer hem alleen als het terrarium verschoont moet worden, of na de vervelling controleren of alles eraf is etc. Ik hanteer slangen van boven de 180 cm nooit in mijn eentje, er is altijd iemand in de buurt. Gewoon voor de zekerheid

oke.. nou ik wou het even weten.. maar hoe zit dat dan met die slangen die bijv. bij circusssen gebruikt worden of bij fotomodellen?

daar zit altijd een trainer bij en medische hulp. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:50

Hier hoort een dier niet in thuis..
die slang is al 2.5 meter +- zeg je? En dan zit ie in een bak van 3.4 meter? Kan zn lijf amper keren dus.
Dat vind ik jammer.

IK vind dat ook een slang moet kunnen bewegen.
lekker een ruime omgeving met bladeren, water enz. gewoon lekker 5x5/ 6x6
Ik snap dat er geen ruimte voor is, maar imo moet je dan niet zo'n grote slang nemen, die enkel kan liggen en op zijn eten kan liggen wachten in dat hokje onder een stel lampen.

Correct me als ik helemaal fout zit.
Maar dit is wat ik n.a.v de foto's zie.

SharonIndezz schreef:
a kijk maar is bij de grote kwekers hoe dieren er daar bij liggen

En dit vind ik nou geen kennis.
Dus omdat de kwekers er zo mee omgaan, mag jij dit ook??

:n

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 00:46

ik heb geen zin om hier een hele discussie op te gaan liggen starten, en mn eigen te ''verantwoorden''

maar, ik kan merken dat jij geen kaas hebt gegeten van het slangen houden.. dit kan ík dan weer uitmaken uit jouw post... sorry als ik bot en/of aanvallend over kom.

Geloof mij nou maar dat ik weet hoe en wat..

En als het slecht zou zijn en zielig, en dat het dier ongelukkig is? waarom eet hij dan goed, verveld goed, en zich misschien zelfs voortplant? dan zit een beest wel lekker in zijn vel hoor.

Ik respecteer ieder zijn mening, en ook die van jouw..

Maar wat me opvalt, een paard van 180 cm. wordt wél in een box van 3x3 gehouden, terwijl je hier BIJNA niemand over hoort, en dat vinden de MEESTE wel normaal. Een paard is een actief dier, een slang ligt de helft van de tijd lekker te ''zonnen'' onder een ''stel lampen'' ja.

Anoniem

Re: Boa constrictor (slang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:54

Hé TS? Je hebt dezelfde mening over een paard houden op stal als ik. Iedereen die een paard op stal houd van 3x3, zeg ik dat ze zich eens mogen op sluiten in een wc van 0.5 op 0.5 :) Verder, ik heb geen verstand van slangen, dus ga me niet uitspreken over de bak. Wel een vraagje, is een Albino eigenlijk niet wit?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 00:56

het beest is HETROZYGHOOT voor albino, dit betekend dat hij wel het albino gen draagt, maar dit dus niet uit..

Lekker ingewikkeld allemaal haha, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:58

Oh, maar ik snap het. Dat is zoals paarden, ze dragen het vos gen mee maar zijn zelf bruin. I get it :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 01:07

jaaaaaaa haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:10

Ik vind, sorry hoor.. Jij plaatst fotos, en als anderen dat geen mooi plaatje vinden moeten ze maar niks zeggen? Sorry, maar zo werkt het niet. Ik heb er geen verstand van, maar dan nog ik vind het niet om aan te zien.
Wat is een paard in een stal nou weer voor vergelijking. Een paard hoort ook niet in een stal nee, maar die komt er tenminste nog uit. Zoals ik hier begrijp zit dat beest bij jou gewoon altijd en eeuwig in zn hokje.. Ik hoef daar geen verstand van slangen van te hebben om daar een mening over te kunnen vellen.
Vreselijk.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:12

al geef je zoon slang een bak van 50 meter, hij blijft toch wel op zn vaste plekkie liggen, slangen zijn lui, ( heb er zelf 3) het enige moment dat ze echt in beweging komen is wanneer ze eten krijgen.

TS: geweldig dier! ( die vna mij zijn nog maar 1.50 :o)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:13

DeMolenhoek schreef:
Hé TS? Je hebt dezelfde mening over een paard houden op stal als ik. Iedereen die een paard op stal houd van 3x3, zeg ik dat ze zich eens mogen op sluiten in een wc van 0.5 op 0.5 :)

_/-\o_ idd mijn paard enkel op stal als het echt van grot belang is voor een erge blesure an haar benen of in de kliniek vor koliek ofzo

mjah weet wel een slang praat niet en je kan ze id gemakkelijk houden in curver box of klein terrarium als je dat wil. Zijn veel kwekers die het doen is ook logisch je kan meer slangen kwijt op zelfde oppervlakte. Ik zou 5 op 5 miss zelf ook wat overdreven vinden voor 1 slang gezien ze niet zo hel actief bewegen. Toch is het nu wel heel saai en heel klein. Ik denk dat de slang beter tot zijn recht zou komen in een iets dieper en hoger terra. Waarbij je dan paar schuine takken kan maken met plankje ofzo waar hij op kan rusten. Een soort grot waar hij zich kan verschuilen voor de lamp en een fikse waterbak. Als koudbloed zal hij graag zijn eigen temperatuur regelen en dus zal je hem wss ook meer zien bewegen als hij van zijn schuilplats naar zonplek gaat en dan weer lkkr in het water enzo. Zal er ook gelijk stuk natuurlijker uit zien en moiere aanwinst voor je kamer. Maar ja trek je verder niks aan van wat we zeggen je hebt jaren slangen gehad en weet vast wat je doet, het zijn enkel goed bedoelde adviezen van mijn kant om het vor jezelf en de slang leuker te maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 01:32

Mooi dier hoor! Een kennis van mij heeft ook slangen en die zegt ook idd dat slangen zo lui als de ziekte zijn en zich prima voelen op een beperkt gebiedje. De vergelijking paard-slang kan je onmogelijk maken :)

Lijkt me supergaaf, om slangen te hebben... maar ik ben dan weer zo'n mietje dat ik ze geen voer dat leeft of heeft geleefd durf te geven :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 01:56

iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben ;)

Ook ik heb mijn dieren in grooootte hoge terra's gehad, en mijn ervaring is dat ze altijd op de zelfde plek liggen ;)

En sommige van mijn dieren stopte zelfs met vreten toen ze in een groot terra lagen... toen ik ze kleiner had gelegd gingen ze mee aan het vreten.

En nogmaals, ik respecteer ieder zijn mening hoor,

En als ik deze slang in 6x6 zou leggen, dan zou ik de temp en de rv niet kunnen regelen enzo.

Overigens is nepgroen alleen voor de oog van de mens, dit formaat laat niks heel van groen hoor;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 03:21

Had eergister een slang van 1.50 in de badkamer...nou die was alles behalve lui hoor :-) tegen de tijd dat ik met mijn camera aankwam koos hij er vandoor te gaan....jemig wat zijn die beesten snel.(en eng)
Het was een Black Rat snake, hoop hem nooit meer te zien!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:12

SharonIndezz schreef:
ik heb geen zin om hier een hele discussie op te gaan liggen starten, en mn eigen te ''verantwoorden''

maar, ik kan merken dat jij geen kaas hebt gegeten van het slangen houden.. dit kan ík dan weer uitmaken uit jouw post... sorry als ik bot en/of aanvallend over kom.

Geloof mij nou maar dat ik weet hoe en wat..

En als het slecht zou zijn en zielig, en dat het dier ongelukkig is? waarom eet hij dan goed, verveld goed, en zich misschien zelfs voortplant? dan zit een beest wel lekker in zijn vel hoor.

Ik respecteer ieder zijn mening, en ook die van jouw..

Maar wat me opvalt, een paard van 180 cm. wordt wél in een box van 3x3 gehouden, terwijl je hier BIJNA niemand over hoort, en dat vinden de MEESTE wel normaal. Een paard is een actief dier, een slang ligt de helft van de tijd lekker te ''zonnen'' onder een ''stel lampen'' ja.

Meid ik hou ook niet van paarden uberhaupt in een box van 3x3 al is het een pony.
Ik heb niet veel verstand van slangen maar ik weet bijna zeker dat een slang best eens lekker op verkenning uit gaat ipv van 24/7 onder lampen liggen.
Je zult er best verstand van hebben maar dat is niet zaligmakend.
Ik zet dan ook nog steeds mijn vraagtekens bij jouw slang in die bak en zeker ook om paarden de hele dag in een box van 3x3 en honden in een bench het grootste deel van de dag.
Ik snap daar de lol niet van.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:26

Ach gut, arm ding. Een paard hoort niet in een box, maar een slang hoort ook niet in zo'n klein bakje.Wat is er nou voor lol aan om een dier te kwellen in een klein hokje? Een slang hoort imo uberhaupt geen huisdier te zijn. Ik hoop dat hij wel af en toe los mag in de kamer ofzo, zodat hij tenminste nog even de ruimte heeft.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:54

Ik heb voldoende slangen in huis en in huis gehad en geloof me.. een slang gaat alleen op "onderzoek" uit wanneer hij/zij trek heeft, of in de paartijd zit. Met name de zomermaanden zijn dus favoriet voor ontsnappingspogingen. (Hou de amivedi maar 's bij wat betreft vermissingen..die rijzen de pan uit zodra de zomer in aantocht is)

Die van mij gaan ramen zemen wanneer ze trek hebben, en verder bewegen ze niet. Heb nu 7 boa's in een bak, en die zijn na het voeren afgelopen week links de bak ingegaan.. en liggen als een berg op elkaar gestapeld rechts in de hoek. Die zijn daar na het voeren heen gekropen, en hebben niet meer bewogen. Die ligegn die ratten en muizen te verteren. Nou ik lieg.. een is onder zijn waterbak gaan liggen want die gata binnenkort vervellen.

Vind de bak van TS een prima bak voor nu en voorlopig. Kan prima op temperatuur gehouden worden, deze bakken tochten vrijwel nooit dus mits verantwoord eruitgehaald zie ik het probleem niet zo.

De vergelijking met een paardenbox raakt kant nog wal. Ik zie mijn gelder van ruim 1.70 zichzelf niet als een drol opwikkelen in een hoekje van zijn box. Zodat hij daar heerlijk zijn biksjes kan verteren.

Ik heb voor de goeie orde in mijn bak een klimtak etc etc.. en er gaat er GEEN EEN op. Dus tis versiering voor mij... niet voor hen.

En ik heb 7 boa's, 1 californische koningsslang en 2 mini gutjes op t moment. Heb ook pythons gehad en die zijn dan weer wel iets bewegelijker. Maar ook niet ZO bewegelijk dat ze minimaal een woonkamer tot hun beschikking moeten hebben.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:57

Caira schreef:
Ach gut, arm ding. Een paard hoort niet in een box, maar een slang hoort ook niet in zo'n klein bakje.Wat is er nou voor lol aan om een dier te kwellen in een klein hokje? Een slang hoort imo uberhaupt geen huisdier te zijn. Ik hoop dat hij wel af en toe los mag in de kamer ofzo, zodat hij tenminste nog even de ruimte heeft.

Wat betreft het Ach gut arm ding stukje.

In de bak krijgt hij wekelijks zijn hapje dat hem kant en klaar word voorgeschoteld.. ik hoop dat je jezelf ook realiseerd dat inde natuur de muizen en ratten en later ook konijntjes ( shock ja echt waar) niet vrijwillig voor zijn neus gaan zitten.

Dus als de slang het voor het kiezen had.. dan kiest hij de bak wel hoor... lekker warm... vaak snachts nog een warmtematje ( in de natuur ligt ie te sterven van de kou), wekelijks zijn happie...

Plus.. een slang heeft het verstandelijk vermogen van een erwt. Hij reageert op warmte en beweging. Hij is blind ( ziet alleen infrarood), hij is doof. Hij gaat in bad wanneer hij vervelt.. niet omdat ie graag zwemt. Hij gaat op jacht wanneer hij honger heeft, wanneer ze geen honger hebben kan je er een rattenkolonie ingooien.. die laat ie staan.
Sterker nog.. ik kan wel even googlen voor foto's ( misselijkmakend).. maar ze zijn zo dom.. dat als ze slapen.. en aangevreten worden door een voedsel dier.. ze dat niet eens meekrijgen....
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 20-06-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:01

Ceriadwen schreef:
Caira schreef:

In de bak krijgt hij wekelijks zijn hapje dat hem kant en klaar word voorgeschoteld.. ik hoop dat je jezelf ook realiseerd dat inde natuur de muizen en ratten en later ook konijntjes ( shock ja echt waar) niet vrijwillig voor zijn neus gaan zitten.

Dus als de slang het voor het kiezen had.. dan kiest hij de bak wel hoor... lekker warm... vaak snachts nog een warmtematje ( in de natuur ligt ie te sterven van de kou), wekelijks zijn happie...

:') een kruikje vinden ze super

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:04

MelisXFeikje schreef:
:') een kruikje vinden ze super

Nou als ik ze vervoer en het is me te fris dan gaan ze inderdaad met kruik. Lekker warm en voorkomt een koutje vatten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:07

Wat een super gave slang! Ik heb ze zelf nooit gehad, maar oh wat zijn ze mooi :j Ik zou er ook wel eentje willen hebben.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:12

uhm ik heb zelf ook geen verstand van slangen, maar de vergelijking met een paard in een stal van 3x3 opsluiten of een mens in een wc van 0.5x0.5 slaat NERGENS op.
slangen zijn van nature luie beesten die stil liggen om warm te blijven, hoe warmer ze zijn hoe meer energie ze hebben om te jagen, zich te verdedigen of om zich voor te planten.
de terra van die slang is niet te klein en niet te groot, tis gewoon precies goed, misschien een grote platte steen erbij om op te liggen maakt het af. een slang heeft geen speeltjes of extra dingen nodig, ze eten en slapen, aangevallen worden ze toch niet ;).

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:36

Ceriadwen schreef:
Caira schreef:

Dus als de slang het voor het kiezen had.. dan kiest hij de bak wel hoor... lekker warm... vaak snachts nog een warmtematje ( in de natuur ligt ie te sterven van de kou), wekelijks zijn happie...Plus.. een slang heeft het verstandelijk vermogen van een erwt. Hij reageert op warmte en beweging. Hij is blind ( ziet alleen infrarood), hij is doof. Hij gaat in bad wanneer hij vervelt.. niet omdat ie graag zwemt. Hij gaat op jacht wanneer hij honger heeft, wanneer ze geen honger hebben kan je er een rattenkolonie ingooien.. die laat ie staan.
Sterker nog.. ik kan wel even googlen voor foto's ( misselijkmakend).. maar ze zijn zo dom.. dat als ze slapen.. en aangevreten worden door een voedsel dier.. ze dat niet eens meekrijgen....

Knap dat jij kunt denken voor zo'n dier, ik denk toch dat zo'n dier ook graag wat ruimte heeft.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:45

ppfft wat een discussie allemaal:)

Als een beest zich niet lekker voelt, vreet hij echt niet enzo hoor:)

Heb zelfs dieren gehad, die ik kleiner had gelegd omdat ze in een grote ruimte niet vraten:)

Overigens hang ik er geen takken en ''troep'' in, omdat zo'n grote slang er geen gebruik van maakt, en dit gewoon voor het oog is. En ik stoor me er niet aan om naar een ''kale'' bak te kijken:)

Mocht der nog iemand vragen hebben, stuur maar een PB.

Overigens vind ik het zeer stom om mij via PB uit te maken voor dierenbeul etc. Terwijl ze erg zelf de ballen verstand van hebben

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:51

SharonIndezz schreef:
ppfft wat een discussie allemaal:)

Als een beest zich niet lekker voelt, vreet hij echt niet enzo hoor:)

Heb zelfs dieren gehad, die ik kleiner had gelegd omdat ze in een grote ruimte niet vraten:)

Overigens hang ik er geen takken en ''troep'' in, omdat zo'n grote slang er geen gebruik van maakt, en dit gewoon voor het oog is. En ik stoor me er niet aan om naar een ''kale'' bak te kijken:)

Mocht der nog iemand vragen hebben, stuur maar een PB.

Overigens vind ik het zeer stom om mij via PB uit te maken voor dierenbeul etc. Terwijl ze erg zelf de ballen verstand van hebben

Oh been there done that.. toen mijn boa's nog piep waren moest ik ze echt in een heel klein bakje houden. Die bleven gewoon spugen. Ik krijg een beetje het "penny-meisje" gevoel wanneer ik het ach gut en wat zielig voorbij zie komen. Jongere slangen willen nog wel 's kruipen en klimmen.. maar die grote exemplaren liggen prima uit te dijen onder de lamp.

Maar goed... IK vind je slang er prima bij liggen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:54

Ceriadwen schreef:
Ik heb voldoende slangen in huis en in huis gehad en geloof me.. een slang gaat alleen op "onderzoek" uit wanneer hij/zij trek heeft, of in de paartijd zit. Met name de zomermaanden zijn dus favoriet voor ontsnappingspogingen. (Hou de amivedi maar 's bij wat betreft vermissingen..die rijzen de pan uit zodra de zomer in aantocht is)

Die van mij gaan ramen zemen wanneer ze trek hebben, en verder bewegen ze niet. Heb nu 7 boa's in een bak, en die zijn na het voeren afgelopen week links de bak ingegaan.. en liggen als een berg op elkaar gestapeld rechts in de hoek. Die zijn daar na het voeren heen gekropen, en hebben niet meer bewogen. Die ligegn die ratten en muizen te verteren. Nou ik lieg.. een is onder zijn waterbak gaan liggen want die gata binnenkort vervellen.

Vind de bak van TS een prima bak voor nu en voorlopig. Kan prima op temperatuur gehouden worden, deze bakken tochten vrijwel nooit dus mits verantwoord eruitgehaald zie ik het probleem niet zo.

De vergelijking met een paardenbox raakt kant nog wal. Ik zie mijn gelder van ruim 1.70 zichzelf niet als een drol opwikkelen in een hoekje van zijn box. Zodat hij daar heerlijk zijn biksjes kan verteren.
Ik heb voor de goeie orde in mijn bak een klimtak etc etc.. en er gaat er GEEN EEN op. Dus tis versiering voor mij... niet voor hen.

En ik heb 7 boa's, 1 californische koningsslang en 2 mini gutjes op t moment. Heb ook pythons gehad en die zijn dan weer wel iets bewegelijker. Maar ook niet ZO bewegelijk dat ze minimaal een woonkamer tot hun beschikking moeten hebben.

dikgedrukt is echt :') :') :')
Ik schoot echt even in de lach...

Maar ontopic: Ik vind het echt een prachtig dier TS. En ik vind het terrarium persoonlijk niet zo mooi, echt voor mijn persoonlijke smaak zou het wel wat meer aangekleed mogen. Dat kijkt wat gezelliger. Maar dat is puur smaak :D Niet dat zo'n slang er wat aan heeft maar goed. En de mensen die hier roepen dat dit zielig is hebben (gok ik) zelf geen slangen.
De mensen die ik ken met slangen houden deze op dezelfde manier, dus ik kan me niet voorstellen dat al die mensen inclusief de TS en een aantal reageerders-met-slangen het dan allemaal fout doen...
Maar ook ik heb er totaal geen verstand van dus misschien klets ik nu ook wel ontiegelijk uit mijn nek haha :')