Aangevallen/gebeten door hond tijdens krantenwijk,wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Aangevallen/gebeten door hond tijdens krantenwijk,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:15

Ik heb de oplossing.
Gooi de krant gewoon het erf op :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:21

Persoonlijk zou ik aangifte doen bij politie ivm beet. Puur en alleen omdat die vrouw niet het fatsoen had om te vragen hoe het ging. Dat vind ik zooo not done.
Ik zou ook geen stap meer op het erf zetten totdat er een oplossing is. Ook al omdat je de hond nu niet vertrouwd en kans op herhaling relatief groot is.
De hond is niet jouw probleem maar van de eigenaren!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:21

Idd die vrouw neemt haar verantwoordelijkheid niet. ze roept een keer en als de hond niet luistert draait ze dr kop om. Tuurlijk. Vooral zo doen.
En of het nou op eigen erf is of niet feit blijft dat een hond niet mag bijten en dat er altijd aangifte gedaan KAN worden, en dan bestaat er een kans dat de hond naar de hondenhemel moet...
En ik zeg hiermee heus niet dat ze aangifte Moet doen ofzo

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:25

LZP --> BB

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:07

winnietje3 schreef:
Idd die vrouw neemt haar verantwoordelijkheid niet. ze roept een keer en als de hond niet luistert draait ze dr kop om. Tuurlijk. Vooral zo doen.
En of het nou op eigen erf is of niet feit blijft dat een hond niet mag bijten en dat er altijd aangifte gedaan KAN worden, en dan bestaat er een kans dat de hond naar de hondenhemel moet...
En ik zeg hiermee heus niet dat ze aangifte Moet doen ofzo

Pas na de DERDE aangifte moet een hond naar de hondenhemel. Dus als dit de derde is So be it! als dit de eerste is wordt de vrouw waarschijnlijk eens wakkergeschud! en gaat ze hopelijk met het dier op cursus. Dit is voor de hond ook stukken prettiger.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:19

Aangezien ik zelf een hond hebt die erg fel reageerd op de postbode, snap ik het gedrag vanuit de hond. Wil niet zeggen dat ik het goed praat, absoluut niet want een hond MAG niet zo agressief zijn tegenover wie dan ook. Alleen in dit geval krijgt de hond vrij spel. Veel mensen willen dat hun hond ook een taak van waakhond heeft, alleen worden ze dan niet onder controle gehouden.
In dit geval dus ook. De hond ging de eerste keer blaffen en grommen naar je, toen je de post in de brievenbus had gedaan ging jij weg. Alleen de hond weet niet dat jij gewoon weer verder moest, die denkt "yes, ik heb haar van mijn erf gekregen". Waardoor hij dus de 2e keer nog feller reageerde en vervolgens beet.

Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om de hond te corrigeren, maar ik zou als ik in jouw schoenen stond aanbieden om daar bij te helpen. Kijk als je het niet wilt of aandurft snap ik dat en geef ik je groot gelijk. Het zou alleen wel mooi zijn als je de eigenaar en hond hierbij kunt helpen zodat de hond niet meer zo agressief doet wanneer jij post brengt. In ieder geval is voor de eigenaar een handige tip dat ze een deskundige erbij haalt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:29

Ik vind het er eigenlijk niets toe doen hoe of wat de hond!? Als je zo'n hond hebt, moet je er voor zorgen dat er niemand op jouw terrein hoeft te komen wanneer de hond los is!!! Dús de brievenbus zo plaatsen dat er niemand voor postbezorging het erf op/over hoeft! (keurig zoals een eerdere bokker ook heeft!)
Zou er zeker aan de deur gaan en over praten! Schade aan kleding en telefoon vallen gewoon onder haar WA verzekering, dus vind het niet meer dan normaal dat ze dat ook voor je vergoedt!
Vind het echt schandalig dat ze een keer naar haar hond roept en het jou dan verders gewoon maar uit laat zoeken! :(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:09

Ik vind dat juist wel belangrijk omdat het laat zien dat de eigenaar fout zit hier en de hond alleen reageert. Een hond mag dit niet doen, maar wanneer een hond niet gecorrigeert word dan kun je niet van een hond verwachten dat hij voortaan normaal doet.
Er zijn meerdere oplossingen, het kan ook onwetendheid zijn van de eigenaar i.p.v. laksheid. Ik zou in ieder geval eerst proberen te praten met de eigenaar en samen een oplossing zoeken waar jij als postbezorger weer aan kan meewerken. Zo weet je voortaan ook hoe je misschien beter kunt reageren bij honden die agressief zijn. Niet dat ik jou de schuld hiervan wil geven want dit ligt compleet bij de eigenaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:48

Vroeger hadden wij ook honden op het erf loslopen, die vreselijk tekeer gingen als de postbode kwam. Ze deden niets, maar dat kon de goede man niet weten. Op een gegeven moment kregen we dus gewoon geen post meer. Geloof dat we wel een melding kregen, dat de post weer bezorgd werd als de hond niet meer bij de postbode kon komen.

Tegenwoordig help ik mijn dochter met haar krantenwijk. Ik moet ook altijd ergens een krant in de bus doen, waar dan een hond woest op me af komt rennen. De brievenbus staat nét niet op het erf (denk 10 cm van de scheiding af), wat wordt afgescheiden door een stroomdraad op de grond. Toen ik er een poosje geleden de krant in de bus deed, kwam de hond aanrennen en ik dacht: oh, die blijft wel netjes achter het draadje. Niet dus. Hij kwam er mooi overheen en leek me niet erg aardig. Ik heb me dus voorgenomen als hij er de volgende keer weer is, ik er de krant niet meer in de bus doe.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:53

www.zoekenbel.nl dan op particulieren klikken en dan kan je zoeken bijv. per adres. En anders op google proberen het adres in te typen en dan bijv. telefoonnummer dorpstraat 1 plaatsnaam. Bij veel adressen krijg je dan zo het telefoonnummer naar boven.