Ontzettend naar geurende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: Ontzettend naar geurende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:07

Ts, tandsteen kan niet in 2 weken al gewoon weer terug zijn hoor. Dat gaat niet zooooo snel. Bot is natuurlijk altijd goed, hoe harder hoe beter.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:24

Welk merk voer geef je? (en welk type?) want het hangt ook van je voer af. Vaak zelfs voornamelijk van je voer af.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:15

bo0tjeee schreef:
Ts, tandsteen kan niet in 2 weken al gewoon weer terug zijn hoor. Dat gaat niet zooooo snel. Bot is natuurlijk altijd goed, hoe harder hoe beter.

Te harde botten zijn helemaal niet goed, hiervan slijten de tanden te hard.

TS, wat voor bot heb je gekocht? Want als je een vleesbot hebt gekocht zou ik die niet zomaar geven als je hond dat niet gewend is...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:25

Hier krijgen ze altijd harde botten, mijn reu is 7 en heeft geen slijtage hoor,.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:45

Wilawander schreef:
Hier krijgen ze altijd harde botten, mijn reu is 7 en heeft geen slijtage hoor,.

Over wat voor botten heb jij het dan? Ik heb het echt over dragende botten, en die zijn naar mijn idee écht te hard.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:48

kleinvosje schreef:
Het klopt wat lotje-2 zegt, een hond moet met harde brokken goed kauwen, wat voor hem gelijk een tandenpoets beurt is. Wat ook kan, is dat je hond gewoon ontstoken/rotte tanden heeft, dat stinkt verschrikkelijk en is te verhelpen door die kiezen te verwijderen.

Dit had het hondje van mijn ouders ook, die had een ontstoken wortel van een kies. Die had ook een bult overigens op zijn neus/wang.
Zou er ff mee langs de DA gaan om dat in ieder geval even te laten checken en vervolgens idd zorgen voor goed voer en kauwsnacks...