Ik zit echt in de stress.. mijn kat is nog niet binnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Ik zit echt in de stress.. mijn kat is nog niet binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:07

Onze poes is ook weleens een week weggeweest, na 7 dagen kwam ze weer vrolijk aanlopen en ze zag er nog goed uit.

Waarschijnlijk komt hij wel terug. :)

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:13

Mijn kat vind het ook leuk om op avontuur te gaan. Ze weet de weg, dus ik vertrouw erop dat ze terug komt. Ik snap wel hoe je je voelt, het is ook mijn baby, maar het komt vast goed! Ze kunnen meer dan wij denken ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:30

sterkte! Ik hoop dat ie alsnog aan komt lopen, wij hebben het ook gehad...2x zelfs, 1 x heeft de kat in een schuurtje of iets gezeten... (was namelijk giga schor van et mauwen). En een andere kat die is mij een x achter na gelopen, en na ergens van geschrokken te zijn, weggevlucht en hebben we een week niet gezien, tot ie toch uiteindelijk weer terug kwam! Sterkte en anders dierenasiel/ambulance bellen??

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:35

Wat een draken kunnen die katten zijn... jij in de stress en hij waarschijnlijk gewoon vrolijk de hort op... pfff... Ik hoop ook dat hij zo helemaal heel aan komt lopen, succes! :(:)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:35

ikl heb ook twee katten waarvan een acht maanden weg is geweest.
Ik had ten mijn tweede kat nog niet en mijn oudste kat is toen ook naar buiten gegaan en kwam na acht maanden weer eens thuis.
HAd ook alles al weg gedaan want ik dach dus dat hij niet meer terug kwam.
Opeens na acht maanden zat hij voor huis alsof hij nooit anders deed en nooit weg was geweest.
DUs die paar uurtjes zijn echt niets.
Hij kan zo een week wegblijven ook al is hij gecastreerd het zegt niets.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:41

ik heb ook een gecastreerde kater in huis die normaal gesproken altijd komt als ik roep, maar soms blijft hij ook wel eens een nachtje en middag weg(vooral met lekker weer) maar daarna staat hij weer vrolijk voor de deur, ik hoop dat hij weer terug komt, misschien is hij gewoon ergens anders een dutje aan het doen, of op jacht ofzo! dan komen ze ook niet op geroep af weet ik uit ervaring :)
het is vannacht ook wel lekker warm buiten geweest dus ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 07:42

Bedankt, geeft me weer moed mensen :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:23

Wij hadden vroeger een kat, die durfde nooit verder dan een paar meter van ons huis. Toen was ze ook een keer spoorloos, wij overal zoeken en helemaal in de stress. De volgende morgen was ze er weer. Bleek dat ze per ongeluk opgesloten had gezeten in de schuur van de buren.
Dus misschien is dat met jouw kat ook wel het geval. Wij hebben hier trouwens ook 2x een kat in de schuur gehad. Ze zijn zo nieuwschierig en als je dan niet ziet dat ze naar binnen glippen...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:32

kainda schreef:
Misschien is hij in een schuurtje terecht gekomen?

Ik hoop dat hij snel terug is :(:)

Dit hebben wij ook wel eens gehad, maar de meeste katten weten de weg naar huis wel te vinden gelukkig :)
Succes met zoeken hoop dat hij snel weer boven water komt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:36

TS, hopelijk komt je kat snel terug :j

Mijn Bloom is ook eens een nachtje gaan stappen, maar dat is minder leuk geïndigd...
Hij is niet overreden of zo, maar gewoon door andere mensen in huis genomen :n

Toen ik bij die mensen ging aanbellen (had Bloom paar weken later bij hen zien binnenwandelen),
hadden ze inderdaad mijn flyer gezien van 'ik zoek Bloom', maar ze vonden hem leuk en
hun dochtertje was er gek op dus ze konden hem niet meer van haar wegnemen.

Zelfs met de politie kon ik niets beginnen want Bloom was ondertussen op hun naam gechipt.
Bij mij was hij niet gechipt omdat hij nog maar net gecastreerd was, het chippen ging normaal door de dag nadat hij gaan stappen was.

Ik duim mee voor de goede afloop :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:42

whow chipieke dan schik je wel zeg :(
Bij ons hebben ze ook een keer onze dalmatier mee genomen, na 1 week hebben ze toch amivedi gebeld omdat hij daar veel te druk was en is ze weer bij ons thuis gekomen. Hoe kunnen mensen het toch in hun hoofd halen!!! :n

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:46

Ik heb ook zo'n kat, die altijd op gezetten tijden thuiskomt. Doet hij dat niet dan zit ik helemaal in de rats, dus ik begrijp wat je voelt. Het lastige met zoeken is, waar moet je beginnen? Hoe vaak liggen ze zoals bij quarrel, gewoon in je tuin, lekker alles te negeren. En soms, en dat wens ik je niet toe, worden ze wel degelijk aangereden en kruipen dan een dichtstbijzijnd bosje in en daar vind je ze nooit meer.
Ik ga voor je duimen, en ik hoop dat Nemo gauw thuis komt, en zich inderdaad van geen kwaad bewust is!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:49

chipieke schreef:

Mijn Bloom is ook eens een nachtje gaan stappen, maar dat is minder leuk geïndigd...

Toen ik bij die mensen ging aanbellen (had Bloom paar weken later bij hen zien binnenwandelen),
hadden ze inderdaad mijn flyer gezien van 'ik zoek Bloom', maar ze vonden hem leuk en

Zelfs met de politie kon ik niets beginnen want Bloom was ondertussen op hun naam gechipt.
Bij mij was hij niet gechipt omdat hij nog maar net gecastreerd was, het chippen ging normaal door de dag nadat hij gaan stappen was.

Goh wat een verhaal! En hoe is het afgelopen uiteindelijk?

Onze kat is ook wel eens een nachtje weg, hij weet altijd weer zijn eigen huis te vinden. Ik hoop voor je dat je kat strakjes weer gewoon voor de deur staat, waarschijnlijk komt het allemaal wel goed. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:51

Mijn 2 katten komen normaalgesproken ook op gezette tijden thuis. Alleen mijn exkater van nu bijna 3 haalt het soms in zijn koppie om een nacht weg te blijven. Dan zit ik ook in de rats, check ik ook elk uur de deur, rammel ik met zijn favoriete snoepjes... vannacht meldde hij zich ook weer om 4.45 uur (normaal komt hij rond 22u binnen, even voor de vergelijking) en de ergste dag was hij bijna 36 uur weg. Meneer had de weilanden ontdekt hier aan de overkant denk ik... je schrikt je rot maar ze weten de weg wel te vinden hoor! Ik duim dus met je mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:54

Mareska schreef:
chipieke schreef:

Goh wat een verhaal! En hoe is het afgelopen uiteindelijk?

Onze kat is ook wel eens een nachtje weg, hij weet altijd weer zijn eigen huis te vinden. Ik hoop voor je dat je kat strakjes weer gewoon voor de deur staat, waarschijnlijk komt het allemaal wel goed. ;)

Politie is er bij gehaald, mensen gaven onmiddellijk toe dat het mijn kat 'was'.
Maar aangezien die mensen hem al gechipt hadden, kon de politie niets meer doen.
We hebben zelfs voorgesteld hem terug te kopen voor een flink bedrag, maar zelfs dat wilden ze niet.

Het was een inteelt katje dat altijd piepklein gebleven is, vuilnisbakrasje tot en met en NOG niet willen terug geven he :(

Bloom was financieel niets waard, maar emotioneel was hij meer waard dan een berg goud |(

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:57

Oh, ik weet precies hoe je je voelt. Altijd weer ongerust wanneer er een kat 's avonds niet thuis komt!
Ik duim voor je!

Chipieke, ook een heftig verhaal! Sommige mensen.. :roll:

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:59

@chipieke: wat een rotmensen zeg _-:( bah!

TS ik kan me voorstellen dat je heel ongerust bent. Gelukkig heb ik ook genoeg verhalen van katten die kwijt waren en doodleuk weer aan komen wandelen. Ik hoop dat dat bij jouw kat ook het geval zal zijn!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:02

Mijn gecastereerde kater is 6 dagen vermist geweest, en kwam doodleuk op een ochtend weer binnen lopen.
Had waarschijnlijk gevochten met een andere kat en weggerend.

Dus wees gerust het kan gewoon goed aflopen, maar ik heb wel 6 dagen in flinke stress gezeten, dus ik begrijp je heel goed.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:04

Hier ook een rooie puber van bijna een jaar , die zoooo graag buiten is .

Wij wonen in en dorp aan een kleine weg en achter ons huis kunnen ze kilomters ver lopen in de weilanden maar helaas kiezen ze altijd voor de weg.

Tot we onze puber hadden die gaat altijd het weiland in maar sinds een week komt dus ook op de weg en ik houd mijn hart vast..

Ik hoop echt dat je je kat weer snel in je armen kan sluiten die onzekerheid wordt je gek van....

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:07

chipieke schreef:

Het is toch ook te belachelijk voor woorden! -:(-
Onze kat is ook echt zo'n straatsloer en kan makkelijk een paar dagen wegblijben en dan vrolijk aan komen huppelen... Maar ze vindt iedereen lief en gaat ook bij iedereen naar binnen die dat toelaat. Zo heeft ze een poos bij iemand op de hoek gewoond. Die vrouw had een burn out en vond haar zo lief (had zelfs al een kattenbak en alles gekocht >;) ) Ook hebben we een keer haar na twee weken afwezigheid op kunnen halen in een aangrensende plaats! Was toen ook zo ongerust geweest. Maar ze komt gewoon niet terug als andere mensen haar verzorgen... Snap ook niet dat andere mensen zomaar een kat in huis nemen en verzorgen, zonder haar eerst op amivedi oid te melden om te kijken of ze geen eigenaar hebben |o
Ze is onderhand gechipt en zijn er ook eindelijk in geslaagd om haar een bandje te laten te dragen. Het vreemde is alleen dat ze op een gegeven moment zonder bandje 1 terug kwam. Nieuwe gekocht en om gedaan, komt ze op een gegeven moment met bandje 1 aanlopen :?

TS, is jouw kat onderhand al terug??

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:08

En is ie alweer terug?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:11

LZP --> BB

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:14

jeetje TS, wat vervelend zeg.. ik kan me zoo goed voorstellen dat je nu met een knoop in je maag zit..

heb je amivedi/dierenambulance/dierenartsen etc al gebeld?

veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:28

Pff ken het.. Die van mij zijn ook altijd wel buiten, maar laten ook wel meerdere keren per dag hier hun gezicht zien.. Ik was op een gegeven moment op zaterdagmiddag weggegaan, toen zag ik hem voor het laatst.. 's avonds waren we weer weg, tussendoor kwam ie niet thuis. 's nachts toen we weer waren was ie nog nergens terwijl hij eigenlijk altijd wel op de auto afkwam.. Ze herkenden de auto wel aan het geluid. Zondag eind van de middag was ie er nog niet :( Niks voor hem om een hele dag weg te zijn.. Had net amivedi gemaild en hem via zijn chip als vermist opgegeven kwam ie even later doorleuk weer aanwandelen.. Enorme honger! Waarschijnlijk heeft ie gewoon ergens opgesloten gezeten. Die zaterdag was het mooi weer, iedereen was buiten en in de tuin bezig en mijn kat is doodnieuwsgierig..

Dus ik hoop voor je dat het ook zoiets is, maar kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.. :(:)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 09:57

Nee nog steeds geen spoor van Nemo.. Echt balen, ben al in staat om Flyers te maken hahah, maar ik houd me in en wacht nog af.. Maak me zo'n zorgen. Hij had geen bandje om die dag (en normaal gesproken dus altijd wel, zal je altijd zien) en ben zo bang dat hij ook is ingepikt ofzo door mensen. Of aangereden..
Heb Dierenambu al gebeld, en niets opgehaald. Als ze melding krijgen bellen ze ons. Amivedi ook nog niets.

Het miezert hier nu, hoop(te) zo dat hij nu naar huis komt..