Eenzaam oud konijntje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lindabrother

Re: Eenzaam oud konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:48

Vervangt niet maar kan wel helpen.
Ik heb zelf 2 konijnen die door middel van een stukje gaas wel contact kunnen hebben.
Helaas kunnen ze niet bij elkaar in want dan beginnen ze gelijk te vechten.
Maar door dat gaas kunnen ze toch elkaar aanraken enzo,

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:55

Ik heb 2 konijnen overgenomen van de knaagdierenopvang in ridderkerk, ze zijn hier heel behulpzaam. Ze zijn altijd samen ze slapen samen ze gaan samen op onderzoek en ze wassen elkaar is echt super schattig <3 . Vorheen had ik 1 oud konijntje al zijn hele leven alleen mocht ook geen 2de van mijn ouders bij en toen ik allen ging wonen vond ik hem te oud om er een 2de bij te zetten, heb er nog altijd spijt van nu ik zie hoeveel plezier deze aan elkaar hebben.

Ik heb al meermaals bij een vriendin een 2de konijn bij gezet. Die had eerst een mannetje alleen hebben we een vrouwtje vor gezocht dan is het vrouwtje plots gestorven (nog gen idee waaraan), nieuw vrij jong vrouwtje bij. Mannetje dood gegaan en nu een ieuwe man bij. Kost wel wat tijd in het begin om ze te kopelen laatste heeft toch paar weken geduurd voordat ze harmonieus samen gaan maar is zeker het beste om te doen. (dit verloop ging wel over een par jaar en dat oude mannetje was echt wel al 10 toen we an begonnen en jaar of 13 toen hij stierf).

Veel succes ik weet dat het niet zo makkelijk is ouders over te halen. Als het niet lukt zou ik gewoon proberen te zorgen dat het hok zo leuk mogelijk is met uitloop met een tunnel in. Een balletje war je snoepjes in kan doen enzo is wel symptoombestrijding mjah beter iets dan niets he

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:04

Jammer dat je moeder zich niet verder gaat inlezen in het wel en wee van een konijn. Dan zou ze weten dat ook een oud konijn graag een maatje heeft en best te koppelen is. Mijn Blossom van 10 verloor haar maatje..ik ben via het asiel aan ouwe Dibbes gekomen van 9. Het was liefde op het eerste gezicht. Twee jaar hebben ze van elkaar kunnen genieten toen verruilde Blossom het tijdelijke voor het eeuwige. Toeval was dat er net een vlaamse reus was gered uit een super klein hokje. Ondanks dat Ouwe Dibbes een klein middenslagje hangoor was toch geprobeerd te koppelen en het klikte direct. Dus zelfs een groot en een klein konijn koppelen kan. De Vlaamse reus, Nonja, was echter pas 2 jaar. Ze zijn beiden een jaar later helaas kort achter elkaar gestorven. Ouwe Dibbes van ouderdom Nonja vanwege verlamming aan de achterpoten. Moraal van het verhaal?? Konijnen hebben gezelschap nodig. Leeftijd, grote en ras doet er niet toe. Als het klikt dan is het vriendschap voor het leven!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:17

MightyJoe schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn konijn, alleen heb ik een ongecastreerde ram die ook al leeftijd is

In principe kunnen rammen tot op hoge leeftijd gecastreerd worden als ze maar gezond zijn (En het door een dierenarts met veel ervaring met konijnen gebeurd)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:24

MirandaNH schreef:
Ik heb niet zo gek veel verstand van konijnen (meer van ratten haha) maar ik weet wel dat WinSel hier op bokt wel veel vertand ervan heeft. Pb haar anders eens. :j

@ elfje : een konijn en cavia zou ik niet bij elkaar zetten, spreken niet elkaars taal dus dan zal de behoefte naar een konijnenmaatje er nog altijd zijn.

mijn tante had een konijn en cavia gekregen, die 2 konden niet zonder elkaar. wanneer je die konijn er uit haalde begon de cavia te piepen en gek te doen, en andersom was dat net zo. die 2 waren 2 handen op ene buik.
Later kreeg ze er nog 2 konijnen bij, die andere konijn accepteerde die 2 konijnen niet. dus alsnog een tussenschot in het grote hok gemaakt.
cavia ging dood, 2 konijnen gingen dood. En de konijn van de cavia die leeft nog, en zit nu al 2 jaar alleen en vind het best zo. Andere konijnen wil hij niet in zijn buurt hebben.
Konijn is nu 9 jaar.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:31

Manou schreef:
MightyJoe schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn konijn, alleen heb ik een ongecastreerde ram die ook al leeftijd is

In principe kunnen rammen tot op hoge leeftijd gecastreerd worden als ze maar gezond zijn (En het door een dierenarts met veel ervaring met konijnen gebeurd)

Ja hier heb ik al informatie over gezocht, maar mijn ouders willen het niet

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:34

Ik heb pas mijn twee oudere mannen allebei van een leuke vriendin voorzien (ook ouder) Juist met een ander ouder konijn gaat het sneller goed dan met een jonkie.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:01

Ik had anderhalf jaar geleden ook hetzelfde probleem. Mijn voedster is toen plotseling
overleden en mijn kereltje van toen 9 zat alleen. Arme kereltje naar binnen mee genomen
(het was winter) en zoeken naar een oplossing. Helaas niet zo snel als ik had gewild door
een zwangerschap maar.....ik heb van de opvang een leenkonijn. Toen we haar gingen
ophalen konden ze meteen allebei naar buiten. Ideaal eigenlijk. Mijn kereltje is meegegaan
naar de opvang, we hebben meteen gekeken of het klikte. We hebben dus nu een 10+'er
en een ruim 7 jarige (volgens de opvang) die het super kunnen vinden.
Wij willen na ons kereltje ook even niet aan nijnen denken en dus stoppen. Vandaar het
'leen'konijn.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:54

goh leen konijn klinkt naturlijk super plan maar ik zou me toch aan hechten en niet meer kunnen laten gaan... :P weet niet hoe TS met zo n dingen is? Verder lijkt het me duidelijkd at de ouders van TS niet voor rede vatbaar zijn helaas.... Je moet ook geen ruzie om gaan maken helpt ook niets. Probeer beste voor hm te doen me dan in plaats te vechten voro een groter hok/ uitloop aan huidig hok (dat is zowiezo toch nodig las ik) dan ka je later altijd nog eens opbrengen vor een 2de konijntje als ze goed gezinde bui zijn.