Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
peugotje schreef:spicegirl schreef:een hond is onder controle, of niet.
de lijn moet daar los van staan..
Ja, maar dan moet hij wel het commando 'hier' kennen, en er aan gehoorzamen. Je kunt een brave hond hebben die netjes meelopt, af en zit doet, maar als ze 'hier' niet kennen, zit er wel degelijk een verschil tussen vast en los...

peugotje schreef:spicegirl schreef:een hond is onder controle, of niet.
de lijn moet daar los van staan..
Ja, maar dan moet hij wel het commando 'hier' kennen, en er aan gehoorzamen. Je kunt een brave hond hebben die netjes meelopt, af en zit doet, maar als ze 'hier' niet kennen, zit er wel degelijk een verschil tussen vast en los...
zeker een musketon haak is wel stevig (al kan alles slijten, maar dan moet er wel druk op komen te staan)
)
JoviBan schreef:Ik vind het wel heel raar om een blaffende hond een trap te geven.
Een blaffende hond betekent nog geen agressieve of bijtende hond.
Je kunt het dier vele beter begroeten en op z'n gemak stellen.
)
Ojajoh schreef:De fietser had terug moeten fietsen? Terwijl jij je hond niet kan controleren?
Haha ja nu wordt ie echt grappig en is de titel andersom beter van toepassing
nee ik vind echt niet dat je alles weg kan schuiven.....de verantwoordelijkheid van dit voorval ligt 100% bij jou als eigenaar
Ben blij dat er niet zoveel mensen met die gedachte bij ons in de buurt rondlopen, want dan vielen er toch heel wat trappen met al die enthousiaste honden die hier rond lopen....
Ojajoh schreef:De fietser had terug moeten fietsen? Terwijl jij je hond niet kan controleren?
nee ik vind echt niet dat je alles weg kan schuiven.....de verantwoordelijkheid van dit voorval ligt 100% bij jou als eigenaar

(grapje)
kimG schreef:je hond is duidelijk niet onder appel, dit is wel iets om aan te werken.
van ELKE hond die niet onder appel is vertrouw ik de baas niet (qua hond "doettie anders nooit") ik heb al meerdere beten gehad (op de fiets en te paard) dus helaas, maar geef de fietser wel gelijk.
had je maar moeten zorgen dat je hond luistert
echt hoor peugotje schreef:Ojajoh schreef:De fietser had terug moeten fietsen? Terwijl jij je hond niet kan controleren?
wat ik dan weer wel vind, is dat de meeste mensen niet weten hoe om te gaan met honden. Hoeveel mama's hun kinderen angstig optillen op 100 meter afstand in het bos, of zonder te vragen hun kinderen mijn honden laten aaien (als ze aangelijnd zijn, ik heb altijd geleerd, altijd vragen!) zouden ze op de basis scholen best eens iets mee mogen doen.
luve_rozes schreef:Ojajoh schreef:De fietser had terug moeten fietsen? Terwijl jij je hond niet kan controleren?
Over verantwoordelijkheid wordt niet gesproken, die ligt ten alle tijde bij de eigenaar.
Maar een dier is een dier, en mensen worden geacht in een situatie te kunnen redeneren. Deze mensen minder, want die hadden dus angst. Maar idd had deze mevrouw terug kunnen fietsen, dan komt de hond binnen het contact veld van de eigenaar, en is beter terug te halen, en de drijflust wordt gebroken.
Gek dat hier veel paardenmensen zijn, die snappen hoe ze een paard moeten behandelen, en dat niet inzien van een hond.