Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hierdoor laat ik me dus niet echt beinvloeden. We willen beide zelf graag grote honden. Vriendlief is van nature gewoon erg easy en no nonsense.. Onze riesenschnauz luistert feilloos naar hem als hij bij mijn ouders thuis komt. Consequent kan hij nog wat in leren vermoed ik, maar het is geen grote koetsjiekoetsjie alles is leuk-vent 
Tegen die tijd hoop ik dat we onzelf meer ruimte kunnen veroorloven
Naaltje schreef:haha, alles in mij wil gewoon ja schreeuwen op een hond suuzepuus. Maar helaas, we wonen erg klein en 4 hoog, ik studeer nog.. Dus dat kan nog niet helaas.
Vachtverzorging vind ik best, een keer borstelen. Maar ik wil of een hond die niet verhaart, of het ''rottweilervachtje'' kort dus
en een klein hondje nemen ipv een grote.. Er zijn ook kleine rassen die echt de beweging wel nodig hebbenHierdoor laat ik me dus niet echt beinvloeden. We willen beide zelf graag grote honden. Vriendlief is van nature gewoon erg easy en no nonsense.. Onze riesenschnauz luistert feilloos naar hem als hij bij mijn ouders thuis komt. Consequent kan hij nog wat in leren vermoed ik, maar het is geen grote koetsjiekoetsjie alles is leuk-vent
Ik ben ook nu alvast begonnen met verdiepen voor over, zeg, 1,5 jaarTegen die tijd hoop ik dat we onzelf meer ruimte kunnen veroorloven

Welke rassen zijn specifiek lastig met andere honden?
ik ken namelijk niemand met een bullmastiff en iets trekt aan die honden..
ik heb geen smetvrees maar doe mij maar een berg zand aan een reu ipv een loopse teef
en de 2e berner was een van de domste honden die ik ooit heb meegemaakt 

oa doberman, windhond, duitse staander, drent, grote munsterlander, flatcoat retriever, rodesian, wolfshond, groenendaler, oudduitse herder etc
een hoop hiervan vielen al af vanwege haarbal, te groot, niet passend qua karakter. keuze is uiteindelijk bepaald door gehoorzaamheid en gezondheid van het ras
Naaltje schreef:@ragebol; mag ik vragen in welke regio je woont?ik ken namelijk niemand met een bullmastiff en iets trekt aan die honden..
Wat bedoel je met haantjesgedrag naar andere honden? fel? Onredelijk? dominant?
Ik ben opgegroeid met reuen.. En een teef in huis.. loops.. brr.. nee.. sorryik heb geen smetvrees maar doe mij maar een berg zand aan een reu ipv een loopse teef