Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) en wordt 1x per week leeggeschept.

paars schreef:Hier een fan van de sliconenkorrels. Duur in aanschaf, maar je doet er vervolgens echt erg lang mee, dus dan vallen de kosten reuze mee. Ik heb nu een nieuw merk, geen idee oe het heet, maar dan moet je onderin de bak een soort celstofmatje leggen. Werkt nog beter want se bak is u makkelijker schoon te maken. Drolletjes eruit scheppen en de bak regelmatig omscheppen. De korrels zijn niet rond, dus ik vind ze ook niet door het hele huis. Verschoon de bak iedere 2 maanden (grote bak voor 2 katten die ook wel buiten komen).
. Silica is een natuurlijk product, ook wel prettig. Even op i-net gezocht voor een voorbeeld. Deze zak heb ik ook gekocht, vult een grote kattenbak.
volgens de zak zou ik met 2 katten ong. 2 weken met een zak doen. met 1 kat een maand.
de meeste urine zal eerst naar de bodem zakken en wordt dan grotendeels door het matje opgenomen. de korrels die er overheen liggen zullen waarschijnlijk de luchtjes weghouden.

Marley schreef:Ik heb ook silicaat korrels maar ik zou er geen halve zak in doen (persoonlijk). Katten graven graag en ik heb het idee dat er als er zo weinig inzit de hele boel naar de bodem zakt en dus de bodem nat wordt/blijft.
Ik gooi er 2 zakken per keer in en doe daar 2 weken mee (2x per dag schoonscheppen).
Marley schreef:zodra ik ook maar iets denk te ruiken moet het er gewoon al uit....
, krijg van haar een eerlijk antwoord
. Je raakt zelf snel gewend aan een bepaalde geur in je huis maar die geur van kattenpis is vreselijk idd. paars schreef:dat is soms ook wel lastig. Als mijn moeder op bezoek komt vraag ik haar dus altijd of ze de katten ruikt, krijg van haar een eerlijk antwoord
zelf wen je eraan. zo rook ik op een gegeven moment totaal niet dat m'n kater boven alles onder had gezeken