Voor het eerst katten, wat moet ik weten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:11

wij hadden 1 krabpaal, 1 van onze 3 katten zat daar iedere ochtend even aan. De anderen krabden het behang van de wand :')
In ons nieuwe huis dus absoluut geen behang meer ;) en nu krabben ze dus nergens aan, de kat die vroeger aan de krabpaal zat, scherpt nu haar nagels aan de houten rand van het kattenbedje die we voor ze hebben gemaakt. De andere twee krabben niet aan de gordijnen of de meubels ofzo hoor.
Binnenkort dus een buitenhok, met boomstammen erin voor de nagels en om lekker op te liggen :)

Wij hebben trouwens ook gewoon 1 kattenbak waar ze alledrie opgaan, gelukkig vinden zij dat geen probleem anders moest er nog een bak bij.
Wel doen we dus iedere dag de kattenbak en het zal ook wel schelen denk ik dat we de katten versvlees geven, hun ontlasting is daardoor bijna niets meer en er zit ook geen geur aan dus dat scheelt.

wij hebben trouwens deze kattenbak (http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 000670/568) , die heeft een zeefbodem en een extra bodem, de zeef zit in de eerste bak, even optillen, schoon spul valt in de bak eronder, vuil grit (als je tenminste klontvormend neemt) blijft in de zeef achter. Dat gooi je in de container, daarna doe je de zeef in de lege bodem, gooi je het schone grit daarin en doe je de bodem die nu leeg is onderaan. Snappie? :+ (op de site staan foto's voor een duidelijker beeld, krijg ze hier niet geplaatst want dan plakt ie alleen de 10% korting - foto )

Afbeelding

Wat wij vroeger ook gebruikten trouwens, zijn van die transparante korrels die heel lang meegaan. Voor 3 katten werkte het niet zo, ging niet lang genoeg mee. Maar voor kittens of mensen met weinig katten lijkt het me wel ideaal. wij haalden het bij de Hornbach, was iets van 5euro per zak en daar kon je dan een maand mee doen.

Nu gebruiken wij de klontvormende met geur van de AH-huismerk, zit in een doos.
Hebben ook die van andere winkels geprobeerd maar die roken niet zo lekker als deze.
Best prijzig, iets van E4,75 ofzo per doos, maar je doet er wel lang mee.
Supermarktzooi van een euro komt er hier in elk geval niet in, wat een werk en geen lekkere geur!