Kittens zijn er bijna! *update: geboren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Kat zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:07

Hmm kan wel een foto maken inderdaad en dan gewoon als ik haar optil onder de okseltjes zegmaar? en dat je dan zo de buik kunt zien?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:09

3bengels schreef:
Heb je geen foto vanje katje TS. Vaak kunnen mensen daar al aan zien of ze dragend is of niet. Als je over haar buikje voelt kun je het zelf ook al vaak voelen. Er lopen dan wat dikkere voelbare lijnen richting haar tepels. Als dat zo is is ze dragend is dat niet zo dan zou ik haar eens een goede wormenkuur laten geven. Het kan ook zo zijn dat ze daarom zo'n dikke buik heeft.
Wel erg tof van je dat de de zorg en alle bijkomende dingen op je gaat nemen.

Meestal als de tepels ook goed voelbaar zijn, is de kat echt drachtig. Maar van wormen kunnen ze inderdaad ook erg opgeblazen worden.

Is ze ook overdreven aanhankelijk geworden TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:11

TS, bel anders je DA even en leg deze de vraag voor. Misschien zegt 'ie zelfs dat je gewoon even moet afwachten, dat bespaart je weer een ritje naar de DA!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 13:12

hmm ik heb haar nog maar 1,5 week dus dat kan ik niet goed beoordelen ze zoekt me wel vaak op en gaat dan onder mijn stoel ofzo slapen :p Tepels zijn zichtbaar en voelbaar

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:32

nu laten steriliseren. Katje nog veel te jong voor kittens, het is zelf nog een kitten in feite!!!
Daarnaast zijn er idd al veel en veel teveel kittens op de wereld.

Overigens is de kans ook heel groot dat ze de zorg niet aan kan en er mee gaat proberen te spelen of ze gewoon niet verzorgd. Heb al vele katten van die leeftijd gezien met nestje op mijn werk en er zijn diverse erbij die gewoon de kittens negeren. Maar ook af en toe 1 die ze op eet zodra ze eruit zijn door pijn en het niet snappen waar het vandaan komt en dus moet datgene dat pijn veroorzaakt dood.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:39

Kom zeg, poesje is 10 maanden.
Bij een cattery worden katten ook met 1 jaar gedekt.
Die 8 weken zullen het echt niet doen hoor...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:02

dan ken ik alleen maar rare catteries want die laten pas dekken vanaf 2 jaar....... en regelmatig ook pas 3 jaar.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:06

Heb vandaag even met de dierenarts gebeld! Hij zij dat het niet kwaad kon als ze met 10 maanden jonkies krijgt maar helemaal goed is het niet natuurlijk. Hij zegt dat als ik het nu al wil weten hij toch een echo moet gaan maken en dat kost behoorlijk wat dus hij heeft me verteld beter wacht je nog eventjes af en kijk je wat er van komt.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:10

Even antwoord op je vraag of de DA dit kan voelen. Normaal gezien kan je dit idd bij een kat voelen maar niet in alle stadia van de dracht. In het prile begin is het logischerwijs nog niet voelbaar. Als jij zegt dat de tepels beter zichtbaar zijn zal het waarschijnlijk wel voelbaar zijn. Helaas is het alleen soms wel lastig als de kat niet mee werkt (zich opspant/ krabt/bijt etc :P)

Ik zou gezien er al genoeg katten op de wereld zijn gewoon sterliseren nu, tenzij ze grote (bijna klare) kittens draagt. Dit is goed te doen hoor ok diertje is wat jong maar heb het al jonger zien gebeuren zonder negatieve resultaten.

edit: zie je dat hebt gebeld en je da blijkbaar niet zo ervaren is met het voelen van katten :x ach ja kan gebeuren opzich is echo natuurlijk beste diagnose idd. Hoop dat er geen kittens inzitten er zijn er al zo veel mensen zouden echt beter hun katers een castreren en kattinnen sterilisern (niet bedoelt op TS)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:12

We houden haar igg nu gewoon binnen en we wachten 3 a 4 weken af of ze een dikkere buik krijgt zoniet wordt ze gesterriliseerd over 3a4 weken. En wel dan wachten we de kittens af en wordt ze hierna gesterriliseerd

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:16

NienkeNiels schreef:
We houden haar igg nu gewoon binnen en we wachten 3 a 4 weken af of ze een dikkere buik krijgt zoniet wordt ze gesterriliseerd over 3a4 weken. En wel dan wachten we de kittens af en wordt ze hierna gesterriliseerd

ok ieder zijn keuze :). Veel succes hoop dat ze niet drachtig is en zo ja dat alles goe gaat het niet te veel kittens zijn en je ze een goede huis kan vinden

(klinkt miss niet gemeend maar is het echt wel, ik weet dat het soms anders over komt als je iets tikt)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:18

Maakt niet uit, Het is inderdaad onze keuze we wachten het af.. Hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:36

we weten bijna zeker dat ze nu zwanger is.. buik groeit aardig en ook de haren rondom de tepels gaan wijken.. hoelang denken jullie dat ze nu nog moet?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:49

Hhilde schreef:
Naar de dierenarts brengen en proberen het weg te laten halen!!
Een 10 maanden jonge kat is nog NIET volgroeid en kan GEEN nest krijgen zonder daar zo ongeveer aan dood te gaan!!

Uhh, met 6 maanden kunnen katjes zwanger worden en jongen krijgen ....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:53

Gek altijd dat mensen het beter weten dan de natuur he? Veel succes en plezier met de kittens!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:57

anneuijttt schreef:
Hhilde schreef:
Naar de dierenarts brengen en proberen het weg te laten halen!!
Een 10 maanden jonge kat is nog NIET volgroeid en kan GEEN nest krijgen zonder daar zo ongeveer aan dood te gaan!!

Uhh, met 6 maanden kunnen katjes zwanger worden en jongen krijgen ....

vrouwen kunnen ook vanaf het moment van menstrueren (soms al op 11 jarige leeftijd) zwanger worden..... is alleen niet zo best he ;)

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:58

[/quote]

vrouwen kunnen ook vanaf het moment van menstrueren (soms al op 11 jarige leeftijd) zwanger worden..... is alleen niet zo best he ;)[/quote]
Je bedoelt, pas op 11 jarige leeftijd toch?

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:27

anneuijttt schreef:

vrouwen kunnen ook vanaf het moment van menstrueren (soms al op 11 jarige leeftijd) zwanger worden..... is alleen niet zo best he ;)[/quote]
Je bedoelt, pas op 11 jarige leeftijd toch?[/quote]
Lees je eigen pst nog eens! Ik hoop toch echt dat mijn dochter nog niet zwanger is als ze 11jaar is hoor!

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:15

Ik zeg toch, met 6 maanden kunnen katjes al zwanger worden en babypoesjes krijgen?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:16

anneuijttt schreef:
Ik zeg toch, met 6 maanden kunnen katjes al zwanger worden en babypoesjes krijgen?

Huh? Waarom heb je het opeens over mensen die zwanger kunnen worden? Ik weet dat toch dat ze met menstruatie(mensen) al zwanger kunnen raken?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:12

en dus zeg ik: omdat het kan, wil het nog niet zeggen dat het goed is....

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:17

Marley schreef:
en dus zeg ik: omdat het kan, wil het nog niet zeggen dat het goed is....

oooh zo, haha nee daar heb je helemaal gelijk in, maar vond het nogal overdreven dat iemand zij dat ze daarvan doodgaan, zeg geen dingen waar je niks van weet zeg ik altijd maar:)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:25

oh ben benieuwd, heb je geen foto?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:55

Leuke reacties :D

Maar meid, super dat je het poesje hebt opgevangen :j
Die kittens zitten er nu eenmaal in en daar verander je niets meer aan.
Vanaf een week of vijf kan je de kittens voelen. Een poes draagt gemiddeld 63 dagen.

Heb je al een lekker plekje voor haar? Op het moment dat ze gaat bevallen wordt ze extra aanhalig.
Meestal wil een poes dat haar baasje dichtbij blijft ;)

Als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen hoor. Ik heb veel ervaring met nestjes ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:09

anneuijttt schreef:
haha nee daar heb je helemaal gelijk in, maar vond het nogal overdreven dat iemand zij dat ze daarvan doodgaan, zeg geen dingen waar je niks van weet zeg ik altijd maar:)

Ik weet er genoeg van om te kunnen beweren dat ze dood kunnen gaan aan de geboorte van de kittens; simpelweg omdat ze nog niet volgroeid zijn.