Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Ohnee, ik heb 1x met oud en nieuw tabletjes gehaald, en dat doe ik echt nooit meer! Want hond was idd nog steeds bang (andere hond trouwens) maar kon niet meer uit de voeten
) en komt pas weer tevoorschijn als hij denkt dat het veilig is. We laten hem dan ook gewoon met rust.Judith_ schreef:Even in haken op Elma, loop ook van jongs af aan mee met de hondentrainingen en had ook altijd geleerd dat angst genegeerd moet worden. Maar de nieuwe inzichten vind ik zelf eigenlijk ook veel fijner.
Mijn dalmaat van 9 jaar is in de loop van tijd ook angstiger geworden, gaat trillen en voelt zich ongemakkelijk bij onweer, vuurwerk e.d. En dat terwijl zij als jonge hond nergens problemen mee heeft gehad. Ik merk dat zij een stuk rustiger wordt als ze gewoon bij mij mag zitten tijdens onweer en op den duur zefs in slaap valt. En dat terwijl het met negeren of weg sturen uren en uren door kan gaan. Beloon niks, ga haar niet betuttelen of wat dan ook. Gewoon wat rust en vertrouwen. Gelukkig is de angst hier (nog) niet zo erg als bij de TS.
youngster schreef:Voor angst zijn bij de dierenartsen ook supplementen te halen. Tenminste hier wel.
Wat er is:
DAP Verdamper + halsband, geeft fermonen af waardoor ze rustiger worden.
Zylkene: Verminderd stress, is een capsule die je over het eten kan doen.
Telizen: (ongeveer hetzelfde als de zylkene, maar werking vinden wij wat minder).
Royal Canin Calm dieet: Zitten stoffen in die ook in Valium zitten, alleen is de verslavende werking eruit gehaald. Moet je minimaal toch wel 2 weken geven ( net als bovenstaande) voor je resultaat ziet, maar ik heb mijn katten erop en heb zeer duidelijk verschil gezien. Hier ben ik dan ook het meest enthousiast over eigenlijk.
Mocht dit allemaal niet werken zou je eens contact op moeten nemen met een gedragstherapeut, misschien dat die nog optie's heeft!
Naar zwaardere medicatie grijpen zou ik nu nog niet doen, dan kom je ook bij valium uit in een lichte dosering namelijk.
youngster schreef:Het slaat ook idd niet bij alle honden/katten aan helaas. Maar ik heb vooral met de calm van royal canin wel een goed effect
Vrij nieuw nog ja. Moet ook zeggen dat ik het nog weinig dierenartsen heb zien verkopen.
Hhilde schreef:Elma, de vraag die je stelde is al beantwoord door anderen, maar dat bedoelde ik! Er zijn inderdaad nog veel mensen die denken dat je er helemaal niks mee moet. Goed dat je open staat voor nieuwe winden: veel mensen houden zo hard vast als het om vuurwerkangst gaat
Elma_ schreef:Jenny21 schreef:Hier precies hetzelfde. Onze Beagle is 9 jaar en het wordt alleen maar erger.
Eerst was er en lichte angst voor vuurwerk en onweer. Nu is er al echte paniek als er een grasmaaier door de straat rijdt, de vuilniswagen komt of een autodeur dichtslaat...
Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Negeren, is moeilijk. Vooral omdat ze meteen dicht tegen je aankruipt als ze bang is, rillend als een rietje.
En juist daar gaat het foutAls ze trillend en bevend bij je komt zitten, en je gaat haar (in jou beleving) gerust stellen, of tegen haar praten, zit je haar angst te bevestigen, en word het alleen maar erger.

)