hond heeft enorm jeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veerle123

Re: hond heeft enorm jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:15

Afbeelding

Dit is de bewuste haag waarvan wij denken dat ze jeuk krijgt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:17

dat lijkt wel op een vlooien allergie...

en versvlees is kvv...je kan proberen gewoon smuldier te kopen in de supermarkt de glutenvrij compleet maaltijd,dan kan je eerst uitsluiten of het een granen allergie betreft..

als de hond dan nog jeuk blijft houden kan je gaan elimineren,en compleetvoeders van een totaal onbekende diersoort gaan voeren voor een langere tijd...

en vlees zit niet in blikjes nee :D kvv ziet eruit vaak als een soort van gehakt...

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:18

Afbeelding

Dit is haar huid. Ik heb haar 4 dagen geleden gewassen, dus haar huid ziet er nu nog redelijk goed uit. Ik zal proberen wanneer over een paar weken nog een foto er van te maken, om te laten zien hoe het er normaal uit ziet.
Maar hier zie je toch ook al de schilfers...

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:20

Het bruine dus wat op haar huid zie, wat een beetje is op de foto, dat zit normaal echt volledig over haar huid, en veel van die bruine schilfers tussen haar haren

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:22

Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:22

veerle123 schreef:
@ yarrah : gaan we zeker eens proberen!!

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... mfood.html

Ik heb mijn pup eerst eukanuba daarna royal canin gevoerd. Wat een ellende, ik kreeg de ontlasting, maar niet goed. 7 maanden aan lopen klooien. Tot dat ik deze site tegenkwam..... ik heb het gevoerd. De ontlasting werd na een paar dagen helemaal goed, donker van kleur en stevig (niet die vieze stinkende lichtbruine drap). Mijn hond een Cairnterrier heeft een supervacht gekregen en glimt zelfs, de huid is altijd schoon. Nooit meer vlooien gezien (ook een voordeel van vlees voeren) nooit meer ziek geweest en dat al 4 jaar lang.

Ik ben nog altijd verbaast dat men rijst geeft (koolhydraat no1) en dat dierenartsen er ook nog achter kunnen staan en het adviseren.

Het zal wel net zoals met de paarden gaan.... toen dacht men ook dat koliek en hoefbevangen van teveel eiwitten kwam. Dat is gelukkig nu achterhaald. Maar ook daarmee was Utrecht weer heel laat mee in Groot-brittanie wisten ze dat al jaren.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:41

[qoute]En een dierenarts die adviseerd om geen vlees meer te geven, vraag ik me echt af..... heeft hij goed opgelet op school?????
Een hond is een vleeseter!!!! je geeft je paard toch ook geen biefstuk... duh?!![/quote]

Je mag mijn hond gerust eens een beetje vlees komen geven, dan zullen we even aanzien hoe ze het de komende weken doet... Dan kan je weer lekker veel bloed zien op haar huid :-)... Leuk toch zoiets? Een paard dat geen gras mag door hoefbevangenheid, geef jij wel gras? Mijn pony staat toch ook steevast op dieet en eet ook enkel hooi, dat lijkt me ook niet bepaald natuurlijk :-).
Laten we dus maar even inzien dat er ook uitzonderingen bestaan. Een kennis heeft ook een witte herder met allergie en heeft rauwe kost geprobeerd, enkel dit nog, wat uiteindelijk niets uithaalde en de hond er nog even erg aan toe was, tot ze die hill's korrels gaf en niets anders meer.
Dus hier enkel goeie ervaringen.

TS, wij hadden ook een bouvier en die kreeg ook plots van die bollen! Die heeft hij nog lang gehad, jaren zelfs, en volgens de DA waren die goedaardig...
Ik denk toch nog steeds aan een vlooienallergie! Kijk dat even aan en wacht af!

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:50

Oké! Dus om de 2 maanden doe jij zo een pippetje??? En een vlooienband, heeft toch hetzelfde effect?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:23

@TS dat is de GROOTSTE fout die je maakt.
Je moet bijv. vis kopen bij de viswinkel of eend oid bij de Sligro.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:59

Ts, hoevaak wordt de hond nu ontvlooid? En met welk merk? Ik heb een hond met vlooienallergie, .en die moet ik zeker iedere maand ontvlooien. Eens in de 2 maanden is bij haar echt te weinig. Met een vlooienmiddel van bijvoorbeeld beaphar kom ik er bij haar ook niet vanaf. Moet echt een van de betere merken gebruiken. Frontline werkt hier ook niet meet ivm resistentie.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:09

Nikki__ schreef:
Ts, hoevaak wordt de hond nu ontvlooid? En met welk merk? Ik heb een hond met vlooienallergie, .en die moet ik zeker iedere maand ontvlooien. Eens in de 2 maanden is bij haar echt te weinig. Met een vlooienmiddel van bijvoorbeeld beaphar kom ik er bij haar ook niet vanaf. Moet echt een van de betere merken gebruiken. Frontline werkt hier ook niet meet ivm resistentie.

Welja ik heb de mijne nu weer ontvlooid na een kleine 2 maanden, en plots zijn haar plekjes weer veel beter... Dus ik blijf toch denken dat ze daar ook wel ergens allergisch aan is. Ik heb er van de dierenarts, frontline hielp ook zo goed niet. Volgens mij is het bij TS haar hond net hetzelfde! Denk dat de periode voor vlooien echt ideaal is nu.
En ja probeer eens een dieet met rauw vlees, dingen die hij nog nooit gegeten heeft. Kan je misschien ook bij de slager terecht, of ja als ze dat bij jullie verkopen in diepvriesvoer, bij ons hier in België weet ik namelijk geen verdelers.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:17

denk toch echt dat een dermatoloog met gedegen onderzoek en juiste vragenstelling het meeste kan doen. heel fijn dat je er voor wil kijken bij de meeste klinieken hebben ze wel zo iemand. In gent hebben ze hele goede (merelbeke faculteit) waarschijnlijk ook wel in utrecht.

paar belangrijke puntjes
- bij allergie duurt het even voordat de therapie effect heeft zeker ingeval van voedertesten moeten die zeker 6 weken volgehouden worden om zeker te weten of er enig resultaat bekomen wordt hiermee. Ik weet niet hoe het gegaan is bij jullie? wbt rijst en vlees is meestal ok als het vlees wat gebruikt wordt een type vlees is wat niet in normale voeding zit bv paard/struisvogel. Een hond is namelijk heel vaak allergisch aan een type eiwit kip/rund/lam wat in de meeste voedsels zit. je moet niet denken dat als op de zak rund stat er geen kip in zit.... namelijk vaak zijn er dan weer poeders ofzo van iets anders toegevoegd en 20% rundvlees kan betekenen ook nog 20% kip en 20% lam waardoor ze igenlijk zelfde voer 3 keer kunnen verkopen in ander zakie en wij trappen er lkkr in :P. Z/d dierenartsvoeder is speciaal gemakt voor dieren met alergie voor eiwitten in het voeder en is gemaakt van gedenatureerde eiwiten wat beteknd dat de stukjes zo klein zijn dat er geen allergische reactie op komt.
- Bij elke voedseltest mag nooit iets anders gegeven worden dus ook geen dentastix/stukje vlees van tafel/ brokje van iets anders ter beloning. Beloningen best geven gewoon van het dieet voeder.
- Het allerbelangrijkste is uit te sluiten dat het niets anders kan zijn dan voedselallergie een grote hond als dit is vrij duur om om te zetten naar speciale dieeten enzo. Bijvoorbeeld hoe vaak wordt de hond ontvlooid kan idd vlooien alergie zijn al vind ik deze locatie niet zo typisch meestal meer naar de staartrug maar het kan. Frontline werkt niet meer zo goed lijkt uit te wijzen misschien stronghold eens proberen als je nooit hebt gebruikt of ander merk. Het is een teef he? is het beiderzijds dat haarverlies? kan mogelijks ook hormonaal zijn. zijn nog wel meer mogelijkheden zo niet uit te sluiten om via pc naar te kijken.... paar simpele microscopische onderzoekjes zullen al veel informatie geven mjah om ze goed te interpreteren heb je wel een goede dermatoloog nodig.

succes met je hondje. Mocht je eerst de adviezen hier proberen zou ik voorstellen da tje niet alles tegelijk veranderd maar 1 ding per keer en voldoende lang aanhoudt om zeker te weten waarvan eventuele verbetering komt anders heb je later helemaal gen idee

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:30

Wij geven ook schapenvetbonbons knoflook. Schapen vet is al goed voor de huid en de vacht, en de knoflook werkt ook afwerend tegen vlooien en teken (niet 100% natuurlijk, maar afwerend)

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:58

cyclo86 schreef:
denk toch echt dat een dermatoloog met gedegen onderzoek en juiste vragenstelling het meeste kan doen. heel fijn dat je er voor wil kijken bij de meeste klinieken hebben ze wel zo iemand. In gent hebben ze hele goede (merelbeke faculteit) waarschijnlijk ook wel in utrecht.

paar belangrijke puntjes
- bij allergie duurt het even voordat de therapie effect heeft zeker ingeval van voedertesten moeten die zeker 6 weken volgehouden worden om zeker te weten of er enig resultaat bekomen wordt hiermee. Ik weet niet hoe het gegaan is bij jullie? wbt rijst en vlees is meestal ok als het vlees wat gebruikt wordt een type vlees is wat niet in normale voeding zit bv paard/struisvogel. Een hond is namelijk heel vaak allergisch aan een type eiwit kip/rund/lam wat in de meeste voedsels zit. je moet niet denken dat als op de zak rund stat er geen kip in zit.... namelijk vaak zijn er dan weer poeders ofzo van iets anders toegevoegd en 20% rundvlees kan betekenen ook nog 20% kip en 20% lam waardoor ze igenlijk zelfde voer 3 keer kunnen verkopen in ander zakie en wij trappen er lkkr in :P. Z/d dierenartsvoeder is speciaal gemakt voor dieren met alergie voor eiwitten in het voeder en is gemaakt van gedenatureerde eiwiten wat beteknd dat de stukjes zo klein zijn dat er geen allergische reactie op komt.
- Bij elke voedseltest mag nooit iets anders gegeven worden dus ook geen dentastix/stukje vlees van tafel/ brokje van iets anders ter beloning. Beloningen best geven gewoon van het dieet voeder.
- Het allerbelangrijkste is uit te sluiten dat het niets anders kan zijn dan voedselallergie een grote hond als dit is vrij duur om om te zetten naar speciale dieeten enzo. Bijvoorbeeld hoe vaak wordt de hond ontvlooid kan idd vlooien alergie zijn al vind ik deze locatie niet zo typisch meestal meer naar de staartrug maar het kan. Frontline werkt niet meer zo goed lijkt uit te wijzen misschien stronghold eens proberen als je nooit hebt gebruikt of ander merk. Het is een teef he? is het beiderzijds dat haarverlies? kan mogelijks ook hormonaal zijn. zijn nog wel meer mogelijkheden zo niet uit te sluiten om via pc naar te kijken.... paar simpele microscopische onderzoekjes zullen al veel informatie geven mjah om ze goed te interpreteren heb je wel een goede dermatoloog nodig.

succes met je hondje. Mocht je eerst de adviezen hier proberen zou ik voorstellen da tje niet alles tegelijk veranderd maar 1 ding per keer en voldoende lang aanhoudt om zeker te weten waarvan eventuele verbetering komt anders heb je later helemaal gen idee

Ja het is een teef ( ze is gesteriliseerd).
Ik denk dat we eerst gaan beginnen met die 'vlooienkuur' , omdat wij toch echt wel verbetering merken wanneer ze aan de zee is ( niet meer bij de haag waar er misschien toch beestjes in zitten?)
Wij geven haar dus rijst maar met vlees zoals rund en dergelijke.
Als het blijft aanhouden gaan we die andere dingen van voeding proberen. En daarna zullen we naar Merelbeke gaan.
We wonen in Belgie, dicht bij Brussel, dus dat valt nog goed te doen.

@ Nikki__ Ik heb het juist gevraagd aan mijn mama, en ze zei dat het nu dus al even geleden was... (ze wist het niet al zelfs niet meer)
Ze heeft wel al zo een vlooien&tekenband gekocht. (er staat op voor 6 maanden). Is dit evengoed als die pipetten?

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 17:01

@ celia : heeft jou hond er ook last van in de winter??
Bij die van ons verminderd het wel een beetje (misschien deels ook omdat ze dan nog meer in de keuken zit, en dus minder kans om tegen de haag te zitten schuren), maar is wel nog steeds...

Mijn mama is trouwens nu de vlooienband aan het aandoen zie ik :p

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 17:02

@ Nikki__ : die vlooienband is van vermikill...

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:19

Hoi, vlees uit een pot is meestal niet zo veel vlees hoor... heb je al op de verpakking gekeken wat er op staat? (mmestal zijn dat geweekte brokken in een sausje, en dus hetzelfde als brok, waar ze ook namen als kip etc aan geven)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:30

veerle123 schreef:
Bij die van ons verminderd het wel een beetje (misschien deels ook omdat ze dan nog meer in de keuken zit, en dus minder kans om tegen de haag te zitten schuren), maar is wel nog steeds...

Ja ze heeft het ook in de winter, maar het was wel veel minder dan in de zomer. Het is bij haar dus ook complete samenloop van omstandigheden... Voedingsallergie, vlooienallergie, van alles wat lijkt mij. Bij deze mocht zij dus inderdaad enkel dat strak dieet, maar van de DA mocht ze uiteindelijk toch dentastix af en toe. Misschien moeten we die weer even achterwege laten, want weet niet waardoor ze het plots weer kreeg die plekjes. Het is wel zo dat ze deze zelden krijgt, en tegengaan dat ze paardenmest eet kan ik helaas ook niet altijd... Planten vind ze ook altijd leuk.
Euhmmm met een vlooienband heb ik eigenlijk geen ervaringen! Misschien andere mensen hier wel? Als het al zolang geleden is moet je het dringend eens doen, en misschien is er binnen een paar weken wel betering te zien (duurt altijd even hoor!).
Laat het eten nu even zo, en probeer eerst de vlooien. Kijk achteraf misschien om toch iets te doen aan dieet, maar eenmaal veranderd dit dan wel paar maand aanhouden hé! Dan pas kan je verschil zien. Anders is het nutteloos.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:42

Elixir schreef:
veerle123 schreef:

Ja ze heeft het ook in de winter, maar het was wel veel minder dan in de zomer. Het is bij haar dus ook complete samenloop van omstandigheden... Voedingsallergie, vlooienallergie, van alles wat lijkt mij. Bij deze mocht zij dus inderdaad enkel dat strak dieet, maar van de DA mocht ze uiteindelijk toch dentastix af en toe. Misschien moeten we die weer even achterwege laten, want weet niet waardoor ze het plots weer kreeg die plekjes. Het is wel zo dat ze deze zelden krijgt, en tegengaan dat ze paardenmest eet kan ik helaas ook niet altijd... Planten vind ze ook altijd leuk.
Euhmmm met een vlooienband heb ik eigenlijk geen ervaringen! Misschien andere mensen hier wel? Als het al zolang geleden is moet je het dringend eens doen, en misschien is er binnen een paar weken wel betering te zien (duurt altijd even hoor!).
Laat het eten nu even zo, en probeer eerst de vlooien. Kijk achteraf misschien om toch iets te doen aan dieet, maar eenmaal veranderd dit dan wel paar maand aanhouden hé! Dan pas kan je verschil zien. Anders is het nutteloos.

Ja dit waren we inderdaad van plan!

Bedankt iedereen voor de hulp, hopelijk werkt het!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:56

Mijn hond heeft sinds ze 100% vlees krijgt is nooit meer een vlooienband om gehad. Mijn zus die haar hond Royal Canin voert wordt er gek van.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:10

veerle123 schreef:
@ Nikki__ : die vlooienband is van vermikill...

Ik ken het merk niet. Ben zelf niet zo'n fan van die banden. Dit omdat ze voor een half jaar aan gif bij zich dragen. Ook denk ik dat de dosering lager is omdat het niet giftig mag zijn voor de omgeving, maat wel een half jaar moet functioneren...
Ik heb de voorkeur voor pipetjes.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:17

Omdat ze vlees krijgen moet je ze niet meer onvlooien? Dat lijkt mij toch onwaarschijnlijk. Mijn hond loopt tussen kippen en dergelijke waar wel degelijk vlooien leven, dus met ze vlees te voeren lijkt dit wel niet zomaar over te gaan.