Dit is de bewuste haag waarvan wij denken dat ze jeuk krijgt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kvv ziet eruit vaak als een soort van gehakt... veerle123 schreef:@ yarrah : gaan we zeker eens proberen!!
... Leuk toch zoiets? Een paard dat geen gras mag door hoefbevangenheid, geef jij wel gras? Mijn pony staat toch ook steevast op dieet en eet ook enkel hooi, dat lijkt me ook niet bepaald natuurlijk
.Nikki__ schreef:Ts, hoevaak wordt de hond nu ontvlooid? En met welk merk? Ik heb een hond met vlooienallergie, .en die moet ik zeker iedere maand ontvlooien. Eens in de 2 maanden is bij haar echt te weinig. Met een vlooienmiddel van bijvoorbeeld beaphar kom ik er bij haar ook niet vanaf. Moet echt een van de betere merken gebruiken. Frontline werkt hier ook niet meet ivm resistentie.
. Z/d dierenartsvoeder is speciaal gemakt voor dieren met alergie voor eiwitten in het voeder en is gemaakt van gedenatureerde eiwiten wat beteknd dat de stukjes zo klein zijn dat er geen allergische reactie op komt. cyclo86 schreef:denk toch echt dat een dermatoloog met gedegen onderzoek en juiste vragenstelling het meeste kan doen. heel fijn dat je er voor wil kijken bij de meeste klinieken hebben ze wel zo iemand. In gent hebben ze hele goede (merelbeke faculteit) waarschijnlijk ook wel in utrecht.
paar belangrijke puntjes
- bij allergie duurt het even voordat de therapie effect heeft zeker ingeval van voedertesten moeten die zeker 6 weken volgehouden worden om zeker te weten of er enig resultaat bekomen wordt hiermee. Ik weet niet hoe het gegaan is bij jullie? wbt rijst en vlees is meestal ok als het vlees wat gebruikt wordt een type vlees is wat niet in normale voeding zit bv paard/struisvogel. Een hond is namelijk heel vaak allergisch aan een type eiwit kip/rund/lam wat in de meeste voedsels zit. je moet niet denken dat als op de zak rund stat er geen kip in zit.... namelijk vaak zijn er dan weer poeders ofzo van iets anders toegevoegd en 20% rundvlees kan betekenen ook nog 20% kip en 20% lam waardoor ze igenlijk zelfde voer 3 keer kunnen verkopen in ander zakie en wij trappen er lkkr in. Z/d dierenartsvoeder is speciaal gemakt voor dieren met alergie voor eiwitten in het voeder en is gemaakt van gedenatureerde eiwiten wat beteknd dat de stukjes zo klein zijn dat er geen allergische reactie op komt.
- Bij elke voedseltest mag nooit iets anders gegeven worden dus ook geen dentastix/stukje vlees van tafel/ brokje van iets anders ter beloning. Beloningen best geven gewoon van het dieet voeder.
- Het allerbelangrijkste is uit te sluiten dat het niets anders kan zijn dan voedselallergie een grote hond als dit is vrij duur om om te zetten naar speciale dieeten enzo. Bijvoorbeeld hoe vaak wordt de hond ontvlooid kan idd vlooien alergie zijn al vind ik deze locatie niet zo typisch meestal meer naar de staartrug maar het kan. Frontline werkt niet meer zo goed lijkt uit te wijzen misschien stronghold eens proberen als je nooit hebt gebruikt of ander merk. Het is een teef he? is het beiderzijds dat haarverlies? kan mogelijks ook hormonaal zijn. zijn nog wel meer mogelijkheden zo niet uit te sluiten om via pc naar te kijken.... paar simpele microscopische onderzoekjes zullen al veel informatie geven mjah om ze goed te interpreteren heb je wel een goede dermatoloog nodig.
succes met je hondje. Mocht je eerst de adviezen hier proberen zou ik voorstellen da tje niet alles tegelijk veranderd maar 1 ding per keer en voldoende lang aanhoudt om zeker te weten waarvan eventuele verbetering komt anders heb je later helemaal gen idee
veerle123 schreef:@ celia : heeft jou hond er ook last van in de winter??
Bij die van ons verminderd het wel een beetje (misschien deels ook omdat ze dan nog meer in de keuken zit, en dus minder kans om tegen de haag te zitten schuren), maar is wel nog steeds...
Mijn mama is trouwens nu de vlooienband aan het aandoen zie ik :p
Elixir schreef:veerle123 schreef:@ celia : heeft jou hond er ook last van in de winter??
Bij die van ons verminderd het wel een beetje (misschien deels ook omdat ze dan nog meer in de keuken zit, en dus minder kans om tegen de haag te zitten schuren), maar is wel nog steeds...
Mijn mama is trouwens nu de vlooienband aan het aandoen zie ik :p
Ja ze heeft het ook in de winter, maar het was wel veel minder dan in de zomer. Het is bij haar dus ook complete samenloop van omstandigheden... Voedingsallergie, vlooienallergie, van alles wat lijkt mij. Bij deze mocht zij dus inderdaad enkel dat strak dieet, maar van de DA mocht ze uiteindelijk toch dentastix af en toe. Misschien moeten we die weer even achterwege laten, want weet niet waardoor ze het plots weer kreeg die plekjes. Het is wel zo dat ze deze zelden krijgt, en tegengaan dat ze paardenmest eet kan ik helaas ook niet altijd... Planten vind ze ook altijd leuk.
Euhmmm met een vlooienband heb ik eigenlijk geen ervaringen! Misschien andere mensen hier wel? Als het al zolang geleden is moet je het dringend eens doen, en misschien is er binnen een paar weken wel betering te zien (duurt altijd even hoor!).
Laat het eten nu even zo, en probeer eerst de vlooien. Kijk achteraf misschien om toch iets te doen aan dieet, maar eenmaal veranderd dit dan wel paar maand aanhouden hé! Dan pas kan je verschil zien. Anders is het nutteloos.
veerle123 schreef:@ Nikki__ : die vlooienband is van vermikill...