Levend voer voor hongerige tijgers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Levend voer voor hongerige tijgers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:35

Ik wel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:41

verography schreef:
De reden dat ik het filmpje even wilde zien is om te beoordelen in hoeverre dit echt slecht is. En ja dit vind ik echt not done. Dat dieren echt moeten kunnen jagen, jah daar ben ik het wel mee eens. Kijk ook altijd National Geographic en vind het machtig om te zien. Maar hoe deze dieren echt eruit gegooid (letterlijk worden) vind ik echt not done. Zelfde als die kippen. Bang voor hun eigen handjes krijgen ze gewoon een slinger de lucht in. Ik zou zeggen 1000 euro voor een chinees. Zijn zo ook zo van het overbevolkingsprobleem af ;)

_O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:45

Ik vind het wel goed. Het wordt hier ook gedaan met bijvoorbeeld dolfijnen in gevangenschap. Die krijgen soms levende vis om te vangen. Is dat dan wel oke?

En de meelwormen die we aan onze hamsters geven, sprinkhanen aan reptielen, etc etc etc.

Een kip of koe kan bij de slacht ook geen kant op. Misschien is hij wat sneller dood maar als het goed is bijten de tijgers ook bij de nek waardoor een prooi snel dood is.

Ik vind het ook super dat dit zichtbaar is voor publiek. Als zo'n park al een taak heeft dan is het wel de mensen kennis te laten maken met de gang van zaken in de natuur. Daar hoort dit ook bij. Ik zou het machtig interessant vinden om eens te zien.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 07-06-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:49

Ik zou het zelf ook mooi vinden om te zien.. Maar het lijkt mij niet handig dat iedereen dit te zien krijgt.
Mensen met een zwakke maag, kleine kinderen. Zolang die keus er maar is, prima.

Ik vind vissen aan een dolfijn geven niet echt in vergelijking met een koe en een tijger, maar goed dat is mijn mening.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:53

Een vis is ook een levend dier dat geen schijn van kans heeft tegenover een dolfijn, dito met de schaap en de leeuw.

Als je dit vooraf weet en je hebt een zwakke maag, dan kijk je maar even de andere kant op. Voor kinderen lijkt mij het juist educatief, nog even en ze weten alleen nog van deze dieren af door middel van foto's.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:55

Ik denk dat dat cultuurverschil is. Als je kinderen anders opvoedt dan hoeft dit helemaal niet schokkend voor ze te zijn. Zelfde geldt voor mensen met een zwakke maag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:55

Wat is het verschil of je een koe de slachtruimte injaagt en een kogel door de kop jaagt of bij een tijger neerzet? In beide gevallen heeft de prooi geen schijn van kans toch?!

Ik ben voorstander van rauwe voeding voor carnivoren en kan zelfs 'genieten' van mijn hond en katten die hun vleesjes wegwerken. Maar levend voeren gaat mij persoonlijk te ver. Het lijkt mij dat je ook niet klakkeloos je publiek op die manier kunt 'vermaken', jaiks!

Maar goed, chinezen gaan wat dat aangaat ver en helaas constateerde ik onlangs dat wij 'westersen' ook steeds verdergaan (The Pain Game enzo, rariteiten!)..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:57

Hahaha, die banner van de Beekse Bergen hieronder... _O-

Het lot van die meeuw krijgt ineens een heel andere wending. :P

EDIT: Oh, ik zie dat ze ook andere plaatjes hebben. Ik bedoel dus die met een tijger en een meeuw. :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:59

Even aan ieder die dit goed vind. Heb je daadwerkelijk het filmpje gezien. Een koe uitzetten vlak voor de neus van de tijgers (geen leeuwen ;) ) oke dat vind ik ook wel kunnen, niet mis mee imo. Ben alles behalve een persoon die iets snel zielig vind. Maar deze dieren, daar word gewoon mee gegooid. En nee dat vind ik dier onwaardig.

Citaat:
Wat is het verschil of je een koe de slachtruimte injaagt en een kogel door de kop jaagt of bij een tijger neerzet?

Dit is waar bij mij het punt zit. Werden ze maar neergezet, dan vind ik het ook wel prima. Maar de koe word echt letterlijk neergegooid uit een kantelde box.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:01

magda_90 schreef:
Een vis is ook een levend dier dat geen schijn van kans heeft tegenover een dolfijn, dito met de schaap en de leeuw.

Als je dit vooraf weet en je hebt een zwakke maag, dan kijk je maar even de andere kant op. Voor kinderen lijkt mij het juist educatief, nog even en ze weten alleen nog van deze dieren af door middel van foto's.

Een vis kwam wegzwemmen?????? Die koe wordt op de grond gekwakt, moet nog opstaan ed..
Als je een vis in het water gooit kan ie direct wegzwemmen.
Educatief zal het zeker zijn als kinderen wat ouder zijn. Maar niet als ze rond 4/5 jaar zijn.
Natuurlijk is het dan ook een keus van de ouders om ze toch mee te nemen.. Maar goed we worden het toch niet eens :+

berdien85

Gelukkig begrijpt verography mijn punt. Dat is precies wat ik bedoel..

magda_90

Ik beken, ik heb het filmpje niet gezien, want hij doet het niet. Ik heb geprobeerd door middel van de berichten hier een beeld te schetsen in mijn hoofd.

[edit] Ik zie dat ik een schaap heb neergezet, ik bedoel een koe, mijn excuses.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:03

Nou ze worden niet keurig neergezet. De kippen worden door het dakraam vd auto naar buiten gegooid.
De koe wordt door een kiepauto neergegooid.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:04

Berdien, dat ligt maar net aan de hoogte van het erin gooien he (bij vissen). Sportvissen laten de vissen zo dicht mogelijk bij het water uit omdat anders de klap in het water ze, hoe zeg je dat, verlamd kan raken. En als ze niet zwemmen gaan ze dood (idg dat zeiden ze/ving ik zo op bij een visprogramma). Dus het is wel hetzelfde als een koe.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:04

verography schreef:
Berdien, dat ligt maar net aan de hoogte van het erin gooien he (bij vissen). Sportvissen laten de vissen zo dicht mogelijk bij het water uit omdat anders de klap in het water ze, hoe zeg je dat, verlamd kan raken. En als ze niet zwemmen gaan ze dood (idg dat zeiden ze/ving ik zo op bij een visprogramma). Dus het is wel hetzelfde als een koe.

Ja dat is waar..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:05

Het schijnt wel beter te zijn voor roofdieren als ze daadwerkelijk in hun jachtinstinct geprikkeld worden. Dus heb niks tegen levernde dieren voeren, maar nu lijkt het meer op mensen entertainen, dan om het dierwelzijn. Want dan mogen ze ook de prooidieren wat netter behandelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:09

verography was mij al voor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:09

Chubby schreef:
Wat is het verschil of je een koe de slachtruimte injaagt en een kogel door de kop jaagt of bij een tijger neerzet? In beide gevallen heeft de prooi geen schijn van kans toch?!

Ik ben voorstander van rauwe voeding voor carnivoren en kan zelfs 'genieten' van mijn hond en katten die hun vleesjes wegwerken. Maar levend voeren gaat mij persoonlijk te ver. Het lijkt mij dat je ook niet klakkeloos je publiek op die manier kunt 'vermaken', jaiks!

Maar goed, chinezen gaan wat dat aangaat ver en helaas constateerde ik onlangs dat wij 'westersen' ook steeds verdergaan (The Pain Game enzo, rariteiten!)..

Tja dat vind ik geen probleem laat mensen maar gestoord doen zolang dieren er maar niet het slachtoffer van zijn...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:11

manishdra schreef:
Het schijnt wel beter te zijn voor roofdieren als ze daadwerkelijk in hun jachtinstinct geprikkeld worden. Dus heb niks tegen levernde dieren voeren, maar nu lijkt het meer op mensen entertainen, dan om het dierwelzijn. Want dan mogen ze ook de prooidieren wat netter behandelen.

Hier wil ik nog aan toevoegen dat het jachtinstinct nu ook niet echt geprikkeld word want ze hoeven niet te ruiken waar het eten mogelijk is. Het word zo midden voor hun neus neer gedropt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:21

Ik snap het wel hoor. Gevoelsmatig denk ik ook: Gatsie!

Maar als ik even nadenk dan weet ik dat het een kwestie van cutuur is en kan ik geen rationele redenen verzinnen waarom dit niet zou moeten kunnen.

Dat dumpen van die koe is minder, maar het gaat hier wel om min of meer wilde tijgers (met ontwikkeld slachtinstinct zullen we het maar noemen :) ) dus het lijkt mij best lastig om dat netjes te doen. Je gaat er als mens niet ff bij staan om die koe netjes uit te laden. Ze zouden wel een ander systeem kunnen bedenken met een sluis ofzo, maar wie weet zijn ze daarmee bezig.

Het mooiste zou zijn als daar ook een kudde beesten zou wonen waar de tijgers er af en toe eentje van kunnen 'nemen'. Maar die mag je dan weer niet bijvoeren en geen medische zorg geven omdat er anders geen dier zwak genoeg is voor de tijgers om te vangen. Krijg je daar weer gezeik over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:59

kijk ik vindt best dat ze levend voeren , maar de manier waarop :n dumpen en snel weg geef de koeien een kans om te rennen met een kudde ofzo

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:01

takkie_muis schreef:
kijk ik vindt best dat ze levend voeren , maar de manier waarop :n dumpen en snel weg geef de koeien een kans om te rennen met een kudde ofzo

nee dat vind ik helemaal niks met een kudde, die dieren zitten opgesloten tussen hekken, dan raken ze helemaal over de zeik want ze kunnen niet allemaal gepakt worden..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:37

Maak aan de zijkant van de omheining een apart hok. Zet daar vlak voordat hij naar buiten moet een koe in en open het luik. Jag de koe naar buiten en hup tijgertje kan erachter aan. Dat noem ik jachtinstinct. Is misschien wel nog zielugger, want zo duurt het alleen maar langer en meer stress, maar ik doe niet aan zielig ik doe aan dierwaardig. En hoe dichter bij de natuur hoe dierwaardiger.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:43

Ik wil het de chinezen weleens zien doen.. een koe levend voor de leeuwen gooien :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:05

Nouja dat kan dus op het filmpje. Ik vind het ook 'sielugh'. Koe wordt gewoon met een kiepwagen tussen de tijgers gedonderd. Met een beetje pech heeft hij al wat botbreuken met de val.