Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verography schreef:De reden dat ik het filmpje even wilde zien is om te beoordelen in hoeverre dit echt slecht is. En ja dit vind ik echt not done. Dat dieren echt moeten kunnen jagen, jah daar ben ik het wel mee eens. Kijk ook altijd National Geographic en vind het machtig om te zien. Maar hoe deze dieren echt eruit gegooid (letterlijk worden) vind ik echt not done. Zelfde als die kippen. Bang voor hun eigen handjes krijgen ze gewoon een slinger de lucht in. Ik zou zeggen 1000 euro voor een chinees. Zijn zo ook zo van het overbevolkingsprobleem af
) oke dat vind ik ook wel kunnen, niet mis mee imo. Ben alles behalve een persoon die iets snel zielig vind. Maar deze dieren, daar word gewoon mee gegooid. En nee dat vind ik dier onwaardig.Citaat:Wat is het verschil of je een koe de slachtruimte injaagt en een kogel door de kop jaagt of bij een tijger neerzet?
magda_90 schreef:Een vis is ook een levend dier dat geen schijn van kans heeft tegenover een dolfijn, dito met de schaap en de leeuw.
Als je dit vooraf weet en je hebt een zwakke maag, dan kijk je maar even de andere kant op. Voor kinderen lijkt mij het juist educatief, nog even en ze weten alleen nog van deze dieren af door middel van foto's.
verography schreef:Berdien, dat ligt maar net aan de hoogte van het erin gooien he (bij vissen). Sportvissen laten de vissen zo dicht mogelijk bij het water uit omdat anders de klap in het water ze, hoe zeg je dat, verlamd kan raken. En als ze niet zwemmen gaan ze dood (idg dat zeiden ze/ving ik zo op bij een visprogramma). Dus het is wel hetzelfde als een koe.
Chubby schreef:Wat is het verschil of je een koe de slachtruimte injaagt en een kogel door de kop jaagt of bij een tijger neerzet? In beide gevallen heeft de prooi geen schijn van kans toch?!
Ik ben voorstander van rauwe voeding voor carnivoren en kan zelfs 'genieten' van mijn hond en katten die hun vleesjes wegwerken. Maar levend voeren gaat mij persoonlijk te ver. Het lijkt mij dat je ook niet klakkeloos je publiek op die manier kunt 'vermaken', jaiks!
Maar goed, chinezen gaan wat dat aangaat ver en helaas constateerde ik onlangs dat wij 'westersen' ook steeds verdergaan (The Pain Game enzo, rariteiten!)..
manishdra schreef:Het schijnt wel beter te zijn voor roofdieren als ze daadwerkelijk in hun jachtinstinct geprikkeld worden. Dus heb niks tegen levernde dieren voeren, maar nu lijkt het meer op mensen entertainen, dan om het dierwelzijn. Want dan mogen ze ook de prooidieren wat netter behandelen.
) dus het lijkt mij best lastig om dat netjes te doen. Je gaat er als mens niet ff bij staan om die koe netjes uit te laden. Ze zouden wel een ander systeem kunnen bedenken met een sluis ofzo, maar wie weet zijn ze daarmee bezig.
dumpen en snel weg geef de koeien een kans om te rennen met een kudde ofzo takkie_muis schreef:kijk ik vindt best dat ze levend voeren , maar de manier waaropdumpen en snel weg geef de koeien een kans om te rennen met een kudde ofzo