Wie heeft er ook een dwergkonijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: Wie heeft er ook een dwergkonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:16

ik heb 75 nederlandse dwerghangoren gehad... wij fokten ermee en gingen naar tentoonstellingen...

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:19

lammie2701 schreef:
ik heb 75 nederlandse dwerghangoren gehad... wij fokten ermee en gingen naar tentoonstellingen...

dat vind ik ook nog echte mooie konijnen :)

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:21

Ik had een dwerg, nu is het een reus. Het was trouwens eerst een vrouw.. nu een man. _/-\o_ Ik wou een konijn met rechtopstaande oren, nu hangen ze.... alleen zijn kleurtje is ongeveer gebleven. (Foto's profiel). Mijn konijn komt van een particulier (mp), en ja.. dan krijg je dat. Gelukkig is hij wel gezond. :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:24

emmatje_ly schreef:
lammie2701 schreef:

ja zijn mooie, lieve, rustige konijnen en de ideale kinderkonijnen...
de dwergjes met rechtopstaande oren zijn toch een stuk schrikkeriger en sneller met hun bewegingen en onrustiger dan de nederlandse dwerg hangoren en daardoor ook minder geschikt voor kleine kinderen...ik ben ook gek op nederlandse dwerghangoren vanwege hun relaxte rustige karakter...1 van mijn konijnen was ook zindelijk en liep los door het huis...was ook altijd bij de hond te vinden (lag er vaak bovenop te slapen)...

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:45

lammie2701 schreef:
lammie2701 schreef:

ja zijn mooie, lieve, rustige konijnen en de ideale kinderkonijnen...
de dwergjes met rechtopstaande oren zijn toch een stuk schrikkeriger en sneller met hun bewegingen en onrustiger dan de nederlandse dwerg hangoren en daardoor ook minder geschikt voor kleine kinderen...ik ben ook gek op nederlandse dwerghangoren vanwege hun relaxte rustige karakter...1 van mijn konijnen was ook zindelijk en liep los door het huis...was ook altijd bij de hond te vinden (lag er vaak bovenop te slapen)...[/quote]

zo toff!!
ik heb zelf een groot konijn, ras weet ik niet, kleur wildkleur, vandaar de naam Haas->haasje en vanaf gisteren mag ik me ook eigenaar noemen van 3 dwergjes, 1 van 8 en 2 van 9 weken oud, 2zusjes en een halfzusje

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:27

Ik heb er twee gehad *\o/* Was dol op ze. Helaas zijn ze niet oud geworden. Als ik ooit nog eens konijnen neem komen ze ook zeker uit de opvang!! Die zitten vol!! Deze vrouw "ken" ik: http://www.hethazenbos.nl/, en die vangt er een boel op, dus als iemand een konijntje wil ga daar eens kijken (of bij een ander konijnenopvang). Bijna alle konijnen uit dierenwinkels komen bij handelaren vandaan en wat een ellende daar vooraf gaat... :(

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:19

Mijn ouders hebben thuis een hangoor dwergkonijn zitten. Zo 'n ontzettend lief dier, maar ook een enorme dondersteen! Gaat ook prima samen met de katten. Al denken de katten daar zelf geloof ik anders over, want het konijn is een heuse stalker. Ghehehe. Ze is dol op aandacht, kan zich heerlijk laten aanhalen en springt af en toe zelfs op schoot. 'n Fantastisch huisdier! Ze is ook zo lief met de knuffel die bij haar in het hok ligt. Alsof het haar surrogaat kindje is. Aaawh.
Over twee weken ga ik trouwens bij een hobby fokker langs, om daar een Nederlandse Hangoordwerg te bekijken. Ik denk er namelijk al tijden over om zelf ook maar eens een konijn aan te schaffen en heb besloten de stap eindelijk te zetten. :)