Kitten moet vaak en lang plassen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Kitten moet vaak en lang plassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:31

als het nu beter gaat en ze enkele dagen geleden voor het eerst pas ontwormd is dan zou ik het op de wormen schuiven. Dus in je agenda zetten dat je ze over 2 weken nog eens ontwormd en daarna het schema pakken voro kittens (2,4,6,8 weken, 3,6,9, 12 maanden en dan zo vaak nodig is dacht bij katten 3 á 4x per jaar. Omdat ze nu de eerste keer pas krijgen zou ik dus 2 weken na de eerste keer nog ene keer ontwormen.
Gaat het toch niet over dan zou ik ze apart zetten in kleine ruimte zonder kleedje een paar uur voordat je bij de dierenarts kan zijn. Dan moet ze of plassen waar je het zo op kan trekken met een spuitje of de blaas zit zo vol dat de DA hem leeg kan drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:14

Wij dachten meer aan dat het wellicht door de koemelk kon komen die ze op de boerderij kreeg..
We houden het nog even in de gaten, en als het zo door blijft gaan als nu dan zit er een stijgende positieve lijn in en hoeven we niet met haar te doktoren. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:43

persoonlijk snap ik niet altijd even goed dit soort topics.... zelf zou ik bij welke twijfel dan ook naar de dierenarts gaan met mijn katten.... waarom hier op bokt vragen? niemand die de katten gezien heeft en dus kan oordelen. Je krijgt allemaal wisselende adviezen van mensen waarvan je niet weet hoeveel expertise zij hebben.... ga met de kat naar de dierenarts als je het idee hebt dat het niet goed zit, dan weet je wat er is en of je je druk moet maken of niet.
Ook kan je dierenarts je vertellen welk voer je het beste kunt voeren aan je kittens.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:48

Marley schreef:
persoonlijk snap ik niet altijd even goed dit soort topics.... zelf zou ik bij welke twijfel dan ook naar de dierenarts gaan met mijn katten.... waarom hier op bokt vragen? niemand die de katten gezien heeft en dus kan oordelen. Je krijgt allemaal wisselende adviezen van mensen waarvan je niet weet hoeveel expertise zij hebben.... ga met de kat naar de dierenarts als je het idee hebt dat het niet goed zit, dan weet je wat er is en of je je druk moet maken of niet.
Ook kan je dierenarts je vertellen welk voer je het beste kunt voeren aan je kittens.

Ga helemaal met je mee op 1 punt na.
Een dierenarts is en blijft een dierenarts. Voor voedings vragen zal je zelf moeten gaan onderzoeken op bijv. internet bij mensen die het bepaalde voer voeren, onderzoeken wat goed voer in houd en wat slecht voer in houd. En je kan een voedingsdeskundige inschakelen.
Een dierenarts is geen voedingsdeskundige. Die stellen voor het voer te voeren wat hun hebben (logisch want daar staan ze achter) en als er een medisch probleem is (nieren, blaasgruis noem maar op) kunnen ze goed zeggen dat je bijv. hills c/d voer o.i.d. moet hebben omdat dit nu eenmaal het voer is voor dat soort problemen.
Echter vers voeren is naar mijn mening altijd nog het beste en ik ken maar een zeer klein aantal dierenartsen die dat zullen toe geven! En idd het is MIJN mening maar daar ben ik dan ook achter gekomen na een jaar overal zoeken, bellen, informeren, lezen en testen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:53

daar heb je inderdaad wel een punt, al zie ik liever het voer van de dierenarts dan bijv whiskas :)
Maar een discussie over voer is misschien beter in een ander topic :) heb ook hele fora doorgelezen over droog voer en daar zit behoorlijk rot voer tussen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:32

nog een tip om urine op te vangen, voor het geval dat, als je ziet dat ze op de bak gaat schuif dan een eetlepel onder dr bips en vang daar de urine in op.
De dierenarts wil de urine zo vers mogelijk krijgen, het liefst nog warm :) zodat ze beter kunnen testen. Dus niet vandaag opvangen en morgen brengen, dat heeft niet zoveel zin.
succes met die kleine!