Wil toch nog even benadrukken dat ik wel degelijk kijk in de Nl en Be asiels, maar daar zit voor mij tot op heden gewoon niks tussen.
Verder ben ik echt wel selectief hoor
Zit ook al een tijdje op het buitenlandsehondenforum, dus ik doe mn research wbt organisaties
Qua karakter weet ik dat de beschrijvingen niet altijd helemaal kloppend zijn.. Maar goed, bewust kiezen voor een angstige hond is toch iets anders dan uiteindelijk een hond hebben die toch nog wat angstig is. Aangezien ik minder thuis zal zijn dan mn vader wil ik hem daar niet mee opzadelen, hij heeft daar gewoon niks mee, maar het is niet dat hij er niks van zal bakken hoor
Mn halfzus had een hond uit t oostblok (als ik me niet vergis hoor), die zou worden ingeslapen als mn zus haar niet zou nemen.. Beest is altijd heel wantrouwig gebleven tegenover vreemden maar de kinderen konden er alles mee (ogen prikken, staart trekken, echt álles). Die kwam vaak logeren, dus we hebben er wel wat ervaring mee 
Bedankt voor de verwijzingen, zal zeker even kijken/contact opnemen

Tsja, ik ben intussen ook wel een beetje van die ''fokker'' afgestapt, had het nog niet zo bekeken maar jullie hebben natuurlijk wel gelijk... Een echt ongelukje hoeft het niet te zijn, valt onder de Boomerhondjes, daar zijn wel meer kruisingen van die toch echt bewust gefokt worden. Alleen de meesten zijn Maltheser - Shi Tsu oid, kruising met Schapendoes is gewoon errug moeilijk te vinden

Iig heel erg bedankt! Hoewel ik het heel moeilijk vind helpt het me toch wel goed hoor!
Zijn er nu sowieso al 3 en had nog een leuke gezien die ik nog een paar keer terug wil kijken.. 

En die andere hond, die lieverd heeft nog flink wat vetjes en spekjes nodig. Wat erg toch dat ze dit overkomen
Natuurlijk bedoelde ik dat niet zo