Moeilijk.. Nl pup of BL herplaatser?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Moeilijk.. Nl pup of BL herplaatser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 19:12

Bedankt voor alle reacties :)

Wil toch nog even benadrukken dat ik wel degelijk kijk in de Nl en Be asiels, maar daar zit voor mij tot op heden gewoon niks tussen.
Verder ben ik echt wel selectief hoor :) Zit ook al een tijdje op het buitenlandsehondenforum, dus ik doe mn research wbt organisaties :j Qua karakter weet ik dat de beschrijvingen niet altijd helemaal kloppend zijn.. Maar goed, bewust kiezen voor een angstige hond is toch iets anders dan uiteindelijk een hond hebben die toch nog wat angstig is. Aangezien ik minder thuis zal zijn dan mn vader wil ik hem daar niet mee opzadelen, hij heeft daar gewoon niks mee, maar het is niet dat hij er niks van zal bakken hoor :) Mn halfzus had een hond uit t oostblok (als ik me niet vergis hoor), die zou worden ingeslapen als mn zus haar niet zou nemen.. Beest is altijd heel wantrouwig gebleven tegenover vreemden maar de kinderen konden er alles mee (ogen prikken, staart trekken, echt álles). Die kwam vaak logeren, dus we hebben er wel wat ervaring mee :)

Bedankt voor de verwijzingen, zal zeker even kijken/contact opnemen :j

Tsja, ik ben intussen ook wel een beetje van die ''fokker'' afgestapt, had het nog niet zo bekeken maar jullie hebben natuurlijk wel gelijk... Een echt ongelukje hoeft het niet te zijn, valt onder de Boomerhondjes, daar zijn wel meer kruisingen van die toch echt bewust gefokt worden. Alleen de meesten zijn Maltheser - Shi Tsu oid, kruising met Schapendoes is gewoon errug moeilijk te vinden :=

Iig heel erg bedankt! Hoewel ik het heel moeilijk vind helpt het me toch wel goed hoor!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:16

Aangezien ik toch ook al wat pb's kreeg wil ik nog wel ff melden:

Ongeacht welk ras enz, t wordt sowieso een teefje van max 3 jaar oud (al wil ik van t laatste best wat afwijken).

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:28

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:34

Daisy vind ik qua uiterlijk idd ook heel erg leuk, das wel mn type :D

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:00

Bij mirbessa hebben ze op het moment ook een aantal leuke probleemloze honden in de opvang zitten. Ook een hoop puppies vaak trouwens, ergens wel een beetje zonde want de oudere blijven nu zitten terwijl ze gewoon super leuk zijn.

http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index. ... -nederland

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:07

Hihi nou in principe wordt t hier alleen een pup als ik voor die specifieke kruising ga. Herplaatser wordt sowieso een volwassen hond, zoek ook op tussen de 1 en de 3 jaar :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:32

Er zitten wel een hoop leuke honden tussen Amy :) Maar ik vind de eerste toch de leukste ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:37

Wij heben nog een rode Cocker in Turkije zitten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:42

Krijg een soort system overload := Zo veel leuke honden ineens!!

Wel he? Hoewel er nog eentje is die ik bloedserieus overweeg, heeft een ontzettend lieve uitstraling.. Oh, en heb vanmiddag gemaild voor meer info en foto's over een hond op baasjegezocht, stond niks bij over grootte enz en hoewel mams ongetwijfeld overstag zal gaan voor een Bob en een grote moet t ook weer geen heel grote zijn, vrees dat dat te veel gevraagd is :=

Rockwitch heb je miss een linkje oid? :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:43

Ik heb wel een foto, zal even uploaden.

Als je engels kan hier het verhaaltje, zie nu pas dat het een gecastreerd reutje is.

Here are the pictures of Alex, the cocker spaniel from our vet. Alex is a
lovely dog, very active and playful, castrated male, about 1.5 years old. He
is very attached to people, loves other dogs but is not recommended to live
together with small farm animals like hens and ducks:-) He is very obsessed
and quite rough with them.

Alex was found on the street by a customer, who stopped paying and looking
for a home for the dog quite a long while ago, because she knows how
attached our vet is to animals.

Some months ago, Alex was bitten by a larger dog and one of his back leg
bones was broken but he did not need an operation for the wound and the
fracture to heal.
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 09-06-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:45

Oei Amy wordt moeilijk kiezen straks :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:50

Hihi echt he? :+ Zijn er nu sowieso al 3 en had nog een leuke gezien die ik nog een paar keer terug wil kijken..

Ben ook echt met de botte bijl bezig, wil wel meerdere opties hebben met het oog op de mening van mn ouders maar ook omdat ik nu nog niks in huis kan halen, maar wil er niet te veel hebben := Dus alleen de ''wauw''-honden die in alle opzichten zouden matchen blijven over.. De echt heel leuke honden schrijf ik al af, evenals de honden die bijv wat druk zijn of een tikkie jachtinstinct hebben... Hoewel ik moet zeggen, een wauw-hond kan wat hebben hoor :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:56

Ja dat doe je goed zo :j En de hond die voor jou bestemd is springt er straks wel tussenuit :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:58

:j Heb dat nog steeds met Santa moet ik zeggen hoor, die springt er net even een tikkie meer uit dan de anderen.. (mams was overigens iets minder van haar onder de indruk dan paps maar schreef dr niet gelijk af, das al een hele overwinning := ). Toch springen de anderen er ook voldoende uit, anders had ik ze nooit opgeslagen..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:02

Ja Santa heeft bij mij ook nog steeds een streepje voor.

Ik heb eindelijk mijn man zover gekregen dat we weer een grotere hond gaan nemen in de winter(als hij zich niet weer bedenkt tenminste, nu mist hij Roc ook nog heel erg) en ik ben ook aan het zoeken voor een herplaatser maar dan wel een langharige duitse herder. Ik weet niet wat dit ras heeft, maar ik ben d'r helemaal gek op.
En als die er niet zijn, dan een pup. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:05

Hahaha gewoon blijven helpen herinneren :D

Rockwitch waar blijft die foto? Ben nu wel errug nieuwsgierig aan het worden hoor :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:05

Dit is Alex:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:11

Wel een leuk beest zeg! Maar is t wel een teefje (alex, moeilijke naam om dat in te schatten := )

Oh lees ff snel terug en zie idd dat een reutje is, dan valt ie helaas af.. Desalniettemin een leuke hond! :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:12

Ja idd, maar goed, mocht je iemand weten die Cockers leuk vind, hij is beschikbaar.

Dit zijn trouwens 3 teefjes die niet zo groot worden.
Afbeelding

Oh ja en dit is een teefje, die moet nog even een beetje gewicht eraan eten. Ze schijnt ontzettend goed te luisteren en ontzettend lief te zijn.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 09-06-11 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:15

Weet zo gauw niemand die een hond zoekt maar ik hou mn oren en ogen open :j

Ohh leuk! Ik hou zo van zwart! (en toch niks in mn voorlopige selectie dat zwart is := ).

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:46

Ai verdorie Rockwitch, ik had iemand geweten voor Alex, maar die heeft nu al een hond. Jammer.
Het is wel een hele mooie hond :) De puppies zijn ook lief <3 En die andere hond, die lieverd heeft nog flink wat vetjes en spekjes nodig. Wat erg toch dat ze dit overkomen :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 10:47

Jeetje die laatste foto zag ik gisteren niet! Arm beest zeg! Moeten idd behoorlijk wat spekkies aan :oo

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:07

Ach ik zie nu ook nog dat ik me in de smiley vergist heb, ik heb een lachende smiley geplaatst ipv de huilende, echt weer wat voor mij :( Natuurlijk bedoelde ik dat niet zo

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:19

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van je hondje.... wat is het toch erg om je maatje te moeten missen he?

Rationeel denk ik; neem een herplaatser. Tegelijkertijd heb ik dat uiteindelijk zelf nooit gedaan. Voor mij blijft een pup gewoon de meest aandoenlijke tijd in een hondenleven, en hoe heerlijk is het om de puppytijd van mijn (inmiddels overleden) lieveling nog even te bekijken op foto's of film en wat traantjes weg te pinken... *zucht*

Ik heb inmiddels naast onze twee twee teefjes nu weer een reu van hetzelfde ras en dezelfde kleur gekocht als mijn lievelingshond die is overleden in November. Ik kan er niets aan doen maar die kleur vind ik tóch gewoon het mooist. Ja heel soms denk ik even aan mijn oude hond, als ik de nieuwe van bovenaf zie... maar dat is zelden! Het is zó'n andere persoonlijkheid dat je je moeilijk kunt vergissen! Bovendien besef ik dat de band die ik met de vorige had zo speciaal was dat geen hond dat kan vervangen en dat hoeft ook niet. Mijn nieuwe pup is anders maar ook helemaal geweldig!

Dus rationeel zeg ik; ga voor de herplaatser. Emotioneel zeg ik; neem toch maar gewoon een pup.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:24

Dank je, het is idd verschrikkelijk moeilijk.

Puppies zijn idd geweldig! Heb wel één mazzeltje; mn vader gaat hoe dan ook voor die Bobtail en dat wordt sowieso een pup, dus een jolig onhandig bolletje komt er sowieso :D

Denk wel dat je de spijker op zn kop slaat met je deling tussen emotioneel en rationeel, zo voelt het idd wel een beetje..

Moeilijke is wel dat ik begin te beseffen dat het enorm moeilijk gaat worden om een hondje van hetzelfde ras te vinden, ergens wordt de keuze misschien wel voor me gemaakt. Aan de andere kant ben ik stiekem al aan het browsen voor andere soorten Boomerhondjes.. T is en blijft toch wel errug leuk, zo'n bolletje wol..