Hebben jullie puppy's / honden het ook zo warm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:11

Onze Timber (Working Cocker Spaniel), 7.5 week oud en net vier dagen bij ons, zoekt het koelste plekje in huis op! Onder het bureau!!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:13

horse4fun schreef:
Mijn oudste jack russell is zo slim om de schaduw op te zoeken als dat nodig is. Mijn jongste jack russell ligt graag te 'bakken' terwijl die helemaal niet tegen warmte kan. Hij loopt altijd te hijgen als een locomotief! Ze zijn afwisselend binnen en buiten. Laat ze zo nu en dan zwemmen/afkoelen in de singel of visvijver hier vlakbij, vinden ze heerlijk :P . Als het echt te gek wordt dan hou ik ze binnen.

Ach dat ken ik!! Mijn Jack gaat heerlijk eigenwijs in de zon liggen om vervolgens al hijgend naar binnen te strompelen en neer te storten op de vloer :+
Doe ik de deur dicht, gaat ie voor de voordeur bij het glas liggen bakken, pff raar beestje.

Vanavond zo rond 7en even het tuinhek openzetten en lekker even goed afkoelen in de sloot hier, hij krijgt zo nu en dan een "hondenijsje" (snoepje met water ingevroren in ijsklontjesbak :)) verders weinig aan doen!

_San87_

Re: Hebben jullie puppy's / honden het ook zo warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:14

Ik legde voor mijn honden regelmatig een kletsnatte handdoek in de schaduw. Daar gingen ze dan heerlijk op liggen slapen.

En veel zwemmen en er stond altijd een teil met water. :)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:15

onze hond heeft er best wel last van. Nu ligt hij binnen altijd in zijn bench, daar is het koeler. Zijn schelpenzwembad is immens populair, vooral na de wandeling. Hij staat er met zijn voorpoten in en graaft er alles uit. Na 5 minuten spetteren is dat ding leeg en kunnen we weer bijvullen.. .

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:44

Het is hier gemiddeld nu al elke dag 35+ graden en ze moeten er maar aan wennen hoor. Ze blijven hier overdag in de tuin, dus moeten ze de schaduw opzoeken. Ze hebben een vijvertje en krijgen twee keer per dag vers koud water. Gaat prima zo.

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:50

Vanavond onze 6 maanden oude puppy weer even meenemen in de boot naar een terrasje ;)
Vind ze harstikke leuk en het is wat koeler op het water :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:50

Mijn hond heeft het heel warm! Die is dinsdag bevallen en moet nu voor 5 pups zorgen. Gelukkig is de warmtelamp niet nodig met dit weer!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:54

Onze hond gaat 5 minuten zonnen en dan 15 minuten in de schaduw uitpuffen :P
En dan weer 5 minuten zonnen en zo gaat het de hele dag.

Iris82

Onze hond kan haar warmte goed reguleren.
Dus je merkt er eigenlijk vrij weinig aan. :)
Maar we zorgen er wel voor dat ze zich niet te veel inspant ivm oververhitting.

lynne_berna

-'s ochtends vroeg en 's avonds laat ze laten rennen, kunnen ze hun ei kwijt
- Regelmatig vers koud water geven
- Gordijnen binnen dicht, houd het lekker cool

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:14

Mijn honden hebben vanmiddag veel gezwommen. Daarna heeft mijn langharige een koeldeken op gekregen en die kortharige een koelband.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:17

Ben vanmiddag lekker met de hond en kids naar het water gegaan, tentje mee zodat hij in de schaduw kon liggen tussendoor.
Nu ligt hij in huis languit op het laminaat, heb niet echt het idee dat hij het zo warm heeft

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:23

Nee de honden hier (20) hebben geen last van de warmte. Het waait hard en er staan heel veel bomen, je moet hier altijd de zon echt opzoeken.
O ja en vergeet niet ze hoeven niet te werken :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:30

Die van ons heeft het wel warm maar regelt het zelf prima. Gaat ook regelmatig van en naar de schaduw en de zon.

Het enige wat we doen is overdag een korte wandeling en 's ochtends en 's avonds een lange. Hij haat water dus zwemmen werkt voor ons niet (en eigenlijk vinden we dat helemaal niet zo erg)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:37

Kyra heeft het ook erg warm, we hebben haar gister voor het eerst thuis in de sloot laten zwemmen en ze vind het heerlijk. We lopen nu een klein stukje en laten haar op de hoek van de straat zwemmen, hier kan ze er makkelijker uit dan bij ons voor huis 2 tot 3 keer per dag.

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:29

Mijn Jackrussel van 9 die zoekt zelf de zon op hihihi en als ze het dan weer te warm heeft gaat ze weer in de schaduw liggen en zo wisselt ze het de hele dag een beetje af. Ik wandel nu niet heel veel met haar alleen het hoog nodige om uit te laten en ik laat der nu ook maar niet achter haar balletje aan rennen ;)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:56

mijn jackies gaan ook lekker eigenwijs op de hete tuintegels liggen in de zon om daarna weer in de keuken op de koele tegels te ploffen.

een van mn russels kan elk moment bevallen en heb nu wel erg medelijden met haar als ik haar zie sjokken met dr dikke buikie. zij gaat nu niet meer in de zon liggen maar zoekt elke keer een koel plekje waar ze kan liggen. ik hoop maar dat ze vanacht gaat bevallen, zou wel fijn zijn voor haar!:)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:36

mijn hond heeft het erg warm ja. ze is bruinzwart. veel zwart, dus neemt veel warmte op. gek genoeg gaat ze wel lekker in de zon liggen om 1 uur smiddags, uit de wind. en dan lekker dutten. :z dus vraag me af in hoeverre ze er dan last van heeft :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:46

mijn twee spaanse podenco's hebben het alles behalve warm. Liggen de hele dag in de schroeiende zon. De labradors daar entegen kunnen en willen niks als het boven de 20 graden is. En ik mag ze niet scheren van m'n vent zodat ze het minder warm hebben...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:39

ik heb ook nog nooit een geschoren labrador gezien :D

onze (inmiddels overleden) bouvier werd ook altijd geschoren in de zomer :j

onze rottweiler heeft het nu ook echt snel warm. in huis houd hij zich rustig en valt het wel mee, maar als hij even buiten is geweest met uitlaten o.i.d. dan merk je wel dat hij er nu echt snel last van heeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:21

ik zou de labradors ook alleen maar scheren zodat ze hun warmte tenminste kwijt kunnen. Vind het dramatisch dat gehijg en ze kunnen dan nog veel minder dan normaal...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:16

ik heb op school ( trimschool ) geleerd dat de vacht van labradors isoleert ( en honden met een soortgelijike vacht ) dus als je het eraf scheert krijgen ze het alleen nog warmer. Ons wordt dit iig afgeraden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:37

princesmax schreef:
ik heb op school ( trimschool ) geleerd dat de vacht van labradors isoleert ( en honden met een soortgelijike vacht ) dus als je het eraf scheert krijgen ze het alleen nog warmer. Ons wordt dit iig afgeraden.

Klopt ook. Hier zijn ze met 40 graden nog net zo actief als met 20 :) Zeker omdat ze een zwembadje tot hun beschikking hebben om af te koelen. En fris water de hele dag. Ze moeten maar niet zo zeuren hoor :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:15

Als je labradors scheert komt de vacht ook niet meer goed terug vanwege de dubbele ondervacht die ze hebben. NIET doen dus! Lekker een zwembadje neerzetten en dan redden ze zich wel.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:00

ik heb zelf gemerkt dat dit onzin is. De teef is vorig jaar zomer op d'r borst geschoren omdat ze zich kapot krabde en dat is gewoon terug gegroeid zonder dat het niet mooi was of wat ook.