Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

, ik gebruik de kip als aanvulling.
Ik heb er totaal geen problemen mee als jij je honden op deze manier zogenaamd wil helpen, misschien dat je eens mee moet gaan met de tijd en niet moet blijven hangen in dingen die 30 jaar geleden werden geadviseerd omdat ze toen nog niet beter wisten, in de tussentijd zijn de inzichten veranderd, zijn er zoveel alternatieven die wel zoden aan de dijk zetten. Gewoon een complete vlees voeding geven bijv waardoor je de bacterieen in de darmen weer aanvult, op deze manier krijgt de hond in ieder geval alle bouwstoffen binnen die hij nodig heeft, juist als de hond diarree heeft is dit belangrijk! Het is niet persoonlijk tegen jou bedoelt Kohtje maar ik word weleens moe van zulke adviesen, hoe vaak ik hier klanten aan de deur krijg die een advies op hebben gevolgd die precies de tegenovergestelde werking hebben dan gehoopt, ik mag dan alles uit de kast gaan halen om het diertje weer op de rit te krijgen, en geloof me dit gebeurt regelmatig. Hou bij wat er tegenwoordig aan alternatieven zijn, tijden en inzichten veranderen, ga eens naar een seminair over diervoeding als je het een interessante materie vind maar zorg wel dat je up to date blijft!

Bassenqua schreef:ivy_power89 schreef:wat ik ook niet snap, is dat mensen hier meteen weer vers vlees gaan roepen.
En dat terwijl de hond dat nog nooit gegeten heeft, altijd op brokken staat!
Ja en
Héél veel problemen worden opgelost door vers vlees voeding, jammer dat de da hier vaak niet bij stil staat maar die verkopen liever hun zogenaamde dieet voedingen waar een gigantische marge voor hun op zit.
Wij blij, Zorba blij en die eet extra lekker en ik hoef geen brok te voeren die met BHA geconserveerd wordt, dat stop ik dus echt niet in mijn honden.

ivy_power89 schreef:Maar het gaat erom dat de hond van TS nu diaree heeft, altijd op brokken staat, en dan ineens vers vlees zou moeten krijgen? Als je van een brok overgaat op vlees moet dat in mate gebeuren, je moet dat opbouwen.
Die darmen zijn al van slag, en krijgen nog meer te verwerken, omdat ze ook ineens om moeten slaan naar vers vlees.
Is ook niet wat ik geleerd heb en de ervaring heeft mij ook anders geleerd! Bassenqua schreef:TS fijn dat je hond opknapt, daar gaat het uiteindelijk om.
Paintlinger, de vers vlees voedingen mogen niet gekookt worden, de bacterieen die nodig zijn om darmflora op peil te houden kook je hierdoor kapot, gewoon laten ontdooien en geven, lekker makkelijk en geen stank in huis! Heb je al eens geprobeerd om pens te koken