Hond ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:09

Kalk bind het vocht dus stopt diaree. Vroeger gaf je bv ook gistokal bij diaree dan was het zo over. Kippengehakt hoeft ook niet van smuldier te zijn.In de zomer hebben wij ook altijd een voorraad in de vriezer voor pensionhonden met diaree. (omdat ze de dag voor dat ze in pension gaan even de ijskast mogen leeg eten)
Wij hebben er goede ervaring mee. Ook het kookvocht drinken ze graag zodat ze genoeg vocht binnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door kohtje op 05-06-11 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:09

Bassenqua: Voor diarree is het niet echt een zinvol advies van kohtje denk ik inderdaad.
Maar ik voer nu ook al een hele tijd smuldier (dan wel de compleet varianten) aangevuld met verse pens of hart en ik ben daar zeer tevreden over.

Ik heb heb de indruk dat jij er minder blij van wordt..... klopt dat?

kohtje

Re: Hond ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:12

Je gaat inderdaad niet de pens en de compleet koken.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:19

Nee hoor Paintlinger, ik heb niks tegen een complete vlees voeding van Smuldier alhoewel ik zelf een andere keuze zou maken maar ik heb erg veel moeite met het advies van Kohtje. Dat kalk vocht zou onttrekken aan het lichaam en daardoor de diarree over zou gaan vind ik klink klare onzin. Daarbij zijn er fantastische tablettten ( Finidiar Forte ) die erg goed helpen bij het in laten dikken van diarree.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:21

Waarom zou je er moeite mee hebben als het helpt? Het kan geen kwaad.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 09:24

Ik volg gewoon het advies van de DA op, hij zal het wel weten neem ik aan :)
Hij heeft zn 2e portie gehad en speelt alweer met zn sok :)
Dit blijf ik gewoon een paar dagen doen totdat ie weer beter is

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:25

Vocht ontrekken lijkt mij ook niet goed wanneer het dier juist door de diarree al meer moeite heeft met zijn vochthuishouding....

De kip kook ik ook niet kohtje :n , ik gebruik de kip als aanvulling.
Kan ook nergens vinden dat dat moet.....

WinSel: Heel goed hoor....... kip en rijst is ook wat wij op de kliniek gebruiken bij diarreehonden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:32

Laat maar. Ieder zijn eigen ding. Natuurlijk staat dat niet op de verpakking van rauw voer.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:32

Dat zeg jij dat het geen kwaad kan, weer zo'n waardeloze onderbouwing!!!! :( Ik heb er totaal geen problemen mee als jij je honden op deze manier zogenaamd wil helpen, misschien dat je eens mee moet gaan met de tijd en niet moet blijven hangen in dingen die 30 jaar geleden werden geadviseerd omdat ze toen nog niet beter wisten, in de tussentijd zijn de inzichten veranderd, zijn er zoveel alternatieven die wel zoden aan de dijk zetten. Gewoon een complete vlees voeding geven bijv waardoor je de bacterieen in de darmen weer aanvult, op deze manier krijgt de hond in ieder geval alle bouwstoffen binnen die hij nodig heeft, juist als de hond diarree heeft is dit belangrijk! Het is niet persoonlijk tegen jou bedoelt Kohtje maar ik word weleens moe van zulke adviesen, hoe vaak ik hier klanten aan de deur krijg die een advies op hebben gevolgd die precies de tegenovergestelde werking hebben dan gehoopt, ik mag dan alles uit de kast gaan halen om het diertje weer op de rit te krijgen, en geloof me dit gebeurt regelmatig. Hou bij wat er tegenwoordig aan alternatieven zijn, tijden en inzichten veranderen, ga eens naar een seminair over diervoeding als je het een interessante materie vind maar zorg wel dat je up to date blijft! ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:35

kohtje schreef:
Laat maar. Ieder zijn eigen ding. Natuurlijk staat dat niet op de verpakking van rauw voer.

En waarom dan niet?
Staat toch ook op rauw vlees voor mensen, dat het moet koken of bakken?

Bassenqua: Hoe sta jij daar tegenover?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:33

TS, kanpt je hond ondertussen alweer een beetje op?? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:34

Hijs nog niet helemaal fit, maar hij zit alweer achter de kat aan en speelt weer met zn sok en bal :)
Gaat wel beter dus, hij slaapt ook wel veel dus zichzelf is ie nog niet helemaal

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:36

Fijn iig te horen dat het de goede kant weer op gaat :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:42

Ja daar ben k ook blij om :)

PS heb gestemt op Roc hoor :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:45

Wat lief van je :D Dankje <3

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:32

Super dat het in elk geval weer wat beter gaat! Hopelijk knapt de hond in de komende dagen helemaal op :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:16

TS fijn dat je hond opknapt, daar gaat het uiteindelijk om.

Paintlinger, de vers vlees voedingen mogen niet gekookt worden, de bacterieen die nodig zijn om darmflora op peil te houden kook je hierdoor kapot, gewoon laten ontdooien en geven, lekker makkelijk en geen stank in huis! Heb je al eens geprobeerd om pens te koken :r

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:00

wat je ook kunt doen is norrit geven :)
Paar maanden terug had onze hond flinke diaree.
kreeg kip,rijst en norrit.
dat heeft wel een deel geholpen!

wat ik ook niet snap, is dat mensen hier meteen weer vers vlees gaan roepen.
En dat terwijl de hond dat nog nooit gegeten heeft, altijd op brokken staat!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:31

ivy_power89 schreef:

Ja en :?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:39

Bassenqua schreef:
ivy_power89 schreef:

Ja en :?

Misschien omdat er goede ervaringen mee zijn..?
Hond hier een was een jaar op brokken. Bij ons op vers. Is wat aangekomen
en aanzienlijk opgeknapt. Raad het daarom iedereen aan.

@TS; Frolic is waardeloos. Hebben wij hier ook gegeven toen hij hier net was
want we waren zo goedgelovig naar de verpakking.. Heel kort heeft hij het gehad zijn ontlating
was ook erg zacht erg veel en oranje. En met veel bedoel ik ook echt veel. Alsof er een grote hond langs was gekomen ipv een shih... Troep dus! Gelukkig knapt ie nu al weer wat op en heeft hij eenbaas die goed voor hem zorgt!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:51

Dat bedoel ik dus ook, er is niks beters te voeren dan compleet vlees. Iedere voedings consulente die je om advies vraagt bij problemen met de hond, maag/darm problemen, huid problemen, granen/gluten intolerantie etc zal direct vers vlees adviseren. Dat de hond normaal alleen droge brokken eet heeft er niks mee te maken. Vergeet ook niet dat een hond een vleeseter is. ;) Héél veel problemen worden opgelost door vers vlees voeding, jammer dat de da hier vaak niet bij stil staat maar die verkopen liever hun zogenaamde dieet voedingen waar een gigantische marge voor hun op zit.

Voorbeeld, onze Zorba zijn blaas stond een jaar geleden vol met stenen en gruis, een dikke laag van twee cm, ook mijn da wilde me naar huis sturen met een blaas dieet van Royal Canin, aangezien ik daar niet in geloof heb ik hem op de vers vlees voeding gezet, de da was er van overtuigd dat het fout zou gaan, vorige maand weer een plasje ingeleverd en compleet schoon, da kon zijn ogen niet geloven. :D Wij blij, Zorba blij en die eet extra lekker en ik hoef geen brok te voeren die met BHA geconserveerd wordt, dat stop ik dus echt niet in mijn honden. :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:07

je hoort mij ook helemaal niet roepen dat vlees niet goed is!
want ik voer mijn hond ook zo nu en dan vers vlees.........
Maar het gaat erom dat de hond van TS nu diaree heeft, altijd op brokken staat, en dan ineens vers vlees zou moeten krijgen? Als je van een brok overgaat op vlees moet dat in mate gebeuren, je moet dat opbouwen.
Die darmen zijn al van slag, en krijgen nog meer te verwerken, omdat ze ook ineens om moeten slaan naar vers vlees.
Daarom adviseerd een DA ook een lichtverteerbare maaltijd als kip met rijst....
Als die hond straks weer beter is, zou een versvlees voeding altijd nog kunnen als haar ouders dat ook willen, maar voor nu gewoon niet verstandig.... die darmen moeten tot rust komen

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:12

Vandaag naar de dierenarts geweest; prachtig gebit, geen tandsteen oid. Top voer!
Bij ons ging het opbouwen heel onbewust. Hij kreeg één schepje op een dag, echt heel weinig.
Toen in één keer over gegaan. Eventjes wat diarree gehad wat ik logisch vind( werd mij ook verteld) maar knapte heel gauw op.
Van de week was het op. Moest hij een beetje brok, eitje overheen. Die ochten 3(!!) keer gepoept. Ipv 2 keer op één dag.

Sorry beetje offtopic :o

@TS Wat voer je normaal voor brok?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:02

ivy_power89 schreef:
Maar het gaat erom dat de hond van TS nu diaree heeft, altijd op brokken staat, en dan ineens vers vlees zou moeten krijgen? Als je van een brok overgaat op vlees moet dat in mate gebeuren, je moet dat opbouwen.
Die darmen zijn al van slag, en krijgen nog meer te verwerken, omdat ze ook ineens om moeten slaan naar vers vlees.

Ik begrijp je insteek maar het is niet waar wat je zegt, iedere hond kan je van de ene op de andere dag overzetten naar vers vlees, juist als er problemen zijn,je verhaal gaat wel op als je gaat wisselen van brok. Sorry maar ik ben het niet met je eens wat de overschakeling naar vers vlees betreft. :n Is ook niet wat ik geleerd heb en de ervaring heeft mij ook anders geleerd!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:08

Bassenqua schreef:
TS fijn dat je hond opknapt, daar gaat het uiteindelijk om.

Paintlinger, de vers vlees voedingen mogen niet gekookt worden, de bacterieen die nodig zijn om darmflora op peil te houden kook je hierdoor kapot, gewoon laten ontdooien en geven, lekker makkelijk en geen stank in huis! Heb je al eens geprobeerd om pens te koken :r

Maar kip mag je toch niet rauw geven??