Een paar vraagjes over geiten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HubbaBubba

Re: Een paar vraagjes over geiten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:31

Ja laag risico kan wel zijn (absoluut niet aanvallend!!)
Vrienden van me hadden ook twee geitjes met wat kippetjes en konijntjes.
Geitjes regelmatig ontwormd en zou je ook denken doordat er geen vreemde dieren bij kwamen dat er een laag risico was, maar toch was 1 van de geitjes ineens doodziek en bleek bordevol wormen te zitten en 2 dagen later was ie dood.
Prooidieren laten erg laat zien dat ze ziek zijn omdat ze anders in de natuur meteen doelwit zijn, dus vaak is het al te laat als je ziet dat ze ziek zijn.

En als je geen mestonderzoek voor elkaar krijgt bij je ouders, haal dan 2x per jaar een wormenkuurtje zo duur zijn ze niet.

En ik zag dat je cavia's ten prooi zijn gevallen aan een roofdier..
Deed je hen ook s'nachts naar binnen want als ze in het wei'tje liepen van je geiten is dat denk ik het enige dat je kunt doen.
Of ze iedere avond vangen en in een konijnenhok stoppen??

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:35

toen nog niet nu gaan we dat wel zeker doen maar we nog niet opnieuw cavias omdat er deze zomer misschien een shet zal komen en we dan niet de extra zorg van cavias willen, das dan ook niet leuk voor die beestjes
en dat ziek zijn, zouden ze dan ook hele dagen spelen en door de wei rennen, kweet niet hoor :o

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:01

maare moet ik persee het dure sroomdraad kopen van Gallagher? Of kan en goedkoper merk ook? Want als ze het 1x hebben aangeraakt dan raken ze het natuurlijk nooit meer aan, dus dan vind ik het dure weer overdreven. (Moet trouwens nog wel effe zeuren tot het mag.)

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:34

Gallagher is niet duur maar duurzaam. Als je de afschrijving en levensduur rekent ben je zelfs nog goedkoper uit.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 07:14

oke bedankt Rebble!