Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mistery schreef:Het is geen mogelijkheid is dus niet waar. je vriend wil het nie, dat is iets anders en imo absoluut oneerlijk tegenover het beestje. Het is lief hoor dat jullie het beestje in huis hebben genomen maar ik word er altijd zo boos van als mensen niet in het belang van het dier denken maar alleen maar aan zichzelf.
mistery schreef:Wat ik ook al eerder heb gezegd.. een kat die altijd alleen is geweest zal zich vaak niet eenzaam voelen omat hij nou eenmaal niet anders gewend is. Neemt niet weg dat het een feit is dat het beter is om van jongs af aan er een 2e bij te nemen. En de keuze om het niet te doen vind ik vreselijk egoistisch. Neem dan geen kitten of doe hem naar mensen die er wel alles voor over hebben.
magicalangel schreef:mistery schreef:Het is geen mogelijkheid is dus niet waar. je vriend wil het nie, dat is iets anders en imo absoluut oneerlijk tegenover het beestje. Het is lief hoor dat jullie het beestje in huis hebben genomen maar ik word er altijd zo boos van als mensen niet in het belang van het dier denken maar alleen maar aan zichzelf.
Wij wonen net op ons zelf, we hebben een kamer van 20 a 30meter en ik vind dit persoonlijk te klein voor een tweede kat. + alle kosten worden verdubbeld. Zoals ik zei wonen wij net op ons zelf. Tot nu toe kost ze nog niet veel, we hebben haar nu net twee keer ingeënt en ontwormt. Maar als je kijkt naar voer, grind voor in de katten bak, dierenarts etc. Nu heeft ze Royal Cannin en hebben we een van de duurdere soorten kattenbak grind, als je twee katten neemt worden alle kosten verdubbeld. En wat als er een ziek word? of in het ergste geval allebei en we zouden dit niet kunnen betalen. Als we een kat hebben kunnen we haar in principe alles gegeven wat ze nodig heeft, maar is dit met een tweede ook zo?
Er zijn trouwens zoveel mensen met maar een kat en die hebben nergens last van.