arme arme puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:00

Voortaan als je mensen laat kijken de mensen zonder pup naar huis laten gaan. Ze gaan er thuis maar over denken en komen als ze hem willen nog maar een keer.
Vind het wel normaal om al het geld terug te geven.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:03

Kady1 schreef:
nee, ik heb ze hun geld terug gegeven en IK heb het hondje terug

Ik wou net editten, ik lees weer niet goed. Sorry.
Vind het wel super van je dat je de pup weer terug genomen heb, kunnen veel fokkers een voorbeeld aan nemen :) Maar toch een beetje slap van deze mensen. Ik hoop dat je een huisje vind waar deze pup het super naar haar zin krijgt. :)

geerke

Re: arme arme puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:07

wat een ellende!...fokken zou niets voor mij zijn denk ik...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:10

Achos, arm pupje!
Ik vermoed dat het hondje gewoon te weinig rust heeft ghad waardoor het last heeft gekregen.
Alle pupjes moeten voldoende slapen en niet maar de hele dag hoveen spelen.

Super dat je het hondje terug hebt genomen
en ik hoop dat je nu wel een super huisje voor haar kan vinden.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:13

kohtje schreef:
Voortaan als je mensen laat kijken de mensen zonder pup naar huis laten gaan. Ze gaan er thuis maar over denken en komen als ze hem willen nog maar een keer.
Vind het wel normaal om al het geld terug te geven.

vind die reactie wel kort door de bocht!

zowel de eerste kopers als de tweede zijn eerst wezen kijken en hebben later de pup gehaald, en ik ben bij de tweede mensen zelf een paar dagen later ook nog eens gaan kijken. Om te zien of ze echt wel goed zat.

Ik vind dat als een hondje niks raars mankeerd het niet normaal om al het geld terug te geven, ik doe er kei veel moeite voor, dit grapje gaat mij ook weer centjes kosten.
De eerste mensen hebben hun voorschot ook niet terug gekregen.
Tevens hadden wij een contract waar in stond bij erfelijke aandoeningen kregen ze geld terug (minus opfok kosten) dit is niet erfelijk en niet ernstig. Verder stond in het contract bij andere redenen dat het hondje terug moest naar ons zonder teruggave van geld
Ik bood aan de helft terug te geven (en ze hebben niet super veel betaald namelijk alleen de opfok kosten als symbolisch bedrag maar wel voor een goed tehuis) en zij weigerde keihard en begon te dreigen dat ze hem dan zelf ging verkopen voor meer enz.. .

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:19

Waarom zouden zij jouw kosten moeten betalen als ze de pup niet meer hebben? Jij fokt met je hond dus jouw risico dat je bv je pups niet kwijt raakt. Weet niet wat ze betaald hebben maar dat vraag je toch ook weer aan de volgende koper? Een nest fokken kost vaak meer dan dat het opleverd. (we hebben hier meer dan 30 jaar gefokt) In deze tijd waar er heel veel bordercollie's worden gefokt zonder stamboom moet je met een heel goed verhaal komen wil je ze met stamboom voor meer verkopen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 17:25

Als ik echt een heel goed huis voor de pup kan vinden mag ze wat mij betreft zelfs gratis weg!
Het gaat mij niet om het geld, al is een vergoeding wel fijn.
Zij hebben zich niet aan de afspraken gehouden, ze willen een hondje terug geven wat niks mankeerd en ik moet dat zomaar pikken... De 12 weken enting heb ik nu weer moeten verzorgen want dat was nog niet gebeurd, net zoals de 9 weken enting, dat zijn kosten die je normaal niet hebt als fokker, dus daarom wilde ik een deel van het geld houden en we praten hier dus echt niet over honderdeneuro's ofzo.
En zo'n hondje lijd daar niet onder steeds weer terug gebracht te worden, daar kan nog best een hoop tijd en werk in gaan zitten om haar weer te stabilizeren, boder collies zijn heel gevoelig in hun karakter en ontwikkelen snel stoornissen. Die mensen hadden gewoon geen fatsoen.

Een border met stamboom verkoop je echt wel voor een stuk meer dan eentje zonder, en pups zonder geteste ouders vind je al vanaf 150 euro, kijk maar op marktplaats... dus dat ik best onzin.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 03-06-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:34

Jeetje, je vorige topic toen der tijd ook gevolgd... arm dier, het is dat ik een geweldig monster heb lopen van 7 maanden, anders was ik bij je langs gekomen... Zo'n lekker koppie <3

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:37

wat een naar verhaal zeg.. zou ook echt verschrikkelijk balen..

chocobroodje schreef:
Nou meid wat een verhaal. Hier heb ik een border collie kruising van 20 weken. Ook hij heeft (vermoedelijk) last van groeipijnen. Hij is ook enorm gegroeid de laatste tijd. In overleg met mijn DA heb ik pijnstillers gekregen begonnen met een korte kuur van 5 dagen en nu alleen op dagen dat hij echt nog last heeft (op dit moment krijgt hij al een aantal dagen niks meer *\o/*) En krijgt hij speciaal voer met gewrichts ondersteuning (RC mobility). Over een aantal maanden gaan de heupen zeker nog op de foto maar voor nu ziet het er vrij goed uit. Ik hoop dat je een mooi definitief huis voor haar vind.

fijn dat het beter gaat met je hondje, maar ik zag dat je hondje dus 5maanden was.. wilde daarom even opmerken dat mobility support pas bij een leeftijd vanaf 6 maanden aangeraden word.. ik durf je niet te zeggen waarom, dus kan je ook niet zeggen hoeveel kwaad het kan.. als ik jou was zou ik daarover even advies vragen bij je eigen DA..
wat je misschien zou kunnen doen, is overstappen op Hill's j/D .. heb t nog even opgezocht in m'n cursusboek (van hill's zelf) en kon geen leeftijdsadvies vinden..
maar nogmaals.. ik zou even advies vragen bij de DA als ik jou was:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:50

Kady1 schreef:
Als ik echt een heel goed huis voor de pup kan vinden mag ze wat mij betreft zelfs gratis weg!
Het gaat mij niet om het geld, al is een vergoeding wel fijn.
Zij hebben zich niet aan de afspraken gehouden, ze willen een hondje terug geven wat niks mankeerd en ik moet dat zomaar pikken... De 12 weken enting heb ik nu weer moeten verzorgen want dat was nog niet gebeurd, net zoals de 9 weken enting, dat zijn kosten die je normaal niet hebt als fokker, dus daarom wilde ik een deel van het geld houden en we praten hier dus echt niet over honderdeneuro's ofzo.
En zo'n hondje lijd daar niet onder steeds weer terug gebracht te worden, daar kan nog best een hoop tijd en werk in gaan zitten om haar weer te stabilizeren, boder collies zijn heel gevoelig in hun karakter en ontwikkelen snel stoornissen. Die mensen hadden gewoon geen fatsoen.

Een border met stamboom verkoop je echt wel voor een stuk meer dan eentje zonder, en pups zonder geteste ouders vind je al vanaf 150 euro, kijk maar op marktplaats... dus dat ik best onzin.

Dat zeg ik toch dat ze een stuk duurder zijn. Daarom moet je tegenwoordig goed kletsen willen mensen een pup voor bv 850 euro verkopen want veel mensen zien het verschil niet.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 22:05

wat dat betreft heb je gelijk, miscomunnicatie :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 07:39

ik zou zo zeggen, breng maar hier. heb een border x gehad met groende daler. heb nu een mechelse herder van 8,5 maand. heb nog wel plek voor een teefje in ons gezin. logisch dat je enthousiast bent als er een nieuwe pup komt en er veel mee wil doen maar elke boerebanketstaaf weet toch dat pups moeten rusten. je mag er zelfs maar 5 minuten x aantal maanden mee achtereen lopen. in het geval van deze 3 maanden oude pup maar 15 minuten per keer. jammer maar pups kunnen niet meer aan. groeipijn hoort er ook allemaal bij. de ene hond heeft hier meer last van dan de andere.
tis dat ik door een aantal dierenarts rekeningen nu geen aanschaf voor een pup kan betalen. dan zou namelijke me hele reserve potje op gaan en ik wil toch iets overhouden voor het geval er weer een dier naar de da moet maar waar 1 hond eet en uitgelaten word, kan dat ook met 2.

daro loopt nu overigens wel vaak meer dan 5 minuten x zijn leeftijd in maanden maar hij kan dat nu goed aan. dalijk bijvoobeeld gaan we eerst naar mijn ouders lopen = klein half uurtje. zijn we even daar dus rust, daarna naar de curses lopen = 45 minuten schat ik, dan weer rust, uurtje curses lopen maar is eg dus heel rustig en eigenlijk meer staal staan dan lopen, en dan het zelfde weer terug naar huis. naast de 5 minuten regel moet je ook kijken naar de hond zelf

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:28

Dus als ik het goed begrijp zijn border collies honden waarbij je de eerste jaren niet zoveel mag lopen, heb ik dat goed?? Hoe moeten ze dan hun energie intomen?? Ik vind dit pupje bijzonder leuk, snap niet dat ze haar niet gewild hebben. Is haar voernijd helemaal over nu??

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:39

Nee hoor je mag de eerste jaren best met een border collie lopen, maar je moet dit wel naar leeftijd en kunnen doen. In de regel is het zo 1 min per week, deze pup is nu 12 weken dus mag 12 min per wandeling lopen. En ik dacht na 3 maanden 5min per maand dus met 6mnd mag je een half uur per keer lopen. En dan nog kijken naar de hond, de ene kan het niet aan en de ander wel.

Daarnaast mogen ze echt wel spelen en ravotten en bvb gehoorzaamheid trainen, alleen een border kent vaak zijn eigen grenzen niet en blijft maar door gaan, dan moet je als baas ingrijpen en zeggen " NU SLAPEN"

Deze pup, zo vertelde ze zelf, lieten ze ong. 2x per dag zwemmen, en ging met de grote honden mee wandelen. Dan heel de dag door spelen met hun andere 10 honden en ook nog met de kinderen. Die heeft gewoon veel te veel gedaan voor 12 weken en is daardoor overbelast geraakt.
Gisteren heeft ze hier vanaf aankomst thuis - het avondeten tot vannochten liggen pitten.

De voernijd is helemaal over gelukkig, gister at zelfs de kat mee uit haar bak :?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:01

echt sneu voor het pupje..
ik moet wel zeggen dat ik het super vind dat je haar terug hebt genomen wie weet waar ze anders terecht was gekomen _/-\o_

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:13

Hahha dus nu eet ze samen met de kat :D Kayla heeft gewoon pech gehad met de baasjes.
Gelukkig dat je haar teruggenomen hebt en dat ze nu weer op het goede spoor komt :)
Ik vind het interessant om te lezen dat van die wandelingen, heb ik nooit geweten, is dit bij alle rassen zo??

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 12:35

Volgens mij is het ook zoieso hoe groter de hond hoe voorzichtiger je moet zijn, bvb Duitse Doggen staan er om bekend om snel last te hebben van groeipijnen enz... dus daar moet je echt mee oppassen dat ze niet overbelast geraken.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:46

Kady1 schreef:
Volgens mij is het ook zoieso hoe groter de hond hoe voorzichtiger je moet zijn, bvb Duitse Doggen staan er om bekend om snel last te hebben van groeipijnen enz... dus daar moet je echt mee oppassen dat ze niet overbelast geraken.

klopt inderdaad :j

Sneu van het hele gedoe rond de pup.
Jammer dat 1 van mijn honden bang is voor grote honden anders had ik wel plek..

Heel veel succes nog met de 'kleine' ;)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:04

Wat domme domme mensen :(

Ik denk dat ze je pup gewoon tussen al die andere honden hebben laten lopen.
Arm diertje. Die heeft helemaal geen rust gehad daar.
Ben er maar blij mee dat ze daar niet is gebleven.

Heb je nu niet iets van.....die blijft nu gewoon hier bij mij?

Ik fok af en toe met mn katten.
En maak dus ook heel veel vreemde mensen mee. Alsof een jong dier een gebruiks voorwerp is ofzo.
Gelukkig zijn nu al mn fokjes bij hele lieve mensen terecht gekomen.

En als het niet anders is, dan blijven ze bij mij.
Daarom heb ik er nu ook negen :D

Succes en een dikke knuf aan de kleine :(:)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:11

Wat ben ik blij voor dat hondje dat ze bij de goede fokster is geboren!
Ik vind het echt helemaal toppie dat je zo begaan bent met je pups! Ik denk dat weinig fokkers zo'n hondje terug nemen en denken verkocht is verkocht, ach gosh... en waar eindigd zo'n dier dan uiteindelijk.
Schandalig natuurlijk van die mensen, die zijn geen hond waard, neem zo'n robot ding, kost in aanschaf wel wat, maar je hebt er verder geen zorgen om!
Nee dat soort moet eigenlijk helemaal geen dieren moeten nemen!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:15

je hebt pb

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:20

AAARRGGHHHH van dit soort topics krijg ik rooie vlekken.
Wat voor DA beweert er in vredesnaam dat een pup van 12 weken HD heeft??? Echt onzin hoor.
Ik vind het goed van je Kady1 dat je die mensen het geld hebt terug gegeven, scheelt je een hoop gezeur en is het beste voor de pup. Maar als fokker ben je zéker niet zomaar verplicht om een pupkoper in een geval als dit zijn geld terug te geven. Dan zal toch eerst vastgesteld moeten worden dat er idd sprake is van een aangeboren/erfelijk gebrek. Mensen denken dat een pup kopen met garantie betekent dat de fokker evt. problemen voor je oplost of altijd bereid is om een pup terug te nemen. Zou een mooie boel worden toch?
Tenslotte nog dit: heb een paar keer de term "groeipijn" gelezen in de reacties. Wat in de volksmond met groeipijn wordt aangeduid heeft helemaal niks te maken met een groeispurt o.i.d. van een pup.
Google is je vriend.
Ik hoop dat je gauw een heel liefdevol thuis vindt voor de pup.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:07

Tjee wat een mensen bestaan er toch!

Ook wij hebben een border collie pupje van nu 17 weken. En Tender loopt nu ook niet zuiver door wrs groeipijntjes. Nouja dat WEET je als je een pup aanschaft.
Verder klopt het idd dat je border collies moet beschermen tegen zichzelf, ik merk precies wanneer tender moe is, dan wordt hij gewoon ontzettend vervelend!

Vind het wel toppie van je dat je haar terug hebt genomen :) zo hoort het ook.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:34

als ik heel eerlijk ben weet ik ook niet dat ik groeipijntjes kan verwachten bij een pup. de door de DA geconstateerde 'groeipijntjes' bij de twee honden in mijn familie bleken elleboogdysplasie en patellaluxatie te zijn, de overige honden hebben nooit groeipijntjes gehad. Ik kan me ook voorstellen dat als zij vertrouwen op hun DA en deze geeft aan dat het hondje HD heeft, dat ze hem dan terug willen brengen en hun geld terug willen. Neemt niet weg dat ik het daarnaast erg dom vind om een jong hondje geen rust te geven en ik ook niet snap dat dit niet in goed overleg opgelost had kunnen worden..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:37

aerdenhout1 schreef:
Wat ben ik blij voor dat hondje dat ze bij de goede fokster is geboren!
Ik vind het echt helemaal toppie dat je zo begaan bent met je pups! Ik denk dat weinig fokkers zo'n hondje terug nemen en denken verkocht is verkocht, ach gosh... en waar eindigd zo'n dier dan uiteindelijk.
Schandalig natuurlijk van die mensen, die zijn geen hond waard, neem zo'n robot ding, kost in aanschaf wel wat, maar je hebt er verder geen zorgen om!
Nee dat soort moet eigenlijk helemaal geen dieren moeten nemen!

Denk dat bijna elke fokker die met stamboom fokt een pup terug neemt.