Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kady1 schreef:nee, ik heb ze hun geld terug gegeven en IK heb het hondje terug
Maar toch een beetje slap van deze mensen. Ik hoop dat je een huisje vind waar deze pup het super naar haar zin krijgt.

kohtje schreef:Voortaan als je mensen laat kijken de mensen zonder pup naar huis laten gaan. Ze gaan er thuis maar over denken en komen als ze hem willen nog maar een keer.
Vind het wel normaal om al het geld terug te geven.
chocobroodje schreef:Nou meid wat een verhaal. Hier heb ik een border collie kruising van 20 weken. Ook hij heeft (vermoedelijk) last van groeipijnen. Hij is ook enorm gegroeid de laatste tijd. In overleg met mijn DA heb ik pijnstillers gekregen begonnen met een korte kuur van 5 dagen en nu alleen op dagen dat hij echt nog last heeft (op dit moment krijgt hij al een aantal dagen niks meer) En krijgt hij speciaal voer met gewrichts ondersteuning (RC mobility). Over een aantal maanden gaan de heupen zeker nog op de foto maar voor nu ziet het er vrij goed uit. Ik hoop dat je een mooi definitief huis voor haar vind.
Kady1 schreef:Als ik echt een heel goed huis voor de pup kan vinden mag ze wat mij betreft zelfs gratis weg!
Het gaat mij niet om het geld, al is een vergoeding wel fijn.
Zij hebben zich niet aan de afspraken gehouden, ze willen een hondje terug geven wat niks mankeerd en ik moet dat zomaar pikken... De 12 weken enting heb ik nu weer moeten verzorgen want dat was nog niet gebeurd, net zoals de 9 weken enting, dat zijn kosten die je normaal niet hebt als fokker, dus daarom wilde ik een deel van het geld houden en we praten hier dus echt niet over honderdeneuro's ofzo.
En zo'n hondje lijd daar niet onder steeds weer terug gebracht te worden, daar kan nog best een hoop tijd en werk in gaan zitten om haar weer te stabilizeren, boder collies zijn heel gevoelig in hun karakter en ontwikkelen snel stoornissen. Die mensen hadden gewoon geen fatsoen.
Een border met stamboom verkoop je echt wel voor een stuk meer dan eentje zonder, en pups zonder geteste ouders vind je al vanaf 150 euro, kijk maar op marktplaats... dus dat ik best onzin.
Kady1 schreef:Volgens mij is het ook zoieso hoe groter de hond hoe voorzichtiger je moet zijn, bvb Duitse Doggen staan er om bekend om snel last te hebben van groeipijnen enz... dus daar moet je echt mee oppassen dat ze niet overbelast geraken.
zo hoort het ook. aerdenhout1 schreef:Wat ben ik blij voor dat hondje dat ze bij de goede fokster is geboren!
Ik vind het echt helemaal toppie dat je zo begaan bent met je pups! Ik denk dat weinig fokkers zo'n hondje terug nemen en denken verkocht is verkocht, ach gosh... en waar eindigd zo'n dier dan uiteindelijk.
Schandalig natuurlijk van die mensen, die zijn geen hond waard, neem zo'n robot ding, kost in aanschaf wel wat, maar je hebt er verder geen zorgen om!
Nee dat soort moet eigenlijk helemaal geen dieren moeten nemen!