Moeilijke beslissing, wie heeft de oplossing???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:15

chocobroodje schreef:
Maar ze is dus niet gestereliseerd? Kan het geen (extreem) hormonaal probleem zijn? Misschien een tumor of iets? Ik zou haar wel nog 1x goed onderzoeken, als er geen medisch probleem is dan is het wss eerlijker het dier in te slapen.

Nee ze is niet gesterriliseerd, maar volledig nagekeken toen onze reuen gecastreerd werden....bloed afgenomen etc....daar kwam niets geks uit.

buukske

Re: Moeilijke beslissing, wie heeft de oplossing???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:15

Dat is trouwens in november jl geweest, vandaar dat we toen op pijnstillers overgegaan zijn om dat uit te kunnen sluiten.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:16

claud31 schreef:
Nee klopt, maar volgens de dierenarts zie je nu geen andere dingen dan toen. Ze was toen beter verklaard en we hebben een scan laten maken omdat ze dus dat aanvallend gedrag had..

Het is niet dat ik iemand anders met dit probleem wil opzadelen, ik wil de juiste keus maken voor Woody (zo goed en kwaad als dat kan)
Met jullie meningen lukt dat heel goed, bedankt daarvoor!

Snap ik, klinkt ook negatief, een ander ermee opzadelen. Denk dat de booschap is: een ander huisje zoeken is waarschijnlijk het verplaatsen van het probleem.

Echt bizar dat je pb's krijgt van mensen die wat in het hondje zien voor de fokkerij (broodfok dus), echt zwaar onbeschoft zeg!!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:17

Ja daar ben ik ook boos over, jee ongelooflijk,.....pffffff

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:18

het hoeft niet in haar koppie te zitten (kan ook haar hartje oid zijn)
mijn advies ....
breng haar niet weg naar een asiel maar zoek of zelf een plekje of laat haar inslapen
dit is niet veilig bij jou kinderen

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:18

Hoezo haar hartje????
Dat is gewoon goed, en hoezo krijg je daar agressief gedrag van??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:21

Waren de pb's echt voor de fok? Of wilde die mensen liever een gesteriliseerde hond in huis halen, dan een niet gesteriliseerde ?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:22

hond van mijn tante had een ruisje (ontdekt na veel onderzoeken) en vertoonde ook agressieve buien
da verklaarde dat het daar vandaan moest komen
al was het van haar wel redelijk houdbaar

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:22

Probeer een oproepje via Bokt bij EA :) Wie weet heeft iemand een huisje voor haar, waar ze geen kinderen en andere honden heeft.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:23

Ik kreeg pbs met prachtige verhalen......veel hectare grond , ervaring met probleemhonden noem maar op.....dan pluis je die berichten na, en dan hebben ze (sommige met regelmaat) jack russel pups te koop!!!!!

ongelooflijk!!!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:23

rommulus schreef:
hond van mijn tante had een ruisje (ontdekt na veel onderzoeken) en vertoonde ook agressieve buien
da verklaarde dat het daar vandaan moest komen
al was het van haar wel redelijk houdbaar

Woody is november jl nog helemaal nagekeken, bloed afgenomen etc....en ze was volledig in orde

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:24

Ben je niet bang dat als je haar ergens anders heen brengt ze daar niet totaal zal doordraaien?

Medisch is volgens mij wel uitgesloten, ik denk, voordat er echt iets heel ernstigs gebeurd, je haar het beste kan laten inslapen.
Naar mijn idee het eerlijkst en veiligst voor iedereen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:24

Tja ik heb een hond met een agressieprobleem gehad die rondging op het marktplaatscircuit. Overal beet ze tóch weer. Nooit iets gevonden, overal getraind en gedaan...Dat wil je toch ook niet voor je hond? Eerlijk gezegd vind ik dat vele malen erger dan in laten slapen.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:25

ja pauline, dat ben ik met je eens...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:26

hoeft niet perse haar hartje te zijn maar als een hond zulk gedrag vertoond en er is medisch niets te vinden (diabetes is ook een optie) zou ik haar laten gaan

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:26

als je reeel bent wordt een hond as
ls zijn nooit uitgekozen uit het asiel. Ik begrijp dat ze niet bij jou kan blijven. Maar als ik ik was zou ik de hond laten inslapen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:27

Is ze niet gewoon doof geworden van de klap? Dat ze daarom schirkt en jullie of de kinderen niet begrijpt?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:27

En ik weet hoeveel pijn het doet.
Maar dat, daar heb ik nóg verdriet van dat ik dat niet voor ben geweest. Dat nooit meer...
Iedere keer weer werd er met haar geadverteert en ze zag er zo lief uit..en dan draaide ze zomaar door.
Blinde agressie, beet hondjes dood, viel een man aan, bleek uiteindelijk gewoon onhoudbaar te zijn.
Pas toen ze eindelijk dood mocht (was via een stichting dus ik móest haar meegeven) voelde dat als opluchting...en een falen. Ik had voor haar niet gedaan wat zij nodig had.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:28

Nee hoor, doof is ze zeer zeker niet....wel soms oostindisch haha

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:31

Pauline schreef:
En ik weet hoeveel pijn het doet.
Maar dat, daar heb ik nóg verdriet van dat ik dat niet voor ben geweest. Dat nooit meer...
Iedere keer weer werd er met haar geadverteert en ze zag er zo lief uit..en dan draaide ze zomaar door.
Blinde agressie, beet hondjes dood, viel een man aan, bleek uiteindelijk gewoon onhoudbaar te zijn.
Pas toen ze eindelijk dood mocht (was via een stichting dus ik móest haar meegeven) voelde dat als opluchting...en een falen. Ik had voor haar niet gedaan wat zij nodig had.

Ja ongeveer zoals Woody dus....mijn zoontje had de haan vorig jaar geerfd van zijn overleden oma....we hebben de haan 2 dagen mogen hebben.....toen had Woody hem.....een kippenkooi gemaakt van 1.50 hoog,,,,met kippengaas en daaromheen aan de buitenkant nog van die groen mazen gaas......we waren al op zoek naar kippetjes voor bij de haan....maar helaas....was trouwens een grote haan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:31

een pup aanvallen is geen normaal gedrag...liggen te slapen en dan bijten kan wijzen op een gehoorprobleem.
Maar als ze echt onbetrouwbaar is zou ik voor inslapen kiezen.Z'on hondje krijgt weinig begrip,zelfs niet van mensen die op de hoogte zijn van het probleem.
(ik ben een hele grote hondenliefhebster,heb er zelf 6)

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:32

Wij hebben trouwens ook een hond gehad, 2 dagen, en die draaide ook helemaal door, was een hond van 1.20 en als m'n vader er niet was kon niemand hem houden, bleef maar doorbijten, er ging gewoon een knop om.
Terwijl het een hele lieve hond was, ook zoiets dubbels.
We hadden de hond graag willen houden, omdat m'n vader hem wel rustig kreeg (niet op de allerliefste manier) maar dan zou het zeker wel goed komen maar wij (m'n moeder, broertje en ik) zouden dan elke ochtend het gevaar lopen om dood gebeten te worden want ja, dat beest had een grote bek.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:33

geerke schreef:
een pup aanvallen is geen normaal gedrag...liggen te slapen en dan bijten kan wijzen op een gehoorprobleem.
Maar als ze echt onbetrouwbaar is zou ik voor inslapen kiezen.Z'on hondje krijgt weinig begrip,zelfs niet van mensen die op de hoogte zijn van het probleem.
(ik ben een hele grote hondenliefhebster,heb er zelf 6)

Klopt. toen onze labrador dr puppies kreeg hebben we met man en macht gezorgd dat Woody er niet bij kon.....anders zouden we echt geen pups meer gehad hebben...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:39

Ik vind het nogal wat om een hond in te laten slapen vanwege gedragsproblemen. Ik zou eerder op zoek gaan naar mensen die geen kinderen en andere huisdieren hebben en ervaren zijn met honden, en haar desnoods muilkorven buiten.

Nadat er is uitgesloten dat ze pijn heeft natuurlijk.

Heel veel sterkte met het maken van een keuze!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:40

Muilkorven....dan zou ze veel gemuilkorfd moeten lopen........hmmm....iemand ervaring met muilkorven van kleine hondjes????