En toen stond er een kat voor je deur....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:23

dan zou het een hele zeldzame zijn als het een kater is én schildpad. Of je moet de kleur verkeerd hebben geinterpreteerd :) Je ging toch foto's maken? :D

Magrathea

Re: En toen stond er een kat voor je deur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:24

Een mannelijk lapje kan zeker wel, dit is dan alleen een onvruchtbaar mannetje. :)

Ik zou de dierenambulance bellen.. en anders zelf naar het asiel..! Wie weet is hij flink verdwaald en is er nu iemand naar hem op zoek! :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 09:39

Dierenambulance, we hebben het al vaker gezegt.. wat een pisnichten. Ze willen dus niet helpen, het is een gezonde kat dus waarschijnlijk is hij gewoon van iemand. Er zijn geen vermissingen voor een kat als deze. Ik heb dat vrouwtje wel verteld dat ik erg teleur gesteld ben ik hun manier van aanpak, ze vertelde me dat ze vaak katten ophalen die van de buurman bleek te zijn, dat ik haar al had geinformeerd dat ik al had rond gevraagd leek niet uit te maken. Ik mag hem dus zelf naar het asiel brengen van haar. Overgen had Amivedi me verteld dat ik gewoon de ambulance moest bellen en dat deze hem zouden ophalen.... Advies ambulance "wegsturen, zodra hij mager word mag je ons weer bellen"...

Tja, mijn geslachts bepaling kan er ook naast zitten natuurlijk :P

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:45

Nou als je uiteindelijk nog een huisje zoekt voor het diertje, wij hebben een (geholpen) poes die graag een vriendje wilt. (enne wij zelf ook natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:46

Nouja zeg, dus je moetmaar wachten tot dat beest bijna dood is van de honger en dan komen ze hem wel even volstoppen met voedsel?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:53

Ah die piep ik vind hem nu al leuk hoe je het verteld en dan heb ik hem nog niet eens gezien.

Ja zo is het altijd he, eerst moet je voor je gezicht zijn geslagen voor dat de politie komt. En eerst moet een ziekte bijna te zien zijn aan je voor dat dokters eindelijk denken laten we dat is onderzoeken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:02

Benfan schreef:
Dierenambulance, we hebben het al vaker gezegt.. wat een pisnichten. Ze willen dus niet helpen, het is een gezonde kat dus waarschijnlijk is hij gewoon van iemand. Er zijn geen vermissingen voor een kat als deze. Ik heb dat vrouwtje wel verteld dat ik erg teleur gesteld ben ik hun manier van aanpak, ze vertelde me dat ze vaak katten ophalen die van de buurman bleek te zijn, dat ik haar al had geinformeerd dat ik al had rond gevraagd leek niet uit te maken. Ik mag hem dus zelf naar het asiel brengen van haar. Overgen had Amivedi me verteld dat ik gewoon de ambulance moest bellen en dat deze hem zouden ophalen.... Advies ambulance "wegsturen, zodra hij mager word mag je ons weer bellen"...

Tja, mijn geslachts bepaling kan er ook naast zitten natuurlijk :P

Ik kan je wel even verduidelijking geven hier, mijn vriend werkt voor de dierenambulance (in Gouda dan, maar hier is het wel goed geregeld :) )
Het is namelijk zo dat volgens de wet zo dat zij dieren waar niets mee is niet op mogen halen, dat is gewoon wetgeving vastgesteld oor de overheid. Kunnen ze niet heel veel tegen doen. Een loslopende hond is dan weer een ander verhaal, die mag daar namelijk niet lopen. En met katten is het hier dan zo dat, in jouw geval, je toestemming zou moeten vragen aan het asiel (die vragen je dan ook eerst om in de buurt even rond te vragen, wat jij al hebt gedaan, goed zo!! :P ), waarna ze hem op komen halen. Maar ze mogen niet zomaar 'uit het niets' een gezonde kat ergens ophalen. Omdat die inderdaad gewoon van iemand kan zijn (een rit kost ze 50 euro, dan ga je niet voor elk wissewasje rijden als je afhankelijk bent van donaties en een zure gemeentesubsidie :) )

Wat een reden kan zijn voor het niet-netjes afhandelen van jouw telefoontje (mijn vriend zou zoiets nooooooooit doen O:) ) is dat jullie dierenambulance misschien geen centralist heeft (dus iemand die de telefoon opneemt), dat het iemand is die in zijn/haar eentje op de wagen zit, en net met een dier bezig is oid.. Dan kan er wat kortaf gereageerd worden, en wordt de situatie niet uitgelegd zoals had gemoeten (want dit was natuurlijk niet erg netjes). Neemt niet weg dat ze het gewoon even uit had moeten leggen hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:03

Heb je al fotos ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:07

Oh en nog even over het geslacht (van wikipedia)

Geslacht

Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.

Edit: het is dus heel goed mogelijk dat de kat én man én lap is ! ;) Want daar lopen er *rekensommetje * zo'n 5000 van rond in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-06-11 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:11

nog een leuke over dit soort katers, tortie-toms geheten: http://tortietom.nidoba.nl/tortietn.html
maar dit is zo zeldzaam dat ik denk dat het of geen tortie is (tortie=schilpad=lapjeskat) of het is geen kater :)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:16

Ik zou dr ook lekker laten lopen, onze poes is soms ook 2 weken weg, en als ik dan begin te geloven dat ze onder een auto is gekomen, komt ze luid miauwend en kopjesgevend aan gelopen. Die heeft denk ik een tweede huisje erbij.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:48

Ik ga met Magrathea mee. Ik werk ook op de dierenambulance en je MAG GEEN gezonde katten meenemen. Dat staat gelijk aan diefstal en kan fikse problemen geven. Overigens gaan wij wel altijd even langs om de gezondheid van de kat te controleren en een eventuele chip. Veel meer kun/mag je als ambulance domweg niet. Neemt niet weg dat ze dit jou duidelijk moeten uitleggen en netjes jou te woord moeten staan.
In mijn ervaring is in 95% van dit soort gevallen het een kat met eigenaar. Katten nemen nou eenmaal hun vrijheid en doen/gaan waar ze zin in hebben. Ga hem a.u.b. ook niet voeren, dan gaat hij zeker niet meer weg. Als je nou merkt dat hij echt slechter wordt dan kun je een beroep doen op een dierenambulance..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 10:51

@Margarethea, als ze nou gewoon dat had gezegt ipv zo te reageren had ik daar begrip voor kunnen hebben en had ik gevraagt naar wat ik anders het beste kan doen. Er is later weer naar hun gebeld door iemand anders in de straat en die kreeg de wind van voren door de telefoniste.. das natuurlijk erg asociaal. Als je alleen te horen krijgt dat ze geen gezonde katten halen, en we maar moeten afwachten tot hij mager word.. dan kun je natuurlijk niet anders verwachten dan dat je kwade mensen aan je lijn krijgt.

zo leer je nog mensen kennen in je straat! Na het telefoontje met de dierenbescherming (blijkt dat ik hun had gebeld) ben ik nog langs wat huizen gelopen (met die kat op mijn hielen) om te vragen aan mensen of ze hem kende. direct werd ik door verwezen naar wat adresjes van mensen met katten en voor je het wist had ik een groep mensen op straat... en die kat er lekker tussen in. Heel gezellig allemaal, heel mijn straat die op zoek ging naar de eigenaar :). Een vrouwtje belde nog even met de dierenbescherming (omdat ik dacht de ambulance gebeld te hebben) en die kreeg direct de wind van voren door de telefooniste.. serieus. Zij natuurlijk kwaad, want ze wou anders vragen of ze langs wouden komen om te laten kijken naar een chip. Maar goed, gelukkig wou een dierenarts ons wel helpen en daar ben ik net met die mevrouw geweest. Geen chip uiteraard maar wel wouden ze de kat opnemen omdat zij dit ook niet helemaal normaal vonden. Poes piep of kater piep zit nu dus bij de dierenarts wat brokjes te snoepen. Ik zal zodra ik het kabeltje heb gevonden de foto's plaatsen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:54

is er bij jullie in de buurt ergens toevallig een straat opgebroken?
Het kan zijn dat poezel op stap is en de weg daardoor niet meer terug kan vinden, is bij mijn collega ook een keer gebeurd. Poes weg kwijt omdat ze een hele straat open hadden gelegd vanwege het riool en poes dus 3 weken kwijt geweest. Overal gezocht maar nergens poes.

Later poes toevallig heel ergens anders zien lopen (10 straten verder), geroepen en weer mee naar huis.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:15

Kun je niet wat foto's van hem in de buurt ophangen, misschien dat iemand hem herkent, en weet waar hij thuishoort?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:24

Geen chip dus... En van niemand uit de buurt? Hmm..

Wat ga je nu doen verder?

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:15

Hmmm, ben wel benieuwd naar een foto :)
woon in de buurt dus wie weet.

wel lastig natuurlijk, zie dat je in angelslo woont daar staan nogal wat huizen, vind het wel goed dat je zoveel voor dat katje doet Super !

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:20

Over dierenambulance Emmen heb ik geen goed woord over en wij moeten er op regelmatige basis mee samenwerken helaas.
Hopelijk vind je op 1 of andere manier wel een baasje.
Via dierenarts Makatsi worden ook vaak katten als vermist gemeld, die staan wel op hun website.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:23

Benfan schreef:
@Margarethea, als ze nou gewoon dat had gezegt ipv zo te reageren had ik daar begrip voor kunnen hebben en had ik gevraagt naar wat ik anders het beste kan doen. Er is later weer naar hun gebeld door iemand anders in de straat en die kreeg de wind van voren door de telefoniste.. das natuurlijk erg asociaal. Als je alleen te horen krijgt dat ze geen gezonde katten halen, en we maar moeten afwachten tot hij mager word.. dan kun je natuurlijk niet anders verwachten dan dat je kwade mensen aan je lijn krijgt.

Daarom legde ik het je uit, zodat je je er niet zo druk meer over hoefde te maken :)

Wel fijn dat hij nu in elk geval een plekje heeft :) Laten ze je weten hoe het afloopt?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:26

Ik kan helaas de foto's nog niet posten, kan het kabeltje nergens vinden. Wel heb ik een klachtenbrief naar de Dierenbescherming geschreven over de telefoniste. De dierenarts wees ons er al op dat ze vaak klachten krijgen over hoe mensen benadert worden.. dat begrijp je toch niet?

Ik bel morgen naar de dierenarts hoe het met piep is verlopen en waar hij zit zodat ik jullie maar vooral mijzelf op de hoogte kan houden. Wie weet hebben we binnen kort wel een "geef piep een huisje!' topic :P

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:45

ben benieuwd hoe het met het mormeltje afloopt!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:24

ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig geworden :D

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:14

Die dierenbescherming hier is idd niet om over naar huis te schrijven. Vraag idd Makatsi er maar eens naar. Als je haar belt, zal ze je vast verder helpen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:16

Heb even geduld dan moet het beter worden.
Officieel is Emmen/Coevorden nu gefuseerd met Assen en Meppel/Hoogeveen maar pas als de afdelingsmanager er is zullen er veranderingen zijn, hopelijk is de service eind dit jaar beter.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:24

even een stipje hier, ben heel benieuwd hoe het met Piep is afgelopen.
hopelijk is hij gewoon verdwaald, en ligt ie nu thuis dolgelukkig bij z'n personeel op schoot.