Kitten gevonden. Help! :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:50

goed bezig! +:)+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:52

ShauniBef schreef:
Jij hebt het nu over de kat van TS of niet Mistery? Bij deze is het inderdaad niet gek dat hij met 5/6 weken nog zo wankel is. Maar bij een kitten wat echt thuis is geboren en alles krijgt wat hij nodig heeft is het normaal dat ze met 5 weken al lekker kunnen rond rennen zonder wankel te zijn.

Had het inderdaad over de kat van ts :j en met dat het wel vaker voorkomt doelde ik ook op dat het niet gek is dat een kat die te weinig zorg heeft gehad een achterstand kan hebben. Daar ken ik meerdere gevallen van en met die katten is het gelukkig helemaal goed gekomen :)

ShauniBef

Re: Kitten gevonden. Help! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:48

TS, hoe is het er nu mee :) ?

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 18:23

Hoi!

Het katje doet het supergoed! De kattenbak is ze blijven gebruiken en ze is zo beweeglijk als iets. Soms nog wat onhandig, maar dat is niet zo cruciaal.

Helaas heb ik nog voor mijn zoektocht iemand gevonden die graag een schattige kitten wilde.

Woensdag had ik het katje meegenomen naar mijn ouders om hen te tonen hoe goed ze geëvolueerd was. Hun buren, met wie we een hele goeie band hebben, waren erg benieuwd, dus ben ik zonder bedoelingen haar ook daar eens gaan tonen. Gim (zo heet ze, had ik blijkbaar nog niet eerder gezegd) was op haar schattigst en de hele familie was direct verkocht. Gim was zo onafhankelijk als een kat moet zijn, dus was mijn mening dat hoe sneller ze naar haar nieuwe baasjes kon, hoe beter voor zowel de kat als voor de baasjes. Ik heb haar die dag toch terug meegenomen omdat ik het mijn vriend niet zou kunnen aandoen (en mezelf stiekem ook niet) om haar zo plots weg te doen. Eigenlijk functioneert ze prima en is er rationeel geen enkele reden (in tegendeel) om haar langer bij me te houden, dus zijn we haar gisteren gaan afzetten.

De hele familie is er dolgelukkig mee en ik ga haar nog heel vaak kunnen zien. Ideaal dus. En toch mis ik haar enorm :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:31

Hartstikke fijn dat ze een fijn huisje heeft! Afstand doen is nooit leuk, vooral niet als je er zo'n speciale band mee opgebouwd hebt. Maar gelukkig (wat je zelf ook al zegt) kan je haar nog heel vaak een dikke knuff geven en is ze bij je in de buurt :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:50

Fijn dat ze een nieuw thuis heeft. Snap dat het niet leu kis voor je, maar je kunt helaas niet alles houden..

Een dikke pluim voor alles wat je gedaan heb voor Gim!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:25

Wat goed dat je zo je best hebt gedaan voor het ukje. Ik denk door ondervoeding en uitdroging dat ze niet normaal reageerde. Wij zijn pleeggezin voor gevonden kittens via het asiel. Vorig jaar kregen we een kitten van een week of 5 wat ook wat vreemde klachten had, ook neurologisch. Volgens de DA kon het beestje niet in een gezin geplaatst worden omdat ze geen levensverwachting kon geven. Het kon doorslaan naar epilepsie en dan kon het maar zo afgelopen zijn. Dus eigenlijk moest het katje ingeslapen worden want via het asiel kon ze niet geplaatst worden. Tja, dat konden we niet over ons hart verkrijgen en het kneusje is hier gebleven. Ze is nu inmiddels 1 jaar oud, nog steeds een vreemd katje bij vlagen maar wel heel leuk en ook super lief. Weinig meer te merken van de neurologische klachten. De DA snapte ook waarom wij het katje zelf wilde houden, was ook niet de bedoeling. Maar ja wat moet je dan. we hebben wel afgesproken dat stel dat ze ooit epilepsie krijgt of ander rare klachten, we dan wel naar de DA komen om haar als nog in te laten slapen. Maar we hebben ook gezegd dat ze gewoon 16 jaar wordt.
We wilden haar laatst laten steriliseren, maar ze is heel gevoelig voor stress. Ze was onder narcose gebracht en vanwege de stress liet ze zo alles lopen, waterdunne diarree terwijl er thuis niets aan de hand was. Ze konden geen sterilisatie doen vanwege infectiegevaar. dat soort gekke dingen dus.
Fijn dat je een ander goed tehuis hebt gevonden.