Labrador Bubbles eindelijk PUPPIES

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: Labrador Bubbles eindelijk PUPPIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:06

Haha wat een verhaal zeg! Is het laatste pupje er ondertussen al of nog steeds niet??

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:19

Wat een bizarre bevalling.Ik wens je heel veel succes met je levende puppies. Je hebt het over de onervarenheid van je teef,maar ik moet zeggen dat je DA er ook flink naast heeft gezeten zeg.
Was het voor jezelf ook je 1e nestje?Ik heb namelijk zelf alitjd standaard oxytocine in huis en kan exact voelen of er nog pups in de baarmoeder zitten.
Let wel op dat ze geen last van haar baarmoeder krijgt.De dode puppies kunnen vervelende bacterien in de baarmoeder achter laten.Het is voor je teefje ook wel heftig geweest zeg,geef haar maar een vette digi knuf!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:28

zo! dat is wel bizar zeg!
En idd heel goed oppassen met baarmoederontsteking!

Hoe gaat het nu?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:38

De dierenarts snapt nog steeds niet dat hij zoveel pups gemist heeft met de echo. Ik denk dat ze daar binnenkort een nieuw echo apparaat hebben ;)
Ik ben wat terughoudend met oxytocine. Je kan het alleen geven als je zeker bent dat de pup goed ingedaald is, want als je het geeft terwijl de pup niet goed kan indalen kan de teef haar baarmoeder helemaal kapot persen.
Er is vannacht niks afgekomen. Ik vertrouw Bubbles niet helemaal, dus de dierenarts is net geweest. Hij voelt nog wel een harde structuur, dus we maken straks een rontgen. En inderdaad antibiotica gaan geven, tis zo'n rare bevalling geweest!
Ik ga met haar niet nog een keer een nestje fokken. Zo'n risico wil ik niet nog eens lopen.
De pups doen het goed. Eén teefje is 10 gram afgevallen, de rest is nog op geboortegewicht of zelfs al wat aangekomen. Dat afgevallen teefje zal ik wat vaker aanleggen bij Bubbles. Mocht het nodig zijn, dan kan ik bijvoeren.
Bubbles is nog erg moe. Wel een hele goede moeder.
Zal zo wat foto's plaatsen.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:42

Jeetje, ik zie nu je topic pas. Ik fok zelf ook stamboom labradors, maar dan uit de werklijnen en niet net als jij uit de showlijnen.

Wat ontzettend vervelend voor jou maar vooral voor je teefje dat het allemaal zo verlopen is. In ieder geval van harte gefeliciteerd met de pupjes waar alles wel goed mee gaat!

Ik heb wel een paar 'kritische noten'. De geboorte gewichten van de eerste twee overleden pups was een normaal gewicht, en zeker niet extreem groot. Bij mijn vorige nestje van mijn zeer kleine teef, was ook haar eerste nestje, waren alle pups tussen de 450 en ruim 500 gram.
Ik vraag me zeer af hoe het mogelijk is dat de dierenarts minimaal 3 pups over het hoofd gezien heeft tijdens de echo, zoiets zou namelijk echt niet mogen gebeuren.

catalist1 : er zijn inderdaad veel fokkers die zelf oxytocine in huis hebben, echter wanneer je zelf geen ervaring hebt met bevallingen is het naar mijn mening zeer onverstandig om zelf een wee opwekker toe te dienen.

Bovenstaande is absoluut niet bedoeld als commentaar, maar juist om je te helpen. Mocht je nog dingen willen weten of het leuk/ prettig te vinden om te kletsen, mijn pb staat voor je open.

Geniet in ieder geval lekker van het kleine grut, dat heb je verdiend!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:50

jee...wat een rare bevalling!
Houd je hond maar goed in de gaten dat ze geen baarmoederontsteking krijgt.
Sterke ermee!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:51

De geboortegewichten had ik uit het boek van de Nederlandse Labrador Vereniging gehaald, daar stond dat het gemiddelde op 400 gram ligt. Misschien al achterhaald?
Ik heb zelf diergeneeskunde gestudeerd, dus ben niet helemaal een leek. Ik heb mijn coschappen niet kunnen lopen, dus mis een hoop praktische ervaring en kennis, maar er zit nog wel wat theorie in mijn hoofd.
We hebben samen de echo bekeken en zagen van alles, maar geen ribbetjes. Het is inderdaad heel erg slecht dat de pups over het hoofd zijn gezien. Maar ik was er zelf ook bij en heb ze zelf dus ook gemist... Allemaal tezamen reden genoeg om met Bubbles niet nog een keer te fokken. Mocht ik vragen hebben, dan weet ik je pb te vinden, bedankt!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 09:16

Nog wat foto's
Het reutje dat om 23.30 uur geboren werd
Afbeelding

Trotse mama met 5 pups
Afbeelding

Bubbles is nog niet helemaal fit
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:25

Och wat een troubles voor Bubbles. Dus uiteindelijk 4 dode pups in totaal? Wat sneu zeg. Maar 5 prachtige levende *\o/* *\o/*
Lijkt me al met al toch een hele zware bevalling voor zowel Bubbles als voor jou. Ik kan me voorstellen dat je niet meer met haar gaat fokken, je wilt geen risico met je hond lopen. Ik hoop dat ze snel fitter wordt en van de pups kan genieten!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:32

Je hoeft jezelf absoluut niets te verwijten! Jij hebt het prima gedaan, en het is niet aan jou om pups op een echo 'te spotten', maar de taak van de da.

De NLV... tja, laten we het er maar op houden dat ik met reden geen fan van ze ben!

Mocht je besluiten om met nog een (andere) teef te gaan fokken is het wellicht verstandig om vanaf 50 dagen een rontgenfoto te maken. Dan weet je namelijk exact hoeveel pups er in zitten en kun je niet voor verrassingen komen te staan.

Foto's zien er leuk uit!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:39

Wat zal Bubbles het zwaar gehad hebben zeg, pfffff!!
Sneu van de overleden pups, fijn dat er 5 in ieder geval gezond zijn :)
Wel heel apart dat de DA ze niet heeft zien zitten, het is er niet even 1 die je over het hoofd ziet!
Hopelijk voelt Bubbles zich snel beter, arme meid!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:15

Jemig, een gebed zonder end lijkt het wel. Is er al wat meer duidelijk over die mogelijk laatste pup? Arme Bubbles, goed van je dat je nu al besloten hebt niet nog eens te fokken, dit was een flinke klap...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 11:11

Laatste pup was vals alarm, gelukkig maar. Hebben net een rontgen gemaakt.
@ Delabrador; ik wist van de mogelijkheid om een rontgen te maken, maar ik heb het niet gedaan. Drama om die hond stil te laten liggen op d'r zij en dan nog kan je pups missen door het wirwar van skeletjes. Ik had niet zo'n drama verwacht als dit.
Ik heb weinig van doen met de NLV, maar de reu-eigenaar is ookal geen fan van ze ;) Erg soepel zijn ze niet had ik al wel gemerkt.
Bubbles krijgt een paar dagen antibiotica. Ze ligt nu lekker te slapen en de pups slapen en drinken. Lekker stil zijn ze nu :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:13

oh,gelukkig!Ze krijgt antibiotica....(ik was er bang voor een baarmoederontsteking)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 11:15

Ik was/ben er ook bang voor dus wel eventjes om antibiotica gevraagd.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:37

Gefeliciteerd met je pups! Wat naar van de doodgeboren pups, maar gelukkig heb je toch 5 gezonde pups en een moederhond die er redelijk zonder kleerscheuren vanaf is gekomen!

Ik vroeg me al een tijdje af hoe het eigenlijk komt dat Labradors altijd blond, zwart of bruin zijn en nooit bont, whaha. Het zal vast iets met bepaalde 'kleurgenen' ofzo te maken hebben, maar het komt weer niet voor bij de meeste andere hondenrassen ;)

Geniet van je kleine grut, TS!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:54

Toch nog 5 jeetje wat een verhaal zeg. Snap dat je dit niet nog een keer wil meemaken maar
zo heb je wel een mooi nestje en ook nog een reutje.

zijn er al pups gereserveerd?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:04

Er zijn 3 pups gereserveerd, eentje half gereserveerd en 1 teefje nog beschikbaar.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:06

Fijn dat Bubbles nu klaar is, en jullie kunnen gaan genieten van de kroost. Die gereserveerden, zijn die allemaal aan anderen gereserveerd? Of stiekem toch 1 voor jezelf gereserveerd? ;-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 13:10

Na goed overleg besloten geen pup zelf te houden. Gerard vindt 3 nog echt teveel en ik heb bericht gekregen dat ik in september moet revalideren. Volgens de reva arts moet ik me daar goed op kunnen richte en kost dat best veel tijd, dus dat is misschien niet handig icm een jonge hond.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:19

Huh.. volgens mij heb ik je verhaal over de 5de ineens gemist! Zo nog maar even na lezen.
Maar gefeliciteerd met je pups en geniet er van.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:56

Nou dit is toch ook bizar. Wat een gedoe. jammer van die dode pups, maar 5 is ook wel een mooi aantal voor de moederhond. Hoe is het nu met haar, knapt ze al wat op?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:06

Wat een bizar verhaal zeg :j Jammer van de dode pups, maar gelukkig zijn de andere pupjes ok. Arme Bubbles, ze zal het wel zwaar gehad hebben, geef haar maar een lekkere knuf :)
Heel veel plezier van de pupjes :D

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:16

jeetje wat een verhaal,
ik zat het topic door te lezen en heb wel 3 keer terug moeten kijken omdat ik dacht huh !!
geniet iig van de puppies en een extra knuffel voor de mama hond!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:19

Bubbles doet het super, ze is niet weg te krijgen bij haar pups. Ze begint weer wat beter te eten en ze is heel trots. Vanmiddag was er een pupje hard aan het piepen en toen wist Bubbles even niet goed wat ze moest, dus ging ze zelf ook even janken. Zo schattig... Ik dacht dat het pupje misschien honger had, maar ze wilde niet drinken. Toen even buikje voor Bubbles gehouden zodat ze kon likken en dat was wat de pup wilde. Ze had denk ik wat buikkrampjes en na het likken ging ze lekker slapen.

Iedereen bedankt voor de felicitaties en ik zal Bubbles zo weer even flink knuffelen!