Bij de operatie van je eigen dier blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:33

Wij laten ook nooit eigenaren bij operaties. Mensen die rond je staan te draaien en flippen of flauwvallen bij elke scheve ademhaling van hun dier kan je missen als kiespijn. Hebben bovendien ook geen raampje of dergelijk dus dan zouden ze mee de operatiezaal in moeten.
Bij inslapen zijn ze er idd meestal wel bij (tenzij ze het zelf liever niet hebben).

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:38

Bij mijn beide fretten mocht ik bij de operatie zijn, vond dat waanzinnig interessant, de dierenarts ken ik goed, we werken samen ivm het opvangen van fretten en marters. Maar ja, ik denk dat het verschilt per dierenarts of het mag of niet.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:09

Ik ben bij alle operaties van mijn honden geweest, behalve bij degene waarbij mijn hond overleed ( en dat ik daar niet bij was, was gelukkig echt stom toeval. Ik kende deze dierenarts nog niet zo goed en durfde het eigenlijk nog niet te vragen).... Daar ben ik achteraf heel blij om omdat ik niet weet hoe ik ik die situatie gereageerd zou hebben. Ik heb me er trouwens niet door tegen laten houden om daarna nog bij de castratie van mijn hond en de keizersnede van de Chihuahua van mijn zusje te zijn. Ik denk dat een DA meestal wel aardig in kan schatten of de eigenaar ertegen kan door alleen al het gedrag van de eigenaar naar de hond/kat/cavia (whatever) als ze op consult komen.

Seraphim

Re: Bij de operatie van je eigen dier blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:13

Een van honden van mijn ouders had een kleine tumor in de melkklier. Deze werd er vorige week uitgehaald en de DA vroeg aan mijn moeder of ze erbij wilde blijven. Mijn moeder wilde dit niet maar het had mij wel heel interessant geleken. Wanneer mijn eigen hond gesteriliseerd wordt zou ik hier heel graag bij zijn, lijkt me erg interessant :j

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:46

Sam2 schreef:
Ik ben bij alle operaties van mijn honden geweest, behalve bij degene waarbij mijn hond overleed ( en dat ik daar niet bij was, was gelukkig echt stom toeval. Ik kende deze dierenarts nog niet zo goed en durfde het eigenlijk nog niet te vragen).... Daar ben ik achteraf heel blij om omdat ik niet weet hoe ik ik die situatie gereageerd zou hebben. Ik heb me er trouwens niet door tegen laten houden om daarna nog bij de castratie van mijn hond en de keizersnede van de Chihuahua van mijn zusje te zijn. Ik denk dat een DA meestal wel aardig in kan schatten of de eigenaar ertegen kan door alleen al het gedrag van de eigenaar naar de hond/kat/cavia (whatever) als ze op consult komen.

Alleen de eigenaar laat zich dan niet wegsturen omdat die denkt dat het wel kan.
Als de DA zegt kunt u even in de wachtkamer gaan zitten of van te voren al zegt dat degene er niet bij mag zijn er een ''ruzie'' ontstaat.
Snap degene die ertegen zijn om de eigenaren erbij te hebben ook wel.