Kater of poes, reu of teefje??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kater of poes, reu of teefje??

Samen met een shiz tzu teefje zou ik kiezen;
3 (2%)
1. Een poes
12 (10%)
2. Een kater
9 (7%)
3. Welk ras
2 (1%)
4. ragdoll
4 (3%)
5. maine coon
8 (6%)
6. noorse boskat
7 (5%)
7. heilige birmaan
2 (1%)
8. british longhair
2 (1%)
9. Een reu
20 (16%)
10. Een teef
17 (14%)
11 Welk ras
2 (1%)
12. Nog een shiz tzu
12 (10%)
13. Een bolognezer
7 (5%)
14. Een maltezer
9 (7%)
15. Iets totaal anders want.....
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 120

Jade

Re: Kater of poes, reu of teefje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 00:18

ik heb 2 gesteriliseerde teven, daarvoor ook 2 waarvan 1 gesteriliseerd, met enige overlap, ging ook altijd goed..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 00:28

Ik zou er een hondje bij nemen. Een kat aanschaffen als "maatje voor de hond" is hetzelfde als een schaap bij een paard neer zetten als "gezelschap".

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 01:23

Vind dat geen goede vergelijking eerlijk gezegt :n
Een paard en schaap 20 uur bij elkaar zetten is iets heel anders dan een hond en kat in huis samen.
De TS zoekt alleen een maatje voor de tijd dat ze op het werk is.
Mimi gaat buiten wandelen met andere honden dus denk dat er geen probleem is en weet ook dat Mimi en het poesje qua aandacht niets te kort zouden komen.
Imo geen enkel probleem met dit soort huisdieren.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:29

Ik zou ook voor een hondje kiezen :j

Ik heb 4 hondjes en 9 katten :o
Merk toch dat hondjes elkaar veel plezier kunnen geven.

Samen spelen en vooral samen met baasje uitgaan.

Als je voor een kat kiest, laat je de kat dan binnen of ook buiten?
Denk bijv. aan de kattenbak binnen. Een hondje mag graag de poepjes eruit eten :x
Stiekum van de kattenbrokjes eten, die niet zo goed zijn voor een hondje.

Ach haha eigenlijk gaat alles heel goed samen hoor :j Het is bij mij altijd heel gezellig met elkaar :D

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:50

Als je het voor de pup doet, dan moet je voor een hond gaan.

Als je het voor jezelf doet, tja, dan wordt het zo te horen een kat :)

Moet ik eigenlijk ook stiekem wel zeggen dat ik het een beetje ondoordacht vind van je vriend (en begrijp me, het is een lieve actie, maar stiekem ook wel een beetje een typische 'mannenactie') dat hij een pup voor je gekocht heeft, terwijl jullie daar nu weinig tijd voor hebben, en je je nog niet helemaal open kunt stellen door het verdriet van je vorige honden. Zeker als hij nu zegt dat hij 1 hond wel genoeg vind, tja, dan had hij eigenlijk beter na moeten denken toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:00

blensink schreef:
Vind dat geen goede vergelijking eerlijk gezegt :n

Gelukkig andere mensen wel. Want het is gewoon zo, lees de ervaringen hier maar eens na. En denk logisch na.

En of dat voor 8 uur is tijdens werken, of 20 uur op een stal, dat maakt geen verschil. Beestje is alleen en heeft een vriendje nodig om niet eenzaam te worden. Vriendje waarmee hij sociaal contact kan hebben, niet gestoord door het feit dat het een heel ander soort dier is. Zoals hier boven staat: doe je het voor je hondje, dan neem je er een hondje bij. Doe je het voor jezelf (en ik geloof dat deze keuze al gemaakt is) dan word het een kat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:18

Kainda, ook over dat punt heb ik nagedacht.Ik weet dat hondjes de neiging hebben om de poepjes uit de kattenbak te eten.Dus dat is natuurlijk ook even een belangrijk punt om over na te denken :j
Gamblerscup, ik begrijp de vergelijking van het paard met het schaap maar toch denk ik dat honden en katten iets dichter bij elkaar liggen, hoor.
Ik ken trouwens veel paarden die alleen met een geit of kat staan en die daar prima maatjes mee zijn. :)
Peugotje, tja daar heb ik het ook al met mijn man over gehad, maar het is idd een mannenactie, hij heeft daar geen moment bij stilgestaan en zag mijn verdriet en dacht hup een pup, dan gaat het vast beter. De bedoeling was iig goed ;) Naar dat het ondoordacht is daar ben ik het mee eens.
We zullen zien wat er op ons pad komt

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:30

Ik heb je andere topics gelezen hoor, en weet wat je voor je honden over hebt, dus dat zit wel goed.

Typisch mannen he, praktisch dingen oplossen, verdriet dat je je hond verloren hebt? hier heb je een nieuwe! :D

Ik denk niet dat je een discussie aan moet willen gaan over paard/schaap, en hond/kat, dat wordt eindeloos. Het beste voor een hond is een andere hond, en het beste voor een paard is een ander paard. Punt, daar is iedereen het wel over eens denk ik. Wil niet zeggen dan een dier niet op een andere manier ook gelukkig kan zijn. En als jullie geen 2e hond willen, is dat ook niet verstandig denk ik. Maar aan een kat zou ik ook nog zo snel niet beginnen, wat als het niet klikt tussen die twee? Misschien eerst maar eens aan je nieuwe hondje wennen, het verdriet verwerken, en dan verder kijken. Zorg dat je naar plekken gaat waar je hondje andere honden ontmoet, en kan spelen.
En gun jezelf even een paar weken 'rust' :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:42

rocymax schreef:
Gamblerscup, ik begrijp de vergelijking van het paard met het schaap maar toch denk ik dat honden en katten iets dichter bij elkaar liggen, hoor.

Nee dus. Het zijn twee totaal verschillende diersoorten en een kat is gewoon géén goed maatje (als je het diervriendelijk wilt houden, als het arme dier niets anders om zich heen heeft dan een kat moet ie wel) voor een hond. Als je geluk hebt "kunnen ze samen" maar is sociaal gezien natuurlijk niet een volwaardig maatje.

rocymax schreef:
Ik ken trouwens veel paarden die alleen met een geit of kat staan en die daar prima maatjes mee zijn. :)

Gedwongen ja. Zulke dieren hebben heel andere sociale behoeften en dat hebben ze difinitief niet met een ander soort dier. Zielig eigenlijk. Als een dier geen enkele andere mogelijkheid heeft aan contact als met dat stomme schaap wat ernaast staat, tuurlijk "gaat dat goed". Maar maatjes? Nee, dat bestaat niet. Of het dier gelukkig is? Nee, dat geloof ik niet. Vraag dat alle kenners maar. Iedereen die hard "dat gaat prima" roept heeft geen idéé van de sociale behoeften van dieren of draait het bewust zo omdat het voor de mens makkelijker uit komt.

Deze discussie (wat geen discussie zou moeten zijn, het zijn klipklare feiten, helaas is de mens toch altijd egoistisch)word al talloze keren op bokt gevoerd, ik wil ook niet verder of "paard-schaap" collega's discussieren. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat dat precies hetzelfde is, 2 verschillende diersoorten bijelkaar, volgens de mens "prima geschikt als echte vriendjes" maar dat is het niet. Je ontzegt beide dieren hun basisbehoefte, namelijk sociaal contact. En dat ze wel met elkaar overweg kunnen is logisch: ze worden daartoe gedwongen want er is niets anders. Maar echt diervriendelijk is het niet. En als men nou wéét wat het beste is voor hun dier, waarom doe je dat dan niet gewoon?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:55

Peugotje, ja lief van je dat je het topic gelezen hebt :)
Ik zou het liefste ook eerst eens afwachten, maar weet niet zeker of dat wel goed voor Mimi is. Ik zal de situatie even schetsen:

Ik werk 5 dagen in de week, of van 8.00 tot 16.00 of van 16.00 tot 24.00.
Twee dagen in de week ben ik vrij, dinsdags en woensdags.
Mijn man werkt ook 5 dagen in de week, komt bijna altijd tussen de middag thuis en ook ' s avonds. Dus op drukke dagen zou Mimi 4 a 5 uurtjes alleen zijn.

Mimi is ontzettend speels, rent, stoeit en kan heel goed alleen spelen. Ze heeft veel speeltjes, en uiteraard mandjes en kleedjes waar ze zich eventueel zou kunnen terugtrekken.
als ik in huis ben, besteed ik veel aandacht aan haar, want ondanks dat ik verdriet heb, merk ik dt ze al bezig is een plekje in mijn hart te veroveren, want ze is heel lief, aanhalig en zachtaardig. Als ik ergens heen ga probeer ik haar zo veel mogelijk mee te nemen, dat ben ik ook gewoon met Roc.Ook zal ze veel meegaan naar bos, strand park enz, al dan niet vergezeld van bevriende honden.

Op zich valt de tijd die ze alleen is best mee, maarja ik zou toch echt het allerbeste voor haar willen, net als dat ik altijd voor de anderen gewild heb :)

Afbeelding

Gamblerscup, je standpunt is mij volkomen duidelijk :)
Ik hoop echter dat je het me vergeeft als ik zeg dat ik absoluut geen zin heb om te discussieren over wat dan ook, en me dingen of negatieve gevoelens laten opdringen heb ik ook geen behoefte aan. ;)
Ik ken mezelf en ik weet hoe ik voor mijn dieren ben en altijd zal zijn, en ik vrees dat er heel veel dieren minder af zijn dan een dier bij mij. Maar ook hierover heb ik geen zin in om te discussieren. :o
Wel nog één ding, wie is "men"?? Jij?? :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:59

Daarmee bedoel ik iedereen die het weet. Dus jij ook, want eigenlijk weet je heel goed wat het beste is voor je dier.
Vraag me alleen af waarom je zegt niet te willen discussieren en toch verder gaat?

Als jij het als negatief ziet, prima. Zelf weten. Dan weet ik ook waar het hier om gaat. Neem toch fijn een kat, dat was je toch al van plan.

Zo, ben weg hier. Ik word altijd zo moe van dit soort mensen. Ik heb ook geen zin in discussies, ik dacht dat mensen inmiddels wel een béétje over dieren geleerd hebben, zich erin verdiepen, en het beste voor zouden hebben voor de beestjes.
Jammer, vooral voor de dieren in kwestie.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:03

Als je geen 'discussie' wilt, kun je er maar beter over ophouden, want het is oneindig.

Ongewenst een hond nemen voor de andere niet geplande hond, vind ik ook niet dierwaardig, en niet slim. Voor de TS is het denkt ijk nu het verstandigste om even rust te nemen, goed na te denken, en eerst het verdriet te verwerken van het verlies van haar vorige honden.

En over het egoistische van de mens wat huisdieren betreft, dat is altijd egoistisch... want ik heb een hond voor mezelf genomen. Het is nou niet bepaald zo dat die hond MIJ heeft gevraagd of hij hier mag komen wonen. Dus het hebben van een huisdier is altijd egoistisch (en doe je het niet voor jezelf, maar voor het dier, klopt er ook iets niet) hoe je verder omgaat met het welzijn van je dier, daar gaat iedereen weer anders mee om, en dat hoor je in zeker mate te respecteren van elkaar.

@rocymax, je laatste post gelezen na bovenstaande al getypt te hebben. 4 a 5 uur lijkt nu niet je reinste dierenmishandeling. Ik ben vorig jaar met honden 'begonnen' en ondanks dat de plannig was dat er een 2e zou komen, heeft de eerste een jaar lang als enigste hond hier in huis gewoont, want die wilde ik eerst enigzins volwassen hebben voor er een 2e pup bij kwam (die is er inmiddels) heeft ie niks aan te kort gekomen, kostte alleen wat meer tijd omdat ik op zoek moest naar ander honden om mee te spelen (en nu hebben ze dat samen thuis) zoals jij de situatie schetst, klinkt het voor mij echt prima. Zoek andere honden op (hier was een park waar ik op bepaalde tijden heen ging omdat er dan een groep mensen met honden was, ben blij dat dat nu niet meer hoeft, want het was altijd gezeik daar, maar mijn hond vond het tof) ik denk dat je daar beter mee af bent, dan al weer een dier in huis nemen, waarvan je ook niet zeker kunt weten of je daar goed aan doet :)

Oh en nu nog een reactie van Gamblerscub er tussendoor. Ik snap niet waar je je zo druk om maakt. ALs je de post van TS leest, is dat toch helemaal geen verschrikkelijke situatie? Uiteraard kan het altijd beter, maar dat geldt voor alles... Je kunt streven naar perfectie, wil niet zeggen dat dat altijd haalbaar is, en volgens mij is TS hartstikke goed op weg hiermee...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:08

rocymax schreef:
Kainda, ook over dat punt heb ik nagedacht.Ik weet dat hondjes de neiging hebben om de poepjes uit de kattenbak te eten.Dus dat is natuurlijk ook even een belangrijk punt om over na te denken :j
Peugotje, tja daar heb ik het ook al met mijn man over gehad, maar het is idd een mannenactie, hij heeft daar geen moment bij stilgestaan en zag mijn verdriet en dacht hup een pup, dan gaat het vast beter. De bedoeling was iig goed ;) Naar dat het ondoordacht is daar ben ik het mee eens.
We zullen zien wat er op ons pad komt

Je weet ook dat katten eigenlijk solitaire dieren zijn en honden groepsdieren?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:18

rocymax schreef:
Ja dat is dan niet moeilijk raden Aranel :+ Gaat dat wel altijd goed 2 teven??

:j Heb nu 3 verschillende teef -combinaties gehad en dat is áltijd goed gegaan. Moet wel zeggen dat de hond die er al was, wel dominanter werd in het begin (bvb rijden op de nieuwe teef) maar na één of twee correcties was dat ook snel gebeurd.
Maar het is altijd twee poten op één buik geweest hoor, ze trekken echt naar elkaar toe en hebben ook echt iets aan elkaar!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 22:01

Aranel, dankje nog voor de moeite om mijn vraag te beantwoorden. :)

Ik vind het jammer dat ik niet eens zin meer heb om iets te vragen in het topic. Ik was gewoon op zoek naar ervaringen zoals bv van Aranel met twee teefjes en wat de voor en nadelen van een kat+hond of twee honden zou zijn.Ik heb daarbij aangegeven (och hoe dom van me) dat ik voor mezelf persoonlijk een kat het leukste zou vinden, maar ik wilde weten of dat tegenover Mimi het juiste zou zijn. Iets zelf vinden of willen, is iets heel anders dan doen wat het beste is.
De opmerkingen van gamblers-cup hebben mij dan ook heel erg bezeerd. Ik word afgedaan als een soortement dierenbeul, en dat heeft me heel erg geraakt.

Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn, mijn man en ik zijn eruit. We willen nog een shih tzu erbij maar we laten er eerst nog wat tijd overheen gaan om een beetje tot rust te komen.
Bedankt iedereen die geprobeerd heeft wel met me mee te denken

En van mij mag er op dit topic nu ook een slotje.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:46

TS: als jouw eigen hart uitgaat naar een poesje zou ik toch echt lekker op zoek gaan naar een poesje, bij voorkeur eentje die van kleins af aan honden gewend is. een hond is ongetwijfeld leuker voor een hond, maar jullie leven met zijn allen en het is echt niet zo dat jouw hondje contact te kort komt met de hoeveelheid die je wel thuis bent :) ik heb 2 honden (2 teven) en 2 katten (ex-poes en ex-kater) hier rondlopen, hond en kater spelen superleuk met elkaar, 2 honden spelen nooit maar slapen wel vaak samen, altijd geinitieerd door de oudste. kater slaapt vaak met de jongste hond. jongste hond hebben we 'waar is mars?' en 'waar is mona?' geleerd en die steekt dan haar grote snotneus in het ene of andere kattenvachtje :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:27

Nog even een reactie. Er stond ook bolognezer hond bij de keuzes. Wel apart want dat ras komt niet zoveel voor.
(Maar ik heb er 1, dus daarom vond ik het leuk dat ie een keer vermeld stond.)

Heel veel succes met je puppy en over een tijdje op zoek naar een andere shih tzu!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:08

Wat een oneerlijke discussie weer hier..

Roc, Meis, volg je eigen hart, als iemand hier goed is voor haar dieren ben jij het. ik vind het een goed idee dat je nog een 2e dier erbij neemt, zodat mim niet de hele tijd alleen is. leuk dat jullie nog een 2e ras hondje erbij krijgen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:26

Ik las dat je je keuze eigenlijk al gemaakt hebt, je moet in elk geval doen waar jij jezelf goed bij voelt!
Mijn ervaring: Wij hebben een jack russel heertje en die heeft altijd twee perzen (jeweet wel katers) om zich heen gehad. Ging altijd goed!
Toen de katten dood waren hadden wij een andere hond (engelse bulldog) erbij genomen, leek ons leuk als maatje maar niks bleek minder waar!!! Ze vochten elkaar het huis uit!!!
Wij hebben erg genoeg de bulldog moeten herplaatsen (heeft een super goed huisje gekregen dus niet zomaar weg gedaan) Nu hebben we twee poezen (allebei gesterriliseerd) en een jeweet wel katertje en dat gaat weer hartstikke goed samen met onze hond. Nog nooit een snauw naar de katten gegeven....
Onze oudste poes is helemaal gek met de hond, moet van de andere katten niet veel hebben maar loopt altijd kopjes te geven aan de hond en die likt haar kop dan weer af....
Gaat echt enorm leuk!
Dus de mensen die beweren dat kat en hond niet kunnen of geen klik hebben, hebben geen gelijk.....
Succes met alles!

Edit even toegevoegd dat de dames ook geholpen zijn...
Laatst bijgewerkt door justdiesel op 04-06-11 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:32

Ik zou voor een kat gaan. Poes of kater maakt denk ik niet veel uit, katers zijn meestal iets aanhankelijker.
Noorse Boskatten zijn geweldige katten. Wij hebben er thuis zelf 4. :)
Ze zijn heel erg aanhankelijk, en erg speels. Als ze wat ouder zijn zijn ze nog steeds heel speels.
Je leest soms dat Noorse boskatten geen schootkatten zijn, maar dat klopt echt niet.
Ze zitten soms wel eens met hun vieren bij mij op schoot. :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:39

Ik ga altijd voor mannetjes...die zijn makkelijk te castreren }> ...........
Nee zonders dollen bij een vrouwtje is het een buikopratie en hoe pijnlijk het ook is(of lijkt)een castratie bij een mannetje is uitwendig..... Of dat nou echt een hele goede rede is weet ik ook niet hoor...maar het is bij mij de overweging.
Verder heb ik zelf een grote voorkeur voor een Noor...het huis is gegarandeert muisvrij.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:51

Ik zie dat je je keus al gemaakt hebt, en ik denk dat het een goede keus is. Ik ben het met GC eens, een hondje erbij is veel beter dan een kat. Ik heb 5 honden en 4 katten, maar ze negeren elkaar allemaal. Nou, niet helemaal, onze pup probeert de katten te slopen, maar die vinden dat niet echt leuk. Katten en honden zijn wél compleet verschillend. Natuurlijk kunnen ze samenleven, maar als je het voor je hondje doet, kun je er beter een hondje bij nemen. Maar goed, dat heb je ook beslist, dus goed!

Verder, twee teven: ik heb twee teven gehad en dat ging dus helemaal niet goed. Ze vochten werkelijk verschrikkelijk, en het nare met teven is, dat ze voor de dood gaan, kijk daar dus heel erg mee uit. Natuurlijk kan het goed gaan, maar het is bekend dat twee teven ook heel erg fout kan gaan en dan komt het niet meer goed, dus doe dan verstandig en neem een reu en een teefje.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:14

Dankjullie dat jullie toch nog reageren :) Zoveel goed bedoelde raad en adviezen kan ik niet zomaar door 1 persoon over mijn kant laten gaan.
Ik blijf katten heel erg leuk vinden, maar denk dat het toch het beste is om voor een hondje te gaan. Als ik ooit een kat wil kan ik die er altijd nog bij doen en dan ook 2 tegelijk :D
Ik heb ook goed over reu of teef nagedacht. Eigenlijk heb ik ook altijd alleen maar mannetjes gehad :) En ik hoor van verschillende mensen dat teven altijd met elkaar vechten of willen vechten (uitzonderingen daargelaten) dus wordt het een reu.
Mensen die nog een kijkje willen nemen hoe mimi eruitziet, topicje staat in onderschrift :D

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:54

Hey :D , Ik zou ook voor een hondje gaan denk ik...
Leuk man dat je straks 2 van die schatten hebt rondlopen...

Mijn broer heeft ook een hondje als jij hebt, kan even niet op de naam komen, en 4 katten en als ik zie hoe leuk die met elkaar spelen <3
Ook liggen ze regelmatig met elkaar in 1 mandje. Het kan dus wel hoor.

Ik heb 15 jaar 2 persen gehad, ( 1 is overleden vorig jaar) ik las dat je langharige katten leuk vind...ik zou niet beginnen aan een pers.
Daar blijf je mee kammen, en die van mij vinden/vonden dat een ramp. Ook al had ik nog geen kam of borstel in de hand dan merkte ze al aan mijn houding denk ik wat ik van plan was. ( nu zal ik ook wel een dierenbeul zijn hahahaha)
Dan kun je beter voor een ander ras gaan. Maincoons, zijn hele slimme katten, heel wijs. En die hoef je feitelijk niet te borstelen terwijl het wel langharige katten zijn deels.

GamblersCup weer een typische reactie, maar dit soort reacties lees ik alleen maar van jou dus het verbaast me ook niet verder. Normaal denk ik dan "What ever " en scroll door, maar nu val je iemand aan, waarvan ik zeker weet dat je de achtergrond niet weet. En dat stoord me toch enorm.
Jij doet net of je alle wijsheid in pacht hebt. Maar als ik je profielfoto zie kan ik je toch niet serieus nemen.
Normaal reageer ik helemaal niet zo vel, maar ik weet dat je mensen met je harde mening pijn doet met je opmerkingen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 01:29

GamblersCup schreef:
Zo, ben weg hier. Ik word altijd zo moe van dit soort mensen. Ik heb ook geen zin in discussies, ik dacht dat mensen inmiddels wel een béétje over dieren geleerd hebben, zich erin verdiepen, en het beste voor zouden hebben voor de beestjes.
Jammer, vooral voor de dieren in kwestie.

Wat een gevoelloze, ondoordachte opmerking. Zo snel je conclusies trekken :( Je kwetst TS echt ontzettend onterecht hier.

TS, ik weet zeker dat Mimi bij jou een heel erg fijn huisje heeft waar ze enorm veel liefde en goede zorg krijgt. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk je keus gaat worden. Veel sterkte met het verwerken van het verlies van je beide vrienden en veel geluk met Mimi.

Ik heb zelf ook niet zo'n goede ervaringen met twee teefjes samen. Een reutje erbij lijkt me een prima keus.