Kattenspeeltjes..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Kattenspeeltjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:57

Irritant he, die wattenstaafjes- en tamponsverslaafden! :)) Is hier dus ook favoriet.
Bloempje heeft een favo muis, zo'n Whiskas muis uit een kittenpakket, er moet ook altijd een hoop geluid bij komen als ze met die muis aan het spelen is (en bij je komt brengen).

Verder pakt Vlinder altijd de opzetborstel van de electrische tandenborstel als ze de kans krijgt en ze is dan verrekte snel!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:27

hipkippie schreef:
mijne ook als ik zo'n plastic dingetje weggooi brengt ze m steeds terug.

@naamloos1 wil jou kat ook steeds in de douche zijn als je doucht of bijv gaat tandenpoetsen? Mijne gaat altijd op de wasbak zitten als ik mn tanden ga poetsen en dan moet ik de kraan voor haar aanzetten.

kunnen jullie katten ook kunstjes?
ik heb de mijne pootje en highfive geleerd :D

haha ja mijn kat wil ook de hele tijd de douche in.. als ik de douche ff aan zet.. en zelf nog ff wat moet pakken in mn kamer... staat meneer eronder.. als ik mn tandenpoets.. idd.. op de wasbak zitten.. en drinken uit de kraan is heeeeeerlijk :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:58

Hihi. Die van ons zijn net 1 jaar geworden en spelen met alles wat ze kunnen vinden en het liefste met 'gestolen' speeltjes. Waaronder dus ook wattestaafjes ( had ze gepikt uit de kast). Favoriet zijn plastic dopjes.. flessedoppen, pennendoppen, dop van een pak sap. Die zijn leuk! en als je dus een glaasje drinken inschenkt en je wil de dop er weer opdraaien, grote kans dat ie dan verdwenen is. De pennen zelf zijn ook leuk en diverse onderdelen (van bijv. (ikea-)kasten, hordeuren of gordijnenroedes), kinderspeeltjes, schroeven, batterijen, veters, kerstballen (ja die werden uit de boom getrokken) sleutelhangers .. Kortom zo'n beetje alles wat niet voor katten is, is natuurlijk geweldig om door te kamer te meppen of in je bek rond te dragen!
    Is wel oppassen want t mannetje denkt dat een mobieltje ook leuk is om de grond te gooien en ja alles moet even die poot tegenaan he? T poesje heeft een nieuwspelletje: het uitgraven van planten.. ;(

Verder hebben ze een hele doos vol speeltjes waar ze regelmatig in lopen te graven om net dat ene speeltje te vinden. Ze onder andere een ikea muis-knuffel, bontmuis, beessies, stuiterbal en een muis die piep zegt (dan zei t katertje steeds mauw! terug). Van t katertje krijgt zijn speelgoed regelmatig zwemles (die stopt dagelijks iets in zijn drinkbak..). Het katertje apporteerd ook speeltjes en t poesje is dat sinds kort na gaan doen. Hij komt dan meestal met een nepmuis of dopje an mauwen aan en legt t ongeveer op je schoot en dan moet je t weggooien, zij komt met een of ander plastic ringetje (waarschijnlijk sluiting van een pot pillen).

Iedere dag genieten met die donderstenen, ze verzinnen steeds weer wat anders!
    Zo kwam het katertje de kamer binnen, met t kussen voor ie vaak op slaapt in bek, hing helemaal tussen zijn voorpoten.. gekkie!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:26

Echt grappig om te lezen dat het niet kattenspeelgoed het leukst is. Maar dat is bij kinderen ook zo toch?
    Haarelastiekjes zijn ook helemaal leuk hier!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:27

Haha, planten.. Mijn kat heeft er een hekel aan! Als er ook maar 1 bloemetje op tafel staat, dan is de kans heel groot dat die er morgen niet meer is of anders verspreid door de kamer. Ze heeft zelfs een keer een hele Hortensia eraf getrokken :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:29

Mijn ene kat vindt die ijzerdraadjes, die om een snoertje zitten als je iets nieuws hebt gekocht, echt helemaal het einde :') hij apporteert ze ook, net zo lang tot ik er helemaal zat van ben :roll:
    Maar het allermooiste vindt ie.... een zuignap! _O- geen gezicht hoe ie daar mee door de kamer loopt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:40

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:28

amy_leftover schreef:
    Mijn ene kat vindt die ijzerdraadjes, die om een snoertje zitten als je iets nieuws hebt gekocht, echt helemaal het einde :') hij apporteert ze ook, net zo lang tot ik er helemaal zat van ben :roll:
    Maar het allermooiste vindt ie.... een zuignap! _O- geen gezicht hoe ie daar mee door de kamer loopt

whahah dat staat vast geweldig! zo'n zuignap in zn toet. Die 2 hier zijn ook bezig met dozen opeten. Soms denk ik dat t stiekem konijnen zijn.. ze knagen echt op t karton! Ze vinden plakband en andere stickers op dozen ook erg leuk, dat kan je er zo fijn vanaf trekken.. en dan eraan likken (de lijm is zeker lekker..)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:22

Haha, echt grappig om te lezen.

Mijn ene kat speelt eigenlijk met alles. Bijv met het randje van het kleed. Dan gaat ie op zn zij liggen, en dan pakt ie t randje van het kleed, en dan gaat ie al spelend 'liggend lopen', zelfs de bocht om, en dan weer achteruit terug :') . Hetzelfde met het randje van het matras.
    En tampons, haarelastiekjes en planten (yucca is zn grootste vriend + nieuwe krabpaal vind ie zelf, baasje denkt hier anders over).
    En natuurlijk zn kattenspeeltjes, het liefst de simpele muisjes, met konijnenbont.

Mijn andere kat speelt het liefst met kattenbrokken, dr eigen staart. En als ik van stal kom, en er valt een stukje hooi uit mn chaps, dan is dat ook erg geliefd.

Wat ze trouwens ook geweldig vinden zijn vogelveren. Echt een aanrader!
    En de tunnel, doodgewone dozen en het laserlampje blijven ook favoriet.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:25

Mijn katten , bijna 2 jaar jong, spelen ook eigenlijk met alles wat hierboven al genoemd is.
    Ze zien ook alles als een prooi.
    Pas kwam er zelfs eentje naar beneden met een rol stophoest in d`r bek ! *D
    Gepikt van mijn zoon z`n bureau.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:29

Onze katten zijn altijd uren zoet met leeg kartonen doos

Vooral als je net boodschappen heb gedaan en de leeg doos op de grond zet

Is prachtig gezicht

Of nieuwe pot kattengras 1e uren zijn ze maar aan spelen

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:40

Oja, die van mij kan zich ook prima vermaken met een korreltje uit de kattenbak :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:26

Ik was de ijsstokjes nog vergeten! Ons poezenkind jat overal ijsstokjes vandaan en vervolgens vind je die weer heel ergens anders terug. We hebben jarenlang een grote Yucca gehad maar onze pleegkittens hebben die vakkundig om zeep geholpen door regelmatig tot boven in te klimmen. Of hun nagels te scherpen. Ons bankstel staat op pootjes van zo'n 5, 6 cm hoog. Poes vindt het heel leuk om op haar zij te gaan liggen en dan razendsnel zich afzetten en dan over de grond schuiven, langs de rand. Minder geslaagd vinden wij want het is een leren bankstel...... en de onderste rand van 5 cm zit vol gaatjes van poezennageltjes.
    Poes is ook gek op pennen. Als je die laat slingeren ben je je pen kwijt. Vervolgens ligt tie onder de bank. Verder had ze ook een balletje met gaatjes en die nam ze regelmatig mee in haar bek en legde het ergens neer en speelde weer verder (moet geloof ik weer eens onder de bank kijken).

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:15

De mijne zijn alle 6 gek op tampons, kan ze nergens laten liggen :+

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:24

Doperwten.
    Van die droge die je zelf moet weken, als je dan de kans krijgt ze te weken want de kat springt echt het hele huis door met die kleine tikkende balletjes :D