onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:54

en een Kong, stok en bot zijn niet echt dingen waardoor hij zich niet gaat vervelen. Die liggen daar ook maar stil op de grond :)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 11:55

het kind was er eerder dan de hond...maar ik houdt van dieren en wil die kleine ook die liefde bij brengen.
misschien had ik beter een oudere hond kunnen kiezen ipv een pup...al doende leert men zeggen ze toch.
en misschien met alle veranderingen die we gaan doorvoeren wordt het een nog lievere hond dan dat hij al is.
op dit moment kan ik hem nergens mee naar toe nemen want mijt is besmettelijk ook voor mensen!! hiervoor ging hij ook gewoon mee naar stal...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:57

manfredie schreef:
de hond is onder behandeling bij een dierenarts voor mijt hij heeft een allergische reactie daarop dus castereren kan pas zodra hij beter is dit ook op het advies van de dierenarts.
de hond krijgt genoeg aandacht maar daarnaast heb ik ook nog de zorg voor een klein meisje.
zijn oren werken want luisteren kan hij...als uitdaging laten wij hem naast de fiets rennen.
in het begin heeft hij een paar ongelukjes in huis gehad...maar dat is al ze klein zijn.
er zijn momenten dat hij lopende zeikt....
ook hebben we tegen de verveling een stok, een cong(hoe dat ook mag heten) en een bot voor extra kalk.
hij kan de tuin in en uit maar is gewoon heel snel verveeld...en eerlijk is eerlijk het kleine meisje gaat voor hem

Dit klinkt niet leuk, maar dan had je geen jonge hond moeten nemen.
Al zo vaak gehoord dat het kind voor de hond gaat en dat is heel logisch maar wacht dan met een jonge hond nemen tot het kind groter is, want het gaat altijd ten koste van 1 en dat is meestal de hond die het dan niet goed doet.

druk, druk, druk en o ja de hond moet ook nog, het werkt echt niet, als het kan geef hem dan quality time .

De fokker van mijn honden verkoopt gewoon geen puppen aan mensen met kleine kinderen tot 6 jaar want gegarandeerd dat er problemen komen, en ook niet aan mensen die een kinderwens hebben op korte termijn, en dit komt allemaal door ervaring en ja helaas het hondje is dan de minste.

Elma_

Re: onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:59

@Lida3 Niet altijd, dus.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:01

Ik kan me vergissen, maar de TS staat volgens mij wel open voor alle opmerkingen en suggesties die hier gedaan worden, dus het verwijt dat de hond moet wijken voor het kind vind ik onterecht.
Hopelijk is de hond snel van de mijt en allergie af en dan kan je fijn aan de slag met hem. Je hoeft hem echt geen uren per dag bezig te houden hoor. Honden kunnen zichzelf prima vermaken. Succes met het vinden van een leuke hondenschool.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:03

Hond genomen kort na de zwangerschap? Dat is altijd een slecht idee. De vrouw is labiel en blijft dat nog lange tijd en de hond reageert daar op. Ik zou zeggen, breng em naar een dierenasiel en daar hebben ze al snel een fijn gezin voor hem die hij verdient. Arm beest, ook medicijnen hebben bijwerkingen en belasten de nieren. Dan kan het zijn dat hij heel veel moet plassen ja. Beestje voelt zich doodongelukkig.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:05

Krijgt hij medicatie tegen de mijt en zo ja welke?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:07

vitelli schreef:
Hond genomen kort na de zwangerschap? Dat is altijd een slecht idee. De vrouw is labiel en blijft dat nog lange tijd en de hond reageert daar op. Ik zou zeggen, breng em naar een dierenasiel en daar hebben ze al snel een fijn gezin voor hem die hij verdient. Arm beest, ook medicijnen hebben bijwerkingen en belasten de nieren. Dan kan het zijn dat hij heel veel moet plassen ja. Beestje voelt zich doodongelukkig.

Goed lezen: kind was er eerder dan de hond! Beetje makkelijk conclusies trekken op deze manier.

Edit: Excuus! Zelf post niet goed begrepen.
Laatst bijgewerkt door Phillipa op 28-05-11 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:08

Ik denk dat alle verwijten die hier voorbij komen niet echt onder opbouwende kritiek vallen. Ze zal al genoeg problemen met de hond hebben, zonder dan nog eens te moeten horen wat ze allemala fout doet op een neerbuigende manier.
Niet iedereen gaat op dezelfde manieren met hun dieren om en misschien zouden we wat positive tips kunnen geven ipv het maar als een opgegeven zaak te bezien.
TS zal zich best wel bewust zijn dat het misschien niet de ideale situatie is die ze heeft, maar er zijn genoeg honden die niet onder een ideale situatie leven. TS komt eerlijk naar buiten met wat ze doet en vraagt tips en hulp. Ik weet dat ik dat vaak genoeg heb gedaan en er nog echt bokkers waren die met heel erg behulpzame dingen af kwamen waar ik gewoon nooit aan gedacht had. Ik heb 3 honden die alle drie onder de 2 waren en alle drie mannetjes waren en dat gaf af en toe ook wel eens onweer in mijn huis. Ik ben heel erg actief met mijn honden en vaak wanneer we thuis zijn dan vliegen ze naar de waterbak en vallen daarna voor dood neer op de vloer omdat ze god danken dat ze even niets hoeven te doen. Maar ik heb af en toe ook dagen dat ze door het huis rennen, omdat ik die dag geen tijd had om hun dagelijkse 5-7 kilometer wandeling met ze te maken. Perfect is het niet, maar ik probeer ze zo optimaal te laten leven voor wat mogelijk is voor mij en dat is al een heeeel stuk actiever dan de meeste honden leven, maar ik kom op bokt genoeg mensen tegen die NOG actiever zijn dan mij met hun honden. Hun kunnen dan ook tegen mij zeggen, "Nou jah, jij bent ook niet actief, ik ben nog actiever." Maar het punt blijft dat er altijd activere mensen zijn dan jou en minder actieve mensen. Als TS zegt dat ze met haar hond wandeld, dan doet ze al meer dan een grote groep mensen die geheel niet met hun honden wandelen en misschien niet eens een achtertuin hebben.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:09

Als de hond prednisolon krijgt tegen de jeuk etc, is het heel goed mogelijk dat hij in huis plast. Dat komt door veel drinken en dat is een bijwerking van de prednisolon. Verder zijn er al veel nuttige tips gegeven wat betreft het vooral geestelijk bezig houden van je hond.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:10

Phillipa schreef:
vitelli schreef:

Goed lezen: kind was er eerder dan de hond! Beetje makkelijk conclusies trekken op deze manier.

Ehh... wie leest er niet? Kort na de zwangerschap staat er. Lijkt mij dat kind er dan inderdaad eerder was. Vind labiel overigens wel een groot woord en nogal bot overkomen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:11

vitelli schreef:

net als alle andere die daar al JAREN zitten zeker!!!! Weet je dat het overgrote gedeelte van honden in asiels tussen de 1 en 3 jaar zijn? Dit omdat dit de puberjaren van een hond zijn. Dus misschien diet de TS wel helemaal niet zo heel erg veel verkeerd, maar heeft ze gewoon een hond die erg aan het puberen is.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:13

LecyTinker schreef:
Ik denk dat alle verwijten die hier voorbij komen niet echt onder opbouwende kritiek vallen. Ze zal al genoeg problemen met de hond hebben, zonder dan nog eens te moeten horen wat ze allemala fout doet op een neerbuigende manier.
Niet iedereen gaat op dezelfde manieren met hun dieren om en misschien zouden we wat positive tips kunnen geven ipv het maar als een opgegeven zaak te bezien.

_/-\o_

Een combinatie van (kleine) kinderen een puppy is inderdaad lastig, maar niet onmogelijk. Ik ben opgegroeid met mijn vorige hond en ik vond dat echt fantastisch. Het vraagt echter wel meer inspanning en niet ieder ras is hiervoor geschikt. Maar TS zei dat de hond goed met haar kind kon en ze vraagt hier om hulp om het verder te kunnen oplossen. Waar een wil is, is een weg nietwaar? :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:18

Hier waren de honden eerder dan onze 2 kinderen, vanaf het begin hebben wij de kids betrokken bij het spelen met de honden. Niet van die ruwe trekspelletjes, dat gaat niet maar wat wij minimaal 1x per dag doen (soms ook vaker) is een speurspelletje.

Honden gaan een paar minuten naar de gang, kinderen leggen een aantal Frolics (in 4-en gebroken) ergens tussen of onder (bank, kussens, hoekje) Honden komen binnen en mogen gaan zoeken. Het hele gezin vindt dit geweldig, we hebben het grootste plezier.

Speurspelletjes is ook heel goed te doen buiten, gooi een brokje/frolic oid weg in het gras en laat hun neus het werk doen :D

Honden zijn hier ook prima opgevoed dat de bal afgegeven moet worden, kids gooien ze weg, hond komt ze terugbrengen.

Door dit soort simpele spelletjes, worden de honden actief bij het gezinsleven betrokken en ook uitgedaagd om na te denken. En de kinderen vinden het heerlijk om met ze te spelen.

En ik zou geen hondenschool benaderen maar een gedragsdeskundige voor honden. Misschien dat die wat aan het plassen kan doen. Vaak observeren ze de situatie en komen snel al met een advies.

Een hondenschool zie ik meer voor het zit/af/volg/naast werk en dat is hier het probleem niet, volgens mij.

Ook hebben de honden hier allebei een bench ze zich heerlijk thuisvoelen, dat is HUN plekje, liggen daar graag in en kunnen hierdoor ook niet de tafelpoten of planten onder handen nemen als ik er niet ben.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:22

@Phillipa, ik ben het helemaal met je eens. Ik denk namelijk dat dit gewoon een zwestie is van de puntjes op de i te zetten. TS geeft niet aan dat de hond agressief is of dat hij opvliegend is naar vreemde mensen of honden. Maar geeft gewoon de kenmerken van een puberende reu die dudielijk hier en daar wat bijgeschaaft moet worden. het kan heel goed kunnen dat ze gewoon niet duidelijk genoeg is tegenover de hond wie de baas is en dat de hond zelf maar lekker de leiding heeft genomen. In mijn oren klinkt dit namelijk als een vrij simpel oplosbaar probleempje. En dan gelijk denken dat dit allemaal komt door een foute opvoeding of een verkeerde eigenaar. Tja, dat is makkelijk oordelen. Het zou gewoon wel eens heel goed kunnen komen door een niet duidelijke opvoeding. Het misschien niet doorzetten van bepaalde regels en correcties. Dat maakt je geen slechte eigenaar, dat maakt je alleen een eigenaar-in-opleiding. En hoe je het ook bekijkt, dat zijn we allemaal, maar sommige van ons zijn alleen een stapje verder dan een ander.

Dus dit is de situatie en dit is waar de TS het mee moet doen. Opmerkingen als dat ze geen hond had moeten nemen is onzin en niet behulpzaam. Ik heb tegen de ts al gezegd dat honden routine dieren zijn en een duidelijke routine al heel erg veel kan veranderen in een hond.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:27

@bommeke... dit is mijn eerste groep waar ik een bench voor heb. Mijn vorige roedel had dit niet. Maar omdat ik ineens mijn vorige roedel binnen twee weken verloren was, zat ik met een groep jonge honden probleem en om het mezelf makkelijk te maken ben ik met de bench methode begonnen.
persoonlijk denk ik dat TS iets te laat is om nu met een bench te beginnen in deze situatie, omdat het als een strafplek bezien zal gaan worden en niet als een plek waar ze tot rust kunnen komen.
Mijn honden slapen ook liever in hun bench ( met de uitzondering van mn beagle) omdat ze dan weten dat ze door de andere met rust gelaten worden. Ieder heeft zijn eigen bench en de ander mag er niet in. Dus in hun bench kan er niemand op ze gaan staan, aan ze trekken of wat dan ook. Dat is hun rust zone, maar ik heb ze er nog NOOIT als straf in gestoken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:28

hetbommeke schreef:
Hier waren de honden eerder dan onze 2 kinderen, vanaf het begin hebben wij de kids betrokken bij het spelen met de honden. Niet van die ruwe trekspelletjes, dat gaat niet maar wat wij minimaal 1x per dag doen (soms ook vaker) is een speurspelletje.

Honden gaan een paar minuten naar de gang, kinderen leggen een aantal Frolics (in 4-en gebroken) ergens tussen of onder (bank, kussens, hoekje) Honden komen binnen en mogen gaan zoeken. Het hele gezin vindt dit geweldig, we hebben het grootste plezier.

Speurspelletjes is ook heel goed te doen buiten, gooi een brokje/frolic oid weg in het gras en laat hun neus het werk doen :D

Honden zijn hier ook prima opgevoed dat de bal afgegeven moet worden, kids gooien ze weg, hond komt ze terugbrengen.

Door dit soort simpele spelletjes, worden de honden actief bij het gezinsleven betrokken en ook uitgedaagd om na te denken. En de kinderen vinden het heerlijk om met ze te spelen.

En ik zou geen hondenschool benaderen maar een gedragsdeskundige voor honden. Misschien dat die wat aan het plassen kan doen. Vaak observeren ze de situatie en komen snel al met een advies.

Een hondenschool zie ik meer voor het zit/af/volg/naast werk en dat is hier het probleem niet, volgens mij.

Ook hebben de honden hier allebei een bench ze zich heerlijk thuisvoelen, dat is HUN plekje, liggen daar graag in en kunnen hierdoor ook niet de tafelpoten of planten onder handen nemen als ik er niet ben.

Dit vind ik nou echt een super aardige en opbouwende post! +:)+
Ga er helemaal in mee!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:31

de hond zit al van kleins af aan in zijn bench ik wil het niet als strafplek gebruiken...het moet zijn plekkie zijn want daar heeft hij ook recht op

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:35

manfredie schreef:
de hond zit al van kleins af aan in zijn bench ik wil het niet als strafplek gebruiken...het moet zijn plekkie zijn want daar heeft hij ook recht op

Hoe lang zit haar daar per dag?
Ik krijg heel veel labradoors in pension en zie dit probleem heel veel. Slopen en trekken aan de riem. De meeste zijn ook zonder stamboom en gekruist en nog drukker. Wij zeggen hier nog al eens,kan hij er niet omheen gaat een labradoor er door heen.
Inderdaad kan het zijn als hij prednison krijgt dat hij tijdelijk veel meer plast.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:38

probeer het zo kort mogelijk te houden maar ongeveer 4 uur overdag en dan de nacht en dat is vanaf een uur of 11.
alleen nu met die mijt zit hij er hele dagen in ivm de andere dieren en de kleine

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:38

LecyTinker, hier is de bench ook geen strafplek hoor, het is echt een rustplek, vanaf jongs af aan de kids ook duidelijk gemaakt dat de bench van de hond was en dat zij er niet in mogen komen. En dat hebben ze altijd gedaan :j

Honden krijgen een bot in de bench, hun eten in de bench, iets lekkers, echt een plekje wat "fijn" is.

TS, geen idee hoe het zit met een hond van 1 jaar, je zou het alsnog kunnen proberen, misschien een bench lenen als iemand 'm overheeft.

Justdiesel, dank :D Ik hou er zelf ook niet van om afgebrand te worden, dus waarom wel bij een ander doen? En je helpt mensen geen snars verder :n

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:43

hetbommeke schreef:
LecyTinker, hier is de bench ook geen strafplek hoor, het is echt een rustplek, vanaf jongs af aan de kids ook duidelijk gemaakt dat de bench van de hond was en dat zij er niet in mogen komen. En dat hebben ze altijd gedaan :j

Honden krijgen een bot in de bench, hun eten in de bench, iets lekkers, echt een plekje wat "fijn" is.

TS, geen idee hoe het zit met een hond van 1 jaar, je zou het alsnog kunnen proberen, misschien een bench lenen als iemand 'm overheeft.

Justdiesel, dank :D Ik hou er zelf ook niet van om afgebrand te worden, dus waarom wel bij een ander doen? En je helpt mensen geen snars verder :n

Same here... en het geweldige is dat ze liever in hun bench slapen dan op bed. Ik heb mijn " alleen tijd" elke dag en mijn honden moeten die keuze ook hebben. Soms willen ze gewoon even met rust gelaten worden. Het nadeel is wel dat de mechelaar dus de mergpijpjes en de speeltje van de andere jat en ze zijn bench in neemt zodat hij weet dat niemand anders ze kan pakken... dus moet af en toe wel wat dingen onteigenen van hem... Maar ik moet zegggen dat ik vroeger anti bench was, maar dat als je de bench als mand gebruikt dat het geweldig werkt. de deuren staan ook de hele dag open.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:49

Yep, hier ook, ze kunnen in en uit de bench wanneer ze willen, 's nachts blijft deurtje ook open. Honden zijn nu 10 en 8 en zijn super braaf, maar het eerste jaar hebben ze wel in een gesloten bench gelegen. Heel langzaam hebben we het openlaten opgebouwd, eerst 5 min, toen een kwartiertje, een uurtje etc. Nu weten ze niet beter.

Slimme mechelaar := Boefje

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:57

hetbommeke schreef:
Yep, hier ook, ze kunnen in en uit de bench wanneer ze willen, 's nachts blijft deurtje ook open. Honden zijn nu 10 en 8 en zijn super braaf, maar het eerste jaar hebben ze wel in een gesloten bench gelegen. Heel langzaam hebben we het openlaten opgebouwd, eerst 5 min, toen een kwartiertje, een uurtje etc. Nu weten ze niet beter.

Slimme mechelaar := Boefje

mechelaar is de enigste die in de nacht met een dichte bench slaap. Papa was een pakhond en mama's ouders waren politiehonden. Dus meneer is een tikje te slim voor zijn eigen bestwil. Hij is nu 1 jaar en jat steeds mijn ondergoed en sokken uit de wasmand. Dus in de nacht dan slaapt hij met het deurtje dicht m te voorkomen dat ik de volgende dag afgekauwde onderbroeken vind. Maar de duitser zijn deurtje gaat haast nooit meer dicht ( is 2 nu) en de beagle gaat al nooit meer in de bench. Die heeft een bench fobie ( geen idee waarom) dus als hij erin gaat dan mag het deurtje niet dicht of hij gaat zitten bibberen.
Maar overdag liggen ze allemaal op de bank of de stoelen te slapen, met een half oog open zodat als ik weg ga, ze mee kunnen crossen.
Mn duitser heeft een grote skibox, dit is de skibox waar mn vorige duitser mee naar australie is gevlogen met mij. Hij vind dat ding helemaal geweldig en het is massaal, dus prima voor mn reus.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:03

Gaat het nog om de labrador van TS? Dit zijn verhalen waar TS helemaal niks aan heeft, een mechelaar is niet te vergelijken met een labrador, een bench lost het (wan)gedrag van TS haar hond niet op.