Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

manfredie schreef:de hond is onder behandeling bij een dierenarts voor mijt hij heeft een allergische reactie daarop dus castereren kan pas zodra hij beter is dit ook op het advies van de dierenarts.
de hond krijgt genoeg aandacht maar daarnaast heb ik ook nog de zorg voor een klein meisje.
zijn oren werken want luisteren kan hij...als uitdaging laten wij hem naast de fiets rennen.
in het begin heeft hij een paar ongelukjes in huis gehad...maar dat is al ze klein zijn.
er zijn momenten dat hij lopende zeikt....
ook hebben we tegen de verveling een stok, een cong(hoe dat ook mag heten) en een bot voor extra kalk.
hij kan de tuin in en uit maar is gewoon heel snel verveeld...en eerlijk is eerlijk het kleine meisje gaat voor hem
vitelli schreef:Hond genomen kort na de zwangerschap? Dat is altijd een slecht idee. De vrouw is labiel en blijft dat nog lange tijd en de hond reageert daar op. Ik zou zeggen, breng em naar een dierenasiel en daar hebben ze al snel een fijn gezin voor hem die hij verdient. Arm beest, ook medicijnen hebben bijwerkingen en belasten de nieren. Dan kan het zijn dat hij heel veel moet plassen ja. Beestje voelt zich doodongelukkig.

Phillipa schreef:vitelli schreef:Hond genomen kort na de zwangerschap? Dat is altijd een slecht idee. De vrouw is labiel en blijft dat nog lange tijd en de hond reageert daar op. Ik zou zeggen, breng em naar een dierenasiel en daar hebben ze al snel een fijn gezin voor hem die hij verdient. Arm beest, ook medicijnen hebben bijwerkingen en belasten de nieren. Dan kan het zijn dat hij heel veel moet plassen ja. Beestje voelt zich doodongelukkig.
Goed lezen: kind was er eerder dan de hond! Beetje makkelijk conclusies trekken op deze manier.

vitelli schreef:Hond genomen kort na de zwangerschap? Dat is altijd een slecht idee. De vrouw is labiel en blijft dat nog lange tijd en de hond reageert daar op. Ik zou zeggen, breng em naar een dierenasiel en daar hebben ze al snel een fijn gezin voor hem die hij verdient. Arm beest, ook medicijnen hebben bijwerkingen en belasten de nieren. Dan kan het zijn dat hij heel veel moet plassen ja. Beestje voelt zich doodongelukkig.
LecyTinker schreef:Ik denk dat alle verwijten die hier voorbij komen niet echt onder opbouwende kritiek vallen. Ze zal al genoeg problemen met de hond hebben, zonder dan nog eens te moeten horen wat ze allemala fout doet op een neerbuigende manier.
Niet iedereen gaat op dezelfde manieren met hun dieren om en misschien zouden we wat positive tips kunnen geven ipv het maar als een opgegeven zaak te bezien.

hetbommeke schreef:Hier waren de honden eerder dan onze 2 kinderen, vanaf het begin hebben wij de kids betrokken bij het spelen met de honden. Niet van die ruwe trekspelletjes, dat gaat niet maar wat wij minimaal 1x per dag doen (soms ook vaker) is een speurspelletje.
Honden gaan een paar minuten naar de gang, kinderen leggen een aantal Frolics (in 4-en gebroken) ergens tussen of onder (bank, kussens, hoekje) Honden komen binnen en mogen gaan zoeken. Het hele gezin vindt dit geweldig, we hebben het grootste plezier.
Speurspelletjes is ook heel goed te doen buiten, gooi een brokje/frolic oid weg in het gras en laat hun neus het werk doen
Honden zijn hier ook prima opgevoed dat de bal afgegeven moet worden, kids gooien ze weg, hond komt ze terugbrengen.
Door dit soort simpele spelletjes, worden de honden actief bij het gezinsleven betrokken en ook uitgedaagd om na te denken. En de kinderen vinden het heerlijk om met ze te spelen.
En ik zou geen hondenschool benaderen maar een gedragsdeskundige voor honden. Misschien dat die wat aan het plassen kan doen. Vaak observeren ze de situatie en komen snel al met een advies.
Een hondenschool zie ik meer voor het zit/af/volg/naast werk en dat is hier het probleem niet, volgens mij.
Ook hebben de honden hier allebei een bench ze zich heerlijk thuisvoelen, dat is HUN plekje, liggen daar graag in en kunnen hierdoor ook niet de tafelpoten of planten onder handen nemen als ik er niet ben.

manfredie schreef:de hond zit al van kleins af aan in zijn bench ik wil het niet als strafplek gebruiken...het moet zijn plekkie zijn want daar heeft hij ook recht op

Ik hou er zelf ook niet van om afgebrand te worden, dus waarom wel bij een ander doen? En je helpt mensen geen snars verder

hetbommeke schreef:LecyTinker, hier is de bench ook geen strafplek hoor, het is echt een rustplek, vanaf jongs af aan de kids ook duidelijk gemaakt dat de bench van de hond was en dat zij er niet in mogen komen. En dat hebben ze altijd gedaan :j
Honden krijgen een bot in de bench, hun eten in de bench, iets lekkers, echt een plekje wat "fijn" is.
TS, geen idee hoe het zit met een hond van 1 jaar, je zou het alsnog kunnen proberen, misschien een bench lenen als iemand 'm overheeft.
Justdiesel, dankIk hou er zelf ook niet van om afgebrand te worden, dus waarom wel bij een ander doen? En je helpt mensen geen snars verder
Boefje 
hetbommeke schreef:Yep, hier ook, ze kunnen in en uit de bench wanneer ze willen, 's nachts blijft deurtje ook open. Honden zijn nu 10 en 8 en zijn super braaf, maar het eerste jaar hebben ze wel in een gesloten bench gelegen. Heel langzaam hebben we het openlaten opgebouwd, eerst 5 min, toen een kwartiertje, een uurtje etc. Nu weten ze niet beter.
Slimme mechelaarBoefje