daantjuhhh schreef:Traiectum schreef:Goed idee om geen hoge kooi te kopen, kunnen ze alleen maar dieper vallen. Hamster gedurende het weekend alleen laten zou ik nooit doen. Wat als 'ie op zaterdagochtend ziek wordt? Dan ligt zo'n diertje dagenlang te lijden als je pas maandag weer kunt kijken.
Iets anders, wat wil je broer met de hamster? In de kooi laten, of ook oppakken? In het laatste geval kun je denk ik beter op zoek naar een groter dier. Hamsters zijn klein maar ontzettend snel, ziet je broer voldoende om een ontsnappende hamster zachtjes (!) te pakken? Dat kostte mij af en toe al moeite.
Ja en nee.
Mijn broertje vind een hamster echt leuk.
Een konijn of een cavia minder.
Het kan wel, maar hij moet er wel voor blijven zorgen en als ik nu al weet dat hij een konijn niet zo leuk vind, dan kan je daar ook beter niet aan beginnen.
Hij is echt heel voorzichtig.
Ik denk dat hij gevoeliger is in zijn vingertjes dan wie dan ook.
Dat is vaak zo bij slecht ziende mensen.
Oh, ik geloof je absoluut dat hij erg voorzichtig is. Maar een hamster met ontsnappingsplannen is binnen 1 tel van je hand af, en het is een sport om ze daarna nog te pakken te krijgen
. Zelfs na 10 jaar hamsters houden moest ik er af en toe nog een bijna onder de bank vandaan plukken. Zeker m'n laatste was een echte raceduivel, ongelofelijk hoe druk zo'n ukkie kan zijn.Ik zou je aanraden om naar een fokker te gaan, die hebben inzicht in het karakter van het specifieke dier. Dan kun je een rustig diertje uitzoeken. In de dierenwinkel zie je dat niet, omdat ze daar vaak suffig zijn (het zijn tenslotte nachtdieren). Een fokker weet hoe actief z'n dieren 's avonds zijn.
. Volgens mij ben je in de war met andere dieren?