takkie_muis schreef:ik dacht ook aan maden kan je niet wat wol rond de bult wegknippen?
De wol op die plekken is al weggetrokken door het hengstje, er zit gewoon normale huid overheen en je ziet daar geen bloed of tandafdrukken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jojoni schreef:beauisvancie schreef:Nog een paar vraagjes aan jullie..
-Het schaap had rare grote zachte bulten op haar rug iemand enig iedee wat dat is?
-En het geitje had een dikke buik en ze was enorm ingevallen bij haar heupen.
-Als er toch niemand gaat komen ga ik zelf alvast een beetje aan de slag met de wonden schoonmaken enz iemand tips?
De geit kan eventueel een dikke buik en ingevallen bij de heupen zijn door een bevalling. Zo hebben wij er ook 1 gehad. Maar het kan misschien ook zijn dat ze nog zwanger is (maar al meerdere keren is bevallen -> ingevallen heupen) en te weinig eten krijgt.
Het kan ook zijn dat ze wormen heeft -> ingevallen.
En zoals hierboven vermelt wordt kunnen de bulten van bijtwonden van de pony komen, maar eventueel ook van ontstekingen (dat verklaart misschien het liggen ook)
Kortom, er kan eigenlijk vanalles zijn. Ik zou even wachten tot na je telefoontje en dan verder kijken.
Ik vind het trouwens super dat je dit doet voor die beestjes! Ik hoop dat je ze uiteindelijk echt kan redden en dat ze een beter leven krijgen.
beauisvancie schreef:Nog even de ahndelingen op een rijtje gezet voor morgen zodat ik het niet vergeet..
-Voor school (half 9) de beestjes eten+drinken geven.
-Na school (half 2 uur) foto's maken, rondbellen en alvast de wonden uitwassen (ik ben van plan om ze met betadine scrub te wassen maar die staat nog op stal waar kan je die eigenlijk kopen of is betadine geen goede oplossing.)