Schaap en geit gered.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:24

takkie_muis schreef:
ik dacht ook aan maden kan je niet wat wol rond de bult wegknippen?

De wol op die plekken is al weggetrokken door het hengstje, er zit gewoon normale huid overheen en je ziet daar geen bloed of tandafdrukken.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:38

Nog even de ahndelingen op een rijtje gezet voor morgen zodat ik het niet vergeet..

-Voor school (half 9) de beestjes eten+drinken geven.
-Na school (half 2 uur) foto's maken, rondbellen en alvast de wonden uitwassen (ik ben van plan om ze met betadine scrub te wassen maar die staat nog op stal waar kan je die eigenlijk kopen of is betadine geen goede oplossing.)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:44

jojoni schreef:
beauisvancie schreef:
Nog een paar vraagjes aan jullie..

-Het schaap had rare grote zachte bulten op haar rug iemand enig iedee wat dat is?
-En het geitje had een dikke buik en ze was enorm ingevallen bij haar heupen.
-Als er toch niemand gaat komen ga ik zelf alvast een beetje aan de slag met de wonden schoonmaken enz iemand tips?

De geit kan eventueel een dikke buik en ingevallen bij de heupen zijn door een bevalling. Zo hebben wij er ook 1 gehad. Maar het kan misschien ook zijn dat ze nog zwanger is (maar al meerdere keren is bevallen -> ingevallen heupen) en te weinig eten krijgt.
Het kan ook zijn dat ze wormen heeft -> ingevallen.
En zoals hierboven vermelt wordt kunnen de bulten van bijtwonden van de pony komen, maar eventueel ook van ontstekingen (dat verklaart misschien het liggen ook)

Kortom, er kan eigenlijk vanalles zijn. Ik zou even wachten tot na je telefoontje en dan verder kijken.

Ik vind het trouwens super dat je dit doet voor die beestjes! Ik hoop dat je ze uiteindelijk echt kan redden en dat ze een beter leven krijgen.

Ze bij het liggen niet overeind komen omdat ze er al 2 dagen lag dat zag je ook aan de uitwerpselen en de honger+dorst die ze had.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:45

Niet zomaar een schaap gaan wassen, het is 's nachts nog erg koud, dus uit kijken dat ze niet nat achterblijven.

charlotte_L

Re: Schaap en geit gered.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:47

Nee ik neem ook handoekjes mee en ze staan windvrij in de stal. Ik ga ze niet helmaal wassen alleen de wonden uitspoelen. Omdat ik bang ben dat het heel erg gaat etteren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:47

beauisvancie schreef:
Nog even de ahndelingen op een rijtje gezet voor morgen zodat ik het niet vergeet..

-Voor school (half 9) de beestjes eten+drinken geven.
-Na school (half 2 uur) foto's maken, rondbellen en alvast de wonden uitwassen (ik ben van plan om ze met betadine scrub te wassen maar die staat nog op stal waar kan je die eigenlijk kopen of is betadine geen goede oplossing.)

Zo min mogelijk doen en niet behandelen totdat AID of misschien politie geweest is. Water en voer geven is al riskant qua goede indruk van hoe ernstig het echt is.
Vraag hen ook advies over hoe verder te handelen ivm eigen veiligheid en legale/juridische ellende voor jezelf. Strafblad blijft veel langer een belemmering voor jouw dan deze dieren ellende hebben.
Daarnaast ben je zonder toestemming op priveterrein en dat kan je ernstig in problemen brengen met de eigenaar mocht die lastig worden.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:50

Oke bedankt voor de tip ik ga ze toch wel wat te eten en drinken geven aangezien dat voor de beestjes gaat om leven of dood. Ik ga morgen eerst even bellen wat ik allemaal mag en kan doen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:11

och jeey zeg ik had hetzelfde gedaan als jij hoor knap dat je je zo inzet voor die dieren sneu dat het zo moet en er geen eigenaar om de hoek komt kijken, ben benieuwd hoe dit afloopt.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:15

Bedankt voor al jullie positieve reacties!

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:27

Zouden jullie het eigenlijk anders gedaan hebben?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:33

Het rare is dat de hengst wel er heel goed uit ziet en ook totaal niet bang is voor mensen en ook heel sociaal tegen mensen. En het geitje en de schaap waren enorm bang en zagen er absoluut niet goed uit!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:34

ik niet had net zo gehandeld zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als je zoiets vind en ziet gewoon doorlopen en niks doen top hoor van je maar idd zoals meerderen kwa aid niet te veel aan de wonden enz doen dezen echt op hoge poten laten komen en overal foto's van maken kwa bewijs.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:50

En heb je intussen al de AID gebeld en foto's gemaakt?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 14:11

Vanochtend wou ik gaan voeren en zag ik een auto staan. Waarscheinlijk is de eigenaar door iemand gebeld want ik fiets 2x per dag er langs en zie nooit iemand. De eigenaar heeft een nieuw hek voor het stalletje gezet maar verder durfde ik vanochtend niet te kijken. In de middag ben ik toch wezen kijken. Het schaap was weg maar het geitje stond er nog. Ik kon niet goed zien of de wonden behandeld waren want ze was best schuw. Het eten en drinken wat wij ze gister hebben gegeven stond er nog.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:21

Bizar zeg!

Ik vind het heel goed wat je doet hoor! Ik zou die arme beestjes zelf ook niet zo kunnen laten staan..

Ik hoop alleen wel dat je beseft dat jij er wel gedonder mee kan krijgen.. Je gaat namelijk wel op iemand zijn terrein zonder toestemming..

Nogmaals, vind het echt top wat je voor die diertjes over hebt.. +:)+