help mijn kat loopt weg!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:08

hanny_jelke schreef:
lekker binnen houden.
ik snap toch al niet dat katten bijna altijd buiten lopen.
ik heb zelf ook een kat maar die blijft binnen.
enn dat heeft veel voordelen.
*je bent ze nooit kwijt
tja, dat zou een voordeel kunnen zijn
*je ziet meteen waneer ze ziek zijn
zie ik ook gewoon hoor, als ze ziek zijn gaan ze nl niet de hort op
*anderen hebben geen last van jou kat (want hoe je het ook went of keert elke kat schijt in de tuinen van andere mensen)
A: niet elke buur ervaart het als overlast
B: Niet elke kat schijt in de tuin van de buren, die van mij schijt in mijn eigen tuin of in de polder. Niet ervanuit gaan dat iedereen die een loslopende kat heeft in de bebouwde kom woont....

jij koos voor een kat zorg er dan ook voor en hou hem binnen

Een kat moet de mogelijkheid hebben buiten te komen, als los niet kan, dan op zijn minst in een mega ren oid.
Als ik dat niet kan bieden, komt er geen kat. Ben daar vrij simpel in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:12

De katten van mijn ouders komen alleen in de achtertuin wanneer zij zelf ook buiten zijn.
Anders blijven ze lekker binnen en komen in de kleine kattenren.

Een kat die ziek is kan trouwens wegkruipen en dan zie je hem ook dagen niet, dus het gezegde dat zieke katten de hort niet op gaan klopt niet.
Hier lopen ook bergen katten los. Zo ontzettend smerig die kattenstr*nt in je tuin terwijl je er niet om gevraagd heb. En s'nachts wemelt het van de hitsige katten die je tuin als bordeel gebruiken.
Wat is er zo verkeerd aan om een kat binnen te houden? Dan stel je hem niet bloot aan de buitengevaren. Hoeveel katteneigenaren lopen er niet te miepen wanneer hun kat zwanger is, ergens anders binnen zit, overreden is of vergiftigd of dagenlang zoek. Tja, daar stel je hem zelf aan bloot.
(niet dat ik vergiftigen goedkeur trouwens, het tegendeel natuurlijk :) maar wanneer je je kat buiten laat, weet je wel dat dit kan gebeuren en neem je toch het risico.)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:20

Cayenne schreef:
De katten van mijn ouders komen alleen in de achtertuin wanneer zij zelf ook buiten zijn.
Anders blijven ze lekker binnen en komen in de kleine kattenren.

Een kat die ziek is kan trouwens wegkruipen en dan zie je hem ook dagen niet, dus het gezegde dat zieke katten de hort niet op gaan klopt niet.
Hier lopen ook bergen katten los. Zo ontzettend smerig die kattenstr*nt in je tuin terwijl je er niet om gevraagd heb. En s'nachts wemelt het van de hitsige katten die je tuin als bordeel gebruiken.
Wat is er zo verkeerd aan om een kat binnen te houden? Dan stel je hem niet bloot aan de buitengevaren. Hoeveel katteneigenaren lopen er niet te miepen wanneer hun kat zwanger is, ergens anders binnen zit, overreden is of vergiftigd of dagenlang zoek. Tja, daar stel je hem zelf aan bloot.
(niet dat ik vergiftigen goedkeur trouwens, het tegendeel natuurlijk :) maar wanneer je je kat buiten laat, weet je wel dat dit kan gebeuren en neem je toch het risico.)

ben het helemaal met je eens!
ze lopen wel altijd te mauwen als hun kat is overreden of zoiets.
maar ze binnen houden vinden ze zielig? dan zeggen ze ja maar naar buiten gaan is de natuur
en een konijn of cavia ofzo dan? die leven tog ook buiten ;)

LadyMadonna

Re: help mijn kat loopt weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:23

Konijnen en cavia's zaten (ik heb ze niet meer) bij mij idd ook buiten.
Maar goed, als het om paarden in een box gaat roepen we allemaal om het hartst dat dat niet kan, maar een konijn in een kooitje mag wel :?

Ik veroordeel niemand, ik zeg nergens dat ik het zielig vind, wat een ander doet moet een ander lekker zelf weten, maar als ik geen ruimte heb op mijn katten de keuze te geven of ze binnen of buiten willen, komen er geen katten. Laat die beesten toch lekker buiten ravotten! Liever dat ze een paar jaar korter leven en de tijd van hun leven hebben en vervolgens doodgereden worden dan dat ze geen idee hebben wat de buitenwereld allemaal aan geurtjes en kleurtjes en muisjes en vogeltjes te bieden heeft.