hoe kan ik mijn wandelpartner helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:40

Jee, arme hond.

Goed dat jij er wat aan wil doen.

Ik hoop dat die hond zo gauw mogelijk een goed thuis krijgt.
|(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:45

Ten eerst moet ik je een enorm compliment geven, Ts je hebt je hart op de juiste plaats.
ik heb je verhaal gelezen en er over nagedacht hoe ik zou handelen als zoiets in mjn familie gebeurde. Ik denk echter dat ik dan als allereerste met oom en tante om de tafel zou gaan zitten en uitleggen dat je er gewoon niet meer van slaapt en proberen tot een oplossing te komen, helpt dat niet, hond meenemen naar je ouders en als ze je dan willen aangeven voor diefstal, dan doen ze dat maar , maar dan geef jij ze aan bij de DB.
Andere mogelijkheid is dat jezelf een andere woonruimte zoekt als er echt geen mogleijkheid is tot het meenemen van de hond waar je nu woont. Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat de hond veel gelukkiger met jou in een te kleine ruimte zit, dan in de bench de hele dag. Dn kan ze ook aansterken en kan je de normen en waarden verbeteren. + dat ze dan heerlijk met je mee uit kan.
Of gewoon een ander huis proberen te vinden waar je kan wonen met deze lieve schat en haar nog een heerlijk leven gunnen.
Het zijn zomaar gedachtes van me hoor, ik weet natuurlijk niet de gehele situatie en het is en blijft gewoon heel moeilijk om voor een ander te denken.
In ieder geval wens ik je wel sterkte, ik vind dat je tot nu toe heel veel voor het dier gedaan hebt!!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:54

Inderdaad moeilijke situatie! Heb je verhaal in grote lijnen door gelezen ;)
Vind het ontzettend knap dat je iets voor die hond wil doen, vele mensen laten het zo doen!

Als je er mee aan de slag wil kan je naast het fietsen/uit laten waaien ook veel denkspelletjes doen (hoeft echt niet veel geld te kosten!)
Zo kan je bijvoorbeeld zoek spelletjes gaan doen. Of truckjes aan leren. Daarnaast haar laten zitten en een snoepje op de grond leggen, hier mag ze niet aankomen voordat jij het zegt. Dit is echt een mentale uitdaging en worden ze goed moe van!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:05

ik ben inmiddels allerlei sites aan het afstruinen om ideeen op te doen voor gedachtenspelletjes ( speuren, verstoppertje, dingen herkennen, beheersingsspelletjes) en lichamelijke spelletjes waar ook een beetje gehoorzaamheid bij zit (apporteren, frisbeeen, zoek het speeltje, behendigheid, trucjes)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:27

Weet je wat mijn hond altijd erg leuk vindt, verstoppertje spelen :D Maar misschien is.... hoe heet ze eigenlijk, daar nog te angstig voor dat je haar verlaat ofzo??

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:28

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:33

abeltje_xx schreef:
ik ben inmiddels allerlei sites aan het afstruinen om ideeen op te doen voor gedachtenspelletjes ( speuren, verstoppertje, dingen herkennen, beheersingsspelletjes) en lichamelijke spelletjes waar ook een beetje gehoorzaamheid bij zit (apporteren, frisbeeen, zoek het speeltje, behendigheid, trucjes)

Heb je ook naar het boek gekeken waar ik de link van plaatste?? Is echt een leuk boek!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:31

RoosIris schreef:
abeltje_xx schreef:

Heb je ook naar het boek gekeken waar ik de link van plaatste?? Is echt een leuk boek!

ik heb het even snel bekeken ik zal zo nog eens goed kijken ;)
greasemonkey heeft me trouwens tegen verzendkosten ook een spelletjesboek voor honden aangeboden en daar ben ik heel dankbaar voor!

ze heet layla trouwens (of laila, ik weet niet hoe ze het spellen :o )

ik weet niet of ze verstoppertje spelen aankan, ze is erg bezorgd als je uit het beeld verdwijnt en duidelijk weer heel blij als je er weer bent. als ze los mag in het park komt ze ook om de halve minuut naar je teruggerend ( bijkomend voordeel: ze komt direct als ik roep :D ) om te kijken of je er nog bent. ze komt echt steun zoeken. alleen op onderzoek uit vindt ze wel leuk maar ze durft ook niet te ver weg.
ik was er trouwens wel over na aan het denken om haar te leren speuren, of iig iets te vinden. dat kan ik misschien mettertijd ook uitbreiden naar mij vinden. misschien doet het haar wel goed om dat vertrouwen te krijgen als ze alleen is.

ik ga morgen trouwens weer langs de dierenzaak. ik wil zowieso een piepbeest of knuffel kopen, of een bal met een touw ofzo. iets wat ze kan gaan apporteren en vinden. ik denk dat ik ook eens ga kijken naar een frisbee, daar moet ik wel voorzichtig mee zijn en als ik geen geschikte vind dat laat ik dat even zitten, ze heeft namelijk een verschrikkelijk gebit met onstoken tandvlees en overal tandsteen...en ik ben bang dat een harde frisbee misschien schadelijk is voor haar gebit, maar een zachte frisbee is vaak erg zwaar en moeilijker te gooien. ik hoop dat ik zo'n rubberen kan vinden, dat zou het beste zijn.
ik ga ook kijken of er nog leuke geurdingetjes zijn. ik heb natuurlijk haar vleesrondjes en die ruiken best sterk, maar misschien kan ik wel ergens een lekkere geur voor haar vinden ( net zoals katten kattenkruid hebben) waar ze naar kan zoeken in een veld bijvoorbeeld.
ik ga dus kijken voor een apporteerbaar ding, misschien een frisbee en iets geurigs. en verder ga ik gewoon even browsen natuurlijk ;)
heeft iemand misschien nog dé tip voor een leuk en uitdagend hondenspeeltje dat een beetje multifunctioneel is te gebruiken? en het liefst vrij stevig, ik weet dat ze het niet expres doet, maar ze uit haar frustratie vaak door dingen vast te pakken en erop te kauwen. ik hoop dat regelmatige beweging en een goede training haar hier vanaf helpt, maar dat gaat niet in een dag en het is fijn als haar speeltjes die dag nog meemaken, haha.

nathalie: ik ga eens kijken op die site, bedankt!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:35

misschien zo'n hard rubberen ding waar je brokjes in kan stoppen en waar ze dan meespeelt en dat de brokjes er dan uit vallen(beloning) Ik weet niet hoe dat ding heet :o
Of een stevige bal met een touw eraan die je beetje bij beetje verder weg kan gooien zodat ze iedere keer een stukje verder weg van je durft te gaan, en dan natuurlijk flink belonen als ze terugkomt :D

abeltje_xx

Re: hoe kan ik mijn wandelpartner helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:41

een kong heet dat toch? volgens mij heeft onze CC er ook zo een.

ik ben nu aan het kijken of ik een afspraak voor morgen kan maken, ik hoop dat ik haar dan gewoon mee kan nemen, het is veel makelijker als ze meehelpt met uitzoeken. vooral omdat het speeltjes moeten zijn waar zij echt heel enthousiast van moet worden.

ze durft ook wel ver weg te gaan, maar ze durft niet lang ver weg te blijven. ze kan dus even een stukje vooruit rennen en dan remt ze ineens af, kijkt waar ik ben en komt keihard weer teruggerend. soms blijft ze voor een aai, soms is even ruiken al genoeg, maar ze moet altijd weten waar ik ben en dat ik er ben.
hoe heerlijk het is om haar lekker te zien rennen door een veld, zo tragisch is het om haar zo obsessief en angstig bezig te zien.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:51

gelukkig! ik kan haar morgen halen, of om 11 uur, maar dan moet de internetmonteur opschieten, of om 2 uur. dan kan ik haar de hele dag houden en breng ik haar s'avonds weer terug.
dat betekend dat ze mee kan om speeltjes uit te zoeken ( en dat ze zowaar een hele dag beweging krijgt)
ik denk dat ik dan ook even wat te eten ga halen, dan kunnen we kleine pauzes en picknicks houden of misschien een terrasje pakken, want de hele dag rondlopen is ook weer teveel van het goede, hoe graag ze dat ook zou willen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:07

Als je de mogelijkheid krijgt kan je misschien een grotere plastic mand/bak voor de nieuwe (is die al opgehaald?) bench meenemen?, dan heeft ze genoeg ruimte om lekker te liggen.
Kauwen is basisbehoefte, en bij gebrek aan speelgoed knagen ze dan aan alles wat onder bereik is. Paar speeltjes meegeven is misschien ook een optie. Iets als flosstouw bv, helpt meteen tanden schoon te maken. Wel witte nemen ivm eventueel binnenkrijgen stukjes, die witte kan je ook makkelijk in de was gooien als nodig. Kleedjes zijn vaak super goedkoop te vinden bij kringloopwinkel of anders verhuisdekens van karwei/praxis, die zijn iets van 1 of 2 euro en kunnen ook in de was.
Als jij er een paar weken tijd in kan steken zodat ze weer rustig en gehoorzaam is, is een hondenuitlaatservice daarna dan geen optie? Dan krijgt ze flink beweging en zal ze ook voor de eigenaars makkelijk uit te laten zijn.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 23:19

bench is zonet opgehaald, ik ben er blij om maar moest me wel even inhouden...
"ze was wel moe van gisteren zeg, ik heb haar maar een klein rondje laten lopen, want ze was zo moe"
dat betekent waarschijnlijk dat ze 10 minuten buiten is geweest vandaag....

ik vind dat van die mand een goed idee, als ze niet van die enge plastic wasteil afwillen dan zoek ik wel een grotere, ik neem haar morgen toch mee naar de dierenwinkel, kan ze mooi even passen. ;)

ze heeft wel een kauwbot, maar daar loopt ze meer mee te slepen dan dat ze er echt op kauwt, ze is te onrustig om te kunnen liggen en te gaan kauwen. ze springt ook steeds omhoog.

ik wil eigenlijk geen speeltjes meegeven, omdat ik denk dat er heel onzorgvuldig mee zal worden omgegaan en omdat ik weet dat layla op dit moment te neurotisch is om alleen gelaten te worden met een stuk speelgoed. ze kauwt dat helemaal stuk en ze heeft al een hele gevoelige maag vanwege alle stress en diarree, het lijkt me geen goed idee om het risico te lopen dat ze haar speeltjes uit frustratie opeet en daar last van krijgt.
en als de eigenaren goed genoeg opletten om te zien dat ze ze dus stukmaakt, betekent dat dat ze haar alleen de speeltjes kunnen geven als zij op haar letten...dus gaan ze waarschijnlijk in een la.

ik ga ook eens kijken naar een deken of bed die heeeeel sterk is, eentje die ze niet zo makkelijk stukvreet. op dit moment ligt ze namelijk het grootste gedeelte van de tijd in een kaal plastic mandje. al hadden ze maandag ineens een soort kussen erin liggen... ik hoop dat ze die heelhoudt, dat de beweging genoeg is om haar van dat bed af te houden, want dan heeft ze kans dat ze wat zachter mag liggen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:26

Heerlijk dat je Laila morgen op kan halen en een hele dag mee kan nemen. Geniet er maar lekker van.Morgen heeft ze in ieder geval een heerlijke dag :j
Zo'n speeltje heet een kong idd :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:16

abeltje_xx schreef:
helaas is thuis wonen geen optie, ik zal er even niet over uitweiden, eventueel is er een topic in STW over urgentie van mij waar ik dat wat uitgebreider in uitleg, maar dat is geen optie voor mij.

ik hoef de details niet te weten.
waarschijnlijk stond het er niet duidelijk genoeg, maar ik bedoelde of de hond bij jouw moeder zou kunnen wonen tot je op jezelf woont ;)

kan de hond bij je oom en tante niet in de tuin?
wat ik soms doe is een handje brokken over het gazon gooien zodat de honden het hele gazon afspeuren tot ze het laatste brokje gevonden hebben :9
zo zet je ze ook mentaal aan het werk en zijn ze achteraf een stuk rustiger.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:51

Jeetje wat een verhaal... Wij hebben ook 2 weimaraners. Wil me niet voorstellen hoe die erbij zouden zitten bij zo weinig beweging en aandacht...

Ik denk dat er toch maar 1 oplossing is, en dat is ze bij jou/je ouders in huis halen. Desnoods maak je het verhaal zo dat zij geen gezichtverlies hoeven te lijden. Ik bedoel, zelfs op een studentenkamer is ze beter af dan hoe ze nu leeft.. Zeker met iemand die er wel verstand van heeft!! Bah vind het echt een naar verhaal :\

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:24

Mischien is bachbloesem ook wel wat voor haar.

Als je op zoek gaat naar een Kong voor haar kan je het beste denk ik die zwarte nemen, die is dacht ik het hartste.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:34

Als er aan de omgeving niks verandert, kun je ook niet zo heel veel met bachbloesems oid denk ik... Daar zal de dagelijkse situatie toch eerst voor moeten verbeteren!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:00

ik weet dat je van die sprays hebt voor katten om ze rustiger te krijgen? is dat hetzelfde als die bachbloesems waar jullie het over hebben?

TS je verdient een ontzettend dikke pluim wat je allemaal al voor het beestje doet!!!! vraag anders ook even bij de dierenwinkel voor een bed/kussen wat ze waarschijnlijk wel heel laat omdat het niet te vreten is. Anders zou je eventueel ook oude lakens er in kunnen leggen? Mijn pup bijt ook op alles (gewoon puppy gedrag) zodra hij 's nachts in zijn bench moet. Lakens kunnen daar heel lang tegen...maar ja, zoals ik uit je verhaal begrijp scheurt ze het echt kapot?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:05

De resceu (ik weet niet hoe je het schrijft) heb je weet ik zeker ook in spray.

Maar je hebt ook andere bachtbloesems en daar zou je haar er ook een aantal van kunnen geven.

@ tanec_meisje, tuurlijk is dat het beste alleen helaas kan de ts. dat nu niet voor elkaar krijgen.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:39

R.X. weet ik, snap ik ook en ik vind het super wat ze allemaal probeert voor Layla!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:47

TS, allereerst wauw wat zet jij je in zeg.
Let je alleen wel op, dat je je zelf wat beschermt? Je bent nu spullen aan het kopen voor andermans hond, dat gaat toch wel ver. Probeer, zolang ze niet van jou is, je er niet aan te hechten. Straks is ze morgen ingeslapen en lig jij in puin....

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:42

Ik hoop in ieder geval dat je een heerlijke dag met Laila gehad hebt :D En dat er nog vele zullen volgen. Hoop dat je straks een verslagje plaatst??

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 20:46

ok even bijschrijven :D

@fojoe: ik ben op dit moment bezig met een woning zoeken, eigenlijk al heel lang en het hele verhaal staat dus in dat andere topic ( de hond is trouwens niet de reden dat ik een huis zoek, maar het zou voor haar goed uitkomen) voorlopig heb ik nog geen idee van hoelang dat gaat duren want ik zoek nu al twee jaar. mijn moeder wil best een paar maanden noodopvang zijn, maar als het nog jaren gaat duren dan wil ze dat niet. dan moet ze onze hond tekort gaan doen dus ik snap dat dat voor haar geen optie is.

layla zit nu vaak in de tuin als ik kom, ik weet niet of dat is omdat ze weten dat ik kom of niet. zehebben geen gazon, alleen tegels.

@tanec_meisje: oh geloof me, dit wil je niet zien, zeker niet als je zelf twee van die honden hebt rondlopen...
@r.x: bachbloesem zou ik niet proberen, dat is vooral omdat ik niet ongemerkt iets aan die hond wil geven, maar ook omdat dat volgens mij geen effect zal hebben als het niet regelmatig wordt gedaan en dat zou ik wel doen maar de eigenaren niet... en afgezien daarvan zal het zonder beweging weinig succes hebben denk ik, maar bedankt voor het meedenken :)
@gypsy: ja het is heel moeilijk, ik geef enorm veel om die hond, ik heb echt iets speciaals met haar en zij met mij. en als ik dan zie hoe zij leeft dan wil ik zoveel mogelijk doen binnen mijn kunnen om haar te hlepen, anders kan ik gewoon niet slapen s'nachts. maar ik hou mezelf in de gaten, ik zou namelijk zo alle kosten overnemen als dat zou betekenen dat het voor haar beter wordt...
@rocymax: nou hier komt ie dan :D

vanochtend om 11 uur heb ik haar opgehaald, zodra we de hoek om waren heb ik meteen halsbanden en riemen gewisseld. ze wringt altijd een beetje als ik de wurgketting afdoe, maar zit dan weer prachtig stil als ik de nylon band omdoe...
we hebben eerst een stuk naar mijn huis gefietst waar ik de fiets heb geparkeerd en toen zijn we de markt op gegaan. ik vind de markt leuk en ik wilde dat ze eerst even zou wandelen voordat ze mocht rennen in het park. we zijn nog wat bekenden tegegekomen en hebben heel leuk gekletst met een vrouwtje ( waarvan ik denk dat ze licht verstandelijk gehandicapt was) met haar bejaarde fox.
via de markt zijn we naar de dierenwinkel gegaan, onderweg langs het dierenkraampje op de markt waar ze even een koekje heeft losgebedeld ;)
toen de dierenwinkel in, lekker even rondneuzen. ze hebben een weegschaal staan nu, die had ik nooit eerder gezien, ze weegt nog steeds tussen de 28-29 kilo..
en toen speeltjes uitproberen, ik heb wat door dat gangpad gegooid _O- uiteindelijk zijn we gesetteld op een bal met een soort lus van floostouw eraan en daaraan een soort roadkill met een pieper. :D tis net een eekhoornstaart met een bal eraan ofzo, maar layla vond het prachtig.
we zijn nog even naar boven gegaan om naar bedden en mandjes te kijken, als ik een vierkante mand had gezien die in de nieuwe bench pastte dan.. nouja dat weet ik niet... ;)
afgerekend en naar de speelgoedwinkel want er waren geen leuke frisbees, daar een goedkope frisbee gekocht en door naar het park. netjes oefenen met naastlopen en niet trekken, het gaat al beter, ik merk iedere keer vooruitgang.
toen we een stuk in het park waren mocht ze los en even rennen en snuffelen, we zijn direct door naar de grote velden gelopen want ik wilde gaan oefenen.
layla neergezet en de dooie eekhoorn gepakt :+ m'n zak volgepropt met snoepjes en de tas een beetje aan de kant geschoven. ik had een plek uitgekozen die in de schaduw lag en dichtbij water zodat ze kon drinken als het te heet werd. ik had ook gisteren nog even wat informatie opgezocht over het correct aanleren van apporteren bij jachthonden dus we konden :)
eerst de overreden bever voor haar neus zwaaien en een inimini stukje weggooien, helemaal ecstatisch gereageerd natuurlijk toen ze hem oppakte en ik werd bijna wild toen ze hem ook nog meteen terug bracht en bij mijn voeten legde *\o/*
ik had me helemaal voorbereid op een stappenplan om die hond achter dat platte konijn aan te laten rennen maar dat deed ze allemaal heel natuurlijk, geweldig om te zien. ( helaas geen filmpje kunnen maken want ik had de verkeerde batterijen mee :roll: )
meteen maar commando's eraan plakken dan, op apport gooien, als ze hem pakt meteen juichen en dan roepen "breng maar hier" en zodra ze bij me is op "drop it" laten vallen en een koekje erin :D layla had em snel door en vond het prachtig!
na een keer of wat vond ik het tijd voor een pauze en mocht ze hem wel halen maar wilde ik em niet terughebben, toen mocht ze even kauwen. en meteen die tennisbal eraan natuurlijk, die heeft nu een flinke hernia :P toen even kijken of ze wilde frisbeeen, maar dat is blijkbaar niet jachthondig genoeg, want die snapte ze niet helemaal. wel wat geoefend, op de frisbee aanraken met haar neus riep ik heel vrolijk "FRISBEEE!!" en kreeg ze een koekje, ik had het leuk gevonden als ze hem een keer had vastgepakt, maar daar had ze geen zin in, dan niet.
frisbee en platte stokstaart weer terug ( ja het is zo'n belachelijk ding ik moet er zo om lachen dat ze nou juist dat uitkiest) en lekker over de velden lopen.
we kwamen nog een kerel tegen met een kruising rottiexridgeback, gevalletje asiel, maar die vloog layla dus aan, en vrij agressief ook. ik heb een haal in mijn hand en layla een kleine schram in haar oor. en dat terwijl die engerd haar vol in haar hals greep. ik dook er dan ook meteen bovenop en heb die rottie-mix aan z'n nekvel omhoog gehouden, gelukkig liet ie snel los, tot de baas hem weer vasthad. layla had verder niks ernstigs en die man was ook helemaal overstuur, hij heeft em uit rusland en pas net een paar weken dus hij wist van niks, maar alles was oke. we waren vooral flink geschrokken. in eerste instantie layla de andere kant opgenomen, maar na wat nadenken toch maar het rondje afgejogt en die man weer tegemoet gelopen. op mijn verzoek hebben we toen een stuk met de honden ( aangelijnd) naast elkaar gelopen, zodat layla niet ook nog eens een angstbijter naar honden word ( want dat had ik er van de zomer net uit). ging allemaal goed, rottie-mix heeft niks meer gedaan en hoewel layla hem duidelijk eng vond was het voor haar ook wel een goede oefening.
we zijn daarna maar weer naar de stad gegaan want ik kreeg honger. lekker bij een broodjeszaak gaan zitten en een heerlijke lunch gehad met layla die rustig onder de tafel lag of een beetje dronk van haar water wat ik had laten brengen. wel even een paniekmoment, ik moest namelijk naar de wc en layla kon niet mee, ze heeft in die 5 minuten de hele zaak bijelkaar geschreeuwd, ik kon wel janken op de wc, arm beest. maargoed, aan medelijden heeft zij ook niks, dus weer rustig teruggegaan afgerekend en naar buiten. ik had nog wel zin in een wandeling dus terug naar het park. daar hebben we eigenlijk vooral op een groot speelveld gezeten. ik heb nog een heel interessant verhaal gehad met een dement dametje die zweerde dat layla een hongaarse jachtnogwatnogwat was, want die had ze zelf ook gehad en daar ging ze vroeger mee op beren jagen...nou dat mag best hoor, en ik al die tijd maar denken dat het gewoon een weimaraner was :D
nog wat liggen rollebollen in het gras, lekker op haar buik gekrabd, wat met de dooie rat gegooid en toen weer naar huis. ik vond het wel best zo.
op een lekker rustig drafje naast de fiets weer naar de eigenaren, halsband weer wisselen en naar binnen, want ik heb een sleutel!!! dus ik kan haar nu halen en brengen wanneer ik wil!
ik heb nog even in de tuin wat gedronken en gepraat, layla was nooit meer dan 3 meter van mij vandaan. ze heeft de hele verdere avond aan mij geplakt. het brak mijn hart, ik wou dat ik haar gewoon mee kon nemen...
ik ben blijven eten ( mijn grootouders kwamen ook en aten mee) en ik heb me na het eten nog best kwaad gemaakt. tijdens het eten lag layla ook weer naast mij, lekker te slapen. mijn oom zat haar de hele tijd te fluiten en te roepen, hij was er duidelijk niet blij mee dat ze bij mij lag en als ze dan kwam dan keek hij heel voldaan. ik kreeg een beetje het idee dat hij nu heel trots op zichzelf was dat die hond zo kalm naar hem luisterde,, werd er een beetje naar van..
na het eten in de tuin kwam de discussie ineens op de bench, dat ze niet verwachtten dan ze in die bench zou willen want het mandje lag er niet in. zowel de mand als het kussen lagen trouwens in de tuin. layla is wel op het kussen gaan liggen maar is die rotmand iedere keer straal voorbij gelopen.. ik hoop dat ze vanavond gewoon op haar kussen in de bench mag.
vervolgens werd er ook nog door mijn tante gemeld dat het zo'n klus was om die grotere bench neer te zetten en dat ze dat alleen deed omdat "anderen" vonden dat hij te klein was voor haar, maar zij eigenlijk niet -:(- en dat ze ook niet het mandje erin mocht doen want dan vonden "anderen" het ook klein worden. er werd hardop gevraagd of ze nou wel zou slapen vanavond... gelukkig ( en volkomen onverwachts) zei mijn oom voorzichtig dat hij de oude bench ook wel iets te klein vond worden .
ik heb op m'n tong moeten bijten, maar ik heb verder niks gezegd, al stond ik bij de deur na het afscheid wel weer met layla naast me. sorry dat je niet mee mag meisje...

dus we hebben een heerlijke dag gehad en verschrikkelijk genoten, maar mijn ongemakkelijkheid blijft, ze zien gewoon niet wat ze met haar doen...

wat ik wel weer positief vond is dat layla steeds rechter gaat staan, ze gaat vanzelf een beetje in die show houding staan, met haar achterpoten iets naar achter, dat kanteld haar bekken weer naar voren en recht haar rug wat mee. dan is die bochel ook eigenlijk pas goed te zien, maar ik zie het als een goed teken dat ze zelf haar rug gaat rechten.

ik moet even kijken wanneer ik weer tijd heb, maar ik wil proberen om haar toch nog 2 keer mee te nemen deze week, minimaal.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:54

Ha zo te zien hebben jullie een heerlijke dag gehad, Abeltje. Ondanks wat kleine stressmomenten, is het toch wel prettig dat het lijkt alsof je oom toch iets begint in te zien met de bench. ik hoop dat er een positieve vooruitgang valt te boeken!! En nu je de sleutel hebt kan je haar vaker meenemen *\o/*
Geweldig!