Goed dat jij er wat aan wil doen.
Ik hoop dat die hond zo gauw mogelijk een goed thuis krijgt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

abeltje_xx schreef:ik ben inmiddels allerlei sites aan het afstruinen om ideeen op te doen voor gedachtenspelletjes ( speuren, verstoppertje, dingen herkennen, beheersingsspelletjes) en lichamelijke spelletjes waar ook een beetje gehoorzaamheid bij zit (apporteren, frisbeeen, zoek het speeltje, behendigheid, trucjes)
RoosIris schreef:abeltje_xx schreef:ik ben inmiddels allerlei sites aan het afstruinen om ideeen op te doen voor gedachtenspelletjes ( speuren, verstoppertje, dingen herkennen, beheersingsspelletjes) en lichamelijke spelletjes waar ook een beetje gehoorzaamheid bij zit (apporteren, frisbeeen, zoek het speeltje, behendigheid, trucjes)
Heb je ook naar het boek gekeken waar ik de link van plaatste?? Is echt een leuk boek!

)
) om te kijken of je er nog bent. ze komt echt steun zoeken. alleen op onderzoek uit vindt ze wel leuk maar ze durft ook niet te ver weg.

abeltje_xx schreef:helaas is thuis wonen geen optie, ik zal er even niet over uitweiden, eventueel is er een topic in STW over urgentie van mij waar ik dat wat uitgebreider in uitleg, maar dat is geen optie voor mij.

uiteindelijk zijn we gesetteld op een bal met een soort lus van floostouw eraan en daaraan een soort roadkill met een pieper.
tis net een eekhoornstaart met een bal eraan ofzo, maar layla vond het prachtig. 
m'n zak volgepropt met snoepjes en de tas een beetje aan de kant geschoven. ik had een plek uitgekozen die in de schaduw lag en dichtbij water zodat ze kon drinken als het te heet werd. ik had ook gisteren nog even wat informatie opgezocht over het correct aanleren van apporteren bij jachthonden dus we konden 
)
layla had em snel door en vond het prachtig!
toen even kijken of ze wilde frisbeeen, maar dat is blijkbaar niet jachthondig genoeg, want die snapte ze niet helemaal. wel wat geoefend, op de frisbee aanraken met haar neus riep ik heel vrolijk "FRISBEEE!!" en kreeg ze een koekje, ik had het leuk gevonden als ze hem een keer had vastgepakt, maar daar had ze geen zin in, dan niet. 
en dat ze ook niet het mandje erin mocht doen want dan vonden "anderen" het ook klein worden. er werd hardop gevraagd of ze nou wel zou slapen vanavond... gelukkig ( en volkomen onverwachts) zei mijn oom voorzichtig dat hij de oude bench ook wel iets te klein vond worden .