boomerhondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bibi_vA

Re: boomerhondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:47

Je moet ook heel erg oppassen dat een boomertje wat zo leuk is als ie klein is, soms heel anders uit kan groeien! Mijn moeder kocht ooit ook een heel leuk boomertje, groeide uit tot een herder op korte pootjes, geen lang haar meer te bekennen.
En inderdaad, ik vertrouw ook niet alles, maar we hebben zelf onze laatste via ACE, en dat ging prima. We hebben wel iedere dag de site in de gaten gehouden, als eerste werk zeg maar, want inderdaad zijn de pluizebolletjes zo weg, daar moet je echt bovenop zitten!
En pas echt op voor zo'n broodfokker, met die praktijken wil je echt niet te maken hebben.

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:46

Kijk bv. even bij Love, 5 maanden, bij ACE <3

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:54

Sancha schreef:
Geen idee. Maar je kan nooit precies zeggen hoe het karakter zich gaat ontwikkelen, hoe groot ze worden, en of er gezondheidsproblemen zijn.
Ik zou persoonlijk voor een Havanezer gaan, maar ik zou gewoon even de rasgroep bekijken en zien wat er het beste bij je past.

Blijf wel ver weg van de Cavalier King Charles, dat is zo'n beetje het ongezondste ras dat er op het moment rond loopt, helaas.

Er is echt nog wel aan een gezonde Cavalier te komen hoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:06

leuke boomertjes haal je in NL asiels. www.dierenasiels.com
Waarom asiel? Daar heb je een proeftijd en als je een goed asiel uit zoekt ook nette informatie en duidelijkheid. Dieren zijn bij dierenarts geweest, geent en gecontroleerd.

Waarom niet particulier? Je moet maar hopen dat ze de waarheid zeggen en eens genomen dan nemen ze hem vaak ook nooit meer terug.
Waarom niet buitenland? Tja, ik ben er niet voor die honden moeten daar op straat overleven. Dus alleen de honden met sterk karakter overleven daar. Vaak hebben ze problemen als leishmania en/of erlichia bijv.
Ook zijn veel van die honden of zeer dominant of heel bang en vluchtgevaarlijk. Zag bij vermist weer 2 buitenlanders staan die gevlucht zijn (een met riem en al) en die doodsbang zijn voor alles.
Zoek je een hond met veel werk en maakt het niet uit dat het goed kan zijn dat de hond toch ziek is dan kan je wel voor een buitenlander gaan. Maar voor een leuk, probleemloos hondje zou ik naar asielen gaan. Meestal vanaf 3 jaar leeftijd is mijn idee zijn het redelijk tot goed opgevoedde hondjes.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:10

kohtje schreef:
Sancha schreef:
Geen idee. Maar je kan nooit precies zeggen hoe het karakter zich gaat ontwikkelen, hoe groot ze worden, en of er gezondheidsproblemen zijn.
Ik zou persoonlijk voor een Havanezer gaan, maar ik zou gewoon even de rasgroep bekijken en zien wat er het beste bij je past.

Blijf wel ver weg van de Cavalier King Charles, dat is zo'n beetje het ongezondste ras dat er op het moment rond loopt, helaas.

Neem jij de gok? Het risico dat je hond straks een heel leven lang met vreselijke migraine rondloopt waar geen medicijnen voor zijn? Dat de hond vreselijk raar gedrag gaat vertonen omdat ie zelf niet meer weet waar ie het zoeken moet?
Van mij mag daar zo een fokverbod op. Ook voor de Engelse Bullen etc.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:21

Wat ook een fijn ras is is een Tibetaanse spaniel.
Sancha,ja ik neem die gok want weet goed wat er in het ras gaande is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:30

Toen ik op zoek was naar een hondje wou ik ook graag een boomertje (Shih Tzu x Maltezer) maar ik heb me laten overhalen om toch voor een echt ras te gaan. Daar ben ik nog steeds heel blij om.. :) We hebben nu een rasechte Shih Tzu en ik vind het veel voordeel hebben om te weten wat voor hondje het uiteindelijk gaat worden, dat ie bij een fokker vandaan komt etc. Nu vind ik het uiterlijk van een echte rashond in dit geval, toch een stuk mooier dan zo'n boomertje.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:33

Hondje wat ik heb is een Bolognezer, iets groter en stoerder dan de Maltezer.
Zie foto avalator en in mijn profiel.
Dit zijn echt leuke hondjes, speels, trouw, kunnen uren wandelen.
Het zijn stoere hondjes, ook al zijn ze klein.
Gezonde hondjes omdat het niet zo'n bekend ras is en daarom niet doorgefokt.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-05-11 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:34

Op www.hondjes.nl hebben ze ook hele leuke hondjes, komt ons boomertje ook vandaan :D
Is een super beestje, ontzettend lief :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:46

Ilja_1997 schreef:
Op http://www.hondjes.nl hebben ze ook hele leuke hondjes, komt ons boomertje ook vandaan :D

Dit gaat voor mij richting broodfok alleen al gezien de hoeveelheid pups die er zitten nu en daarnaast ook nog een boomer is geen ras dus hoe kan je er ooit een officieele kennel voor hebben? Niet dus!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:04

dierenfan schreef:
Ilja_1997 schreef:
Op http://www.hondjes.nl hebben ze ook hele leuke hondjes, komt ons boomertje ook vandaan :D

Dit gaat voor mij richting broodfok alleen al gezien de hoeveelheid pups die er zitten nu en daarnaast ook nog een boomer is geen ras dus hoe kan je er ooit een officieele kennel voor hebben? Niet dus!

Vergeet ook niet het feit dat het eigenlijk een dierenwinkel is.. Dan heb ik er al helemaal niets meer mee. :o Ben die website ook wel eens eerder tegengekomen geloof ik.. Is me toen ook afgeraden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:18

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:19

Bedankt voor alle reacties :)
Ik vind Love van ACE een lief hondje, ik ga daar nog eens even beter naar kijken.
De pagina http://www.hondjes.nl, krijg ik geen hondje te zien, alleen de banner.
Hoe weten jullie of iets een broodfokker is of dat ze meerdere nestjes fokken??
De bologneser lijkt me ook een leuk hondje :)
Het is wel de bedoeling dat het hondje dat ik eventueel zou kiezen/kopen lange wandelingen kan volhouden. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:22

Imaudy, ook deze hondjes lijken me erg leuk. ik zal ze mailen voor meer informatie :) Dankje

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:32

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:43

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:46

Met mijn hond heb ik puppy cursus gedaan, gehoorzaamheid A en B en nog een seizoen behendigheid.
Dat ging allemaal heel goed en hij vond het allemaal even leuk.
Hij is nu al 10 jaar maar ik wandel nog steeds veel met hem.
Als ik ooit nog eens een andere hond zou nemen, zou ik weer voor dit ras gaan.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:49

Geen idee hoe het nu op die kennel is, onze hond is inmiddels alsweer bijna 9 dus het is ook al even geleden dat ik daar ben geweest. De dierenwinkel is er overigens later bijgekomen, die was er toen nog niet en qua broodfokken heb ik geen idee toendertijd was het gewoon kleinschalig verder niks op aan te merken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:21

rocymax schreef:
Zou deze kennel dan ook een broodfokker kunnen zijn??
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... euren.html

Bij zulke adressen moet je helemaal geen hond willen halen.

Ga naar een rasvereniging en ga wat fokkers bezoeken. Maar geen broodfok hondje zoals je hier net linkte.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:26

Bij die link van marktplaats hierboven zou ik geen hond kopen.
Het is een hele vage advertentie dus lijkt erop dat ze voor de winst gaan om veel hondjes te verkopen.
Een soort broodfok dus.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 23:30

OK, ik vind het moeilijk om dat in te schatten. Dus dan zou ik het beste bij rasvereningen kunnen informeren.
Ik vind dus leuk
Havaneser
Bolognezer
Shi tzu
Biewer
Ik ga daar eens even naar informeren :)
edit, vergissing
Laatst bijgewerkt door rocymax op 24-05-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:33

Het is trouwens Bolognezer

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 23:38

Ok, sorry :o aangepast :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:41

Sancha schreef:
kohtje schreef:

Neem jij de gok? Het risico dat je hond straks een heel leven lang met vreselijke migraine rondloopt waar geen medicijnen voor zijn? Dat de hond vreselijk raar gedrag gaat vertonen omdat ie zelf niet meer weet waar ie het zoeken moet?
Van mij mag daar zo een fokverbod op. Ook voor de Engelse Bullen etc.

Zoiets heet een scan bij de ouders laten maken voor het fokken.. zoiets is namelijk genetisch bepaald.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:45

Veel kleine rashondjes zijn steeds kleiner gefokt dan dat ze van oorsprong waren.
Alleen maar omdat mensen dat zo leuk vonden.
Daarom heb je ook al die kwalen en soort van misvormingen bij bepaalde hondjes. (te kleine schedel, uitpuilende oogjes).
Maar dat is dan typerend voor het ras :(