MariekeB schreef:Lees je wel ... ik ben toch het hele topic, en zelfs hierboven duidelijk over het feit dat het soms niet de beste keuze is om te opereren.
Niets verplicht zijn is niet helemaal waar. Je bent nml gelukkig verplicht om goed voor je huisdieren te zorgen.
Ratten zijn dieren die hun pijn zo goed als niet laten zien. Dus het is nogal moeilijk te bepalen of ze er geen last van hebben.
de opmerking het duurde nog even voor ze doodgingen, lijkt te impliceren dat ze niet naar de dierenarts is geweest om ze in te laten slapen.
Heb je wel eens gezien wat er met een tumor gebeurd als je er niets aan doet ( opereren of inslapen ). Nou
Die tumor knapt, als je gelukt hebt stikken ze alleen maar omdat de tumor de longen dichtdrukt. Of het zaait uit naar de buik en dan bloeden ze dood van binnen.
Als je niet wil opereren ( omdat je geen geld uit wil geven ) wees dan in ieder geval zo netjes om het dieren rustig in te laten slapen, en het niet laten dood gaan van de pijn, stikken of doodbloeden.
Ik heb het gelezen en val gewoon over het feit dat jij iemand zo makkelijk beschuldigd. Met de opmerking het duurde nog even voor ze doodgingen kan ze ook bedoelen dat de diertjes nog een tijdje zonder pijn geleefd hebben, dit weet je niet.
En ja ik weet wat een tumor doet want ik ben zelf paraveterinair. Maar geloof me dat simpelweg opereren niet altijd de goede oplossing is. Misschien voor veel mensen wel de makkelijkste...
Er zijn ook ratten met tumoren die enkel in het vet verweven zitten en die diertjes sterven gewoon van ouderdom..
Mijn punt is dat niet alles zwart of wit is. Opereren is niet altijd de oplossing en inslapen ook niet. Het gaat erom dat jij doet wat jij het beste vindt voor je dier en niet om hoeveel geld het kost.