Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikki__ schreef:Ik ben het met Kohtje eens. Het is óók het asiel zelf wat veel meer moeite voor de dieren kan en mag doen.
Ik zie soms foto's op de plaatsingssites staan... nou zo verkoop je écht geen hond! Juist de 1e foto is zo onwijs belangrijker. Je hoeft je echter niet aan te bedien om gratis goede foto's te komen maken hoor, daar zijn ze niet van gediend..
kohtje schreef:De dierenbescherming heeft zeker weer geld nodig en gaan weer zielig doen!
Even uitleg:
Ik run een hondenpension. Afgelopen tijd heb ik twee honden die een nieuw baasje moeten.Van allebij is het baasje overleden.Geen Asiel wil ze aannemen ! Punt 1 moet het binnen je regio zijn dus zijn er maar 2 asiels. Punt 2 ze zeggen dat ze vol zitten. Dat laatste is niet waar. Ze hebben max 8 honden zitten en de andere 50 hokken gebruiken ze voor pension. Daarbij krijgt het asiel in Hoofddorp meer dan 100000 euro per jaar subsidie. Ze vertikken het gewoon om een afstandshond aan te nemen!
Asiels zouden veel meer honden plaatsen als ze de honden die er zitten eerst zouden opvoeden,wassen,knippen en de mensen een curcus laten doen met de hond die ze hebben uitgekozen.
Mensen die afstand doen van hun hond geen grote bek geven maar aannemen die hond.
Marley schreef:dat vind ik wel de omgekeerde wereld Nikki_
Asiels zouden in feite niet nodig moeten zijn!
Als mensen beter nadenken voor ze een dier kopen/nemen en ze laten helpen zouden er heel wat minder dieren in een asiel zitten
kan nou niet de asiels de schuld geven dat mensen hun dieren daar droppen....
Diablo schreef:Chubby schreef:Elke hondenkoper die een pup aanschaft van een pretnestje, is een koper minder voor een asieldier. Het feit dat er maar relatief weinig rashonden in het asiel zitten, maar je daar meestal de 'marktplaatskruisingen' treft, zegt toch eigenlijk al wel genoeg?!
Intriest dat mensen hun huisdier zo aan de kant kunnen schuiven. Ik kan het me zó niet voorstellen
Als je het dikgedrukte nou weglaat, is het eerlijker. Ook de kopers van stamboompups zijn minder kopers vopor het asiel.Ragebol1977 schreef:Als er gestopt wordt met lukraak fokken wordt het aanbod kleiner dus het overschot indien passend bij de vraag uit het asiel gehaald.
Hier hetzelfde. Laat dikgedrukte weg, ipv alleen maar op de 'hobbyfokkers' af te geven. Als die stamboomfokkers het zo verschrikkelijk sneu voor de asielhonden vonden, stopten ze ook wel met fokken, om de zielepoten in het asiel een kans te geven. Of is het dan opeens niet sneu meer?
spicegirl schreef:fokken doe je met een ras, verder is het vermeerderen.
suuzepuus schreef:[***] schreef:dat vind ik wel de omgekeerde wereld Nikki_
Als mensen beter nadenken voor ze een dier kopen/nemen en ze laten helpen zouden er heel wat minder dieren in een asiel zitten
Soms kun je er niet onderuit om je dier weg te doen (heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt) denk aan een scheiding of een kind met een zware allergie.
Toch denk ik dat je zelf je beestje met een beetje moeite wel kwijt kunt en kan de gang naar het asiel meestal voorkomen worden.
Marley schreef:dat vind ik wel de omgekeerde wereld Nikki_
Sterker nog, dat is een redelijk klein percentage. Wat dacht je van afstand door tijdsgebrek? Ineens werkloos en een fulltime baan aan moeten nemen? Allergie (en nee, dit is niet altijd een smoes
) scheiding? Dat zijn dingen waar je van te voren niet over na kan denken.

ik geef de asielen niet de schuld dat mensen hun dier daar onderbrengen. Wel geef ik ze de schuld van hoe 'vol' ze zitten en hoe weinig ze doen aan het plaatsen van de honden. 
Ben blij dat er asiels bestaan hoor, dat absoluut, maar ik prijs ze niet de hemel in en ze hebben zelf ook schuld. Nikki__ schreef:Asiels zullen altijd nodig zijn, er zitten namelijk niet alleen maar dieren die daar zijn gekomen vanwege het fokken hoorSterker nog, dat is een redelijk klein percentage. Wat dacht je van afstand door tijdsgebrek? Ineens werkloos en een fulltime baan aan moeten nemen? Allergie (en nee, dit is niet altijd een smoes
) scheiding? Dat zijn dingen waar je van te voren niet over na kan denken.
Godzijdank brengen deze mensen hun dier nog naar het asiel, zijn bereid om afstandsgeld te betalen. Het is serieus onzin dat, als we zouden stoppen, er geen honden meer in het asiel belanden
En je leest het verkeerdik geef de asielen niet de schuld dat mensen hun dier daar onderbrengen. Wel geef ik ze de schuld van hoe 'vol' ze zitten en hoe weinig ze doen aan het plaatsen van de honden.
Mensen alleen al afkeuren op basis van uiterlijk, gedrag
Dieren in laten slapen omdat ze agressief gedrag vertonen... Ja, een hond wordt vanzelf neurotisch als hij maar 1 keer per dag z'n hok uit mag.
Geen hulp van mensen aannemen omdat dat je ego krengt... Onwaarheden over dieren vertellen zodat ze geplaatst worden, terwijl het soms voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
De echte afstandsreden niet vermelden..
Kan nog wel even doorgaan?
Nee hoor, asiels zijn top in het plaatsen van hun honden..Ben blij dat er asiels bestaan hoor, dat absoluut, maar ik prijs ze niet de hemel in en ze hebben zelf ook schuld.
spicegirl schreef:!lifaya- als je 1 ras kruist met een ander, wat verbeter je dan ? je krijgt er sowieso geen stamboom meer bij.
en fokken doe je met een ras, vermeerderen voor je eigen lol, of te gierig om je kat te laten steriliseren, en soms de centen (broodfokkers)

Denk aan de Cavelier king charles spaniel... xManon_ schreef:Het heeft inderdaad twee kanten, maar van de "pleziernestjes" of de ongeluksnestjes komen de pups veel sneller bij mensen terecht die niet weten waar ze aan beginnen.
"Ah wat leuk, de buurvrouw heeft pupjes.. wat zijn ze schattig, laten we er ook één nemen!"
Terwijl bij een goede rasfokker echt gekeken wordt of de mensen wel geschikt zijn voor een hond en voor dat ras. Die honden hebben dus ook meer kans op een blijvend thuis.
Dus in mijn optiek heeft het lukraak fokken met ongeteste hondjes zeker wel invloed op het aantal hondjes in het asiel.
) suuzepuus schreef:Marley schreef:dat vind ik wel de omgekeerde wereld Nikki_
Soms kun je er niet onderuit om je dier weg te doen (heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt) denk aan een scheiding of een kind met een zware allergie.
Toch denk ik dat je zelf je beestje met een beetje moeite wel kwijt kunt en kan de gang naar het asiel meestal voorkomen worden.
NienkeNiels schreef:Hier iemand die ook plan is om een niet stamboom nestje te fokken! Maar mijn teef is wel getest en gezond en we zoeken ook een reu die testen heeft ondergaan. Waarom? omdat we het zelf erg leuk vinden en we al wat mensen hebben voor de pups en we zelf ook een pup willen houden.
kohtje schreef:De dierenbescherming heeft zeker weer geld nodig en gaan weer zielig doen!
Even uitleg:
Ik run een hondenpension. Afgelopen tijd heb ik twee honden die een nieuw baasje moeten.Van allebij is het baasje overleden.Geen Asiel wil ze aannemen ! Punt 1 moet het binnen je regio zijn dus zijn er maar 2 asiels. Punt 2 ze zeggen dat ze vol zitten. Dat laatste is niet waar. Ze hebben max 8 honden zitten en de andere 50 hokken gebruiken ze voor pension. Daarbij krijgt het asiel in Hoofddorp meer dan 100000 euro per jaar subsidie. Ze vertikken het gewoon om een afstandshond aan te nemen!
Asiels zouden veel meer honden plaatsen als ze de honden die er zitten eerst zouden opvoeden,wassen,knippen en de mensen een curcus laten doen met de hond die ze hebben uitgekozen.
Mensen die afstand doen van hun hond geen grote bek geven maar aannemen die hond.
Zij heeft een ras combo wat je echt niet in het asiel ziet hoor.
Die vormen niet de problemen. De honden die sociaal zijn, zijn ook binnen no time weg, hebben dus niks te vrezen.