Welke hond voor mijn teef?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Welke hond voor mijn teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:27

Heel veel stamboomhonden fokkers zijn er mee gestopt en zijn geminderd omdat de malafide handel steeds meer grip krijgt door de Nederlandse wetgeving. Met stamboom zijn er heel veel regels , zonder stamboom mag bijna alles.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:37

Ik snap je niet helemaal kohtje, er zijn echt veel reuen met stamboom, die gewoon alles dekken. Ze zjin dan misschien niet lid van een vereniging, maar dat doet niets af aan het feit dat het makkelijk is om een stamboom-reu voor je teef te vinden. Wellicht was dat hier met TS ook het geval.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:06

Maar een stamboomreu die voor alles gebruikt wordt is denk ik niet op show geweest en niet getest.
Dus in mijn ogen geen serieuse fokker en al helemaal niet iemand die het ras in stand wil houden.
Als je echt van je eigen ras houd ga je er geen stamboomloze honden mee fokken.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 10:06

De labradoodle reu is geen stamboom reu inderdaad dit kan niet! Maar loopt wel shows en is getest. Onze hond heeft ook geen stamboom en is ook getest en gezond verklaard dus :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:12

Hoe kan een reu zonder stamboom dan shows lopen? En waarom laten die mensen hun hond een bastaard dekken? Ze doen het niet uit liefde voor het ras dan, ik zou zeggen voor het geld. (100 euro?)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 10:17

een labradoodle heeft (nog) geen stamboom in NL waarom niet uit liefde voor het ras? In principe is onze hond ook een labradoodle alleen met iets meer labrador.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:24

Een labradoodle is geen ras en wordt ook geen ras. Hebben ze geprobeerd met allemaal teacups, is ook niet gelukt. Een labradoodle is gewoon een ordinaire kruising met een leuk naampje erop. Als ik ga fokken met mijn reu en de teef van m'n vriendin heb ik ook niet een nieuw ras, enkel puppies waar ik de naam 'beaglejeed' op kan plakken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:24

Bij ons verkoopt iemand labradoodles. Mijn vriendin heeft daar net een puppy weg van een poedel maal herdershond. Leuk beest. Misschien is dat een optie?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:29

Dinopino schreef:
Bij ons verkoopt iemand labradoodles. Mijn vriendin heeft daar net een puppy weg van een poedel maal herdershond. Leuk beest. Misschien is dat een optie?

Labradoodle - poedel x herdershond?????????
Als diegene een dergelijke kruising verkoopt als Labradoodles dan lijkt me dat een goede reden om daar GEEN pup te kopen. Zullen intelligente honden zijn met een grote will to please, maar zeker niet geschikt voor iedereen...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 10:32

Toch zijn de labradoodle's razend populair :)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:36

Sancha schreef:
NienkeNiels schreef:
Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!

Dan moet je niets op een forum posten :') :+ Je kan niet altijd de reacties verwachten/eisen die jij leuk vind.

Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.

Integendeel, hoe meer genetische diversiteit hoe meer kans op winst. Maar ach laten we allemaal de zoveelste golden retriever fokken.. Is net wat er is gebeurd met het friese paard. Altijd fokken met dezelfde, geen nieuwe genen aan toevoegen.
Een hond is een hond. hond x hond blijft hond. Mannetje en vrouwtje zijn getest. En waarom heeft de zoveelste mechelse herder met papier wel iets toe te voegen? Voor de 0.1 % mensen die er shows mee lopen??
TS fokt gezonde honden, dat is wat de rest van de hondenmensen willen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:18

NienkeNiels schreef:
Toch zijn de labradoodle's razend populair :)

Niet de labradoodle maar de kruizingen poedel omdat niemand er echt geld voor wil betalen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:23

Dat puppy was zogenaamd een ongeluksnest. ( en gij gelooft het). Er was toevallig een herdershond op bezoek en die heeft toevallig de poedel gedekt. Toch is de combinatie best leuk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:25

NienkeNiels schreef:
een labradoodle heeft (nog) geen stamboom in NL waarom niet uit liefde voor het ras? In principe is onze hond ook een labradoodle alleen met iets meer labrador.

Heeft niets met labradoodel te maken , het lijkt er op .
Hier kan je terug vinden wat een echte is http://www.australianlabradoodles.nl/

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:33

kohtje schreef:
Maar een stamboomreu die voor alles gebruikt wordt is denk ik niet op show geweest en niet getest.
Dus in mijn ogen geen serieuse fokker en al helemaal niet iemand die het ras in stand wil houden.
Als je echt van je eigen ras houd ga je er geen stamboomloze honden mee fokken.

Je zei dat je je niet kon voorstellen dat een fokker zijn stamboomreu beschikbaar zou stellen voor niet-stamboomteven en dat is wel zo. Wel of geen shows doet er verder niet toe, er wordt gewoon met stamboom en niet-stamboomhonden gefokt. En dat het daarbij om het geld gaat, lijkt me wel duidelijk. Maar ach, ik ben er van overtuigd dat 'serieuze' fokkers het ook deels voor het geld doen, al beweren ze zelf bij hoog en bij laag van niet.

Dorienn schreef:
Integendeel, hoe meer genetische diversiteit hoe meer kans op winst. Maar ach laten we allemaal de zoveelste golden retriever fokken.. Is net wat er is gebeurd met het friese paard. Altijd fokken met dezelfde, geen nieuwe genen aan toevoegen.
Een hond is een hond. hond x hond blijft hond. Mannetje en vrouwtje zijn getest. En waarom heeft de zoveelste mechelse herder met papier wel iets toe te voegen? Voor de 0.1 % mensen die er shows mee lopen??
TS fokt gezonde honden, dat is wat de rest van de hondenmensen willen.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:26

Natuurlijk doen veel fokker het voor het geld ze moeten er in de meeste gevallen toch van leven.. en blij dat hun reu geld opbrengt. Mijn hond is gezond en zijn toekomstige vriendje ook dus!@

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:02

Leuk ik heb hier een officiele dekreu en ik doe er lekker helemaal niets mee ;-). Bij de fokker gekocht maar ik vond hem zo mooi en lief enz. Loopt hier gewoon een kapitaaltje niets te doen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:07

Sancha schreef:
NienkeNiels schreef:
Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!

Dan moet je niets op een forum posten :') :+ Je kan niet altijd de reacties verwachten/eisen die jij leuk vind.

Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.

Weer een rasnest mogelijk nog minder.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:10

mss gewoon helemaal niet laten dekken; de asiels zitten al weer vol

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:26

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:55

nou niet een topic voor mij hoor :n ik weet al heel lang dat de asiels elk jaar weer vol zitten. Beesten die te lang zitten afgemaakt worden omdat de mensen "pretnesten" zo leuk vinden.....""leuk"" |o om een keer mee te maken |(

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:04

maatje dat is het onderwerp van dit Topic niet. Wanneer ik zou vragen wat vind je lekkerder? rundvlees of varkensvlees? en allemaal vegetariers gaan daarop antwoorden dan sla je ook de plank mis.;-) Vandaar de verwijzing naar het andere topic. Daar zul je met je bijdrage meer bereiken ;-)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:55

Dinopino schreef:
Leuk ik heb hier een officiele dekreu en ik doe er lekker helemaal niets mee ;-). Bij de fokker gekocht maar ik vond hem zo mooi en lief enz. Loopt hier gewoon een kapitaaltje niets te doen.

Ik heb een ook een volle reu hier zitten en veel mensen (waaronder ik :o) vinden hem prachtig en willen heel wat geld neerleggen om hem te laten dekken. Mooi niet dus! Alsof je hond direct een kapitaaltje is als hij toevallig kan dekken en z'n uiterlijk mee heeft.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:35

@dinipino, mss als ts dit leest zich bedenkt en dan heeft het toch zin gehad;-)

maar goed, ieder zn eigen keus..leven en laten leven.....maar een betere wereld begint altijd bij jezelf!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:50

Ge-TEMd. Geef m'n mening niet of ik hier voor-/tegen ben maar ieder hondentopic dezelfde reacties wordt toch wel vermoeiend.