Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dinopino schreef:Bij ons verkoopt iemand labradoodles. Mijn vriendin heeft daar net een puppy weg van een poedel maal herdershond. Leuk beest. Misschien is dat een optie?
Sancha schreef:NienkeNiels schreef:Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!
Dan moet je niets op een forum posten![]()
Je kan niet altijd de reacties verwachten/eisen die jij leuk vind.
Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.
NienkeNiels schreef:een labradoodle heeft (nog) geen stamboom in NL waarom niet uit liefde voor het ras? In principe is onze hond ook een labradoodle alleen met iets meer labrador.
kohtje schreef:Maar een stamboomreu die voor alles gebruikt wordt is denk ik niet op show geweest en niet getest.
Dus in mijn ogen geen serieuse fokker en al helemaal niet iemand die het ras in stand wil houden.
Als je echt van je eigen ras houd ga je er geen stamboomloze honden mee fokken.
Dorienn schreef:Integendeel, hoe meer genetische diversiteit hoe meer kans op winst. Maar ach laten we allemaal de zoveelste golden retriever fokken.. Is net wat er is gebeurd met het friese paard. Altijd fokken met dezelfde, geen nieuwe genen aan toevoegen.
Een hond is een hond. hond x hond blijft hond. Mannetje en vrouwtje zijn getest. En waarom heeft de zoveelste mechelse herder met papier wel iets toe te voegen? Voor de 0.1 % mensen die er shows mee lopen??
TS fokt gezonde honden, dat is wat de rest van de hondenmensen willen.
. Bij de fokker gekocht maar ik vond hem zo mooi en lief enz. Loopt hier gewoon een kapitaaltje niets te doen. Sancha schreef:NienkeNiels schreef:Sancha ik heb op je getemd heb duidelijk aangegeven dat ik zulke reacties niet hoef!
Dan moet je niets op een forum posten![]()
Je kan niet altijd de reacties verwachten/eisen die jij leuk vind.
Weer een kruising nest heeft niets te te voegen aan het al veel te grote hondenbestand.
maatje31 schreef:mss gewoon helemaal niet laten dekken; de asiels zitten al weer vol
Vandaar de verwijzing naar het andere topic. Daar zul je met je bijdrage meer bereiken
Dinopino schreef:Leuk ik heb hier een officiele dekreu en ik doe er lekker helemaal niets mee. Bij de fokker gekocht maar ik vond hem zo mooi en lief enz. Loopt hier gewoon een kapitaaltje niets te doen.
) vinden hem prachtig en willen heel wat geld neerleggen om hem te laten dekken. Mooi niet dus! Alsof je hond direct een kapitaaltje is als hij toevallig kan dekken en z'n uiterlijk mee heeft.