6 of 7 mei hebben wij onverwachts kittens gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:11

Gefeliciteerd met je aanwinstjes!! Wat een schatjes.
Ik heb mijn katjes ook altijd met 8 weken gekregen, en er is nog geen 1 minder van geworden.
Ook niet lastig in gedrag etc..
En niks aantrekken van het commentaar, snap dat je het beste met ze voor hebt.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:18

mrjlnx schreef:
Gefeliciteerd met je aanwinstjes!! Wat een schatjes.
Ik heb mijn katjes ook altijd met 8 weken gekregen, en er is nog geen 1 minder van geworden.
Ook niet lastig in gedrag etc..
En niks aantrekken van het commentaar, snap dat je het beste met ze voor hebt.

dankje voor je leuke bericht ;)
hoeveel katjes heb je en heb je nog jongen katten?

Ikima

Re: 6 of 7 mei hebben wij onverwachts kittens gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:28

Wat zijn we weer vriendelijk, waarom altijd dat gezeur over kattenoverschot en stereliseren als iemand een topic opent over een nestje kittens. Ja de asiels zitten vol, ook zitten daar raskatten waar flink voor betaald is, erg triest maar dat zal altijd zo blijven als onbenullen dieren nemen waar ze achteraf niet voor willen zorgen.
Wat betreft de 8 weken, langer bij de moeder is altijd beter maar ik heb al mijn katten ook gekregen toen ze tussen de 7 en 9 weken waren, een van mijn huidige katten kreeg ik zelfs met 6 weken omdat die boer haar niet langer bij de moeder wou houden, deze is inmiddels 12 en is nog springlevend en niet getraumatiseerd.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:49

Ikima schreef:
Wat zijn we weer vriendelijk, waarom altijd dat gezeur over kattenoverschot en stereliseren als iemand een topic opent over een nestje kittens. Ja de asiels zitten vol, ook zitten daar raskatten waar flink voor betaald is, erg triest maar dat zal altijd zo blijven als onbenullen dieren nemen waar ze achteraf niet voor willen zorgen.
Wat betreft de 8 weken, langer bij de moeder is altijd beter maar ik heb al mijn katten ook gekregen toen ze tussen de 7 en 9 weken waren, een van mijn huidige katten kreeg ik zelfs met 6 weken omdat die boer haar niet langer bij de moeder wou houden, deze is inmiddels 12 en is nog springlevend en niet getraumatiseerd.

oke leuk zo zie je maar dat dat ook goed gaat als ze iets eerder de nest verlaten maarja dat is ieders keus ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:10

Het is natuurlijk niet voor niets dat catteries hun kittens niet eerder laten verhuizen dan 12 weken.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:17

Wat een schatjes!
Onze poes liet helaas haar jongen al met 4 weken in de steek. Niet ideaal maar toch zijn ze prima groot geworden. Ik gaf ze kattenmelk en blikvoer. 8 weken is een prima leeftijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:18

Sancha schreef:
Het is natuurlijk niet voor niets dat catteries hun kittens niet eerder laten verhuizen dan 12 weken.

Ik heb al veel katten gehad en heb ze nog steeds, allemaal met 8 weken of jonger gekregen. Geen enkel probleem hoor. Ze zijn allemaal kerngezond en geen gedragsproblemen.
Het is natuurlijk niet voor niets dat zoveel mensen hun katten met 8 weken laten verhuizen.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 09:11

Diablo schreef:
Sancha schreef:

Ik heb al veel katten gehad en heb ze nog steeds, allemaal met 8 weken of jonger gekregen. Geen enkel probleem hoor. Ze zijn allemaal kerngezond en geen gedragsproblemen.
Het is natuurlijk niet voor niets dat zoveel mensen hun katten met 8 weken laten verhuizen.

klopt

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:31

nou dat katten die vroeger bij moeder wegkomen en gedrags problemen krijgt sorry beetje onzinnig ts leuke kittens tis dat ik hier geen kan hebben ivbm een 12 week kitten opgehaald nu 5 jaar en echt deze heeft gedrags problemen mischien te lang bij moeder geweest anders had ik wel geweten welke ik ophaalde...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:24

Diablo schreef:
Sancha schreef:

Dat is of omdat mensen het geen donder interesseert en het liefste van dat kleine grut af zijn, of omdat ze er simpelweg geen weet van hebben maar te lui zijn om zelf ergens hun info op te doen.
Of gewoon eigenwijs.

Maar hoe dan ook, kittens zo vroeg bij de moeder weg halen is een egoistische keuze. Dan gaat het ff niet meer om het dier zelf.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:07

Sancha, dat jouw mening. Ik ben van mening (en heel veel met mij) dat een kitten prima met 8 weken bij de moeder weg kan. Ik ken echt heel veel katten (en natuurlijk niet allemaal van mezelf, al heb ik er wel een hoop (gehad) en die zijn praktisch allemaal met 8 weken of jonger bij de moeder weg gegaan, niets mee aan de hand hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:25

Diablo, niet mee eens. Mijn katten hebben vroeg hun moeder verloren omdat die overreden is en zijn met de hand opgevoed. Fleskittens dus. Zij missen echt een hele hoop aan sociale vaardigheiden. Puk, de zwarte, is sociaal gestoord :+ Ze heeft een hekel aan alle katten, zelfs haar broertje (was een klein nest) . Ik kan ze bijvoorbeeld nooit alleen achterlaten in een kamer, want Figaro (die wel wat socialer is) kan nogal hard vechten en Puk is heeeeel breekbaar. En ze hebben echt altijd ruzie. Even kan het goed gaan maar een paar secondes later is het weer catfight. Omdat Puk dus niet goed manieren is bijgebracht van soortgenoten vroeger (ze sliep bij een rottweiler in de mand) kan ze dus niet omgaan met andere katten.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:00

iedereen heeft een andere mening

die van mij gaan pas vanaf 8 weken dan bied ik ze pas aan

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:02

Lifaya, er zullen best uitzonderingen zijn, die heb je altijd, maar ik heb toch al heel wat keren wat anders gezien.

Ik heb een paar jaar geleden ook een moederpoes verloren, toen ze twee kittens had. Ze waren 10 dagen oud en ik heb ze met de fles grootgebracht. Ze zouden een nieuw baasje krijgen, maar dat kon ik niet over mijn hart verkijgen en ze zijn bij mij gebleven. Het zijn twee heel normale katten geworden.
Mijn ouders hebben twee katten, die bij mij vandaan komen. Toen ze bijna acht weken waren, zijn ze naar mijn ouders gegaan en ook die zijn echt doodnormaal.
Drie jaar geleden heb ik twee boerderijkatjes gekregen. Ze waren vijf weken oud, hadden hun moeder verloren en waren bovendien ook nog half wild. Ook die zijn opgegroeid tot volkomen normale katten. Dus ik heb echt hele andere ervaringen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:07

Dit snap ik niet....

Citaat:
maar toen ik haar wou laten helpen was ik te laat want als kittens in de buik 1 week zijn halen ze niet meer weg en als de kittens pas een week in de buik zitten kun je dat niet zien en ik wou ze dan ook niet weghalen

En je topic begint met dat je onverwachts kittens hebt gekregen en dat je niet wist dat ze zwanger was?
Nu praat je tegen jezelf in...

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:11

ik wist dat ze zwanger was

maar ik wist dat ze bevallen was en als je ze opeens hoort en je vind jonge katten is dat best onverwachts

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:14

Dat is natuurlijk wel erg vreemd, dat je weet dat je kat zwanger is, dat je weet hoe lang ze zwanger is (omdat je haar niet meer zou kunnen steriliseren) dat je niet gaat zoeken als je weet dat ze bevallen is, dat je moeder reageerd met dat je hallucineert, dat je blijkbaar meerdere nestjes hebt gefokt (want je typt ik doe ze altijd met 8 weken te koop) ik vind dat allemaal wel erg apart...

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:19

ik ga niet tellen hoelang ze drachtig is want dat kan ook niet, als ze buiten gedekt is en je weet niet waneer ze gedekt is en dat is heel moeilijk tellen

en als een kat ik week zwanger is kun je dat niet zien en mijn dierenarts doet ze naar later dan een week weghalen en dus binnen die week moet je beslissen en als ik niet weet waneer ze gedekt was is dat heel moeilijk binnen een week beslissen

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:24

Ik vind het hele leuke kittens en foto's.
maar vind ook dat de poes met 7 maanden echt veel te jong is voor een nest kittens en ik hoop en vind echt dat de TS zoals ze zegt nu ook echt moet zorgen dat de poes zodra het kan direct geholpen moet worden om nog meer ellende (want dat vind ik het voor de kat in dit geval) te voorkomen.
Met 8 weken te koop zetten vind ik prima, want dat wil niet zeggen dat ze ook diezelfde dag/week nog weg zijn. Kan best nog 2 weken duren. De TS heeft dan ook ruim de tijd een goed baasje te zoeken en de mensen die komen kijken een of meerdere keren te zien/spreken zodat je zeker bent van een juiste keuze. daarbij ga ik er dan maar vanuit dat dit ook de intentie van de TS is...

wel vind ik het hele verhaal net zoals peugeotje zegt een beetje warrig en er zitten wat tegenstrijdigheden in, dat vind ik jammer, want zo komt het wat ongeloofwaardig over op veel mensen.

overigens TS, ik hoop niet dat je mijn bericht en alle anderen met een mening of advies blijft zien als afkatten, want helaas is over internet natuurlijk niet te zien hoe iemand een bericht daadwerkelijk bedoelt...

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:26

Ik dacht dat ik niets afgesproken had over leuke berichten schrijven hoor... volgens mij heb ik nergens een eed afgelegd. En ik kat je niet af, ik vraag me alleen dingen af. Als jij alles zo onder controle hebt zoals je probeerd te doen voorkomen, dan kun je toch gewoon duidelijk antwoord geven en is er niets aan de hand?

Jij schrijft dat je je kat niet meer kon laten sterriliseren omdat je kittens al een week oud waren? Dan weet je toch een richtlijn?
Als jij weet dat je kat zwanger is, dan mag ik hopen dat je moeder dat toch ook weet, gezien jullie in hetzelfde huis wonen. Waarom reageerd ze dan zo verbaasd?
In je andere topic schrijf je dat een andere kat net gesteriliseerd is, is dat dan een andere kat? Heb je dus 2 jonge poezen in huis?

En dan nog, ik denk dat elke DA liever een kat steriliseerd met een vergevorderde zwangerschap, dan een te jonge poes laten bevallen en moederen... zo zou het wel moeten zijn in iedergeval!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:32

140509 schreef:
ik zet ze meestal als ze 8 weken pas tekoop
vroeger doe ik ze niet weg

@thehorseInn: bedankt ;)

Het overkom je dus vaker?
Vind jammer dat mensen nooit fatsoenlijk iets leren en lezen voordat ze iets aanschaffen zodoende had je geweten dat een poes gesterilliseerd mag worden vanaf 13 weken..en dat je niet hoeft te wachten op een krolse-bui

Kan helaas niks positiefs melden...nog meer kittens/katten op de wereld

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:39

Wat ik ook heel vreemd vind, die poesjes zien er echt veel ouder uit dan 2 weken. Heb momenteel ook een nestje, ja een oops-nestje, maar die blijven gewoon bij ons wonen, dus daar val ik niemand mee lastig. Weet wel dat ze de eerste weken bijna geen geluid maken, en zoals deze poesjes aan het spelen zijn, lijken ze me eerder 3 a 4 weken? Ziet niemand dat dan?

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 10:44

omdat de moederpoes nog jong was en nog nooit krols was geweest wou ik haar nog niet steriliseren pas als ze korls geweest is binnen houden met krolsheid dat ze niet gedekt kan worden en dan steriliseren
maar ik heb haar niet krols gezien en toch was het raak

iedergeval ik heb het mijn dierenarts gevraagt en die doet dat niet binnen een week als ze gedekt is die andere kat van mij was ook gedekt maar gelukkig had de buurvrouw gezien dat ze gedekt was en die zei het tegen mij en dat ik net op tijd was om haar steriliseren

bibi_vA : ze zijn echt 2 weken

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:48

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:08

Kittens kunnen tot 3 weken geaborteerd worden hoor.

Verder wees maar blij dat het goed is gegaan, en volgende keer beste steriliseren, mocht het toch nog gebeuren toch maar tellen, het ish eel belangrijk