Huidallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Huidallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:53

Gezien ik het jammer voor de TS zou vinden als het topic geheel op zijn reet gaat, ga ik ernstig goed op mijn vingers zitten...

TS, ik hoop dat jullie het willen proberen tijdelijk KVV aan jullie hond te voeren. Mocht je hier vragen over hebben staat mijn PB box open hoor!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:10

lieniminnie schreef:
Ik heb er een voedingcollege over gekregen, dus ik zeg niet zomaar iets..

Zo toe maar... Een college met een hondenbrok leverancier als sponsor zeker :') .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:11

Marloes__ schreef:
Zo toe maar... Een college met een hondenbrok leverancier als sponsor zeker :') .

Kennen jullie de rubriek in de Metro? Ook gesponsord door ik meen Royal Canin.. Tenenkrommend!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 08:52

Wendy_Komen schreef:
Gezien ik het jammer voor de TS zou vinden als het topic geheel op zijn reet gaat, ga ik ernstig goed op mijn vingers zitten...

TS, ik hoop dat jullie het willen proberen tijdelijk KVV aan jullie hond te voeren. Mocht je hier vragen over hebben staat mijn PB box open hoor!!

Bedankt voor iedereen's reactie, hij heeft ook vlees gehad, ik weet niet of pens hier ook onder valt, maar er was geen verandering. Waar moet ik aan denken bij KVV en waar kan je dit kopen? Ik wil het natuurlijk op z'n minst proberen. Ookal zijn de meningen hier verschillend.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:10

KVV zijn worsten (van meestal een kilo) waarin kompleet vers vlees in zit. Dus gemalen spiervlees, organen en botvlees. De enige manier om te weten of het helpt is als je dit gaat geven 0,0 brok te geven! Dus ook niet als snoepje of tussendoortje.
KVV wosten moeten in de vriezer bewaard blijven, en wat merken die wellicht in je buurt zitten (zou je op internet ff moeten zoeken)
- Kivo
- Lotgering
- Lupa
- Carnibest
- Smuldier
Heel veel informatie kun je ook vinden op barfplaats.nl
Je moet ong. 2% van zijn lichaamsgewicht per dag geven. (Hond van bv 10 kilo, dus 200 gram) MITS ze volwassen zijn (pup moet meer.)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel! Zou supertof zijn als je het zou willen proberen!! Wel dan ff foto's maken voor en na zodat je evt. Verschil goed kan zien!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:14

Wel minimaal een week of 6 volhouden, pas dan kun je echt zien hoe de hond erop reageert.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:16

Ik ga mee met bovenstaande reacties.
Verder ook geen kluifjes etc geven, zorgen dat hij nergens wat vandaan kan halen.
6 weken helemaal op vlees en niks anders. Lijkt me echt het proberen waard, als je geen allergietest wil laten doen.
Wij hebben het toen wel gedaan omdat 2 dierenartsen grasallergie zeiden terwijl ze ook in de winter er last van had.. Toen maar bij een andere dierenarts een allergietest gedaan hoewel hij al zei dat het voedselallergie was. Het voordeel van smuldier (weet niet of het ook bij andere is) dat het glutenvrij is (in ieder geval de vlees compleet). Kan ook zijn dat hij dus zo heftig op gluten reageert.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:21

Smuldier krijgt hij vaak al, maar dan in combinatie met brokken. Dus eens zonder brokken proberen.
Telt Rodi dan ook mee?

Begrijp me niet verkeerd dat ik geen allergietest wil doen hoor, maar het kost veel geld en de uitkomst is niet altijd duidelijk genoeg.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:47

briitje schreef:
Smuldier krijgt hij vaak al, maar dan in combinatie met brokken. Dus eens zonder brokken proberen.
Telt Rodi dan ook mee?

Begrijp me niet verkeerd dat ik geen allergietest wil doen hoor, maar het kost veel geld en de uitkomst is niet altijd duidelijk genoeg.

Rodi kan ook, maar is in verhouding met Smuldier veel duurder.

Je zou ook nog aan een eliminatie dieet kunnen denken :).

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:49

Als je tot dusver smuldier gaf in combinatie met de brokken kun je er helaas nog niets over zeggen. Ken honden die het super doen met KVV, maar na een handje brok compleet uitslaan...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:59

briitje schreef:
Telt Rodi dan ook mee?

Als je het probleem op deze manier kunt oplossen, dan is dit toch een prima manier?!

Ik zou wél kiezen voor een voeding die je hond niet eerder heeft gehad. Dus als je vaker Smuldier en Rodi hebt gevoerd, dan zou je beter kiezen voor een ander merk. Als je vaker lam hebt gevoerd, kun je beter kiezen voor een andere diersoort.

Je mag die 6 weken zelfs kiezen voor een onvolledige voeding. Dus je zou kunnen kiezen om alleen eend te voeren. Als je hond dat niet vaker heeft gehad. Van eend kun je wel orgaanvlees, spiervlees en vleesbot voeren. Je kunt ook kiezen voor bijv. Tinlo eend, dat bevat verder niks, maar is gemalen en in de juiste verhouding samengesteld. Je kunt ook kiezen voor bijv. struisvogel of paard, maar daarvan is alleen spiervlees voorhanden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 23:16

Oke, ik ga morgen gelijk aan de slag en opzoek.. maar moet je in die 6 weken, echt alleen bijvoorbeeld smuldier voeren of kan je het ook afwisselen? en kan je ook qua smaak dan afwisselen?

En hij krijgt nu altijd als een snoepje een hokamix (pure kruiden), dit ook niet meer doen of...?

Edit: ik maak nog even fotos.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:57

briitje schreef:
Oke, ik ga morgen gelijk aan de slag en opzoek.. maar moet je in die 6 weken, echt alleen bijvoorbeeld smuldier voeren of kan je het ook afwisselen? en kan je ook qua smaak dan afwisselen?

En hij krijgt nu altijd als een snoepje een hokamix (pure kruiden), dit ook niet meer doen of...?

Edit: ik maak nog even fotos.

Dat bedoelde ik met een eliminatie dieet. Je zou kunnen kijken of de allergie verdwijnt puur door het geven van vers voer, dan kun je gewoon de smaken afwisselen. Zo niet, dan zou je hem nog op een eliminatie dieet kunnen zetten, want misschien is je hond wel allergisch voor 1 bepaalde diersoort. Let er wel op dat als je smuldier geeft, dat je de complete versies geeft. Dus vlees compleet (rood) of pens compleet (groen).

Ik denk dat de hokamix geen kwaad kan hoor :).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 09:05

Okey, thanx, me ma (waar de hond woont), heeft liever geen smuldier omdat hier bepaalde benodigheden niet in zit, na zeggen. dus we gaan eens even kijken vandaag wat we voor meneer kunnen doen :D!

Edit: als je naar de dierenwinkel gaat en vraagt naar k.v.v snappen ze je wel toch ? :+

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:51

briitje schreef:
Okey, thanx, me ma (waar de hond woont), heeft liever geen smuldier omdat hier bepaalde benodigheden niet in zit, na zeggen. dus we gaan eens even kijken vandaag wat we voor meneer kunnen doen :D!

Edit: als je naar de dierenwinkel gaat en vraagt naar k.v.v snappen ze je wel toch ? :+

Wat zou er volgens haar niet in zitten dan? Zoals ik al zei, vlees en pens zijn complete versies. De dierenwinkel verkoopt geen ingevroren KVV. Alleen de verhitte versies zoals naturediët/ renske.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:55

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:50

Hier zijn er toch wel meerdere kvv's verkopen.
Let er idd goed op dat het diepvries is, en dat er geen óf zo min mogelijk graan in zit.
Nogmaals super dat je het gaat proberen!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:08

Net naar de dierenwinkel geweest en die hadden carnibest worsten, maar dat is echt pepertje duur. ik moet ongeveer 1 worst per dag voeren (berekend op 65 kl hond) en 1 worst kost 3,50 dus das best wel duur.

nu vertelde ze dat ze ook brokken hadden van zalm en hert en dat dit ook nog wel eens kon helpen, aangezien alleen worsten duur was. en ze had het erover dat ik het ook allebei in de week kon afwisselen. dus 4 dagen worst bv en 3 dagen hert/zalm brokken.

Is dit mogelijk, wat denken jullie ervan??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:09

NIET DOEN!!!!

Waar woon je?

Bezorging kost €14,- Kiloprijs is €1,32.
Carnibest is zo ongeveer het DUURSTE merk dat er is.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:23

Ik woon in capelle ad ijssel. ik heb et ook nog niet gekocht, kijk eerst verder. maar 1,32 is nogal een verschil natuurlijk. maar met die brokken, is dit waar?

welk merk is dan het goedkoopst?
en dan nog een vraagje, als eenmaal op die kvv zit, moet ik dan stoppen met de prednison of gewoon doorgaan?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:25

Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..

Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat :+

Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.

Wat je nu gaat doen is geen elimineren hoor, maar dat maakt het niet verkeerd.
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brok ;) Hoeft niet per definitie KVV te zijn.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:25

Brokken is opzich niet waar. In elk brok zit meuk toegevoegd, en bestaat voor 98% uit graan. En laten nou honden met huid problemen vaak niet tegen die granen kunnen.
Dus super dat je nog niets gekocht heb, en laat je ook ZEKER geen brokken aanpraten!! Als je wilt kijken hoe hij het op KVV doet, moet je er echt geen enkel brokje bij geven!
De goedkopere merken zijn:
-Lotgering
-Kivo
-Lupa
- En smuldier natuurlijk ;-)
Zal even de site's erbij zoeken voor je! (brb ;-) )
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 31-05-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:26

briitje schreef:
Ik woon in capelle ad ijssel. ik heb et ook nog niet gekocht, kijk eerst verder. maar 1,32 is nogal een verschil natuurlijk. maar met die brokken, is dit waar?

welk merk is dan het goedkoopst?
en dan nog een vraagje, als eenmaal op die kvv zit, moet ik dan stoppen met de prednison of gewoon doorgaan?

Die brokken niet doen uiteraard. Smuldier & Lotgering zijn het goedkoopste, maar lotgering zul je moeten bestellen. En als je hond het bv niet lust, zit je met een heel krat opgescheept.

Stoppen met de prednison, anders blijft de prednison nog steeds alles onderdrukken en zie je niet of het vers voeren effect heeft ;).

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:27

Nikki__ schreef:
Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..

Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat :+

Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.

Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brok ;) Hoeft niet per definitie KVV te zijn.

Ze gaat niet kijken voor welke troep hij wellicht in de brok allergisch is, maar gaat kijken of hij het wel goed op KVV doet. Als hij het dus goed op KVV gaat doen, betekend dit hij niet tegen brok kan (of 1 van de stoffen die erin zit).
Dus ja, als hij het super op KVV doet, zou ik geen brok meer geven daarna. Maar OCH, dat zou toch zo'n ramp zijn!? Ofnee, wacht, volgens mij zou ze alleen der hond er een GROOT plezier mee doen!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:28

Nikki__ schreef:

Naar mijn idee is er gesproken over én elimineren, én KVV. Het zou namelijk goed kunnen zijn dat de hond allergisch is voor graan, en dat de allergie met KVV is verholpen. Zo niet, dan zou je kunnen gaan elimineren om te kijken of de hond voor een bepaald diersoort allergisch is.