Dus ik ben wel wat gewend, haha! Bij mijn 1e cavia's vond ik het ook heel eng, maar als ze het een rotklusje vinden, is afleiding heel belangrijk (eten > groenvoer, hooi). Ik heb zelf hele verschillende cavia's: de een vindt het totaaal niet erg en blijft keurig zitten en dan is het ook echt supersnel gebeurd. Terwijl de ander constant zijn pootje terugtrekt uit mijn hand en als een zenuwpees gaat piepen. Ik probeer dan een fijnere houding te zoeken (pootje naar achter werkt vaak het best). Maar als je cavia echt in paniek blijft, knip ik nooit, want dat vind ik te eng i.v.m. in het leven knippen... Ik doe het gewoon zo snel mogelijk, er is altijd wel een moment waarop ze even rustig blijven zitten. Al is het maar 5 seconden. Uiteindelijk word je er vanzelf handig in en lukt het snel!
) en gaat het nou goed. Knip ze ook altijd in m'n eentje. Cavia goed vast houden, pootje ietwat uittrekken en knippen maar. Zazou is helemaal makkelijk. Stond
te kijken toen ik haar ophaalde bij Stichting Cavia. Meisje draaide haar op haar rug en knipperdeknip klaar. Geloof alleen niet dat cavia's het echt tof vinden om op hun rug gelegd te worden, ik houd ze dus altijd maar gewoon overeind en knip ze dan