Schildpad gespot!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desire__

Re: Schildpad gespot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:09

Wij hebben ook schildpadden hier in de sloot hoor. En ergens anders heb ik ze ook gezien.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:10

hier in de buurt leeft al jaren een schildpad, was als kleintje gedumpt en is nu al een flinke schildpad geworden :j
komt vast wel goed :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:09

In onze buurtvijver zit al jaren een dikke schildpad,na elke winter is ie weer groter,dus ik zou me er niet te druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:15

Ik weet elders in Groningen ook nog een vijver waar schildpadden zitten, maar niet vlakbij een kanaal. Ook gedumpt denk ik. Vorig jaar zag ik er telkens maar eentje. Misschien waren het er al twee, maar vorige week zag ik ze opeens allebei. Het was best een koude winter en dat hebben ze dus ook overleefd. Ze redden zich dus wel :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:46

Hier verderop in de sloot woont ook al jaaaren een schildpad. Toen ik hem zag maakte ik mij ook zorgen over de strenge winter, maar die winter van 2 jaar terug met dat veeeele schaatsen heeft ie ook gewoon op een of andere manier overleefd. Denk dat ze redelijk goed aangepast kunnen zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 00:08

Mijn oma had een landschildpad in de tuin. Ze had een behoorlijke tuin en dat was zijn domein. De winters kwam hij prima door. Hij zat altijd onder de schuur of hij dat hol zelf groef of dat daar al wat zat weet ik niet. Je kon er iig niet bij komen.
Een winter was het waarschijnlijk te koud, want hij is niet weer onder de schuur vandaan gekomen na de winter. Of het de kou was weet ik niet. Tobias was al een 40 plusser en zolang zat hij ook al in oma's tuin, 365 per jaar buiten.