Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:59

VivaLaVida schreef:
geerke schreef:
het voorland van z'on bokje is dat hij hoogstwaarschijnlijk halal geslacht gaat worden...wat een feest.
Slachten heb ik niets op tegen...wel halal slachten.

oh echt niet, weer, waarom worden er gelijk conlusies getrokken????
hij word niet halal geslacht!!! pffffffffffff.............

zo..en wie gaat hem dan opeten?Nederlanders eten geen geit of bok...dat zijn echt alleen maar islamiten.

Anoniem

Lekker hyprocriet zeg!!!
de meesten van jullie eten vlees van dieren die dagelijks opgehokt vervoerd worden en opgegroeid zijn in te kleine hokken, op elkaar gefokt.... en dit is ineens vreselijk zielig???
Beest is opgegroeid bij zn mams in de wei, kreeg elke dag te eten en heeft een mooi leventje gehad.
IK vind het dus niet zielig, maar gun iemand wel zo'n lief bokje die er misschien interesse voor heeft.

Joscaa

Er gaan miljoenen dieren naar de slacht die een rotleven hebben, allemaal blijven we vlees eten.
Dit dier krijgt een eventuele kans & nu is het echt heel zielig als hij naar de slacht gaat? En "Een dier hoop geven", die denkt niet na over het feit; "had me dan als baby maar dood gemaakt ipv als ik hoop heb op een leven"

TS, leuk dat je evengoed nog een huisje voor hem probeert te vinden, hoop dat het lukt! :j En anders heb je je best gedaan.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:00

Sancha schreef:
suuzepuus schreef:
Wat maakt het nou uit mensen.... pff wat een gezeur komt hier weer. Ts doet haar best een huisje voor dit beestje te vinden. Mocht dat niet lukken ligt hij bij iemand op zijn bord. Als dat deze niet zou zijn is het wel een ander....
Helaas heb ik geen plek.... succes!!

Totdat iemand zijn nest pups laat inslapen want er is geen baasje voor. Of zijn 5 mdn oude veulen want het dier is een hengst en kan niet aangehouden worden.

Moet je ze dan horen.

De geiten en schapen industrie is imo heel anders dan de honden en paarden industrie. Zeker in deze periode wordt er veel jong geboren en ja je hebt niet altijd het geluk dat het dames zijn helaas..

suuzepuus

Voel je niet schuldig Vivalavida, er zijn zoveel dieren die het slechter hebben gehad dan dit bokje. Misschien is het jammer dat hij zo aan zijn einde moet komen maar degen die dat zoooooooo erg vind kan hem zo halen....

Airborn

Siets schreef:
Nouja zeg wat een instelling, ik hoop niet dat je dat serieus bedoelt? Fokken voor de slacht...
Jeetje ik schrik ervan!

:= Erhmm... waarvoor denk je dat de varkens, schapen, kippen en veel koeien in nederland gefokt worden? Juist: de slacht.

En diertje hoop geven? Jongens, hoop is een menselijke emotie, dieren weten niet dat ze nog 5 jaar kunnen leven, of 10, of voor mijn part 50 jaar. Ze leven nu. Dit beestje heeft gewoon een fijn leven gehad, en omdattiemet de hand is opgevoed istie waarschijnlijk een stuk vriendelijker naar mensen dan de meeste geiten. Dus zou iemand het misschien leuk vinden om hem over te nemen. Vermoed dat dat de insteek van de TS is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:01

geerke schreef:
zo..en wie gaat hem dan opeten?Nederlanders eten geen geit of bok...dat zijn echt alleen maar islamiten.

http://www.geitenvlees.com/

hij word NIET halal geslacht...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:02

hopelijk vind je een huisje!
er worden iedere dag geiten geslacht maar heb je er nu een beeld bij als hij geen tehuis krijg!
Je kunt je wel overal druk om maken, maar als je het zo erg vind word dan vegetariër :+

xTamay

Zoveel dieren worden geslachg per dag.
En nu omdat ze een het zonde vind, en ze een huisje zoekt, is het opeens zielig?

Carliijn

Ik snap dit niet? TS geeft aan dat dit het bokje is van de staleigenaar en niet van haar zelf en jullie kijken haar erop aan dat ze moet stoppen met fokken? Zo begrijp ik het namelijk wel! Het was misschien niet zo'n snuggere opmerking maar ze zoekt een baasje voor hem wat juist positief is.

Ben het er mee eens dat er nu gelijk conclusies moeten worden getrokkken. Tergend vervelend is dat :) !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:03

Jongens wat een gezeur weer, overal worden beesten voor de slacht gefokt, zo is het nou eenmaal, en het is haar staleigenaar en niet zijzelf.
En waarschijnlijk trekt ze het lot van dit beestje aan omdat het met de fles is grootgebracht dan heb je er nou eenmaal een betere band mee.
Dus ik snap het wel.
ik kan hem helaas niet kwijt hier, maar wil je wel succes wensen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:03

Het is dat we momenteel geen vervoer hebben... Veenendaal is niet ver weg, en zou hem graag willen.
Maar kan hem echt niet ophalen :(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:05

Suuskipje schreef:
Het is cru maar wel waar. Ik ben vrijwilliger op een kinderboerderijw aar jaarlijks rond de 10 schapen en geiten geboren worden. De dames kiezen we de mooisten en met het beste karakter uit om te behouden, de rest gaat eerst een flinke tijd op marktplaats en als daar geen reacties op volgen dan gaan ze helaas ook naar de slacht. Het is helaas niet anders, maar emt bokken kan je gewoon niet zo heel veel en er moet toch doorstroom blijven op de boerderij daar er geen subsidies vanaf de gemeente komen hiervoor (uitgezonderd salaris van de doordeweekse beheerder)

Op mijn werk (ook kinderboerderij) hetzelfde.
Toch heb ik er niet zo'n moeite mee. Juist omdat ik gezien heb dat ze lekker opgegroeid zijn op een ruime wei, in een kudde, aandacht hebben gehad en gewoon een plezierig leventje. Liever een kort plezierig leventje op iemands bord/ in de voerbak van hond of kat, als een kort ellendig leventje.

CouCou

VivaLaVida schreef:
Lekker hyprocriet zeg!!!
de meesten van jullie eten vlees van dieren die dagelijks opgehokt vervoerd worden en opgegroeid zijn in te kleine hokken, op elkaar gefokt.... en dit is ineens vreselijk zielig???
Beest is opgegroeid bij zn mams in de wei, kreeg elke dag te eten en heeft een mooi leventje gehad.
IK vind het dus niet zielig, maar gun iemand wel zo'n lief bokje die er misschien interesse voor heeft.

Ik vind het top dat je een huisje voor hem zoekt. +:)+

Maar ik vond die opmerking gewoon een beetje dom overkomen.
Ik snap ook gerust dat de dieren naar de slacht gaan. Maar dit kwam erg raar over op mij. ;)

M3lisss

VivaLaVida schreef:
Lekker hyprocriet zeg!!!

Zo is het! Laat je niet gek maken door al die hypocrieten hier hoor TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:07

Hij zit elke dag bij me op schoot, kan zitten als een hond, en komt als ik hem roep... gek he dat ik dan een leuk baasje voor hem zoek, die er misschien wel heel blij mee is :+ En anders gaat hij naar de slacht, tja ik vind het voor hem zelf niet zielig, hij merkt er niks van.

en die opmerking was niet dom, de opmerkingen die IK kreeg waren dom, en kortzichtig... denk eerst eens na voordat je je mond opentrekt zeg! :+

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:08

zo..en wie gaat hem dan opeten?Nederlanders eten geen geit of bok...dat zijn echt alleen maar islamiten.[/quote]

Pardon ik ben een rasechte hollandse miep en eet gewoon geit hoor en lam en koe enz enz. >;)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:09

hoe groot wordt / is tie ?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:09

Daphne__ schreef:
Het is dat we momenteel geen vervoer hebben... Veenendaal is niet ver weg, en zou hem graag willen.
Maar kan hem echt niet ophalen :(

TS, kan je niet kijken of hij hierheen gebracht kan worden? :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:10

Waarom geef je hem gratis weg? Ik neem aan dat als het een fokker is hij toch liever wat geld krijgt voor het beest, wat bij het slachten waarschijnlijk wel het geval is? Hoe kan het dan dat jij erover beslist om hem hier op bokt gratis weg te geven?
Niet l*ullig bedoeld hoor, vroeg het me gewoon af. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:11

hij word ong 60 a 70 cm hoog denk ik, hij is aardig klein gebouwd.
joscaa: dat is wel erg ver...
tosca: bij de slacht krijg je er misschien 10 euro voor :+ dus ik heb gezegd ik zoek wel een huisje voor hem! En dat vinden ze prima. hij stond al eerder op bokt en heb al meerdere mensen gevraagd in mn omgeving maar helaas.

Joscaa

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:12

Het is jammer dat mijn vriendin is overleden, want ik weet zeker dat hij daar zo heen mocht. :j
Verder weet ik zo gauw niemand, ik zal even mee denken.

Stoof

oh ok dat wist ik niet :o

Thenexttry

zou hij evt gebracht kunnen worden?

Anoniem

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:16

ligt eraan waarheen :+