Honden heilig in nederland!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 23:59

Ragebol1977 schreef:
Nah ik raak een beetje opgefokt omdat dit al het zoveelste topic is over honden en hoe men ze wel niet op moet voeden. Doorgaans worden die topics geopend door mensen die zich nog nooit echt verdiept hebben in hondengedrag.

Verder hoef je wanneer je daarvoor kiest eigenlijk geen enkele hond te corrigeren.
Een gedragsdeskundige die ik ken gaf me een goed voorbeeld.

Als het om een agressieve rottweiler van 70 kilo gaat, corrigeer je dan ook?
Ook als de hond grijpt bij een correctie? nee, dan ga je ook wel naar een andere manier zoeken.
Een hond is niet heilig, een hond is een hond. En tja, zij kunnen onze taal niet leren, dus leren wij hondentaal zodat ze begrijpen wat we van ze vragen.

Dan heb je het doel van dit topic niet goed begrepen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:59

Komt de pup uit eigen fok? Of komt de pup uit een ander nest?
Er zit namelijk een groot verschil tussen een roedel die bestaat uit familieverband of een roedel die bestaat uit bij elkaar gezette honden. maar goed, hier ga ik denk ik te diep op de materie in.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:00

papagroom schreef:
In mijn optiek hoort en hond niet op maar naast de bank...

Hier slapen al onze 3 duitse herders deels op de bank en ook wel eens in bed. Ze maken deel uit van ons gezin en daarnaast worden ze alle 3 getraind voor pakwerk. Stel dat ze boven ons zouden staan dan was dat niet mogelijk ;)
Ze zijn gewoon hond, daarnaast werkhond en ook nog eens een deel van het gezin.

Maar wij zijn de baas en door bij een jonge hond duidelijk te zijn en ja daar hoort een tik ook wel eens bij heb je later geen enkel probleem meer en is de verstandshouding duidelijk. Tenminste hierwel :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:01

Ragebol1977 schreef:
Komt de pup uit eigen fok? Of komt de pup uit een ander nest?
Er zit namelijk een groot verschil tussen een roedel die bestaat uit familieverband of een roedel die bestaat uit bij elkaar gezette honden. maar goed, hier ga ik denk ik te diep op de materie in.

Moeder van de teef deedt het op deze manier bij haar eigen pups en de teef doet dit nu bij onze pup die niet verwant is maar nu al 6 maand hier is en echt als haar pup gezien wordt. :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:02

fuego3 schreef:
papagroom schreef:

maar het is zooo gezellig die beesjes tegen je aan als je lekker tv aan het kijken bent.
en zolang de honden zonder gemak op comando op de grond gaan liggen heb ik er geen moeite mee.

Even buiten dat het niet goed voor de bank is.. :D ...is de bank mijn plaats en de vloer voor de hond...maar zo als eerder al gezegd komen de blaffende viervoeters bij ons zelden in huis...

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:04

Ik word hier ook aangezien als hondebeul geloof ik. Ik bulder af en toe met een ietwat mannelijk aandoende oerkreet naar mijn hond als hij weer eens achter een kat aan wil rennen of stront wil eten. %) Hij luistert dan wel meteen. :7 Aangelijnd loopt ie regelmatig voor mijn voeten als hij iets interessants ziet, en denk maar niet dat ik 1 cm opzij ga, hij let zelf maar op! Dat resulteert dus soms in een harde jank omdat het voorkomt dat ik dan op zijn poot ga staan. Tsja, hij zet 'm er toch echt zelf onder. :=

Verder wordt ie natuurlijk regelmatig halfdoodgeknuffeld. _O- Maar ik ben altijd consequent. Hij mag alleen op m'n bed slapen als ik ziek of zielig ( :') ) ben (dat weet ie :)) ) en met overenthousiast begroeten moet je bij mij niet aankomen als ik thuiskom. :n Ik negeer dat gewoon en hij is nu blij, maar rustig als ik even weg ben geweest en thuis kom. Bedelen doet ie niet want hij krijgt toch niks als ik eet. (Daarbij heb ik enige vorm van voedselnijd, niemand moet in m'n buurt komen als ik een lekker maaltje heb, maar dat daarbuiten gelaten }> ) Blaffen mag ie, als er 's nachts een inbreker zich aandient. Bijten mag dan overigens ook. O:)

Ik irriteer me mateloos aan de verwende rotkeffertjes vd buren. Die blaffen zowel overdag als 's nachts om ieder geluidje. En ze reageren dan met een: "Benji niet doen.. :)ddd " en "Luna hou daar eens mee op... <3 "

|o
Laatst bijgewerkt door Aroree op 20-05-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:05

@papagroom , klopt de bank waar mijn teef ligt , heeft zijn beste tijd wel gehad qua uiterlijk :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:06

Ragebol1977 schreef:
Ben wel heel benieuwd hoe jij "leiding"dan voor je ziet. Misschien kan je ons dat uitleggen?

En papagroom, wat in jouw optiek hoort is geen waarheid natuurlijk. Het is geen schande om de hond op de grond te laten liggen maar ze gaan er niet dood aan om op de bank te liggen hoor. De baasjes trouwens ook niet :o

ingrijpen waar nodig en corrigeren waar nodig. Niet "snoesje hier" en "snoesje daar " en de hond het zelf maar laten uitzoeken. Die van mij is rotverwend, echt waar. Maar "hier" is ook echt hier en niet na 3x maar per direct. en "neen" is ook echt "neen".
Duidelijke grenzen. ;) en dan krijg je geen problemen met op bed en op de bank. hond weet nl waar ie aan toe is.
Mijn kleine ding ligt nou heerlijk te maffen op mijn schoot. _O-

Marloez wij lijken op elkaar _O-

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:10

Juut schreef:
@ Dejavu; het is niet het slapen op de bank of knuffelen enz. Maar wat doe je als hij tegen je gromt? Of idioot gaat doen tegen iedereen die jullie tegenkomen met het wandelen?
Het vals-knuffelen (als in 'overtuttelen') is niet alleen bij honden, ik zie het ook bij paarden. Vandaag vertelde stagaire me nog geweldig verhaal; haar klasgenoot loopt stage op een 'alternatieve' stal. Kreeg trap van ongeduldig paard, en deed het zelfde wat ik ook zou doen; per direct een trap terug geven. Vervolgens moest ze excuses aanbieden aan het paard, welgemeende, wel te verstaan. :')

Dat doen ze niet. :+ Doen ze het wel, dan zijn ze de Sjaak. Ik ben niet tegen straffen, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat het leven met een hond (op bank/in bed/eerder eten) niet zorgt voor valse krengen die boven de mens willen staan. Daar zijn mijn honden te volgzaam voor. Die vinden het wel best zo.

Het voorbeeld dat je aanhaalt is om te janken. Ik had mijn spullen gepakt.

papagroom schreef:

In mijn optiek hoort er vooral een gezonde verhouding te zijn tussen mens en dier. Bij mij is deze niet verstoord doordat mijn honden op de bank liggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:13

dejavu schreef:
Juut schreef:
@ Dejavu; het is niet het slapen op de bank of knuffelen enz. Maar wat doe je als hij tegen je gromt? Of idioot gaat doen tegen iedereen die jullie tegenkomen met het wandelen?
Het vals-knuffelen (als in 'overtuttelen') is niet alleen bij honden, ik zie het ook bij paarden. Vandaag vertelde stagaire me nog geweldig verhaal; haar klasgenoot loopt stage op een 'alternatieve' stal. Kreeg trap van ongeduldig paard, en deed het zelfde wat ik ook zou doen; per direct een trap terug geven. Vervolgens moest ze excuses aanbieden aan het paard, welgemeende, wel te verstaan. :')

Dat doen ze niet. :+ Doen ze het wel, dan zijn ze de Sjaak. Ik ben niet tegen straffen, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat het leven met een hond (op bank/in bed/eerder eten) niet zorgt voor valse krengen die boven de mens willen staan. Daar zijn mijn honden te volgzaam voor. Die vinden het wel best zo.

Het voorbeeld dat je aanhaalt is om te janken. Ik had mijn spullen gepakt.
*quote*

In mijn optiek hoort er vooral een gezonde verhouding te zijn tussen mens en dier. Bij mij is deze niet verstoord doordat mijn honden op de bank liggen.

Moest t paard ook zijn excuses aanbieden?
Ik was vertrokken vrees ik :+

hanny_jelke

Re: Honden heilig in nederland!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:22

ik kan je het ook nog leuker vertellen.

ahhhhhhhhhhhhh die arme hond krijgt een tikje tegen de flak omdat hij de kinder wagen om trekt.
weet je wat ik zeg tegen de dierenbescherming dat ze haar hond met de riem heeft geslagen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:16

Ayasha schreef:
ingrijpen waar nodig en corrigeren waar nodig. Niet "snoesje hier" en "snoesje daar " en de hond het zelf maar laten uitzoeken. Die van mij is rotverwend, echt waar. Maar "hier" is ook echt hier en niet na 3x maar per direct. en "neen" is ook echt "neen".
Duidelijke grenzen. ;) en dan krijg je geen problemen met op bed en op de bank. hond weet nl waar ie aan toe is.
Mijn kleine ding ligt nou heerlijk te maffen op mijn schoot. _O-

Marloez wij lijken op elkaar _O-

Als je het goed hoef je niet in te grijpen en te corrigeren. Dan kan je al bijsturen voordat de hond ongewenst gedrag vertoont.

Hier is bij ook echt hier.....en dat doen ze graag.....ik ben immers de leukste voor ze.
Nee is ook echt nee, en eraf is eraf. Dat weten ze hoor. Maar ze weten het doordat een commando opvolgen iets oplevert.

Ik zal correctie en het gevolg daarvan uitleggen in Jip en Janneke mensentaal.
Stel je voor:

Je komt bij mij koffie drinken, ik heb net een nieuwe tafel en vraag of je je kopje op het schoteltje wil zetten ivm beschadigen van de tafel.
Jij vergeet dat, of hebt me niet gehoord of niet begrepen of je doet dat gewoon niet.
Op het moment dat je het kopje op de tafel zet geef ik je een draai om de oren. Goed, je zal het kopje koffie niet meer op de tafel zetten.
t Zal heus wel werken.

Maar dat kopje koffie smaakt jou echt niet meer. En jij denkt ook niet meer , goh ik ga gezellig bij Ragebol koffie drinken. Ook al serveer ik er een gebakje bij als beloning als je je kopje op het schoteltje zet.
Je zal nog wel koffie komen drinken als je afhankelijk van me bent en op geen andere manier aan dat kopje koffie kan komen, maar nooit met dat volle vertrouwen en plezier.

Deze uitleg kreeg ik van de gedragsdeskundige. Je kan het onzin vinden maar er zit toch echt wel een kern van waarheid in.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:26

Ik run een hondenpension en zie gewoon dat de laatste jaren het gedrag van honden en eigenaren veranderd. Zoveel onopgevoede honden. Ik kan bv niet begrijpen dat honden aan de riem trekken. Stel je voor ,die mensen worden 3 x per dag door hun hond over straat gesleurt! Ze hebben allemaal een excuus,o hij is blij nu,komt omdat mijn wederhelft niet kan opvoeden enz. Het mooiste vind ik...hij loopt altijd los. Fijn voor andere die je tegen komt dat die hond niet luisterd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:33

Je bent er zelf bij wat er goed en fout gaat in de opvoeding van je hond.
Staat de hond boven je heb je dat toch echt toegestaan in de omgang met je hond.
Er zijn zoveel manieren om toch een goed opgevoede hond te krijgen zonder dat deze bang voor je is of dat je hem te lijf moet gaan, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk (ken een aantal praktijk voorbeelden van zeer dichtbij).
Mensen zijn snel op hun teentjes getrapt als ze ook maar denken commentaar te krijgen op/over hun hond.
Het jammere is wel dat de hond er vaak op wordt aangekeken zo te zijn terwijl het toch echt bij de baas te zoeken is in veel gevallen. De hond is dan de dupe en moet maar weg, terwijl het baasje er niet bij stilstaat dat de volgende hond net zo zal worden omdat deze simpel weg dezelfde opvoeding krijgt als de hond die weg gedaan is.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:43

Ik denk dat het belangrijkste van alles, consequent zijn is. Dus inderdaad, als je ''Hier'' zegt, dat je hond ook echt moet komen en op de andere commando's reageert zoals jij dat wilt. Dat gaat niet als je de ene keer zijn gedrag (hij komt) beloond en de volgende keer weer niet. Of, als hij iets doet wat je niet wilt, de hond niet laat weten dat hij dat niet mag doen. Wat dat betreft zijn het net kinderen, maar verder absoluut niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:06

Ragebol1977 schreef:
Honden zijn honden, met een hondentaal....en die slaan elkaar echt niet.
En dat ze elkaar in een roedel hard corrigeren is enorme stierenpoep. Dit is al jaren geleden achterhaald dmv onderzoeken op wolvenroedels die in het wild leven. De andere onderzoeken waar de ouderwetse trainingsmethoden op gebasseerd zijn, zijn gedaan op wolvenroedels in gevangenschap waarbij notabene vreemde wolven bij elkaar werden gezet.

Binnen hun eigen roedel zijn wolven uitermate tolerant.

Tja vooruitgang is nooit zonder mensen die je voor gek uitmaken. Ik ben in elk geval blij dat ik weet wat mijn hond zegt met haar lichaamstaal, ik ben ook blij dat ik doordat ik dat begrijp haar niet hoef te slaan om toch gedaan te krijgen wat ik wil. Nog niet 1 inimini klein tikje.
En vermenselijken? Honden slaan niet........delen geen tikje of hakje uit.

nou ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met een echte roedel ,maar honden corrigeren wel degelijk en niet zachtjes ook....

jij wil die happen die ze uitdelen als mens écht niet hebben ( laten we zo zeggen dat de meeste bijtwonden en blauwe plekken bij mensen alleen nog maar van "waarschuwende" beten zijn ),en ook jonge hondjes worden duidelijk en zo nodig hard handig op hun plek gezet...

en jonge honden piepen echt wel zeer regelmatig omdat oudere honden ze "pijn"doen...alsof alles pais en vrai is in een roedel,was dat maar zo!

aan de andere kant is de bek nu eenmaal een manier van communicatie van een hond,en in een roedel wolven wordt er ook zeker gecorrigeerd..

en tja hier krijgen ze best weleens een corrigerende mep of holpeut hoor,zie me al bij alles in een hond gaan bijten :+

hier slapen overigens de honden op de bank en op bed,ze mogen veel,maar ook veel dingen niet :D

ter illustratie dat dit geen lieve correcties zijn:

dit was nog een fikse waarschuwing:
Afbeelding

kort daarna greep ze hem dus wel echt:
Afbeelding

en geloof mij was echt met schade voor die pup,en hij gilde de tent bij elkaar...effect was dan wel dit:
Afbeelding

nee,soms denk ik dat mensen eens écht in een roedel moeten leven waarin ze zien dat hondjes helemaal niet zo lief voor elkaar zijn ( weet zelfs van een roedel van 6 honden waar 1 hond aan stukken gescheurd is door de andere honden,dus altijd maar lief voor elkaar??? :n :n :n dat is pas stierenpoep :D )

overigens heb ik ook al wat keer bij een DA gezeten om hechtingen te halen voor de honden,of wonden schoon te laten spoelen...zo zachtjes zijn ze echt niet hoor...kan deze mening echt totaal niet delen...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:20

Heb je mijn bovenstaande toelichting toch niet helemaal goed gelezen. Er is wel degelijk een verschil tussen een natuurlijke roedel die bestaat uit familieverwantschappen en een bij elkaar gezette roedel.
Ik vind het trouwens geen normaal sociaal gedrag dat deze teef een jonge pup zo bijt dat het het gehecht moet worden.

Maar goed, mocht je echt het fijne ervan willen weten dan kan ik je altijd het emailadres van de gedragstherapeuten geven die ik ken. Ze hebben zelf een roedel van 20 honden en wonen ook in Duitsland.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:24

nee hoor deze pup hoefde niet gehecht te worden maar had wel een schampwond (korstjes) ik heb wel volwassen honden moeten laten hechten....maar goed dat lees je er dus niet uit...

nee dank je geen gedragsdeskundige die met achterlijke koppie koffie verhaaltjes aankomen nodig :D

wat een vette onzin zeg...

overigens is deze teef zo gruwelijk sociaal,kunnen meeste mensen en honden nog wat van leren,maar genoeg is genoeg,en de pup bleef maar doorbijten in haar en hard ook,nou be my guest zou ik zeggen,en gaf de teef de volle 100% gelijk,en gister greep ze hem weer,resultaat is nu een witte schram op zijn neus...ze zoeken het maar uit,meneertje is echt hard leers en zij corrigeerd hem beter als ik zou kunnen...

dus thanks Pip :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:29

Onzin? Nou t is maar wat je onzin noemt. Ze hebben er flink wat studie aan gespendeerd en ook het een en ander aan onderzoeken.
Je kan het ook omdraaien, misschien verkondig je zelf wel vette onzin? Ik bedoel, hun theorieen worden gestaafd door wetenschappelijk onderzoek. Die van jou alleen door je interpertatie van wat je zelf hebt gezien en meegemaakt.
t Is maar hoe je het bekijkt. Ik zelf ben meer geneigd om te geloven in wetenschap. Maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf uit moet maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:35

en overigns volgens het koppie koffie verhaal zou de pup nu pip dus nooit meer leuk moeten vinden? en alleen maar omdat ie bij haar woont maar samen zijn met haar,hahahah....nou die 2 zijn onafscheidelijk,na zijn beet gister en zijn gepiep besprong hij haar weer net zo hard en ging gewoon door ( met als gevolg nog een hap) vanmorgen was het eerste wat hij deed pip met een grote sprong begroeten en spelen...

wat is dan het moraal van het koppie koffie verhaal??dat ie dit nu doet omdat het nu eenmaal niet anders is ofzo,of uit angst en ellende... :')

:+ gekkigheid zeg..als mijn honden iets niet mogen en ik waarschuw 3x dan is het de 4de keer zo dat ze het echt wél begrijpen,en hier geen sielughe hondjes hoor...wel wat hardnekkiger in karakter misschien,zijn geen watjes,of honden die snel onder de indruk zijn...

overigens op dit moment is de pup een reu aan het zoenen,die daar absoluut niet van gediend is,die hem al meermalen gebeten heeft,zegge 2 dagen geleden nog goed van zich afbeet,en nu staat pupje hem weer te treiteren en te zoenen en gaat weer net zo makkelijk weer bovenop hem zitten... (iets wat die reu al helemaal niet blieft)

kan je vertellen ook de oudere reu is zijn bekertje op een gegeven moment weer vol en dan krijgt de pup weer een beet....eens zal ie toch wel leren,weet je ze zoeken het maar uit met zijn allen....maar dat honden nooit corrigeren,echt niet...

en nee ik ben niet van de wetenschappelijk onderlegde bewijzen nee,ik leef met een roedel, een roedel met ook nog eens wisselende honden,al jaren en heb niets met dit soort dingen...ik leef dus met mijn ervaring en niet met boekjes en mooie woordjes en weet ik wat voor theorieen allemaal...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 20-05-11 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:38

hihihi Kimmie mooi dat je dat op de foto hebt gezegd.. is zeker een mooi voorbeeld van hoe een honden roedel elkaar corrigeert. :)

Rageboll wetenschap is niet altijd goed ;) en wat je ziet van de foto's is een partijk voorbeeld hoe honden het zelf oplossen!!...

En Kimmie heeft zeker verstand van honden.. en ik denk dat zij hier goed mee omgaat

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:39

Dat is nu precies hoe de dominantie theorie is ontstaan. Ervan uitgaan dat een kunstamtig samengestelde groep in een kunstmatige omgeving natuurlijk gedrag zal vertonen. Zelfs de uitvinder van die gedragsleer is erop terug gekomen toen hij natuurlijke roedels ging onderzoeken.

In een roedel ben je net ff iets te afhankelijk van elkaar om elkaar de tent uit te vechten. Het kost veel energie en je brengt je eigen veiligheid ermee in gevaar.

Ik vind dat kop koffie verhaal wel logisch maar ik vind die laatste conclusie ook wat ver gezocht. Ik ben als kind ook wel eens op mijn vingers getikt als ik een koekje wilde pakken als het niet mocht. Kijk mijn ouders nu echt niet meer scheef aan hoor :P . Tuurlijk is het leuker om een beloning te krijgen ook voor een hond maar een keer straffen is imo niet uit den bozen, soms is gedrag te vervelend of gevaarlijk om te negeren.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:44

Ragebol1977 schreef:
Elma_ schreef:
Och verschrikkelijk, hoe krijg ik een vals rotkreng.. Door hem als kindje te zien, hem te huggen en boven je te laten staan. Ik weet precies wat je bedoelt.

Hmm ik heb een BM teef van ruim 55 kilo, slaapt op de bank en regelmatig aan mijn voeteneind. Maarrrrrr....ik moet nog maar zien dat een ander zijn hond zo onder appel krijgt. Zeker voor een dogachtige. Boven me staan??? Omdat ik haar lekker knuffel? Omdat ik doe wat honden onder elkaar doen in een roedel? Groomen noemen ze dat. Ik dacht t niet.
En tijdens het trainen heb ik nooit, nooit, 1 keer te hoeven corrigeren.

Die heb ik dan zeker gefokt? :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:46

Het koffieverhaal is gebasseerd op mensen die honden corrigeren. Ik zie jou nog geen lip optrekken , of je staart omhoog doen, je oren naar voren schuiven of een ander nonverbaal signaal uitzenden voordat je gaat corrigeren. Het komt er op neer dat een hond niks begrijpt van mensencorrecties.
Ze gaan vermijdingsgedrag vertonen, dus het gedrag dat je hebt gecorrigeerd doen ze niet meer als je erbij bent. En niet omdat ze het begrepen hebben maar simpelweg omdat ze niet gecorrigeerd willen worden.

Fijn trouwens zo'n roedel waarvoor je om de haverklap bij de dierenarts zit om weer een hond te laten hechten. Die honden zijn ook maar door jou bij elkaar gezet maar of ze dat nou zo leuk vinden?
Pupjes treiteren niet, mensen kunnen treiteren , honden niet.
Als het pupje zoent is dat een teken van onderdanigheid, beklikken noemen ze dat. Fijn dan, een reu die erop duikt.
En als je denkt dat mijn gedragsdeskundige met mietjes werkt? Ze hebben Ierse Wolfshonden, Bullmastiffs en nog een paar andere rassen.

Ze hebben een casus gehad van een dominant agressieve rottweiler die onbenaderbaar was. Greep alles wat in een straal van een meter om hem heen kwam.
Die hebben ze toch maar weer rechtgebreid. Zonder corrigeren overigens.
Een correctie was bij die hond van 70 kg en een gebit om U tegen te zeggen ook niet mogelijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:49

Wat ik me dan afvraag is met die clickertraining bij honden en dan heb ik het erover dat je álleen met clickertraining werkt en dat het niet iets is wat je érbij gebruikt, dat als je geen voer of clickertje hebt of je hond dan net zo gehoorzaam is? Het lijkt me dat je dan afhankelijk bent van die clicker en als je het niet meer zou doen dat je hond dan gewoon niet meer luisterd. IMO heeft dat alles niks met de rangorde te maken alleen omkoping voor een snoepje.

Ik heb niks op clickertraining tegen maar wél op het vervangen van opvoeding.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 20-05-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt