Hond allergisch, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: Hond allergisch, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:03

Jullie hebben het allemaal over voer, maar het dier staat op hetzelfde voer als voorheen en daar kan hij idd een intolerantie voor ontwikkelen, maar dat is wel heel toevallig. Het kan een vorm van stress zijn, ik weet niet wat voor hond het is en hoe oud is hij, maar ook dat hoeft er niks mee te maken te hebben. Er zijn wel honden allergisch voor katten of huisstofmijt. Had de vorige eigenaar geen katten? Toch zou ik een test laten doen, want anders moet je alles 1 voor 1 gaan uitsluiten voor minimaal 6 weken. En al zou hij allergisch zijn voor katten het is nog niet het eind van de wereld, je katten hoeven nog of helemaal niet weg en er is nog wel wat aan te doen.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:15

Hoe gaat het nu met je hond?
wat voor wasmiddel gebruikte de oude eigenaar voor het wassen van zijn deken/kleed enz?
Misschien is hij alergies voor jou wasmiddel of wasverzachter.
Heb je vloerbedekking of gladde vloer in huis?
En heb je gladde vloer waar maak je die dan mee schoon hier zou hij ook niet tegen kunnen.
Ik denk niet dat het nu ineens door het voer komt als hij het bij zijn oude baas niet had.
Ik zou dus goed kijken naar je was- schoonmaakmiddelen of misschien denk ik nu ineens geef je andere koekjes, kluiven dan de vorige eigenaar?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:18

De hond is inmiddels toch getest, en helaas blijken inderdaad de katten wel de oorzaak.....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:05

En wat is de verdere behandeling die de da heeft aangeraden? :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 11:26

Hij zou behandeld kunnen worden met injectie met corticosteroïden, maar ik ga geen hond de rest van zijn leven met zulke middelen behandelen als de oorzaak weggenomen kan worden. Eventueel kan er een desensibilisatietraject gestart worden, maar ook daar ben ik niet voor.

Dat, samen met nog enkele andere twijfels plus daarbij opgeteld dat mijn trainster het beste plekje van de wereld gevonden heeft, maakt dat ik morgen bij mensen ga kijken of hij bij hun herplaatst kan worden. En dan hopelijk voor de rest van zijn leven!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:22

Ok, vervelend maar begrijpelijk. Hoop dat hij een super plekje krijgt!
Sterkte!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:38

Lalidan schreef:
De hond is inmiddels toch getest, en helaas blijken inderdaad de katten wel de oorzaak.....

Jeetje wat balen zeg. Maar goed dat je de hond hebt laten controleren, en hem niet enkel alleen op vers vlees hebt gezet. Dit lost nog steeds niet alles op, al zijn er blijkbaar een hoop mensen heilig van overtuigd.
Sterkte met het herplaatsen, maar ik denk dat het een verstandige keus is geweest. :(:)