Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:37

Ons eerste konijn komt van een kinderboerderij. Ze ontsnapte steeds en de eigenaar van de kinderboerderij had tegen een nichtje van mijn vriend gezegd dat ze het konijn mocht houden als ze het gevangen kreeg. Zij haar mams gebeld en die zei dat ze het mocht hebben als ze een kooi erbij kreeg (natuurlijk op gerekend dat dit niet het geval was...) Nichtje kreeg een kooi aangeboden, maar mocht het konijn uiteindelijk niet houden van de ouders. Toen werden wij gebeld of we misschien een konijn wilden...
Tweede konijn komt uit een dierenwinkel. We waren niet op zoek naar een konijn, gewoon aan het rondsnuffelen toen we ze zagen. Het arrogantste beest van het stel en zij kwam als enige nieuwsgierig snuffelen. We waren meteen verkocht!
Derde konijn (na de dood van de 1e konijn) komt gewoon van een fokker, van mijn ouders als paascadeau gekregen.
Hond (Engelse bulldog) komt uit het asiel. We werkten daar elke woensdag, op een dinsdag was ze naar het asiel gebracht door de vorige eigenaren, de dag erna hebben we ze gezien en de week erna hebben we ze mee naar huis genomen! Zo een lief schatje!!!

De visjes hebben we gekregen bij het aquarium, het aquarium was een showmodel in de dierenwinkel en stond te koop aan een verminderde prijs, inclusief inhoud.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:43

De katten die ik had toen ik bij mijn ouders woonde, en mijn ouders nu niet meer kwijt willen. :D
De ene muis, is een halve Maine coon. Nestje stond op marktplaats hier in de buurt, en
ik wilde graag een echte maine coon, maar vondt mams te duur.
2e kat Max die bij mijn ouders woont komt van de boerderij. Mijn tante had een jonge kat
en ze hadden nog een paar in een nestje, en mijn ouders vonden het ook wel leuk

Benji de kat van mijn vriend heeft hij uit het asiel gehaald, en Britt de kat die we er nu
samen bij hebben gehaald komt van de boerderij van een vriendin van mij.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:46

Ik ben naar het asiel gegaan en heb gezegd dat ik graag de oudste langzitter (kat) wilde zien en adopteren. En zo geschiedde. :+
Laatst bijgewerkt door Flew op 19-05-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 21:47

Wat een lief idee, Flew. Wat voor dier is het uiteindelijk geworden??

Flew

Re: Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:52

Haha, dat had er wel even bij gemogen ja, voor mij is het zo vanzelfsprekend hihi, maar het is een kat. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 21:54

Leuk hoor, ik vind het echt een lief gebaar :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:55

Is toch het minste wat je voor zo'n beestje kan doen. :) Hij is hartstikke lief en mooi dus ik snap niet waarom ie niet eerder geadopteerd is.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:56

-m'n shet heb ik van mijn vroegere baas gekregen. die wilde hem weg doen en ik mocht hem hebben als ik het pas gekochte zadel over zou kopen. dus zadel gekochy en pony gekregen. :D
- m'n paard gekocht bij een handelaar in friesen. gevonden via internet.
- duitse herder gekregen via m'n werk.(dierenpension). hier was hij achter gelaten. baasjes konden het niet meer
betalen.
- onze labrador zat als laatste van het nest, bij een fokker waar mijn moeder op dat moment een pakketje ging
brengen. ze was op slag verliefd en had het er de hele dag over. na wat pushen van ons heeft ze hem gehaald.
- mijn drent heb ik via een fokker. er zat een drentenpup bij het dierenpension en ze zochten hier een nieuw baasje voor. ik mocht hem hebben maar de baasjes wilden ineens het volle bedrag errvoor hebben. drentenvereniging vond het super dat ik hem een goed tehuis wilde geven en ze vonden het banketstaaf dat het niet door ging dus kreeg voorrang op de wachtlijst voor een pup.
- konijnen: 1 gekregen voor m'n verjaardag en 1 gekocht bij een fokker.
- 1 kat als kitten bij een kennis vandaan gehaald. de ander komt van stal. was een "wilde" kat die ziek naast de sloot lag. niesziekte, longontsteking. DA gaf hem geen cent. toch laten behandelen en ze is er nu nog steeds.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:13

Ik heb mijn hondjes van fokkers, met stamboom dus :)

Als ik op mezelf woon wil ik weer graag 2 honden, maar dan kruisingen en/of uit het asiel :j

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:17

Mijn 2 katjes (Kami en Banzai 16/07/2010) komen van de zorgboerderij waar ik stage heb gelopen. Mijn 2 stalkatten (Lilith en Ishtar) heb ik ik 2003 als kittens gered van de verdrinkingsdood (die mensen hadden6 kittens en wilde ze verdrinken, ik heb ze alle 6 meegenomen en voor 4 van de 6 een goed en blijvend thuis gezocht en heb er 2 meegenomen naar de stal waar mijn pony stond. Mijn pony is helaas overleden, maar mijn moeder en ik zijn nog dagelijks te vinden op deze stal, om de katten te verzorgen natuurlijk, maar ik rijdt er ook een aantal paardjes bij.
De 2 klatjes bij mijn ouders (Bonnie en Clyde *1998) heb ik gevonden via mijn zus, was bij iemand thuis die jonge katjes had, mijn zus nam er 2 af, ik was daarbij en onze kat thuis was net overleden, ik heb ze de oren van hun kop gezeurd tot we Bonnie en Clyde gingen halen, Helaas is Bonnie 26 oktober 2010 overleden :'(
Baardagame Beest (*2004) komt vn een stalgenootje die geen ruimte meer voor hem had na verbouwing van haar kamer.
1 is maar zo 1 dus ik heb vlak na de komst van Beest 2 vrouwtjes aangeschaft, Babe en sweety (*2006)
Helaas is Babe een paar maanden geleden overleden aan een virale infectie, maar Babe en Beest hebben wel voor jongen gezorgd waarvan er nog 2 bij mij zijn, een mannetje en een vrouwtje, geboren op mijn verjaardag (6 mei 2010)
Mijn huidige paardje, Electric Heaven (Spielberg x Olivi x Bismarck) *17/05.2009 heb ik, geloof het of niet, van mijn baas gekregen.
Hij heeft haar gefokt uit zijn zeer goed bewegende, maar levensgevraarlijke merrie, helaas konden ze mijn paardje pas met 20 maanden spenen (vanwegen de moeder merrie) Daarna is mijn paardje naar de opfok gegaan.
Helaas is daar iets gruwelijk mis gegaan.
4 maanden geleden is ze daar zwaar vermagerd vandaan gekomen, ze zat vol met (regen)schurft en was een zielig hoopje paard.
Vanaf dat moment ben ik heel hard met haar aan de slag gegaan en ik kan jullie vertellen: Ze is een toppertje! :)Ze is lief, mensgericht, slim en heel meegaand, van een lelijk eentje is het een mooie zwaan geworden en ze wordt met de dag mooier!
Heaven is een enorm cadeau dat ik gekregen heb, het is echt uitzonderlijk en ik koester haar met alles dat ik in me heb, ik ben mijn baas zo dankbaar voor deze kans! Als ik de verhalen van mijn andere katten en paardjes ook ga uitschrijven gaat het een te lang verhaal worden, dus ik hou het hier bij.
Wil wel TS even complimenteren, wat een leuk Topic, heel interessant! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:40

Mijn kat komt van internet :D Ik was op zoek naar een poezel, al naar asiel geweest en hoewel daar echt katten bij zaten met kleuren die ik geweldig vind voelde ik geen klik.
Van Sky stond een foto op internet; er werd een nieuw huisje voor haar gezocht wegens niet klikken met andere katten (wat resulteerde in eenzame opsluiting). Die foto zag ik, en voelde gelijk die klik; dát is mijn kat! Ophalen nam 3 uur en een hoop angstzweet op de Rotterdamse snelweg in beslag, maar heb er geen seconde spijt van gehad; de klik met Sky heb ik nog steeds <3

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:20

Na héééél lang zoeken naar het (voor ons) perfecte hondje, vonden we Kayla op marktplaats. Niet alleen haar lieve koppie deed ons smelten, ook haar verhaal. Begon haar leven als een Spaanse zwerfhond. Waarschijnlijk is haar moeder op straat gezet toen ze drachtig bleek te zijn van een zwerfhond. Ze was ontsnapt en is op straat gedekt door een zwerver. Terug naar haar broodfokker (die alleen maar dollartekens ziet, en honden fokken op snelheid voor hondenraces) schopte hij haar gelijk op straat toen hij erachter kwam dat ze drachtig was. Kayla heeft de eerste vier maanden van haar leven gezworven. Heeft flink van zich af moeten bijten. Zwarte honden staan in Spanje voor "boodschappers van de duivel" en mogen door de buurtkinderen gestenigd worden... Ze is naar Nederland gehaald door dierenartsen en in een asiel in Almelo geplaatst. Ze werd snel geadopteerd (en dan denk je: Yeah, dat komt goed met haar!) maar nee, het stel dat haar had geadopteerd had geen tijd voor haar, en ze zat dus iedere dag van 9 tot 5 binnen, alleen (en van altijd buiten, naar altijd binnen, dat is niet leuk). Wij waren dus meteen verkocht en gingen (na lang mailcontact met eigenaren) naar Almelo om eigenlijk alleen "kennis te maken". Maar we waren verliefd en namen haar gelijk mee. Ze was toen net een jaar geworden. De eerste week had ze helemaal geschaafde voetkussentjes, omdat ze geen eelt had (ze kwam immers nooit buiten...) maar inmiddels (3 jaar later) is ze de Koningin en ze denkt vast "I died and went to Heaven!"

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 00:40

Carmita (cavia) heb ik via bokker: salsaentango uit Groningen gehaald, terwijl ik zelf in Den Haag woon.
Kookai heb ik ook uit Grunn gehaald, bij een caviafokster.
Oryx heb ik gratis gekregen van de overbuurman, die had een nestje caafjes.

Al mijn vissenspul (Corydoras Sterbai /Paleatus en Ancistrus) heb ik bij een aquariumspeciaalzaak gehaald.

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 01:01

Mijn pony was een oude manegepony die afgemaakt zou worden omdat hij zo kreupel was. Dit bleek allemaal wel mee te vallen en gewoon met rust en liefde te genezen te zijn. Daar het mijn lievelingspony was, was ik er kapot van toen ik hoorde dat hij weg moest! We hebben hem voor zijn slachtprijs over kunnen nemen, hihi. Toen we het contract tekenden zei de eigenaar dat ik er misschien nog een jaartje een leuke pony aan zou hebben. We zijn nu 3,5 jaar verder en hij is nog SPRINGlevend, HA!

Onze ene kat (Europese korthaar) hebben we uitgezocht uit een nestje, een half jaar nadat onze vorige ontzettend lieve poes was verdronken.. Mischa kwam naar ons toe en vond alles interessant en leuk. Aangezien wij thuis wel van een beetje eigenwijzigheid houden, waren we gelijk verkocht. <3 Geen moment spijt van gehad, mijn god wat zit er een leven in dat rare beessie!

Onze andere kat (Heilige Birmaan) hebben we min of meer gered. Hij is officieel van de vader van onze buurvrouw, maar die moest door dementie verhuizen naar een verzorgingstehuis en mocht zijn kat niet meenemen. Simba is daarom aan onze buurvrouw toevertrouwd, maar die weet niet zo goed hoe ze voor haar dieren moet zorgen denk ik.. Simba was 15 jaar lang een binnenkat en nu werd er van hem verwacht dat hij de boel zelf wel even zou rooien, buiten, net als haar andere drie katten. Hij had een tuigje om, omdat de vader van de buurvrouw nog wel eens met hem wandelde, maar dat zat helemaal scheef en raar. Ook heeft hij hart- en nierproblemen waar hij toen geen medicatie voor kreeg en we zagen hem achteruit gaan.
Dus, de buurvrouw gevraagd of wij voor hem mogen zorgen en dat mocht! :D Zij betaalt nu zijn medicijnen en verder is het gewoon ons monster.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 01:06

Mijn pony heb ik via Bokt/ Marktplaats.
Trouwe, lieve,heel brave, maar voorwaartse maflinger. Prettig gestoord, aanhankelijk en lekker veelzijdig.

Mijn katten, Oosterse kortharen heb ik via mijn moeder. Die heeft een cattery.
Wil geen katten meer van een ander ras. Superlief, aanhankelijk, hondstrouw en vol humor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 01:58

Mijn katten heb ik via marktplaats. De oudste werd bij de mensen waar ze woonde gepest door twee jonge katers dus ze zochten een nieuw thuis voor haar. Toen ik ging kijken zei haar toenmalige baasje: jij bent de eerste die de eerste keer dat je hier bent haar kunt aaien. Dus je mag haar hebben. En ik ben nog steeds elke dag zo blij met haar, ze is verschrikkelijk lief en gelukkig ook niet zo bang en verlegen meer. Ze heeft mij echt uitgezocht <3
Mijn kater stond al op mp voordat hij geboren was, zijn moeder verwachtte een nestje en ik wilde graag een kitten, een vrouwtje. Ju zou ook een vrouwtje zijn... drie dagen nadat ik 'm had opgehaald zag ik ineens twee hobbeltjes onder z'n staart, dus ik had die mensen al gebeld dat ik 'm meteen terug kwam brengen en zat op het station op de trein te wachten toen hij mij vanuit het reiskooitje aankeek. Ik smolt van zijn lieve oogjes :o en daarom is hij er nog steeds. Het is zo'n lief, diplomatiek, charmant en intelligent ventje, en inmiddels leven mijn twee katten redelijk harmonieus langs elkaar heen.

Paard heb ik via tolt.nl, ik was meteen straalverliefd op de foto + omschrijving. Hij was precies wat ik zocht, en wekenlang keek ik iedere dag wel een paar keer naar de advertentie. Het was nog helemaal niet de bedoeling om een paard te kopen :7 Uiteindelijk toch de verkoper gemaild en toen ik een paar meter had gereden wist ik het wel. En mijn paard wist het ook. Er waren eerder mensen wezen kijken. Met de eerste verzette hij geen poot, en met de tweede was hij over een hekje gesprongen (kennelijk kán hij dus wel springen, alleen niet wanneer het de bedoeling is :') ) en toen durfden ze niet meer. Mij vond hij kennelijk oké en doordat ik een erfenisje had gekregen kon ik 'm ook afrekenen. Inmiddels is hij al weer ruim 2 jaar van mij :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 02:56

Mijn eerste paard gekocht nadat ik haar in de verte in het land zag staan. Aangebeld of ze te koop was en dat was ze :-) ( na 9 jaar heb ik haar verkocht en ze is nog in NL). Tweede is haar zoon (heb ik mee naar USA is mijn baby).... 2 Curly horses gered van de slager en de overige 3 heb ik bij een fokker gekocht. verder hebben we nog 8 paarden her en der gekocht.

2 katten hebben we via marktplaats van een oudere dame die naar een bejaardenhuis moest en de katten niet mee mocht. Omdat we haar beloofd hadden goed op ze te passen hebben we ze mee naar USA genomen.

Hond 1 was een ongeluk nestje Boxer Rottweiler maar heel goed gelukt..ook mee naar USA
Hond 2 Boerboel, als waakhond gekocht...maar hij heeft teveel Scooby Doo gekeken sukkel...super lief ook mee naar USA
Hond 3 gered iemand had hem achtergelaten bij een benzine pomp, het is een superhond!
Hond 4 eigenaar wilde hem in laten slapen omdat ze verlamd was. Hij had er op zijn manier alles aangedaan maar niet genoeg. Ze heeft haar eerste stapjes weer gemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 06:32

Mijn (inmiddels overleden) paard kwam van de vriendin van mijn instructeur. Ze gingen uit elkaar en ze kon hem niet meer betalen. Het was een ontzettend goed leerpaard dus toen hebben we hem overgenomen.
Mijn tweede paard (ook overleden, helaas al na 3 weken) stond tijdelijk op stal nadat ze door de dierenbescherming in beslag was genomen ivm mishandeling. Dat was letterlijk liefde op het eerste gezicht. (klinkt misschien ontzettend cliche en penny, maar terwijl ik met mijn eigen paard langs haar stal liep, keek ik de stal in, zag haar staan en weet nog precies dat ik dacht: "wat een prachtig dier. Als er ooit nog een tweede paard bij komt, dan moet het er een zijn zoals zij."

5 dagen later was ze van mij :D Helaas is ze 3 weken later verongelukt.

Mijn vogels:
Mijn valkparkiet komt bij een hobbykweker vandaan. Daar is hij met 5 weken uit het nest gehaald omdat de ouders de jongen aan het kaalplukken waren. Ik heb hem dus verder met de hand groot gebracht (achteraf een beetje onverantwoord want ik had het nog nooit gedaan, maar het is wel gelukt.)
Mijn twee grasparkieten komen bij een kweker vandaan die ze er ontzettend slecht bij had zitten. Achteraf zaten ze onder de wormen en parasieten en is het een tijdje kantje boord geweest, maar ze zijn er gelukkig nog steeds en nu goed gezond :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:36

Mijn ene konijn wat bij de dierenwinkel en was te schattig om te laten zitten.. M'n andere nijn zag ik op mp staan en was gelijk verliefd!

M'n hondje zag ik ook op mp staan, helemaal geen mooie foto's en het was ook nog niet de planning om een hondje aan te schaffen maar hij bleef maar door m'n hoofd spoken en toch maar gemaild..

En m'n pony via een handelaar waar ik toen wel vaak kwam. Hij kwam terug bij mensen weg omdat ze er niks mee konden.. Ik zou geen paard krijgen of kopen maar heb hem uiteindelijk van m'n oma gekregen :+:

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:49

ik heb een grote dieren stapel, maar achter bijna elk dier zit wel een verhaal;
Mijn oudste hond was bedoeld voor een puppyfarm, maar omdat ik hielp met verhuizen mocht ik haar meenemen. In het huis (gewoon rijtjeshuis) waar ze wegkwam woonden 2 gezinnen, iets van 6 honden met 6 puppies en 9 katten >;) , waarvan 2 achter de cv ketel woonden, die heeft mijn zus meegenomen :D
Mijn andere hondje was 1 van een ongelukje in een dierenpension ;)
Mijn 2 katten heb ik gered van de verdrinkingsdood toen ze 10 weken oud waren >;)
mijn parkietjes komen gewoon uit de winkel.
Mijn kippetjes komen bij een echte ouderwetse fokker weg, waar ze nog nooit daglicht hadden gezien, ik heb ze nu bijna een weekje en ze zijn al zo dankbaar dat ik beloond ben met al 5 eitjes! *\o/*
en mijn paardje, tja... die komt bij een fokker weg, waar ze als babymachine werd gebruikt. Niet helemaal goed op foto's en tussen de oren ;) , maar zo leuk! Ik denk ik doe een gok, ik bied de helft vd vraagprijs, 5 min later was ik in het bezit van een adhd fokmerrie, toen had ik al ff achter mijn oren moeten krabben :? , maar ja, liefde maakt blind ;)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:55

kat, gewoon via mp .
Knijn 1 heb ik al 11 jaar
knijn 2 gevonden in het bos, waren er 2 ....1 was al aangevallen door honden en niet meer te redden.
knijn 3 en 4, gekocht in barneveld.
knijn 5, is een oppas knijn van iemand van bokt hier

hond 1 ook via mp
hond 2 ook via mp

pony dochter, via mp .
ijsje van mama zelf :D via bokt
pony 3, is veulen van pony 1
pony 4, gekregen....vriendin stopte direct met de paardjes .

2 kippen, gekregen.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:11

Mijn eerste paar ratjes komen uit de dierenwinkel, mijn vriend had ze gekocht. Toen bleken we nog een kooi te hebben en heb ik er nog twee gekocht. Vanaf het begin heeft mijn vriend altijd gezegd dat hij naakte ratjes wilde maar die zijn zo moeilijk te krijgen dat ze ruim een maar op zich hebben laten wachten.... toen ik eigenlijk niet meer op zoek was zag ik een advertentie staan op marktplaats. Dus zo zijn wij in de auto gestapt en na ruim een uur zaten wij met twee rimpelligge naakte vrouwtjes op de bank, echt fantastisch:) toen bleek dat de moeder daar in huis met naakt cavia's lokte waren we eigenlijk ook meteen verkocht... toch maar niet gedaan, moet je weer een kooi kopen enz en dat is allemaal ook niet goedkoop. Stonden er de week daarna 3 mannetjes met een kooi op, dus toen heb ik weer ruim een uur gereden en heb onze caafjes gehaald. We hebben er nu een jaar later nog een bij omdat er 1 appart moest, een mooie langhaar, ook van een fokker.
Ons hondje heb ik via marktplaats, er stond geen foto bij de advertentie en heel weinig info, alleen dat hij weg moest wegens zwangerschap... maar iets in mij zei dat ik toch moest bellen, en na een leuk telefoongesprek kreeg ik een foto gemaild en ik was op slag verliefd, dus een paar dagen later heb ik twee en half uur gereden om ons hondje te halen. En hij is zo'n schatje :) echt geweldig

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:16

Charlie en bikkel, mijn eerste katten had ik uit een nestje op een boerderij. Toen kwam Gijs, dat was een zwervertje, en die was na 6 weken weggelopen.. Toen kwam Gizmo, die heb ik meegenomen na een vakantie in de ardennen. Hij was heel ziek en we hebben hem echt gered, alleen is hij helaas alsnog pas doodgereden. Toen kwam Siz, die hebben we uit het asiel gehaald.. Toen kwam elmo, die hebben we via marktplaats en als laatste kwam daar alweer Gijs.. want die is na 4 jaar weer terug gevonden!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:20

Mijn eerste paardje via Marktplaza. Mijn huidige paard via Marktplaats.

Eerste kat via google -> Gezocht op sphynxen-cattery. Andere 3 katten zelf gefokt.

En mijn hondje ook via die sphynxencattery, naast sphynxen fokken zij ook op een verantwoordelijke manier whippets. Ik ben daar ook verliefd geworden op dat ras :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:23

onze konijnen kwamen uit de Welkoop, die vonden we zó schattig <3
onze hond kwam uit een nestje van de hond van mijn tante, hij was als enige overgebleven en we waren al een paar keer wezen kijken, en toen hebben we hem maar gekocht :)
Mijn pony heb ik via marktplaats :')